Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Refererer til Mosley her: 500kcal for kvinner de dagene man faster.

FLOTT om du blir med :danser: Fra i morgen, eller blir det for brått? Mandager er også fine startdager!

Mandag begynner jeg, da kjør jeg på trening også tenkte jeg (om jeg orker i fasten) 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt! Så kjekt! Håper jeg ikke misforstår, for det er plass til deg også, om du vil gå fra 'dere' til 'oss' :duskedame:

Å, så koselig da! :) Det hadde vært artig, det! :hoppe: Jeg har dårlig med motivasjon for tiden. Er blitt skikkelig lat i jula Sånn kan jeg ikke holde på :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min er å gå over til clean eating igjen. Har jo sett store forandringer skje med kroppen hver gang jeg går over (men så hater jeg matlaging og samboer er til lite støtte, så det ender jo alltid med at det glipper, men jeg spiser jo bedre mat da, så jeg vil bare fortsette). I tillegg er det ikke en diett, men et kosthold man kan holde seg til resten av livet om man føler for det, og om man heller vil gå over til et vanlig kosthold igjen etterpå så blir ikke overgangen stor. Dog, er det ekstremt godt for kroppen og minsker sjansen for kreft generelt når man dropper alle kjemikaliene i maten, og etter å ha vært vitne til en haug av mennesker jeg er glad i har gått bort til kreft, tror jeg at jeg vil droppe all ferdigmaten i butikkene likevel. Jeg tror nok det er en sammenheng med økt mengde halvferdig-ferdig mat i butikkene og antall mennesker som får kreft (og vi har hatt teknologien til å finne kreft fort lenge nå, så det at vi oppdager det fortere nå enn før er ingen unnskyldning synes jeg).

Uansett: Clean eating, yoga og styrke er det jeg skal gå for. Kondisjonstrening får jeg masse av når jeg er på fjellturene mine, så gidder derfor ikke legge inn løping på planen. :nigo:

Har også lyst til å prøve noe liknende, når det kommer til kosthold. Jeg spiser fortsatt mye kjøpt (grovt) brød og annen behandlet mat jeg egentlig bør kutte ut. Magen blir oppblåst, jeg får smerter og luft. Jeg merker at når jeg spiser mer grønnsaker og frukt, havregrøt, hjemmelagde rundstykker, nøtter og annen sunn og mindre behandlet mat, at jeg blir bedre i magen, får mer energi, er mettere lengre og klarer å yte bedre når jeg trener. Og så er det jo ellers bra for kroppen, når man ikke får i seg så mye "dritt"... Hehe.

Lykke til:) Og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaay! Dette blir gøy!

Jeg har egentlig bare lyst til å komme meg litt mer i form og føle meg mer opplagt gjennom å spise sunnere og være i mer fysisk aktivitet. Jeg har ikke noe særlig fokus på å gå ned i vekt selv om jeg godt kunne tenke meg å gå ned noen 5-6 kilo.

Mine mål er:

- Å bare spise godteri/drikke brus en gang i uken

- Å trene 3-4 ganger i uken

Håper jeg skal klare å holde meg til dette! Jeg begynner 1 januar, men idag har jeg tjuvstartet litt og gått tur i 1,5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også lyst til å prøve noe liknende, når det kommer til kosthold. Jeg spiser fortsatt mye kjøpt (grovt) brød og annen behandlet mat jeg egentlig bør kutte ut. Magen blir oppblåst, jeg får smerter og luft. Jeg merker at når jeg spiser mer grønnsaker og frukt, havregrøt, hjemmelagde rundstykker, nøtter og annen sunn og mindre behandlet mat, at jeg blir bedre i magen, får mer energi, er mettere lengre og klarer å yte bedre når jeg trener. Og så er det jo ellers bra for kroppen, når man ikke får i seg så mye "dritt"... Hehe.

Lykke til:) Og god bedring!

Ja, det hjelper veldig på magen min også. Er ikke oppblåst i det hele tatt når jeg går på clean eating, og energien er på topp.

Siden magen er en del bedre i dag (så satser jeg på at det holder seg), tenkte jeg at jeg starter med clean eating allerede i morgen. :jepp:

Lykke til du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott initiativ og jeg gleder meg til å være med her.

Det er mye lettere å disiplinere seg når man skal rapportere her, tror jeg.

Skal trene 3 dager i uka, og satser på turgåing i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig da! :) Det hadde vært artig, det! :hoppe: Jeg har dårlig med motivasjon for tiden. Er blitt skikkelig lat i jula Sånn kan jeg ikke holde på :riste:

En helt spesiell motivasjonshilsen:

:strix::velkommen::strix:

kjøttmeis

:hoppendeglad::duskedame::bolledeig::duskedame::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaay! Dette blir gøy!

Jeg har egentlig bare lyst til å komme meg litt mer i form og føle meg mer opplagt gjennom å spise sunnere og være i mer fysisk aktivitet. Jeg har ikke noe særlig fokus på å gå ned i vekt selv om jeg godt kunne tenke meg å gå ned noen 5-6 kilo.

Mine mål er:

- Å bare spise godteri/drikke brus en gang i uken

- Å trene 3-4 ganger i uken

Håper jeg skal klare å holde meg til dette! Jeg begynner 1 januar, men idag har jeg tjuvstartet litt og gått tur i 1,5 time.

Har tjuvstartet litt jeg også. 90 min gange i moderat tempo i dag - i fantastisk vær!

Hallo medtyvstartere! Da er jeg også én. Har to faste turalternativer, og i dag tok jeg den lengste, på ca 70min. Og dermed fikk jeg rapportert :cool: også :Hehe:

Kjempeflott initiativ og jeg gleder meg til å være med her.

Det er mye lettere å disiplinere seg når man skal rapportere her, tror jeg.

Skal trene 3 dager i uka, og satser på turgåing i helgene.

Uthevet poeng! Hadde jeg ikke skrevet i går at jeg skulle gå tur i dag, hadde jeg blåst i hele turen. Men nå "måtte" jeg ut. Regn og hålke ble overvunnet, men lengst av alt: DØRSTOKKMILA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt spesiell motivasjonshilsen:

:strix::velkommen::strix:

kjøttmeis

:hoppendeglad::duskedame::bolledeig::duskedame::hoppendeglad:

Wohoo :hoppendeglad: Blir kanskje lettere å få motivasjon når man er flere...

Jeg har tjuvstartet treninga mi jeg og. Tok en 36 minutters HIIT yoga-økt i dag. Veldig tungt, men avslappende med yoga på slutten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg bli med? :)

Jeg sliter ikke med vekta, men vil gjerne prøve å kutte ut snopet(føles jo ikke så bra med alt det sukkeret jeg stapper i meg nesten hver dag, er avhengig).

Startet som student igjen i høst og sliter med å prioritere trening, da jeg jobber 100% i tillegg. Så har lyst på motivasjon, gjerne gjennom dere :) Hvis man vil, får man det til ;)

Jeg har også lyst på kondisjon, men hater kondisjonstrening. En lengre oppe her nevnte 30 min løping i strekk. Phuh! Det vil jeg også!! Men hvordan komme seg der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvstartet idag jeg og. Har faktisk trent en del i romjulen og idag ble det først en tur på treningssenter med intervaller på mølle og litt styrke og så en joggetur med hunden etterpå for å slite han mest mulig ut før rakettene i kveld.

Jeg har trent jevnt og trutt de siste månedene og gått ned ca. 10 kg.

Jeg er nå ca 73 kg og prøver å komme meg frem til et realistisk mål mtp. vekt.

Er 167 høy og kunne vel egentlig tenkt meg å komme meg ned til 60-62 men det viktigste er at jeg får en kropp jeg er fornøyd med som er sterk og smidig.

Gøy å kunne "samarbeide" litt her inne og kunne gi hverandre oppmuntrende ord :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg bli med? :)

Jeg vil gjerne prøve å kutte ut snopet

..har lyst på motivasjon, gjerne gjennom dere :) Hvis man vil, får man det til ;)

Jeg har også lyst på kondisjon.. 30 min løping i strekk. Det vil jeg også!!

Nytt år, med nye muligheter!

:strix::velkommen::strix:

Frøkenanonym

:hoppendeglad::duskedame::bolledeig::duskedame::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvstartet idag jeg og. Har faktisk trent en del i romjulen og idag ble det først en tur på treningssenter med intervaller på mølle og litt styrke og så en joggetur med hunden etterpå for å slite han mest mulig ut før rakettene i kveld.

Jeg har trent jevnt og trutt de siste månedene og gått ned ca. 10 kg.
Jeg er nå ca 73 kg og prøver å komme meg frem til et realistisk mål mtp. vekt.
Er 167 høy og kunne vel egentlig tenkt meg å komme meg ned til 60-62 men det viktigste er at jeg får en kropp jeg er fornøyd med som er sterk og smidig.

Gøy å kunne "samarbeide" litt her inne og kunne gi hverandre oppmuntrende ord :)

Da er du igang! :sprettert::ball: Med :trene: på senter og :hund: som må luftes

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg våknet med ganske frisk mage i dag, så jeg har allerede starta på clean eating. Starter dagen med økologisk müsli med ekstra epler og klementiner i. Ellers tenkte jeg å lage granola etterpå, så jeg har ekstra god frokost og mellommåltider når jeg vil ha det. :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kostholdsopplegg blir 5:2-dietten. Har kjøpt Michael Mosleys bok, og den er helt grei. Skal faste mandager og torsdager fremover. Jeg skal ned fra ca. 75kg+ til 54kg, så det kommer jo an på om du bare skal legge om kosthold, eller skal endel ned. Slå gjerne følge mandag og torsdag om det passer sånn :Nikke:

Jeg skal også på 5:2. Har min første fastedag idag. Imorgen er det trening på sats etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags treningstøy bruker dere? :) Jeg har flere tightser, men de er så ubehagelige på. Har kun en som er behagelig; den er uten strikk i livet, meen den er kort og knallblå... Noen anbefalinger, sett bort i fra 2XU og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags treningstøy bruker dere? :) Jeg har flere tightser, men de er så ubehagelige på. Har kun en som er behagelig; den er uten strikk i livet, meen den er kort og knallblå... Noen anbefalinger, sett bort i fra 2XU og sånt?

Strever med det samme selv. Kan jo bruke vanlige klær på spasertur, men hvordan kler jeg meg for jogging ute på vinterstid?

Når jeg går ute i kulda, bruker jeg ullundertøy (à la Bjørn Dæhlie) under fôret turbukse, pluss lang dynejakke. (Sånt går jo ikke å springe i)

Av behagelige tightser for innendørs trening, har jeg noen sorte puma jeg er fornøyd med - både snitt og passform. Vet ikke modellnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...