Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Saltsild, jeg tar gjerne i mot forskningsrapporter om dette emnet! 

Vi var på besøk hos venneparet vårt, og jeg måtte bare ta opp emnet. Det gikk for seg på en fin måte, de fikk levert fra seg sine meninger og vi våre. Det er ganske klart at hverken vi eller dem klarer å omvende den andre parten da. Men de hevder å ha statistikk og kurver som viser at antall smittede av sykdommer ikke har blitt påvirket av vaksinene, men heller motsatt. At 5-åringer ikke er så utviklet som de var for 25 år siden. At flokkimmunitet bare er tull fordi vi voksne glemmer ut å fylle på vaksinene våre. At legemiddelindustrien sponser de som legger frem forskningsrapporter som sier at vaksiner er bra. 

Jeg tror ikke på det dem sier, og de dataene de legger frem - men kan veldig gjerne få noen rapporter å slå i bordet med. Jeg har ikke lest meg godt nok opp om emnet, så kunne trengt noe vetugt å komme med. 

 

Utenom vaksinasjonsprat er det rolig stemning hjemme :) Vi er mye på besøk, F prater og smiler og er ei fornøyd jente. Nå kan det være noen kaster meg ut av forumet her, men hun sover 5-8 timer i strekk hver natt, ammer - og sover gjerne 2 timer til :hjerte: Vi er da heldige!! :D Dåpen blir til helga, og har fått bestilt dåpskake i siste liten. Mat, lokale og blomster er på plass. Pynt er handla inn. Åh, kjenner det blir greit når det hele er ferdig. Kjære får holde velkomsttale, det der får jeg bare angst av :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, dåp allerede, så effektive dere er! Vi har ikke klart å bestemme oss for om vi skal ha navnefest med HEF eller bare på egenhånd en gang vi. :sjenert: Blir sikkert veldig hyggelig i helga selv om det alltid er godt når sånt er overstått. Blir dere mange?

8 timer i strekk ja, det har ikke jeg opplevd enda. Høres herlig ut. ;) Vi hadde et strekk på 6,5 timer forrige helg da, kan jo håpe på at det kommer flere sånne. Men skal ikke klage jeg heller, første strekket her er som regel 4-5 timer, neste 2-3 og så døser vi gjerne litt etter det også. Skulle bare ønske S hadde syntes det var lurt å legge seg litt tidligere enn 1-2 om natta. :fnise: Når sovner F?

Når det gjelder vaksiner tenker jeg at jeg rett og slett stoler på fagfolk. Hadde anti-vaksine-folk hatt minst en master i medisin e.l. skulle jeg hørt på dem, men hvis ikke mener jeg faktisk at de ikke har noen forutsetning for å uttale seg. Når man ikke har noe grunnlag for å forstå ting selv er det jo mange ting som høres kjempelogisk ut, for man skjønner ikke selv hva som åpenbart er feilinformasjon og som ødelegger hele argumentasjonen hvis det kommer frem. Jeg stoler på at utdannede eksperter har rett når de anbefaler vaksinasjon, og ikke på folk som ikke har noe grunnlag til å vite noe om det de uttaler seg om. Kjenner jeg er skikkelig glad for at jeg slipper å argumentere med sånne folk altså, all ære til dere som klarer det! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig med lange netter! Det unner jeg dere! :) 

Og kjempe spennende med dåp allerede! Lurer også på om dere blir mange? 
Og er helt enig i at velkomsttale er noe dritt som er innafor å gi over til mannen. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dåp, vi skal ha i januar så har heldigvis litt tid enda, har fått bestilt lokale og mat ellers har jeg ikke ordnet noe... 

Deilig med sovingen da, frøkna her og har lange sovestrekk på natta først alt mellom 5-7 timer så 4 også 2 timer etter det før vi begynner dagen så det er skikkelig deilig.. Når legger F seg for kvelden? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg det der.. Her i hus var det kjære som insisterte på dåp i kirke, selv om ingen av oss er særlig kristne av oss. Litt pga tradisjon, og litt for at det er "stempelet" for å være norsk. Vise et behov for å ha kirken i disse tider vi får nye landsmenn. 

Vi blir 20 stk til sammen, 3 av dem er under 3 år :) 

6,5t er ikke langt unna da ;) Er ikke hver dag vi har 8 for å si det slik, er vel oftest 6t ca. Vi bruker litt tid på kveldsstell, amming og kos, men vi skrur av lyset mellom 23.30-01. Så hun legger seg med oss, er bare vi som er dårlige til å komme oss i seng :laugh: Når lyset blir slått av, skjønner hun at det er kveld og ligger bare og "knirker" i 5-10 min før hun sovner :)

Jeg er også der at jeg stoler på at fagfolk og utdannede eksperter kan få bestemme for meg på dette området. Veldig omfattende å sette seg inn i, noe jeg synes er vanskelig i ammetåka med lite konsentrasjon. Men når jeg møter veninna mi som dønn alvorlig sier "Dette har jeg virkelig satt meg inn i, og brukt mange timer på"..... Da føler jeg at jeg må komme med litt mer enn "Ja, jeg stoler bare på de andre jeg da". - Har lest meg opp litt altså da men. Trenger mer. *oppgitt apekattsmiley*

 

Med en familie der 6 stk jobber skift, noen jobber helger og søstera mi er på idrettsstevner nesten hver helg - var det bare denne helga som passet :)  Så da må en hive seg om, selv om det ikke passa i vår lokale kirke - må kjøre 40 min til der vi skal! Haha :)  Kjenner pulsen slå bare noen nevner ordet "tale"! Så det er frivillig tvang på gubben ;)  

Deilig å vente til januar da :)  Så lenge dåpskjolen passer da, min hadde blitt for liten om vi hadde venta til februar(som er neste gang en dåp hadde passa). Har dere noen kjole i familien? Lokale og mat er bra da, vi bestilte maten i går liksom :laugh: 

Oi, ja du høres like heldig ut som meg! Det er vel mer sånn 1,5-2t søvn rundt kl 22 på kvelden, amming, stell og legging. 5-8t søvn. amming. 2t søvn og så stå opp mellom 8-11 på morgenen :) Pleier du å hvile noe på dagen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at hun sover så godt om natta :hjerte: 

Spennende med dåp! Fødte ikke du akkurat da? :ler: Tiden går så fort, blandet med at dere er ganske så effektive :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var dåpen over, deilig å bli ferdig :)  F var flink i kirken, gråt litt når hun skulle døpes - men ikke noe ekstremt. Sovnet i armene på pappaen etterpå. Resten av dagen var hun eksemplarisk, nesten ikke en lyd var det. Selv ikke da vi skulle ta bilder. En vellykket dag, og utrolig hvor sliten en blir etterpå. Det var rett i seng, og F sov i 7t, bare for å være litt grei ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp :) Man blir sliten etter festlige sammenkomster, så jeg kan bare tenke meg hvordan det er med baby på slep ;) Godt hun var snill og sov så lenge da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så rart å tenke på at jeg for ett år siden var gravid! :) Jeg må takke alle som har fulgt meg på veien for gode tips og for å ha delt erfaringer. Livet er helt snudd på hodet siden i fjor, og jeg trives godt i rollen! ;)

Til nå har vi dratt mye på besøk og vært ute på ting siden jeg ikke har orket tanken på å "gro fast" i huset. Nå må vi nok snart starte med leggerutiner tidlig på kvelden, så da blir det kanskje til at jeg skriver mer her inne? :) Lille F har et godt sovehjerte etter faren sin da. Hun vil ikke sove før vi har lagt oss, men til gjengjeld sover hun for tiden 7-9 timer i strekk uten mat. Så amming, og kan gjerne sove 2 timer til. Det vil si at vi ikke kommer oss opp før langt på dag :laugh: JEG er bortskjemt jeg.. 

I dag fikk F vaksine, og en forsinket 3-mnders kontroll ettersom hun har vært forkjøla/feber og ikke har kunnet ta den. Fra fødsel på 2948g til i dag på 5560g, og 48cm- 59cm. Det er jenta som kan spise det :laugh: Jeg er SÅ glad for at jeg ikke gav opp under ammeproblemene, det er jo virkelig lettvindt. Da problemene var på det verste ble jeg bare sur når folk sa at det var så enkelt :P 

Ellers suggler hun masse, er fremdeles sterk i hodet og holder det i 5 min på magen, blir fornærma når hun blir tatt opp for kjapt etter en hvil, smiler som ei solstråle til den som bruker litt tid med henne, nekter å ligge og gjør "situps" så hun får komt seg opp og se verden. Ja hun har personlighet allerede, og jeg elsker henne <3 Jeg er heldig som har fått bli mamma :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sjela skrev:

Fint innlegg :rodmer: Gleder meg til å kjenne på alt dette selv. 

Åh ja, vet ikke om jeg har sagt det men GRATULERER så masse med en liten på vei :strix: Endelig var det din tur ;) Håper du får et like fint svangerskap, fødsel og snill unge som jeg har fått :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig inlegg. Lille F høres ut som en skikkelig søtnos. Ja det er virkelig herlig å bli mamma <3. 

Ang leggerutiner så skal du se det kommer plutselig. Lille V var slik før at hun ikke ville legge seg før klokka 23 på kvelden. Plutslig endag så så vi at hun var mye trøttere tidligere så nå er hun i seng mellom 20-21 veldig deilig med litt alenetid på kveldene. Hun sover stort sett veldig godt fra 21 til 3-4 også til rundt 8-9 igjen så vi klager absolutt ikke :)  

Di frøken var veldig lik mi i vekt og lengde vår var 2925 og 48 cm ved fødsel og 5890 og 61,5 rett etter 3 mnd så de vokser bra...

Så bra du fikk til ammingen, jeg skulle også ønske det gikk seg til, men slik ble det desverre ikke. Frøkna her er under utredning for melkeallergi å nå går hun på spesial erstatning helt fri for melk og laktose. 

Hvor lang permisjon har du før du skal tilbake i jobb?  

Jeg må selv tilbake helt i slutten av juli, syns selv det ikke er så lenge til huff... De vokser for fort! 

Håper du har en fin uke ilag med lille F. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du tar en tur innom og oppdaterer oss litt på F. :) Hun høres helt herlig ut!

Kjenner jeg er misunnelig på de sovestrekkene dine altså, 7-9 timer sammenhengende søvn begynner det vel å nærme seg et år siden jeg fikk oppleve. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 13.1.2016 at 10.28, Beccy87 skrev:

Så godt å høre at det går så bra med dere og at du koser deg i mammarollen! :strix:

Takk for det :hjerte: Hvordan går det med dere? 

 

Den 13.1.2016 at 12.04, ShiningStar skrev:

Så koselig inlegg. Lille F høres ut som en skikkelig søtnos. Ja det er virkelig herlig å bli mamma <3. 

Ang leggerutiner så skal du se det kommer plutselig. Lille V var slik før at hun ikke ville legge seg før klokka 23 på kvelden. Plutslig endag så så vi at hun var mye trøttere tidligere så nå er hun i seng mellom 20-21 veldig deilig med litt alenetid på kveldene. Hun sover stort sett veldig godt fra 21 til 3-4 også til rundt 8-9 igjen så vi klager absolutt ikke :)  

Di frøken var veldig lik mi i vekt og lengde vår var 2925 og 48 cm ved fødsel og 5890 og 61,5 rett etter 3 mnd så de vokser bra...

Så bra du fikk til ammingen, jeg skulle også ønske det gikk seg til, men slik ble det desverre ikke. Frøkna her er under utredning for melkeallergi å nå går hun på spesial erstatning helt fri for melk og laktose. 

Hvor lang permisjon har du før du skal tilbake i jobb?  

Jeg må selv tilbake helt i slutten av juli, syns selv det ikke er så lenge til huff... De vokser for fort! 

Håper du har en fin uke ilag med lille F. 

Du hadde helt riktig ShiningStar - plutselig ble hun trøtt og grinete og nå har vi gradvis trappet ned til å kunne legge henne 19-20 om kvelden :D Riktignok med en bakside: Hun skal plutselig amme hver 3-4 time på natta igjen, så den sammenhengende søvnen har jeg sagt opp :P Men er nok bare jeg som er bortskjemt, det kunne vært mye verre ;)

Jøsses ja, de var like! Du prøvde ihvertfall med ammingen, det viktigste er vel de første ukene som de sier :)  Får du erstatningen på resept? Kjedelig med melkeallergi! Hvordan merket dere det? 

Jeg har foreløpig sagt permisjon til 1 september(3 mnd ulønnet). Så får vi se når vi vet mer med jobbene våre, om jeg må ta litt lengre. Slutten av juli ja.. Huff det går aaalt for fort ja! :o Hun er liksom en stor baby nå som ler, gledesskriker og er veldig aktiv. Hvor ble det av lille babyen min!? 

Har du startet med grøt? Prøvde litt potet da jeg trodde F ikke fikk nok melk, men har lest meg opp til at det er en "3-mnders krise" hvor det føles som de ikke får nok. Men de vil visst bare ha masse kos med puppen og øker produksjonen(mer langvarig enn økedøgn). Så jeg har bestemt meg for å vente litt til med maten allikevel. Selv om hun likte potet da :) 

Ha en fin uke du også ;)

 

Den 14.1.2016 at 16.43, juliane skrev:

Så koselig at du tar en tur innom og oppdaterer oss litt på F. :) Hun høres helt herlig ut!

Kjenner jeg er misunnelig på de sovestrekkene dine altså, 7-9 timer sammenhengende søvn begynner det vel å nærme seg et år siden jeg fikk oppleve. :fnise: 

Ja hun er helt nydelig ;) Ja jeg er også litt misunnelig på de sovestrekkene jeg hadde nå :P Visste vel at det ikke kunne vare evig ^^Hvordan sover frøkna di for tiden da? Sleit du mye med søvnen i svangerskapet også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille F sover best i vogna si, eller på kjøretur. Nå har snøen/isen regnet bort så nå var det enklere å ta seg en tur så F får sove godt ute. Med 12-13 minus var det ikke så festlig å ha henne ute så lenge..

Vi har fått inn noen ukentlige rutiner nå da! Tirsdager er vi på mor&barn trening, veldig koselig å treffe andre mødre med barn fra 1-10mnd :) Forrige onsdag leverte jeg F på barnepass på treningssenteret for første gang - det gikk kjempefint! Så da fikk mor svetta ræva av seg på step/styrke. Var ikke klar over hvor dårlig form jeg er i! Torsdager har vi startet på babysang i kirken. Koselig å starte dagen slik, og F er veldig fascinert over all dansingen, synginga og instrumentene. Herlig å ha faste ting å komme seg ut på, så har jeg noe å glede meg til i hverdagen. 

På onsdag skal jeg prøve ut brudekjoler, da jeg gifter meg i august :) Håper F er i fin form da og kan kose seg med forloveren min som skal være med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...