Gå til innhold

Bøker lest i 2015


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Synes det er sykt hvordan folk klarer å lese så raskt, jeg leser super slow motion. Sku ønskt det ikke var slikt, men hei, sånn er det og er vel litt med interessen også.

Haha, det er klart. Men hvis du trives med å lese og du virkelig koser deg med det, så spiller det vel ingen rolle hvor fort du leser? Da jeg var yngre leste jeg ganske sakte, men det brydde jeg meg ikke spesielt om. Det viktigste for meg på den tiden - det er det fortsatt også - var at jeg forstod handlingen i historien og at jeg likte den. Det gjorde jeg naturligvis så da fortsatte jeg å lese, og jo mer jeg leste jo bedre ble jeg, og jo fortere leste jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der litt av problemet mitt har vært, glemt halve handlingen og navna før jeg er kommet halvveis i bøkene. Men blir nok bedre med tiden, må bare få mer tid til å lese mer så komme det seg nok på sikt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der litt av problemet mitt har vært, glemt halve handlingen og navna før jeg er kommet halvveis i bøkene. Men blir nok bedre med tiden, må bare få mer tid til å lese mer så komme det seg nok på sikt ;-)

Det skjønner jeg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der litt av problemet mitt har vært, glemt halve handlingen og navna før jeg er kommet halvveis i bøkene. Men blir nok bedre med tiden, må bare få mer tid til å lese mer så komme det seg nok på sikt ;-)

Godt det ikke er bare meg ;)

Jeg leser Joyce Carol Oates' bok "Vi var familien Mulvaney". Ønska meg den til jul, men hadde egentlig tenkt å kjøpe den selv da den var hovedbok i den norske bokklubben. Den er tunglest, men det er en god bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med Stalker av Kepler. Spennende bok, som de øvrige i samme serie fra forfatterne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med!

Så langt har jeg lest Konge i snø av Tove Nilsen og Paganinikontrakten av Lars Kepler. Nettopp begynt på Hypnotisøren av Lars Kepler (ser at det er den første boken, som jeg kanskje burde lest først....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg leste veldig lite i fjor bortsett fra fagbøker og artikler. I år håper jeg at jeg får lest mer skjønnlitteratur siden jeg har fått meg Kindle og da har muligheten til å lese på senga. ;)

Jeg liker klassikere, oppvekstromaner, typiske Booker-prisvinnere, bøker basert på historiske hendelser osv. Leser ikke krim og chick flicks.

Sånn, kommer innom og oppdaterer med jevne mellomrom:

Januar:

*Jeannette Walls - Krystallslottet

*Donna Tartt - Den hemmelige historien

*Charles Dickens - Bleak House

Usikker på hvilken jeg skal begynne på nå, de to første fikk jeg tips om av KG-brukere, og jeg elsket boken til Donna Tartt! Skal sjekke ut flere av henne, men e-bøkene er litt dyre enda. Kan også anbefale boken til Dickens. For de som liker litt "lettere" bøker er Krystallslottet fin, den forteller historien (sann) om oppveksten til en kvinne som er utsatt for ekstrem omsorgssvikt.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med hypnotisøren, og i gang med Looking for Alaska av John Green. Skal lese resten av Kepler-bøkene også, men må lese noe annet enn krim innimellom.

Så:

Tove Nilsen: Konge i snø

Lars Kepler: Paganinikontrakten

Lars Kepler: Hypnotisøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senõr Peregrino av Cecilia Samartin, har sikkert lest den 10 ganger nå

Endret av ilouises
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lage en tråd, hvor vi som leser bøker, kan telle hvor mange bøker, og hvilke bøker, vi har lest iløpet av 2015. Så kan vi se til slutt hvilke bøker vi har lest, og eventuelle anbefalinger til andre.

Noen som er med?

Så langt i 2015 har jeg lest ut boka Et helt halvt år av Jojo Moyes.

Eh, ja og hva synes du om boken og hvorfor

Anonymous poster hash: 0f99e...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Eh, ja og hva synes du om boken og hvorfor Anonymous poster hash: 0f99e...dd3

Et helt halvt år er en lettlest pageturner, med noen trekk fra chick-lit-sjangeren, men med alvorspregede tema som gjør den til en mer substansiell bok, og den har både tyngde og dyphet. Drysset med humor mellom det skjebnesvangre, er dette en lettlest, underholdende, gripende og sjarmerende bok. Vil ikke gjengi handling, for det er ikke meningen å spoile noe i denne tråden, men kan si at den har et par overraskende vendinger. Vel verdt å lese, klarte nesten ikke å legge den ifra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2015 har jeg begynt å lese på Why Nations Fail og Problem solving 101.

Begynte på the god delusion i 2014 og har ikke lest den ferdig enda.

Leste The gunslinger i slutten av 2014 og regner med at jeg kommer til å lese mer av den serien i løpet av 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp begynt på Alt som er galt med Georg av Hilde Hagerup

Tove Nilsen: Konge i snø

Lars Kepler: Paganinikontrakten

Lars Kepler: Hypnotisøren

John Green: Looking for Alaksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullførte "Et helt halvt år" av Jojo Moyes andre nyttårsdag eller noe. Fikk den til jul, sjeldent jeg leser ut en bok så fort, men den er virkelig å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et helt halvt år er en lettlest pageturner, med noen trekk fra chick-lit-sjangeren, men med alvorspregede tema som gjør den til en mer substansiell bok, og den har både tyngde og dyphet. Drysset med humor mellom det skjebnesvangre, er dette en lettlest, underholdende, gripende og sjarmerende bok. Vil ikke gjengi handling, for det er ikke meningen å spoile noe i denne tråden, men kan si at den har et par overraskende vendinger. Vel verdt å lese, klarte nesten ikke å legge den ifra meg.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble akkurat ferdig med den siste til Gunnar Staalesen - Ingen er så trygg i fare. Jeg likte den egentlig ikke noe særlig. Jeg har lest alle hans bøker og dette er nok den jeg har likt minst. Tror kanskje jeg er mettet på krim generelt akkurat nå og at min neste bok bør være noe annet. For jeg har også lest den siste til Liza Marklund - Fasadefall, og den falt heller ikke i smak.

Endret av Quiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i år har jeg lest:

Dianne Harman - Kelly's Coffe Shop

M. L. Banner - Desolation

Dianne Harman - Murder at Jade Cove

Thomas Maier - Masters of Sex

Cherise Sinclair - Club Shadowlands

Jim Butcher - Storm Front

Philippa Gregory - The Kingmaker's Daughter

Shane Watson - Other People's Marriages

Hugh Howey - Half Way Home

Jim Butcher - Fool Moon

Anna Godbersen - Splendor

Nå leser jeg The King's Curse av Philippa Gregory. Liker svært godt bøkene hennes om Rosekrigene og Tudor-dynastiet.

Goodreads.com er en super nettside for å holde oversikt over bøker man leser! Måtte se der inne for å se hvor mange jeg har lest i år, klarer ikke holde oversikt ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...