Gå til innhold

Anbefal meg en dunjakke/-parkas!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å investere i en ny dunjakke, og tenkte at det passer bra å gjøre det i disse salgstider :)

Ønsker at den skal være svart, i ekte dun og ha litt lengde (må gå nedenfor rumpa). Den bør helst ikke være "ekspedisjonsvarm". Jeg er ingen pelsmotstander (men nei, det er ikke dette jeg ønsker kommentarer på), så ekte pels på hettekanten kan funke.

Liker tykkelsen på Parajumpers Harraseeket godt. Videre liker jeg Parajumpers Selma og Canada Goose Victoria og Trillium.

Woolrich Arctic synes jeg likner litt mye på Svea Miss Smith, som jeg ikke synes er så fine.

Vil gjerne ha en jakke som ikke absolutt alle andre har, så er mer enn åpen for andre forslag enn Parajumpers og CG! :) Den må gjerne være billigere også :)

Gode forslag?



Anonymous poster hash: 7d531...7b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du ikke er pelsmotstander, må du regne med å bli sett ned på av de fleste dersom du kjøper en jakke med ekte pels. Bare sier det, så du vet det.

Du ønsker ikke kommentarer/reaksjoner på dette, men det må du regne med at du får likevel. Både her inne, og ute blandt folk. Så jeg ville unngått det om jeg var deg. Jeg reagerer selv på folk jeg møter med f.eks Parajumpers. Jeg liker utseendet på jakkene og synes de er fine, men jeg har veldig imot pelsen. Så selv om jeg liker personene som går med jakkene, så mister jeg litt respekten for dem, liker de ikke fullt så mye, når jeg ser hva de kler seg i.

De burde vært mer bevisst, etter min mening. Og da hadde de unngått jakker med ekte pels. Poster denne anonymt, ettersom jeg vet at jeg ville fornærmet flere om jeg hadde postet med brukernavn.



Anonymous poster hash: df9b7...1b6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke er pelsmotstander, må du regne med å bli sett ned på av de fleste dersom du kjøper en jakke med ekte pels. Bare sier det, så du vet det.

Du ønsker ikke kommentarer/reaksjoner på dette, men det må du regne med at du får likevel. Både her inne, og ute blandt folk. Så jeg ville unngått det om jeg var deg. Jeg reagerer selv på folk jeg møter med f.eks Parajumpers. Jeg liker utseendet på jakkene og synes de er fine, men jeg har veldig imot pelsen. Så selv om jeg liker personene som går med jakkene, så mister jeg litt respekten for dem, liker de ikke fullt så mye, når jeg ser hva de kler seg i.

De burde vært mer bevisst, etter min mening. Og da hadde de unngått jakker med ekte pels. Poster denne anonymt, ettersom jeg vet at jeg ville fornærmet flere om jeg hadde postet med brukernavn.

Anonymous poster hash: df9b7...1b6

Og jeg tenker mitt om mennesker som sluker "dokumentarfilmer" som filmen Pels rått, eller som går rundt i fuskepels og samtidig er hardcore pelsmotstandere. Men jeg mister ikke respekt for folk av slike grunner!

Jeg dømmer ikke andre mennesker etter hva de velger å kle seg i, og da forventer jeg heller ikke at andre dømmer meg for slikt.

Dette er uansett litt på siden av hva jeg spør om. Folk må gjerne diskutere pels frem og tilbake så mye de bare orker, men vennligst ta det i en tråd som faktisk dreier seg om temaet. Jeg er rett og slett bare på utkikk etter en ny vinterjakke. Noen der ute med gode forslag? :)

Anonymous poster hash: 7d531...7b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke er pelsmotstander, må du regne med å bli sett ned på av de fleste dersom du kjøper en jakke med ekte pels. Bare sier det, så du vet det.

Du ønsker ikke kommentarer/reaksjoner på dette, men det må du regne med at du får likevel. Både her inne, og ute blandt folk. Så jeg ville unngått det om jeg var deg. Jeg reagerer selv på folk jeg møter med f.eks Parajumpers. Jeg liker utseendet på jakkene og synes de er fine, men jeg har veldig imot pelsen. Så selv om jeg liker personene som går med jakkene, så mister jeg litt respekten for dem, liker de ikke fullt så mye, når jeg ser hva de kler seg i.

De burde vært mer bevisst, etter min mening. Og da hadde de unngått jakker med ekte pels. Poster denne anonymt, ettersom jeg vet at jeg ville fornærmet flere om jeg hadde postet med brukernavn.

Anonymous poster hash: df9b7...1b6

Jah..."fornærmet flere om du postet med brukernavn"...

Hvis du først skal gi fordømmende leksjoner synes jeg du kan stå for det uten å være redd for å fornærme, for det er det du gjør uansett

Anonymous poster hash: 70d6a...2e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har woolrich jakke og er veldig fornøyd. Har brukt den i 3 år nå og den ser ut som ny omtrent! Det er ekte pels på den ja, men jeg har hittil ikke blitt sett ned på :)

Det fins for øvrig mye verre ting enn pels... tenk bare på hvordan kyllinger lever?! men dere spiser vel kylling og egg?

Dessuten er store selskaper veldig bevist på dette med pels og de fleste bruker leverandører som behandler dyr bra. Ikke alle i pelsnæringen er brutale og ikke humane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah..."fornærmet flere om du postet med brukernavn"...

Hvis du først skal gi fordømmende leksjoner synes jeg du kan stå for det uten å være redd for å fornærme, for det er det du gjør uansett

Anonymous poster hash: 70d6a...2e9

Vet det, men ønsker å holde denne debatten her inne, og ikke blant de jeg kjenner ellers, og som vet om mitt brukernavn her.

Jeg skammer meg ikke for å mene dette, men jeg orker ikke å hanskes med fornærmede slektninger pga dette. Kan godt ta en diskusjon her inne, men ønsker ikke å gjøre det med alle på privaten.

Anonymous poster hash: df9b7...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trygt anbefale Canada Goose sine jakker, de er veldig gode. Men de er beregnet på de kaldeste temperaturene, så det er kanskje ikke nødvendig?

Kari Traa har også gode parkas, husker ikke hvilken jeg har, men den har vært mer enn varm nok sålangt i år :)

Anonymous poster hash: 2d3c3...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari traa sin Safir parkas sybes jeg er veldig god! Dekker rumpa og har tett og god hette, uten ekte pels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Og jeg har en marineblå, figurformet dunparkas fra Mexx.

- nå er ikke Mexx det merket som er lettest å få tak i per dato siden de er konkurs (så langt jeg vet), men jakken/kåpen/parkasen er heløt super og jeg sliter den på 3dje året nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med Bergans, The North Face eller Craghoppers, som også lagar fine og bystilige plagg?

Takk for svar :) Synes bl.a. Bergans og The North Face har helt greie jakker, men føler ikke de er noe man kan pynte seg med. Vil gjerne ha en jakke jeg kan ha utenpå kjoler og skjørt også. Craghoppers har jeg ikke hørt om, men skal absolutt sjekke det ut :)

Vet det, men ønsker å holde denne debatten her inne, og ikke blant de jeg kjenner ellers, og som vet om mitt brukernavn her.

Jeg skammer meg ikke for å mene dette, men jeg orker ikke å hanskes med fornærmede slektninger pga dette. Kan godt ta en diskusjon her inne, men ønsker ikke å gjøre det med alle på privaten.

Anonymous poster hash: df9b7...1b6

For all del, gjør gjerne det, men vennligst ta det i en annen tråd.

Jeg kan trygt anbefale Canada Goose sine jakker, de er veldig gode. Men de er beregnet på de kaldeste temperaturene, så det er kanskje ikke nødvendig?

Kari Traa har også gode parkas, husker ikke hvilken jeg har, men den har vært mer enn varm nok sålangt i år :)

Anonymous poster hash: 2d3c3...298

Kari traa sin Safir parkas sybes jeg er veldig god! Dekker rumpa og har tett og god hette, uten ekte pels!

Ja, CG har fine (og sikkert veldig varme) jakker. Men har ikke så lyst til å betale 6k for å se ut som de aller fleste andre her i byen. Kari Traa sine jakker føler jeg havner litt i samme kategori som Bergans og TNF. Men takk for svar! :)

Og jeg har en marineblå, figurformet dunparkas fra Mexx.

- nå er ikke Mexx det merket som er lettest å få tak i per dato siden de er konkurs (så langt jeg vet), men jakken/kåpen/parkasen er heløt super og jeg sliter den på 3dje året nå.

Nei, Mexx er nok vanskeligere å få tak i nå for tiden :rolleyes:

Har funnet frem til to jakker jeg likte veldig godt da; Minimum Amalia og Sporty Long Down fra Haust Collection (norsk merke). Noen som har erfaring med noen av disse? :)

Anonymous poster hash: 7d531...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Churro

Selv om du ikke er pelsmotstander, må du regne med å bli sett ned på av de fleste dersom du kjøper en jakke med ekte pels. Bare sier det, så du vet det.

Du ønsker ikke kommentarer/reaksjoner på dette, men det må du regne med at du får likevel. Både her inne, og ute blandt folk. Så jeg ville unngått det om jeg var deg. Jeg reagerer selv på folk jeg møter med f.eks Parajumpers. Jeg liker utseendet på jakkene og synes de er fine, men jeg har veldig imot pelsen. Så selv om jeg liker personene som går med jakkene, så mister jeg litt respekten for dem, liker de ikke fullt så mye, når jeg ser hva de kler seg i.

De burde vært mer bevisst, etter min mening. Og da hadde de unngått jakker med ekte pels. Poster denne anonymt, ettersom jeg vet at jeg ville fornærmet flere om jeg hadde postet med brukernavn.

Anonymous poster hash: df9b7...1b6

De fleste?

Oppegående mennesker kommenterer ikke tilfeldige folk på gata, selvom de har pels.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en av merket Elvine, kjøpt på MQ. Dun plukket fra døde gjess og ingen pels. Kjøpte min i fjor. God passform, innsving i midjen og lengde til under rumpa. Betalte 2500,- Veldig fornøyd med min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kingsland har også flere fine dunjakker :) Det er stadig flere utenfor hestemiljøet som bruker dem som hverdagsjakker!

Feks:

http://kingsland.no/?ItemID=2710

http://kingsland.no/?ItemID=2734

http://kingsland.no/?ItemID=2679

http://kingsland.no/?ItemID=2696

Har denne selv og den er skikkelig god og varm uten å være "ekspedisjonsvarm" :)

http://kingsland.no/?ItemID=2730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Synes bl.a. Bergans og The North Face har helt greie jakker, men føler ikke de er noe man kan pynte seg med. Vil gjerne ha en jakke jeg kan ha utenpå kjoler og skjørt også. Craghoppers har jeg ikke hørt om, men skal absolutt sjekke det ut :)

For all del, gjør gjerne det, men vennligst ta det i en annen tråd.

Ja, CG har fine (og sikkert veldig varme) jakker. Men har ikke så lyst til å betale 6k for å se ut som de aller fleste andre her i byen. Kari Traa sine jakker føler jeg havner litt i samme kategori som Bergans og TNF. Men takk for svar! :)

Nei, Mexx er nok vanskeligere å få tak i nå for tiden :rolleyes:

Har funnet frem til to jakker jeg likte veldig godt da; Minimum Amalia og Sporty Long Down fra Haust Collection (norsk merke). Noen som har erfaring med noen av disse? :)

Anonymous poster hash: 7d531...7b3

Didriksons har mange fine parkasjakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Selv om du ikke er pelsmotstander, må du regne med å bli sett ned på av de fleste dersom du kjøper en jakke med ekte pels.

Anonymous poster hash: df9b7...1b6

Aldri fått kommentarar på korkje pelskåpa eller pelskragen min. Lukkelegvis har folk felst openberrt også manerer til å te seg som folk, då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan aldri pynte deg i ei dunjakke, sorry! :fnise:

Jo, det kan man. Men tenker da på en dunjakke og ikke en typisk boblejakke, i mitt hode er det nemlig to forskjellige ting :)

Anonymous poster hash: 7d531...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kingsland har også flere fine dunjakker :) Det er stadig flere utenfor hestemiljøet som bruker dem som hverdagsjakker!

Feks:

http://kingsland.no/?ItemID=2710

http://kingsland.no/?ItemID=2734

http://kingsland.no/?ItemID=2679

http://kingsland.no/?ItemID=2696

Har denne selv og den er skikkelig god og varm uten å være "ekspedisjonsvarm" :)

http://kingsland.no/?ItemID=2730

Men disse var jo alle ganske korte da :/

Anonymous poster hash: 7d531...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av merket Elvine, kjøpt på MQ. Dun plukket fra døde gjess og ingen pels. Kjøpte min i fjor. God passform, innsving i midjen og lengde til under rumpa. Betalte 2500,- Veldig fornøyd med min :)

Skal sjekke ut! :)

Anonymous poster hash: 7d531...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...