Gå til innhold
A.s

Fotballfrue kritikk

Anbefalte innlegg

Mayoo
2 timer siden, Emilie112 skrev:

Jeg lurer på noe hvordan det regnes ut hva de tjener på klikk på bloggen?

jeg skjønner det kommer an på hvor mye de for for reklameinnslagene sine, men er det noen som vet hvor mye ca det er (hos fotballfrue) er per unike klikk og om man går inn flere ganger om dagen fra samme ip-adresse?

og hva regnes som klikk? Om man trykker på et innlegg også går tilbake til hjemme siden og inn på et nytt innlegg, regnes det som to klikk? 

blogg.no er det to ting som gjelder, det er unike lesere og klikk. Unike lesere vil si at du får en leser per antall unik ip-adresse. Klikk blir regnet som du sier, om en klikker seg inn på bloggen for så å klikke seg videre inn på et innlegg for å f.eks lese kommentarene, da blir dette to klikk. Altså sidevisninger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amafalathiel
3 timer siden, Francis skrev:

Ikke sant?

men det som er skikkelig rart er at det er folk som etter LKE's eget utsagn har begrenset mental kapasitet, som likevel greier dette oppsiktsvekkende kunststykket. Så hva gjør det ham til??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cavatina
21 minutter siden, Amafalathiel skrev:

men det som er skikkelig rart er at det er folk som etter LKE's eget utsagn har begrenset mental kapasitet, som likevel greier dette oppsiktsvekkende kunststykket. Så hva gjør det ham til??

Subtilt, @Amafalathiel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LilleSnupp

Godt hun gjorde noe for klimaet her om dagen, sånn at det rettferdiggjør de 6-7 shoppingposene fra i dag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mamama
11 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Godt hun gjorde noe for klimaet her om dagen, sånn at det rettferdiggjør de 6-7 shoppingposene fra i dag..

Enig. Veldig bra. 😜 Synes også det er rart hun velger å ikke svare på spørsmål om høyt forbruk i kommentarfeltet når hun "skryter" av å ha kjøpt så mye greier i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amafalathiel
9 minutter siden, Mamama skrev:

Enig. Veldig bra. 😜 Synes også det er rart hun velger å ikke svare på spørsmål om høyt forbruk i kommentarfeltet når hun "skryter" av å ha kjøpt så mye greier i dag.

Hvor er det dere leser at hun har kjøpt mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

skruf

Hun trener på tom mage, får dårlig tid og må tydeligvis ut å kjøre uten å ha spist frokost... Og når hun kommer hjem så er hun så sulten at hun hiver i seg en stor frokost på 1-2-3...

Virkelig? 1/2 banan, 1/2 eple, 1/2 kiwi, noen blåbær og et knekkebrød med 1/2 avokado på.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LilleSnupp
6 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun har snapet bæreposer og skriver at det er 3 til poser i bilen allerede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lalalala59
6 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun poserer med handleposer på Snapchat ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snøsøta
9 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun viser fram handleposer fra shopping med mamma på Snap og skriver "+ 3 poser til i bilen". Handlet mer enn tre poser mao. Når man har lagt ut en oppskrift med vegansalat så kan man kompensere litt med å shoppe. 

Endret av Snøsøta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amafalathiel
9 minutter siden, Mamama skrev:

Selv om hun etter sigende kjenner sine kritikere, og forutså innvendingene om forbruket, så lurer jeg på om hun egentlig reflekterte over at veldig mange andre dårlig miljøvalg også ville komme opp når hun tok initiativ til å snakke om klima. Jeg synes folk jevnt over tilbakeholdne, sikkert på grunn av forbeholdet hun tok i innlegget, men der kom likevel en del kritiske spørsmål om oppdrettslaks, kylling, overdreven bilbruk, postbudets bilbruk pga overdreven nettshopping (!!), om tesla egentlig er miljøvennlig, mange flyreiser, overdreven shopping av ting som må reise med fly, langreiste og kortreiste grønnsaker, et ubesvart spørsmål om kildesortering, og min favoritt var hun som ba henne bekrefte i klartekst at forbruk nå er viktigere enn planeten Nelia skal bo på i fremtiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nordvesta

Tråden ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, sitater og svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snøsøta

Er det bare meg eller? Det blir litt sånn at en dag skriver man om dyrevern og dagen etter poserer man med et utrydningstruet dyr man har skutt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Milio

Så var det dette med miljøet da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
annina
4 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Selv om hun etter sigende kjenner sine kritikere, og forutså innvendingene om forbruket, så lurer jeg på om hun egentlig reflekterte over at veldig mange andre dårlig miljøvalg også ville komme opp når hun tok initiativ til å snakke om klima. Jeg synes folk jevnt over tilbakeholdne, sikkert på grunn av forbeholdet hun tok i innlegget, men der kom likevel en del kritiske spørsmål om oppdrettslaks, kylling, overdreven bilbruk, postbudets bilbruk pga overdreven nettshopping (!!), om tesla egentlig er miljøvennlig, mange flyreiser, overdreven shopping av ting som må reise med fly, langreiste og kortreiste grønnsaker, et ubesvart spørsmål om kildesortering, og min favoritt var hun som ba henne bekrefte i klartekst at forbruk nå er viktigere enn planeten Nelia skal bo på i fremtiden.

Nettopp derfor skjønner jeg ikke hvorfor hun absolutt skal skrive en så "vitenskapelig" bloggpost. Hun klarer jo ikke å argumentere for noe som helst. Syns det hadde vært så mye mer troverdig om hun bare hadde skrevet øverst i de ukentlige matlagningsinnleggene "de neste 6 mnd skal jeg bare legge ut vegetariske retter, å spise mer vegetarisk er noe jeg vil gjøre mer av klimahensyn" eller noe sånt. Men nei - hun skal bruke ukesvis på å lese forskningsrapporter og maile med forskere om spm og uklarheter?? Og så får hun jo bare kritikk fordi det blir for svakt uansett.  Snakk om å ha lite selvinnsikt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amafalathiel
34 minutter siden, skruf skrev:

Hun trener på tom mage, får dårlig tid og må tydeligvis ut å kjøre uten å ha spist frokost... Og når hun kommer hjem så er hun så sulten at hun hiver i seg en stor frokost på 1-2-3...

Virkelig? 1/2 banan, 1/2 eple, 1/2 kiwi, noen blåbær og et knekkebrød med 1/2 avokado på.. 

Jeg reagerte og på den historien og det bildet, så jeg gjorde en kaloriberegning av den frokosten. Den kom på 290  kcal, da er appelsinjuicen inkludert. Det er jo ikke mye, men det er ikke så lite at det er helt uhørt, men det er jo mest frukt, og det er jo ikke så veldig mettende. 

Poenget her er at dagens innlegg fikk meg til å tenke at vi har tatt på henne med silkehansker her det siste året mtp det dårlige forbilde hun er ift mat og kropp. Vi har latt oss avspore av reklamemerking, forbruk, kommentarjuks, og bare såvidt touchet elefanten i rommet. Det kommer stadig opp i bisetninger, og som grunnleggende premiss for problemet med redigeringen, men  i har ikke egentlig diskutert det kroppsbildet hun fronter spesielt grundig så lenge jeg har vært med. Men det har kanskje vært behandlet i de tidligere trådene? Det var kanskje enda verre før?

Endret av Amafalathiel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skruf
3 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg reagerte og på den historien og det bildet, så jeg gjorde en kaloriberegning av den frikosten.. Den kom på 290  kcal, da er appelsinjuicen inkludert. Det er jo ikke mye, men det er ikke så lite at det er helt uhørt, men det er jo mest frukt, og det er jo ikke så veldig mettende. 

Poenget her er at dagens innlegg fikk meg til å tenke at vi har tatt på henne med silkehansker her det siste året mtp det dårlige forbilde hun er ift mat og kropp. Vi har latt oss avspore av reklamemerking, forbruk, kommentarjuks, og bare såvidt touchet elefanten i rommet. Det kommer stadig opp i bisetninger, og som grunnleggende premiss for problemet med redigeringen, men  i har ikke egentlig diskutert det kroppsbildet hun fronter spesielt grundig så lenge jeg har vært med. Men det har kanskje vært behandlet i de tidligere trådene? Det var kanskje enda verre før?

Hadde hun ikke trent i forkant og forbrent et uvisst antall hundrevis kalorier så hadde ikke den frokosten vært så ille, for meg om morgenen før jobb så ville den vært helt innafor f.eks. Men da hadde jeg stått opp for så å gå på jobb, og ikke løpt på tredemølle og hatt styrketrening først.. 

Det er iallefall helt urimelig av henne å være enig i vedkommende som gikk hardt ut mot Sophie Elise i kommentarfeltet til FF for at SE spiller på kropp. Jeg vil i høyeste grad si at FF spiller vel så mye på kropp som SE. Greit nok at hun ikke stiller opp naken i FHM liksom, men jammen meg; Rumpa bar i Det Nye, 4 dager etter fødsel-bildet, nærbildet av rumpa på ferievideoer og bilder, nærbilde av bikinitrusa foran sånn at man kunne telle hårsekkene, den bikinireklamen hun gjorde for noen år siden der hun kom kjørende på en Vespa, bar mage i alle treningsbildene sine, og for ikke å snakke om det fokuset hun har på mat/gjøre seg fortjent til mat/hard trening... 

Tror jeg heller velger SE som forbilde for mine døtre jeg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ultiva
37 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg reagerte og på den historien og det bildet, så jeg gjorde en kaloriberegning av den frikosten.. Den kom på 290  kcal, da er appelsinjuicen inkludert. Det er jo ikke mye, men det er ikke så lite at det er helt uhørt, men det er jo mest frukt, og det er jo ikke så veldig mettende. 

Det var tydeligere før hun fikk Nelia. Hun var veldig mager og fokuserte svært mye på sideprofil av smal midje og str xs. Du kan f eks google fotballfrue + victoria secrets bikini. Etter Nelia har hun fått en mye sunnere kropp (slank og trent i stedet for mager) og jeg syns personlig at dette var verre før. Nå fronter hun i det minste en sunn kroppsfasong. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; mammakiloene kler henne svært godt.

Endret av Ultiva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wonderbitch
19 timer siden, Vitulina skrev:

LK har ikke fått med seg at fôr skrives nettopp slik (og ikke fór), ei heller at økologisk kjøttproduksjon nettopp handler om minimal bruk av kraftfôr. So much for den iherdige researchen, peepz! 

Det er sannelig helt utrolig at enkelte av oss har klart å tråle gjennom tusenvis av sider hvert år samtidig som vi har beholdt et kritisk blikk. Ikke vet jeg, men jeg anser nyreligiøse kvasivitenskapelige mennesker for å være rimelig ukritiske jeg da. 

Det er jo det dere ikke klarer!! :opplyser:    :laugh:

Men over til noe annet. Nå kommer jeg til å høres ut som en ekstrem fotballfruefanforever, men det får gå. Jeg blir helt matt av å se at vi nærmer oss 1000 sider med kritikk. Og da mener jeg altså kritikk i ordets rette forstand, ikke personangrep, hets eller latterliggjøring (hvis moderatorene har gjort jobben sin). Kan dere tenke dere hvordan det må føles å ha nesten tusen sider skrevet om deg og din familie der 98% er negativt? Jeg kan bare ikke fatte hva som får et menneske til å ville utsette seg (og sin familie) for noe sånt? Hvorfor fortsetter hun? Jeg kunne kanskje forstått det hvis man hadde nettopp dette sterke samfunnsengasjementet, og man ville gjøre sitt for å forandre verden. Enten det gjaldt menneskerettigheter, dyrevelferd, samle penger til forskning på sykdommer osv, men mote, trening og interiør? Er det virkelig verdt pengene? Eller er det "kjendisstatusen" som gjør at alle ulempene faktisk føles verdt det? 

Som dere forstår er dette altså ikke kritikk av tråden, men jeg spør, fordi jeg bare ikke klarer å forstå det. Hva kan være verdt å bli kritisert  daglig over flere år av flere tusen mennesker? Det er jo ikke lenger snakk om en koselig liten blogg om hyggelige ting, men du sted hvor hun utsetter seg for granskning og får alle feilene sine påpekt.  Man kan si hva man vil om henne, men utholdenhet har hun! Jeg hadde gitt meg og flyttet inn i skammekroken for godt (jeg mener lagt meg i permanent fosterstilling) etter den første offentlige ydmykelsen/skandalen/flausen/avsløringen. 

Endret av Wonderbitch
La til en smiley

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LilleSnupp
4 minutter siden, Wonderbitch skrev:

Det er jo det dere ikke klarer!! :opplyser:

Men over til noe annet. Nå kommer jeg til å høres ut som en ekstrem fotballfruefanforever, men det får gå. Jeg blir helt matt av å se at vi nærmer oss 1000 sider med kritikk. Og da mener jeg altså kritikk i ordets rette forstand, ikke personangrep, hets eller latterliggjøring (hvis moderatorene har gjort jobben sin). Kan dere tenke dere hvordan det må føles å ha nesten tusen sider skrevet om deg og din familie der 98% er negativt? Jeg kan bare ikke fatte hva som får et menneske til å ville utsette seg (og sin familie) for noe sånt? Hvorfor fortsetter hun? Jeg kunne kanskje forstått det hvis man hadde nettopp dette sterke samfunnsengasjementet, og man ville gjøre sitt for å forandre verden. Enten det gjaldt menneskerettigheter, dyrevelferd, samle penger til forskning på sykdommer osv, men mote, trening og interiør? Er det virkelig verdt pengene? Eller er det "kjendisstatusen" som gjør at alle ulempene faktisk føles verdt det? 

Som dere forstår er dette altså ikke kritikk av tråden, men jeg spør, fordi jeg bare ikke klarer å forstå det. Hva kan være verdt å bli kritisert  daglig over flere år av flere tusen mennesker? Det er jo ikke lenger snakk om en koselig liten blogg om hyggelige ting, men du sted hvor hun utsetter seg for granskning og får alle feilene sine påpekt.  Man kan si hva man vil om henne, men utholdenhet har hun! Jeg hadde gitt meg og flyttet inn i skammekroken for godt (jeg mener lagt meg i permanent fosterstilling) etter den første offentlige ydmykelsen/skandalen/flausen/avsløringen. 

Tenker å svare på det siste du skrev.. 

Hun avfeier all kritikk som hets og dermed ugyldig. Hun mener nok oppriktig at kritikken er uberettiget.

Endret av LilleSnupp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden