Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

sånne tempe-greier virker så avansert, så der får jeg ikke til noe fornuftig kommentar.

jeg føler meg som stress-mesteren, og river fortsatt ned buksene (ja, RIVER de ned, for å undersøke HVER GANG jeg skal på do, og når jeg er hjemme innimellom uten om og.. og dette er nummer to..)

Må bare prøve å glede seg over det spennende som skjer. Man er jo ikke sikker på noenting, leve er farlig, ;) Om du vil se den lille kan du jo få noe mer konkret å se fram til ved å få deg en UL-avtale feks.

Kinkig med jobben, men vær ego og gjør det som får deg til å føle deg trygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal jeg ha møte med leder, yrkeshygieniker, oversykepleier og bedriftslegen på onsdag! Håper jeg får med meg kjære, er skummelt dette her.. De skal presentere farene ved å arbeide offshore som gravid, og få diskutert hva som er alternativene på land. Kjenner keg gruer meg allerede!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne tempe-greier virker så avansert, så der får jeg ikke til noe fornuftig kommentar.

jeg føler meg som stress-mesteren, og river fortsatt ned buksene (ja, RIVER de ned, for å undersøke HVER GANG jeg skal på do, og når jeg er hjemme innimellom uten om og.. og dette er nummer to..)

Må bare prøve å glede seg over det spennende som skjer. Man er jo ikke sikker på noenting, leve er farlig, ;) Om du vil se den lille kan du jo få noe mer konkret å se fram til ved å få deg en UL-avtale feks.

Kinkig med jobben, men vær ego og gjør det som får deg til å føle deg trygg!

Hahah tror vi er like på bukserivingen :P og å leve er jo det verste, egentlig skulle en vært bundet til kjøkkenet og bare kokt næringsrik mat hele dagen!

Jeg ringte legen min i dag, som skal ringe tilbake i morgen. Håper å få bestilt tidlig UL da, men veldig usikker på hvor tidlig jeg vil ha den. I uke 10 skal jeg på hytta med familien, vurderer å ta UL før det så jeg kan fortelle med sikkerhet.. :) dette et absolutt tiden å være ego, ja.

Typiske tegn

Woop woop :) hvordan er du i form?

Godt møte er ordnet da, lykke til :)

Ja, det et ihvertfall noe på plan ;)

Hvordan gikk det?:)

Jeg skal på møte på onsdag med en hel skokk legefolk. Har heldigvis fått med meg kjære som skulle vært og demonstrert for arbeidsmiljøloven akkurat det tidspunktet, men men. Tenker dette et viktigere. Det er greit å ikke sitte alene med 5 mann som skal kikke på meg og be meg alene ta en avgjørelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+1. Sov ikke mer enn 4 timer i natt, vridd meg fra side til side. 20 min før klokka ringte, sovna jeg. Bommert :P kom meg på skolen da, men var bare å snu hjem når forelesningen var over. Hatt en god kvil på sofaen. Våknet og skulle bare ha "litt" middag. Stekte en kyllingkjøttdeig, en halv pakke wokblanding, en hånd spagetti og litt annet tilbehør. Var jo mat for 4 mann! :flire:

Så nå ligger jeg her utslitt på sofaen. En time siden jeg spiste, og kjempesulten, kvalm, svimmel og stadig veldig tørst. Jeg et ikke i tvil om at jeg er gravid :D ikke minst holder tempen seg oppe ;)

Fikk plutselig veldig lyst på tvillinger :P haha. Skjønner ikke hvor den lysten kommer fra!

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får i deg mat hvertfall. Har perioder hvor jeg er umettelig selv :fnise:

Hvil deg når du har sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag ja, jeg leste "i dag" :P sikkert godt å ha med seg mannen ja!

Ingen tvil om at du er gravid nei ;) det blir bare mer og mer tydelig etterhvert;)

Tvillinger må jo være et privilegium å få oppleve å bli mamma for:) men jeg er glad det bare er en her inne :P

Når jeg var på mitt dårligste ble det tatt ultralyd for å sjekke om det var to eller flere der inne;) må si jeg holdt pusten litt når hun grundig sjekket hele livmoren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg er misunnelig på deg som har symptomer på at du er gravid :dry: xD

Vi er jo så godt som like langt på vei, men her igården er det ikke noen tegn til at jeg skulle være gravid utenom positive tester ;) Men de kommer vel plutslig regner jeg med.. :P

Så bra du får med mannen på møtet imorgen, regner med du finner en løsning som passer deg, mannen og lille spiren utmerket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får i deg mat hvertfall. Har perioder hvor jeg er umettelig selv :fnise:

Hvil deg når du har sjansen.

Ja jeg må bare prøve å presse meg til å faktisk spise også. Synes det er så kjedelig å spise når en alltid er sulten :bond: Ja nå har jeg skulket dobbeltimen på skolen i dag, bare for å være hjemme og slappe av ;)

På onsdag ja, jeg leste "i dag" :P sikkert godt å ha med seg mannen ja!

Ingen tvil om at du er gravid nei ;) det blir bare mer og mer tydelig etterhvert;)

Tvillinger må jo være et privilegium å få oppleve å bli mamma for:) men jeg er glad det bare er en her inne :P

Når jeg var på mitt dårligste ble det tatt ultralyd for å sjekke om det var to eller flere der inne;) må si jeg holdt pusten litt når hun grundig sjekket hele livmoren :P

Godt å ha han med ja, ellers hadde jeg følt meg som oppå en trone hvor bedriften kunne kaste stein på meg :dry: Vet jo aldri hva de finner på å si!

Mamma er tvilling, så det er vel noe større sjanse for at det kan skje. Men det må jo være veldig krevende da, ihvertfall med søvn hvor de vil vekke hverandre, alltid en som ammer, alltid en bleie som skal skiftes osv. Men det ser SÅÅ koselig ut, og det selskapet de kan ha i hverandre når de blir eldre :rodmer:

:goodbye: Må jo nesten følge med her :nigo:

:velkommen: Så kjekt at du titter innom ;)

Det er nesten så jeg er misunnelig på deg som har symptomer på at du er gravid :dry: xD

Vi er jo så godt som like langt på vei, men her igården er det ikke noen tegn til at jeg skulle være gravid utenom positive tester ;) Men de kommer vel plutslig regner jeg med.. :P

Så bra du får med mannen på møtet imorgen, regner med du finner en løsning som passer deg, mannen og lille spiren utmerket...

Hehe, ja så lenge de er av "light"- versjonen, synes jeg de er greie.

Skal nok se på det at om noen uker er det jeg som er misunnelig på deg :)

Haha, tar du også tester enda? Jeg tok en senest i dag :fnise: Første testen som lyyyser etter 20 sekund, og hvor teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Har ikke testa på 3-4 dager da men. Bestemte meg for at dette fikk bli den siste! Det er jo ingen grunn til å lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis moren din er toegget tvilling er det arvelig, men hvis hun er enegget tvilling et det ikke. Jeg tror det er veldig koselig men også litt ekstra slitsomt å få tvillinger. En av naboene har trillinger, og det er nok sikkert veldig slitsomt med 3 på en gang :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis moren din er toegget tvilling er det arvelig, men hvis hun er enegget tvilling et det ikke. Jeg tror det er veldig koselig men også litt ekstra slitsomt å få tvillinger. En av naboene har trillinger, og det er nok sikkert veldig slitsomt med 3 på en gang :daane:

De er gutt og jente ja, så toegget ;) Har visst vært tvillinger annenhver generasjon oppover noen ledd - men det kan jo godt være at en av søstrene mine treffer :) Tror jeg foreløpig er likegyldig, - men trillinger! Det hadde jo vært.. wow.. slitsomt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi burde slutte å teste nå ja *teamwork* :fnise:

Vi blir jo ikke akkurat MER gravid av å teste hele tiden... xD

Har du forresten fortalt nyeheten til noen andre enn sjefen din.. Jeg har lyst å fortelle det til en av mine venininner, mens mannen mener vi burde vente litt til.. Ikke lett dette her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi burde slutte å teste nå ja *teamwork* :fnise:

Vi blir jo ikke akkurat MER gravid av å teste hele tiden... xD

Har du forresten fortalt nyeheten til noen andre enn sjefen din.. Jeg har lyst å fortelle det til en av mine venininner, mens mannen mener vi burde vente litt til.. Ikke lett dette her altså...

Deal ;) det føles bare så lettende hver gang. Men jeg har bytta tissepinner med dopapir-sjekk :P haha. Hadde bare såå lyst å ha en test som for skikkelig sterk før jeg sier det fra meg ;)

Jeg har fortalt det til sjefen, som igjen har prestert å si det videre til sikkerhetsrådgiveren som er offshore. Det er ei dame i 30-årene, så nå har jeg prata litt med henne om det, vi er venninner da. Så det var jo ikke til å unngå :P men fyyy på sjefene!

Ellers sa jeg det til ene søsteren min i helgen, for hun reiser så mye - så jeg kommer kanskje ikke til å se henne før til sommeren. Ville si det face-to-face :)

Men ja, kjempelyst til å fortelle!! Ihvertfall de to som jeg betrodde meg til når vi skulle starte å prøve(de var akkurat blitt gravide da). Vet ikke hvor mange uker jeg klarer å holde meg! Men nå skal det gå raskt da! Jeg tror jeg reiser offshore på jobb på torsdag, og da forsvinner plutselig to uker ;) også vil jeg ha tidlig ultralyd i uke 9 før jeg skal på hyttetur med familien. Er dette for tidlig til å kunne si om alt er vel? Det hadde bare vært så perfekt tidspunkt å fortelle!

Har du tenkt å annonsere på Facebook når tiden er inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deal ;) det føles bare så lettende hver gang. Men jeg har bytta tissepinner med dopapir-sjekk :P haha. Hadde bare såå lyst å ha en test som for skikkelig sterk før jeg sier det fra meg ;)

Jeg har fortalt det til sjefen, som igjen har prestert å si det videre til sikkerhetsrådgiveren som er offshore. Det er ei dame i 30-årene, så nå har jeg prata litt med henne om det, vi er venninner da. Så det var jo ikke til å unngå :P men fyyy på sjefene!

Ellers sa jeg det til ene søsteren min i helgen, for hun reiser så mye - så jeg kommer kanskje ikke til å se henne før til sommeren. Ville si det face-to-face :)

Men ja, kjempelyst til å fortelle!! Ihvertfall de to som jeg betrodde meg til når vi skulle starte å prøve(de var akkurat blitt gravide da). Vet ikke hvor mange uker jeg klarer å holde meg! Men nå skal det gå raskt da! Jeg tror jeg reiser offshore på jobb på torsdag, og da forsvinner plutselig to uker ;) også vil jeg ha tidlig ultralyd i uke 9 før jeg skal på hyttetur med familien. Er dette for tidlig til å kunne si om alt er vel? Det hadde bare vært så perfekt tidspunkt å fortelle!

Har du tenkt å annonsere på Facebook når tiden er inne?

Regner med jeg må fortelle det til sjefen min iløpet av denne uken mtp nattjobbing, håper vi kan ordne det slik at jeg får sykemelding fra legen den ene nattperioden vår da er jeg 9 uker på vei, og jeg ønsker ikke fortelle de andre jeg jobber med helt enda så tror dette er den beste løsningen.

Jeg også har bestilt tidlig ultralyd i tror jeg er i uke 11 da, men mener å ha lest at du kan se en god del allerede i uke 9. Greit å ha KG da, får hvertfall delt med noen :fnise:

Litt usikker på facebook altså, men kanskje etter vi har fått vite kjønnet å jeg har kjøpt et par rosa/blå sokker så kan vi ta bilde av det og legge ut... Hva med deg?

Har du forresten sett på kinesisk fødselskart om hvilket kjønn du får :P jeg får jente på kartet og jente på ringtesten.... *tidsfordriv* heheh :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg må fortelle det til sjefen min iløpet av denne uken mtp nattjobbing, håper vi kan ordne det slik at jeg får sykemelding fra legen den ene nattperioden vår da er jeg 9 uker på vei, og jeg ønsker ikke fortelle de andre jeg jobber med helt enda så tror dette er den beste løsningen.

Jeg også har bestilt tidlig ultralyd i tror jeg er i uke 11 da, men mener å ha lest at du kan se en god del allerede i uke 9. Greit å ha KG da, får hvertfall delt med noen :fnise:

Litt usikker på facebook altså, men kanskje etter vi har fått vite kjønnet å jeg har kjøpt et par rosa/blå sokker så kan vi ta bilde av det og legge ut... Hva med deg?

Har du forresten sett på kinesisk fødselskart om hvilket kjønn du får :P jeg får jente på kartet og jente på ringtesten.... *tidsfordriv* heheh :danse:

Ja greit å si fra litt på forhånd. Er du en av de som gruer deg til å fortelle?

Sikkert lurt å sykemeldte deg, er ikke sikkert du er i kjempeform da uansett, så kan du få ta deg inn igjen :)

Ja veldig greit med KG!! Hadde blitt gal hvis ikke :P

Jeg er enda usikker. I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å skrive noe på Facebook. Er jo alltid slik at dersom en har annonsert noe, og en kanskje vil snakke om det med venner litt senere så er det "old news". Virker kjekt på heller snakke med folk selv :)

Har du tenkt å ta bilder av magen underveis, altså fra nå og til slutt? :) har så lyst, men ikke bestemt meg hvordan jeg vil gjøre det enda.

Kinesisk kalender sier jente :P men ikke vet jeg, den andre varianten er jo når en hadde sex i forhold til EL. Dersom en hadde sex noen dager før EL, er det større sjans for å få jente. Om en har sex dagen før/ på EL er det større sjans for gutt. Vet ikke om det stemmer heller, er vel at jentecellene kan leve lengre, men at guttecellene er kjappere? Hahah har ikke peiling. Vi hadde sex hver dag i den tiden da ^^

Herregud jeg må le av meg selv! Sjelden jeg ser på tv, men skrudde på idag.

Da var det slutten av en episode av one three hill. En begravelse til moren til hailey.

Jeg strigråt etter 30 sekund!! Ahahahaha! Jeg hadde maraton og så alle sesongene for noen år siden, ble så forelsket i den serien :) disse hormonene <3

Etterpå var det en episode av friends, hvor Monica har eggløsning og tvinger chandler til å ha sex tross krangling, røyking og det hele. må si jeg følte meg litt truffet ved å stå i døra når gubben kommer hjem og bare tilfeldigvis ha veldig lyst på sex da ^^

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil gjerne følge deg - vi er nesten like gravide, jeg ligger 3 dager bak deg :) Kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver! Jeg har tempet en stund, men er ikke noe poeng å gjøre det etter positiv test fordi tempen svinger veldig som gravid. Det blir bare unødig stress og bekymring, og har egentlig ingenting for seg. Tempingen er et poeng for å finne EL, siden det er rundt EL vi kan finne temperatursvigninger som viser når/om man har hatt eggløsning. Vil råde deg til å slutte å tempe, jeg slutta noen dager etter IKM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit å si fra litt på forhånd. Er du en av de som gruer deg til å fortelle?

Sikkert lurt å sykemeldte deg, er ikke sikkert du er i kjempeform da uansett, så kan du få ta deg inn igjen :)

Ja veldig greit med KG!! Hadde blitt gal hvis ikke :P

Jeg er enda usikker. I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å skrive noe på Facebook. Er jo alltid slik at dersom en har annonsert noe, og en kanskje vil snakke om det med venner litt senere så er det "old news". Virker kjekt på heller snakke med folk selv :)

Har du tenkt å ta bilder av magen underveis, altså fra nå og til slutt? :) har så lyst, men ikke bestemt meg hvordan jeg vil gjøre det enda.

Kinesisk kalender sier jente :P men ikke vet jeg, den andre varianten er jo når en hadde sex i forhold til EL. Dersom en hadde sex noen dager før EL, er det større sjans for å få jente. Om en har sex dagen før/ på EL er det større sjans for gutt. Vet ikke om det stemmer heller, er vel at jentecellene kan leve lengre, men at guttecellene er kjappere? Hahah har ikke peiling. Vi hadde sex hver dag i den tiden da ^^

Herregud jeg må le av meg selv! Sjelden jeg ser på tv, men skrudde på idag.

Da var det slutten av en episode av one three hill. En begravelse til moren til hailey.

Jeg strigråt etter 30 sekund!! Ahahahaha! Jeg hadde maraton og så alle sesongene for noen år siden, ble så forelsket i den serien :) disse hormonene <3

Etterpå var det en episode av friends, hvor Monica har eggløsning og tvinger chandler til å ha sex tross krangling, røyking og det hele. må si jeg følte meg litt truffet ved å stå i døra når gubben kommer hjem og bare tilfeldigvis ha veldig lyst på sex da ^^

Hahaha serr jeg såg også den episoden idag, men min reaksjon var å bli SUPER sinna på hun ene søsteren Taylor? fordi hun oppførte seg som en barnslig d**** har sett episoden sikkert 10 ganger før men første gang reaksjonen kom sånn :P

Ja kan ikke si jeg gleder meg til å fortelle, jeg er vel en av de som tenker for mye på alt! Spesielt nå som dette er noe jeg ikke har kontroll over, aaa gleder meg til jeg kan fortelle det til alle kanskje en slapper mer av da..

aaa det med bilder har jeg ikke tenkt over, men det tror jeg at jeg vil gjøre, har jo et kjempe bra kamera som jeg fikk av samboer i fjor, kanskje på tide å børste støv av det...

Haha minner meg om meg når jeg fikk positiv utslag på EL testen nå når jeg ble gravid, stakkars mannen måtte pent gjøre som han fikk beskjed om, selvom han ikke akkurat sa seg motvillig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...