Gå til innhold

Hvordan liker du kaffen din? Om ditt forhold til kaffe. (Åpent for teprat)


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svart kaffe, gjerne litt sterk :) Er ikke så kresen egentlig, akkurat nå har vi Ali, i tillegg til Evergood julekaffe - den er veldig god! Veldig glad i god kaffe da, og kjenner jo forskjell, men i det daglige er det ikke så viktig. Drikker innimellom kaffe med smak, akkurat nå står det sjoko&vanilje og tiramisu i skapet mitt som byttes litt på. Litt luksus i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latte (med sirup på fredager for da kan jeg kose meg litt ekstra) eller cappuccino! Drikker jeg en hel kopp vanlig svart kaffe blir jeg svimmel og uvel, så da må det dyrere saker til verks med mer melk enn kaffe ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kalt kaffe- og tesnobb på jobben, men det er bare fordi jeg ikke drikker kaffen eller teen på jobb fordi kaffen er sur, bitter og brent. Eller motbydelig som jeg kaller den :snurt:  Teen er vanlig pose-te, men jeg syns det ofte blir for smakløst. 

Hjemme bruker jeg trakter med Rema1000 sin vanlige kaffe, med litt melk i. Syns den er god og rund i smaken. Når det kommer til te, så har jeg gått over til til te i løsvekt. Det er litt dyrere, men har mye mer smak! :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latte (med sirup på fredager for da kan jeg kose meg litt ekstra) eller cappuccino! Drikker jeg en hel kopp vanlig svart kaffe blir jeg svimmel og uvel, så da må det dyrere saker til verks med mer melk enn kaffe ^^

Har hatt det på samme måte, inntil i dag.

En venninde av meg kom med americano-kapsler til kaffemaskinen min. :daane:

Jeg smakte skeptisk på den for å finne ut hvor mye melk jeg skulle tilsette.

Nå har jeg drukket TRE kopper uten melk. Er det mulig?!

Ellers, siden startinnlegget mitt, har jeg fått en ny favoritt-kaffe, nemlig Coops lakriskaffe (lilla pose), men det gikk visst så lite av den at den har gått ut :cry3: i hvert fall på nærbutikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ha lettmelk i kaffen, uansett. Bruker helst Dolce Gustoen min, men av og til bruker jeg Moccamasteren. Kan drikke 4-5 svære kopper hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har en oppskrift på iskaffe? :) 

1dl ferdigblanda kaffe (jeg bruker 1ts pulver på 1dl)

1dl skumma mel

2 suketter

litt walden farms chocolate syrup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen: oftest svart, såpass sterk at man kjenner at håret reiser seg bittelitt på hodet.

Ellers varierer det med humøret: elsker kaffe med bittelitt chilli, cappuchino, latte, vietnamesisk iskaffe mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker te, jeg da. Tåler ikke kaffe, uansett hvor godt jeg syns det er :( 

Min "signatur-te" er passe trukket earl grey med en skvis sitron og to teskjeer sukker. Har fremdeles til gode å lage en kopp til noen uten at de syns den er god. Jeg syns i alle fall det smaker nydelig! 

 

Anonymkode: 7d82d...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Löfberg lila, pressekannemalt med en skvett melk. Ganske sterk, og gjerne med litt hasselnøttsirup i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker, ELSKER lukten av kaffe. Dessverre hater jeg smaken av det, bortsett fra når jeg bruker en spiseskje av det i toppingen på kaker og slikt

Men te drikker jeg mye av, nesten hver dag. Bruker en te"kanne" av porselen, fin og brun med en stor gulorange blomst på. Denne fyller jeg med varmt vann, har oppi te og et par suketter. Denne fylles opp med nytt vann sikkert 2 ganger til i løpet av dagen

Hvilken te jeg bruker er litt avhengig av hvilken tid på året det er og hva jeg har lyst på. Så alt fra te med mye fruktbiter til en te med mye fra de skandinaviske skoger. Noen ganger blir det vanlig pose-te fra Lipton også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en oppskrift på iskaffe? :) 

Jeg liker denne best:


1 dl kruttsterk kaffe
3-4 ss søtet kondensert melk ( fås kjøpt på innvandrerforetninger, den norske kondenserte melken er ikke søtet. Man kan kondensere melk selv og søte den. ) 
Masse isbiter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en oppskrift på iskaffe? :)

På Nespressoen :

1 kapsel espresso

isbiter

melk

 

Kan tilsette f.eks sjokoladesaus eller lignende etter smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...