Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Strever med det samme selv. Kan jo bruke vanlige klær på spasertur, men hvordan kler jeg meg for jogging ute på vinterstid?

Når jeg går ute i kulda, bruker jeg ullundertøy (à la Bjørn Dæhlie) under fôret turbukse, pluss lang dynejakke. (Sånt går jo ikke å springe i)

Av behagelige tightser for innendørs trening, har jeg noen sorte puma jeg er fornøyd med - både snitt og passform. Vet ikke modellnavn.

Sist jeg jogget ute på vinterstid (en stund siden..) kledte jeg meg slik, og det funket: ulltrøye og ullongs innerst + tynn fleecegenser hvis veldig kaldt. Så en tynn løpejakke og et par smale, uforede bukser (egentlig skibukser) fra Swix (vindtette foran, pustende bak). Samt løpesko med brodder. Tynn lue og hansker + evt buff i halsen.

Endret av Nordis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg jogget ute på vinterstid (en stund siden..) kledte jeg meg slik, og det funket: ulltrøye og ullongs innerst + tynn fleecegenser hvis veldig kaldt. Så en tynn løpejakke og et par smale, uforede bukser (egentlig skibukser) fra Swix (vindtette foran, pustende bak). Samt løpesko med brodder. Tynn lue og hansker + evt buff i halsen.

Må nok ta meg en handlerunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nike har mye bra, kanskje jeg tar en Nike-tights også, mens jeg har råd... :)

I dag har jeg forresten begynt på en 5-day-challenge og skal prøve å holde ut resten av uka :fnise: Så det ble en 45isj minutters økt med både HIIT og styrke med fokus på bein og rumpe. :) Wohoo :trene::bolledeig:

HEY! Hva går en 5-dagers ut på? Og hvordan er dag 2? Stå på :klappe:

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY! Hva går en 5-dagers ut på? Og hvordan er dag 2? Stå på :klappe:

Det er FitnessBlender's utfordring som ligger på YouTube, som går ut på å trene til programmene deres hver dag i fem dager. Hver økt er ulik, med fokus på forskjellige muskelgrupper (litt kardio, litt HIIT, litt styrke) slik at man kan trene fem dager på rad uten pause, og målet er å tone opp og forbrenne fett. Man kan selv bestemme intensitet, om man vil trene med eller uten vekter, osv. :)

Regner med at jeg tar dag 2 litt senere i dag, før samboer kommer hjem... Dag to 2 består av kardio intervaller og styrke for overkroppen (var bein og rumpe i går). :D Takk takk! Dette SKAL jeg fullføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis flere av dere vil trene hjemme men ikke helt vet hvordan, vil jeg anbefale å følge Shaun T på facebook. Han trener kun med egenvekt og legger ut treningsvideoer dere kan benytte dere av. Både lengre videoer og 5 minutters-treninger som er SKIKKELIGE effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er FitnessBlender's utfordring som ligger på YouTube, som går ut på å trene til programmene deres hver dag i fem dager. Hver økt er ulik, med fokus på forskjellige muskelgrupper (litt kardio, litt HIIT, litt styrke) slik at man kan trene fem dager på rad uten pause, og målet er å tone opp og forbrenne fett. Man kan selv bestemme intensitet, om man vil trene med eller uten vekter, osv. :)

Regner med at jeg tar dag 2 litt senere i dag, før samboer kommer hjem... Dag to 2 består av kardio intervaller og styrke for overkroppen (var bein og rumpe i går). :D Takk takk! Dette SKAL jeg fullføre!

Hvis flere av dere vil trene hjemme men ikke helt vet hvordan, vil jeg anbefale å følge Shaun T på facebook. Han trener kun med egenvekt og legger ut treningsvideoer dere kan benytte dere av. Både lengre videoer og 5 minutters-treninger som er SKIKKELIGE effektive.

Skal sjekke ut disse. Har plass til å :trene: hjemme. Nå skal jeg bevilge meg :sjokolade: (toffee) siden jeg var så flink i går og fastet egentlig fra forigår klokka 20 til i morges kl 07! Så fikk jeg sagt det, hi hi :Hehe:

Og jeg SKAL ut og gå i dag også. Kroppen min må være helt :sjokk:

Endret av Zenobia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut disse. Har plass til å :trene: hjemme. Nå skal jeg bevilge meg :sjokolade: (toffee) siden jeg var så flink i går og fastet egentlig fra forigår klokka 20 til i morges kl 07! Så fikk jeg sagt det, hi hi :Hehe:

Og jeg SKAL ut og gå i dag også. Kroppen min må være helt :sjokk:

Finnes mye bra på YT for hjemme-trenere :) Wow, så flink du er! :danse: Stå på! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg :D Startet dagen i dag med å lage en grønnsakssmoothie. Nå skal jeg på Sats og trene på ellipsemaskinen før jeg tenker å ta litt badstue. Målet mitt er å gå ned 5 kg. Har sett på noe som heter 30 days challenge som skal trene mage, armer, rygg og lår, så starter med det i dag. Har planlagt å ta bilder hver dag i januar måned også, haha. Dette blir en sunnhetsmåned!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i gang med faste i dag (500 kcal) og det føles veldig bra.

Kommer til å følge 4-3, dvs. 4 dager med vanlig mat (fodmap) og 3 dager faste (500 kcal), annenhver dag.

Dette fungerte finfint tidligere i år. Mandag strener vi avgårde til treningssenteret.

Håper å få til tur både lørdag og søndag, uansett vær og føreforhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 2 fullført! :skya: Rundt 40 minutter kardio-intervaller og styrke for overkropp! Måtte endre en del av øvelsene pga. at de brukte vekter, men jeg passet på å trene de samme muskelgruppene. Føles godt; har masse energi og er mer avslappet. Har til og med fått rengjort og ryddet hele leiligheta! :hoppe: Nå har jeg fylt magen med eggerøre, stekte tomater og hjemmelaget rundstykke, så er på tide å roe heeelt ned og bare nyte helga!

Endret av kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for at jeg fikk være med!:-) 1.8.2014 sluttet jeg å snuse....og gikk raskt opp 7 kilo...disse ville jeg til livs - og begynte å trene litt:-) jeg begynte begynte å jogge... og har etterhvert blitt litt bitt av løpebasillen;-) Men jeg skjønner at løping nok ikke bare er nok.. vekta er frosset fast på de 7 ekstra kiloene - og jeg innser at jeg nok også må gjøre noe med matinntaket. Er altfor glad i søt-og saltsaker, og før kumne jeg spise så mye jeg ville av dette. Jeg prøver å løpe 3 ganger i uka. Men i det siste har det faktisk blitt hver dag siden jeg har hatt god tid i jula. Har også begynt på en 30-days rumpelår-challenge sim jeg er på dag tre på. Så...det va litt om meg:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her jeg :D Startet dagen i dag med å lage en grønnsakssmoothie. Nå skal jeg på Sats og trene på ellipsemaskinen før jeg tenker å ta litt badstue. Målet mitt er å gå ned 5 kg. Har sett på noe som heter 30 days challenge som skal trene mage, armer, rygg og lår, så starter med det i dag. Har planlagt å ta bilder hver dag i januar måned også, haha. Dette blir en sunnhetsmåned!

hvilken er det? Har du link? Jeg har også startet på en challenge. Det er litt moro:-) nesten som en adventskalender:-) Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sjekke ut disse. Har plass til å :trene: hjemme. Nå skal jeg bevilge meg :sjokolade: (toffee) siden jeg var så flink i går og fastet egentlig fra forigår klokka 20 til i morges kl 07! Så fikk jeg sagt det, hi hi :Hehe:

Og jeg SKAL ut og gå i dag også. Kroppen min må være helt :sjokk:

Hva går din faste ut på? Jg spiste et lett måltid og resten var bare væsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler meg enda litt bedre i dag, så jeg våget på en økt med kombinasjons-yoga (tøying og styrke). Tok dog bare en kort økt (15 minutter) fordi jeg ikke vil risikere å bli verre igjen. Skal sies det føltes DEILIG å komme i gang med yoga igjen, og jeg gleder meg til jeg er frisk så jeg kan ta times-øktene. :bolledeig: Kjenner jeg er en del stivere da, etter å ikke ha trent yoga på 6 måneder. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten rapportere. Jeg hadde min første dag på nytt treningsstudio idag, etter jobb vel å merke. Var på 45 min spinning også kjørte jeg mageøvelser. Prøvde med vekter først og det greide jeg ikke men fikk tatt 125 situps for å være presis. Veldig positivt overrasket over hvor flott senteret var. Med steam og vanlig badstue. Det eneste jeg ikke likte å se var mine valker. Trenger nye tights som er høye i livet og sko.

Kostholdsmessig går det greit. Kjente på jobb idag at jeg ikke er vant til å ikke ha noe å konstant knaske på. Samt at jeg har fått tilbake sultfølelse. Før var det konstant småspising og stappmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granolaen var svært vellykket forresten, selvom jeg tok det på måfå. Skrev ned hva jeg brukte, hvis noen vil ha oppskrift på en sunn, ren og god granola?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granolaen var svært vellykket forresten, selvom jeg tok det på måfå. Skrev ned hva jeg brukte, hvis noen vil ha oppskrift på en sunn, ren og god granola?

Veldig gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...