Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Hei og gratulerer med graviditeten :hjerte: Vil gjerne følge deg på veien mot å bli mamma!

Selv har jeg stått over alt som heter offshore etter at jeg ble gravid, og koser meg på kontoret. Støtter avgjørelsen din om å ta en tur om gangen. Jeg hadde nok ikke klart 13-14 timers vakter og lite søvn, fordi jeg har vært skikkelig slappfis frem til nå. Type jobber 8 timer, hjem for å sove, spise middag, sove videre :fnise:

Takk for det j86, gøy å komme etter deg :) Velkommen til dagboka mi!

Hehe, skjønner godt at du ikke hadde orket å jobbe 13-14 timers skift da! Jeg tenker at dersom jeg drar offshore denne turen, vil jeg avstå fra all overtid utenom det obligatoriske.

Jeg kjenner allerede at jeg er mye trøtt, så det lover jo dårlig for meg :P haha. Komme dinglende på jobb i 9-tiden liksom... :fnise:

Jeg tror nok jeg hadde holdt meg på land jeg altså, men kjedelig med pendlingen!

Takk for råd :) Det er mine tanker i utgangspunktet. Men det er den pendlingen da... :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært en grusom natt.

Jeg sleit med å få sove, tankene speeder seg opp ved leggetid.

Og jeg hadde et grusomt mareritt.

Det startet med at jeg tok tempen som vanlig kl. 05.30. Jeg har vært litt bekymret med tanke på den, for den stiger ikke - den er derimot svakt synkende. Og i dag nærmet den seg veldig "kryss-streken". Jeg sprang rett på do(var jo pissetrengt også da) og tok en g-test. Skinnende positiv. Selvfølgelig, jeg har jo ikke hatt noen blødninger.

Gikk og la meg igjen, men klarte ikke å slå fra meg "kjemisk graviditet". Sovnet en eller gang og startet å drømme. Jeg bodde på en liten hybel, og hadde 3 kompiser på besøk hvor vi skulle gjøre fysikklekser.

Plutselig begynner jeg å blø kraftig. Virkelig kraftig! Jeg sprang inn på toalettet og skulle tisse. Det FLOMMET med blod og væske, fylte opp toalettet, utover gulvet og fosset inn i hybelen hvor kompisene mine var. Det var så vondt, og så grusom opplevelse - våknet opp svett og med hjertebank.

Etter at jeg fortalte sjefen om graviditeten i går, og har blandet leger opp i dette - har jeg begynt å stresse. Det kan ikke være bra for graviditeten. Ihvertfall ikke om jeg har begynnende tegn(temp) på kjemisk graviditet. Vet ikke hvordan jeg skal stresse ned, eller berolige meg selv. Gikk i google-fella. Der står det at om tempen faller under streken i 2 dager - kan en spør legen om progesterontilskudd. Jeg har litt lyst til å spørre om det når legen ringer i dag, men vet ikke.. Dette er så skummelt. Jeg er bare to dager over IKM, og sjansen for å miste er jo veldig stor.

Baaah. Min utblåsning i morgentimene...

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Du er ikke under grensa enda, og noen ganger er coverlinja ganske høy. Hvilken temp ligger den på? Du bør sammenligne med tidligere sykluser også. Kjenner godt til det med mareritt og vonde tanker, men prøv så godt du kan å legge det fra deg. Sjangsene er veldig gode for at dette skal gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kun tran ved siden av men måtte begynne med flytende jerntilskudd - den smaker forresten skkkkelig vondt !!!!!! Ellers blir man bare tipset om å spise sunt :)

Du kan jo ta den siste turen nå og ta en avgjørelse når du er ferdig med den. Da får du lissom gjort deg opp en mening en aller siste gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Du er ikke under grensa enda, og noen ganger er coverlinja ganske høy. Hvilken temp ligger den på? Du bør sammenligne med tidligere sykluser også. Kjenner godt til det med mareritt og vonde tanker, men prøv så godt du kan å legge det fra deg. Sjangsene er veldig gode for at dette skal gå fint!

Coverlinja mi er faktisk litt høy, på 36,44. Tidligere har vært 36,12 og 36,32. Sistnevnte ligner litt på denne syklusen, da sank også tempen(ikke like vagt som nå) over noen dager og mensen kom på cd34(som er i dag). Jeg fikk litt håpet opp når du sier det med høy coverlinje, klarer allikevel ikke legge fra meg at den synker gradvis. I morgen er jeg nok lys våken 5.30, klar til å måle. Vurderer å spørre legen om progesterontilskudd, i tilfelle det kan hjelpe å holde spiren fast. Er det noe vits i?

Takk for god trøst :) Sjekker papiret hver gang jeg går på do - når slutter det? Ser at sjansene er under 15% for at noe skal gå galt i hvertfall. Det er da en trøst :) Er vel hormonene som herjer og stresser meg opp.

Jeg tar kun tran ved siden av men måtte begynne med flytende jerntilskudd - den smaker forresten skkkkelig vondt !!!!!! Ellers blir man bare tipset om å spise sunt :)

Du kan jo ta den siste turen nå og ta en avgjørelse når du er ferdig med den. Da får du lissom gjort deg opp en mening en aller siste gang ☺️

Startet du med jerntilskudd av deg selv, eller fikk du påvist jernmangel? :) Ja, jeg tenker også slik som deg. Dra ut og føle på stemningen, se om jeg takler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temping kan jeg ingenting om, godt j86 har noen beroligende ord:)

Jeg sjekker fremdeles av og til papiret :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker både papir og skåla hver gang .... Enda !!! 🙈 plaget med litt utflod og noen ganger kan det kjennes ut som blod og blir da livredd! Og jeg er i uke 29 - så belag deg på å måtte gjøre det en stund 🙈 men jeg er dog litt hysterisk også da 😝

Jeg fikk ikke direkte påvist jernbangel, men lå på vippepinnen. Derfor synes legen at denne ( deilige) drikken var et mildere og bedre alternativ enn tabletter som er sterkere for magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg sjekker også papiret hele tiden, men jeg er jo bare en dag over IKM da. Føler jeg har vært gravid i hundre år, og så er det bare 60 timer siden positiv test. :ler:

Jeg temper ikke og kjenner det er greit å slippe den ekstra belastningen... For meg er det ille nok når jeg googler og ikke minst leser på graviditetsforum her på KG ut andre steder. Der virker det jo som om to av tre svangerskap ender i SA eller MA. Skjønner jo at de som skriver der ikke er representative, men blir jo bekymra uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var tempen i dag?

Er på fjellet i dag, skal svare dere andre senere - men måtte bare vise at tempen har økt ihvertfall :) jeg lå og kavte i senga en halvtime før tempen ble tatt+kjære sov hjemme i natt - så kan være litt juksetemp. Men det må definitivt være en økning *lettet* :)

I dag skal jeg kite! Litt morgenkvalme, har på følelsen av at dette kan bli siste gang på veldig lenge ^^

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter enda med å legge ved chart..... Har noe endret seg? Den er for stor selv om jeg cropper den helt inn.

Tempen var da på 36.77 i dag ;)

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt kort før i dag :-) Hadde ikke så god tid, men var nødt for å titte innom for å høre hvordan temperaturen din lå ann.

Coverlinje på 36,44 er relativt høyt ja. Min ligger på 36,22 i syklusen jeg ble gravid, og temperaturen har ila graviditeten droppet ned på 36,40 hele 4 ganger. Du får bare følge godt med, og det kan være et poeng å ringe legen for å få progesterontilskudd. Vet ikke om de gir den typen behandling i Norge da, men vet at de er skikkelig "på hogget" med den typen hjelp i USA. Men skader jo uansett ikke å forsøke!

Håper likevel du har roet deg ned med den fine stigningen du hadde i dag. Siden du er tempenerd som meg tenker jeg kanske du også er glad i statistikk. Legger derfor ved en link til en side som viser prosentvis sjangse for å miste de forskjellige ukene og dagene av graviditeten. Jeg fant stor trøst i å se dette tallet bli bedre og bedre for hver dag. Og dessuten er det veldig lavt i utgangspunktet også! :-) http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12

Håper kiting var gøy! Sporty :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Temping kan jeg ingenting om, godt j86 har noen beroligende ord:)

Jeg sjekker fremdeles av og til papiret :sjenert:

Jeg sjekker både papir og skåla hver gang .... Enda !!! plaget med litt utflod og noen ganger kan det kjennes ut som blod og blir da livredd! Og jeg er i uke 29 - så belag deg på å måtte gjøre det en stund men jeg er dog litt hysterisk også da

Jeg fikk ikke direkte påvist jernbangel, men lå på vippepinnen. Derfor synes legen at denne ( deilige) drikken var et mildere og bedre alternativ enn tabletter som er sterkere for magen.

:goodbye:

Jeg sjekker også papiret hele tiden, men jeg er jo bare en dag over IKM da. Føler jeg har vært gravid i hundre år, og så er det bare 60 timer siden positiv test. :ler:

Jeg temper ikke og kjenner det er greit å slippe den ekstra belastningen... For meg er det ille nok når jeg googler og ikke minst leser på graviditetsforum her på KG ut andre steder. Der virker det jo som om to av tre svangerskap ender i SA eller MA. Skjønner jo at de som skriver der ikke er representative, men blir jo bekymra uansett...

Jeg vil gjeren følge deg !! :danse: Og jeg sjekker papiret enda! og jeg er i uke 20 :fnise:

Haha det er godt å se jeg ikke er alene med papirjakt :P jeg er jo bare 4 dager over IKM og føler det er mange uker siden positiv test!! Heldigvis har mensenmarerittetene roet seg :) er mye snakk om SA/MA her ja, prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det.. Tror jeg velger å tempe en liten stund til, gjerne til kvalmen kommer for fullt og en ikke er i tvil lengre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt kort før i dag :-) Hadde ikke så god tid, men var nødt for å titte innom for å høre hvordan temperaturen din lå ann.

Coverlinje på 36,44 er relativt høyt ja. Min ligger på 36,22 i syklusen jeg ble gravid, og temperaturen har ila graviditeten droppet ned på 36,40 hele 4 ganger. Du får bare følge godt med, og det kan være et poeng å ringe legen for å få progesterontilskudd. Vet ikke om de gir den typen behandling i Norge da, men vet at de er skikkelig "på hogget" med den typen hjelp i USA. Men skader jo uansett ikke å forsøke!

Håper likevel du har roet deg ned med den fine stigningen du hadde i dag. Siden du er tempenerd som meg tenker jeg kanske du også er glad i statistikk. Legger derfor ved en link til en side som viser prosentvis sjangse for å miste de forskjellige ukene og dagene av graviditeten. Jeg fant stor trøst i å se dette tallet bli bedre og bedre for hver dag. Og dessuten er det veldig lavt i utgangspunktet også! :-) http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12

Håper kiting var gøy! Sporty :-)

Er ikke alltid godt å få tid til KG, tar tid å svare også(særlig jeg på iPhone).

Godt å høre det svinger så mye, har sett på andre graviditetscharter, og ser at det svinger veldig i løpet av de 12 ukene :) så kanskje jeg gir meg om noen uker. Dersom tempen dropper under linja noen dager, skal jeg heller spørre etter tilskudd. Ja, leste på en amerikansk side om temping og spontanaborter. Virker som de har mer info der.

Hahah, jeg måtte le når jeg så den linken! Har leita etter noe slikt, så vi er nok like nerdete :) takk skal du ha!

Var gøy å kite ja, litt halvskummelt da vi fikk kastevind, så da tenkte jeg på spiren og heiv inn håndkleet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 :) litt småkvalm om dagene, kjempesulten, får aldri nok mat. En del murringer, men vondter i korsryggen har roet seg :) skal bli enig med sjefene i morgen om jeg skal på jobb på torsdag eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...