Gå til innhold

´´Det er mennene som skal kjempe, ikke kvinnen´´


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette bør vel heller gå på komfortsonene og vettet til enkeltmennesker enn å la seg dikteres av sosialt konstruerte normer om hvordan 'kjønnene' skal oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ganske enkel grunn til at man kan synes at menn bør anstrenge seg litt; at menn veldig ofte er bare ute etter sex og ikke forhold, og det er ikke noe kjekt for damer å oppdage det etter å ha datet han noen ganger. Menn er mye mindre utsatt for å oppleve at en dame bare er ute etter sex.

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

Da stiller jeg deg følgende spørsmål: hva legger du i det å "anstrenge seg litt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner evt. ønsker å knipe igjen så lenge som mulig har ikke jeg noen problemer med. De første datene jeg evt. har med en jente ønsker jeg at skal foregå ute, på kafé, kino, bowling, gå tur osv. Ber ikke en dame hjem til meg før jeg er trygg nok på henne til det. Også menn løper en risiko ved å invitere en dame hjem for tidlig. I enkelte tilfeller kan det rett og slett være skjebnesvangert, hvis dame er skrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner evt. ønsker å knipe igjen så lenge som mulig har ikke jeg noen problemer med.

Det er jo forskjell på å ikke ville ha sex med en gang, og å være hard to get i den forstand TS beskriver i åpningsinnlegget. Hun kan fint være like mye med, ta like mye initiativ til å snakkes, treffes osv. uten å ville ha sex med en gang.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på å ikke ville ha sex med en gang, og å være hard to get i den forstand TS beskriver i åpningsinnlegget. Hun kan fint være like mye med, ta like mye initiativ til å snakkes, treffes osv. uten å ville ha sex med en gang.

Og det er det som er hele poenget med det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange desperate menn som er villige til å kjempe for "hva som helst" de har ingen filter og tar til takke med det de til slutt får. Det er ingen krav til personlighet eller kjemi sånn sett.

Av denne kategorien så kan du kjøre den taktikken helt greit uten noe problem..

Det finnes derimot forskjell på gull og gråstein som det så fint heter. For å stille deg dette spørsmålet tilbake som en grei analog - Ville du investert og investert uten å få noe tilbake ?

Svaret er sansynligvis NEI - så mannfolk med noe selvrespekt forventer å bli vist noe satsingsvilje tilbake. For å få svar på spørsmål som "hvem er du egentlig ?". Det er ikke mangel på pene kvinnfolk i Norge.

- Så hvorfor skal en kjempe ekstra mye for akkurat deg ?

Anonymous poster hash: b17d4...f56

Er den grunn til at det er blitt slik, fordi damer kan velge og vrake akkurat som de vil. Da blir tilslutt gutten desperat og tar alt og alle. Og man kommer inn i en dårlig rytme og begyner å hate og syntes dere er noen horer

Anonymous poster hash: b8eed...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er likestilling et tema her? Kvinner og menn er forskjellig. I jakten på en partner er forskjellene viktig å tenke på. Her fungerer menn og kvinner så forskjellig at likestillings problemet må bli tilsidesatt. Er det ikke bare såre menn som er sinte fordi ingen jakter på de, og de selv er lei av å jakte som jatter om likestilling? Skulle likt å se reaksjonen på disse om de blir jaktet på og rollene snudd. Nei de hadde nok ikke villet ha jenta likevel da.

Anonymous poster hash: 770b5...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal kvinner også ta initiativ, det er ikke det jeg sier :) Jeg sier bare at venninnene mine mener at det ikke er kvinnen som skal sitte å stresse seg ihjel med tanker og analysering, og heller la det være litt opp mennene å gi litt ekstra gass. Det er jo tross alt lettere for en kvinne å finne seg enn mann kontra motsatt. Da bør vel mennene være litt mer på enn kvinnene eller? :)

ts



Anonymous poster hash: 17ba3...da1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tross alt lettere for en kvinne å finne seg enn mann kontra motsatt. Da bør vel mennene være litt mer på enn kvinnene eller? :)

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Der tror jeg du tar veldig feil. Og hvis det skulle være slik at det er lettere for kvinner, hvorfor i all verden klager du?

Jeg mener det er en del flere kvinner som ønsker forhold enn det er menn som ønsker forhold, og derfor har mennene større utvalg.

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg du tar veldig feil. Og hvis det skulle være slik at det er lettere for kvinner, hvorfor i all verden klager du?

Jeg mener det er en del flere kvinner som ønsker forhold enn det er menn som ønsker forhold, og derfor har mennene større utvalg.

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

Hvor gamle er disse mennene? De fleste menn over 25 år ønsker fast seriøst forhold.

Jeg har forøvrig fem menn som ligger etter meg, men dem vil jeg ikke ha! :jolie:

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er likestilling et tema her? Kvinner og menn er forskjellig. I jakten på en partner er forskjellene viktig å tenke på. Her fungerer menn og kvinner så forskjellig at likestillings problemet må bli tilsidesatt. Er det ikke bare såre menn som er sinte fordi ingen jakter på de, og de selv er lei av å jakte som jatter om likestilling? Skulle likt å se reaksjonen på disse om de blir jaktet på og rollene snudd. Nei de hadde nok ikke villet ha jenta likevel da.

Anonymous poster hash: 770b5...594

Og her beviser du poenget mitt: mange kvinner er for likestilling så lenge det gagner dem, men ikke i motsatte tilfeller. Og likestilling på dette feltet er vel heller en bakdel for kvinner, gitt dagens situasjon. Og slike karakteristikker som "bitter", "såre mannfolk" osv er også helt typisk for slike diskusjoner. Mange kvinner er sannelig fordomsfulle.

Rart hvordan TS hele tiden endrer formulering på sine meninger, og hele tiden drar frem disse venninnene hennes. Vi har jo sett at dette er noe TS selv mener. Hvorfor må TS hele tiden støtte seg på venninnene? Har ikke TS ryggrad nok til å stå for sine egne meninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger fått høre fra venninner og lignende dersom jeg er usikker på en fyr at det er mannen som skal kjempe, og ikke jeg (kvinnen). Vi kvinner skal visstnok være de selektive, og heller la mannen bevise om han er godt nok for oss eller ikke?

Hva synes dere om det? Er det bra å ha en slik innstilling? Burde vi kvinner slutte å analysere alt, og heller la mannen gjøre tiltak om dem vil ha oss?

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Jeg syns slike ting skal gå begge veier. I min verden syns jeg det er like mye normalt at man som kvinne kan ta kontakt med en mann man liker, som omvendt.

Det finnes faktisk sjenerte og usikre menn som kanskje har et godt øye til noen, da gjør det jo ikke noe om det er dama som tar det første steget (kontakt) ? :vetikke:

Før hadde jeg den meningen at det kun var mannen sin "oppgave". Men i senere tid har jeg vært flinkere til og selv ta kontakt hvis jeg ser noen jeg liker ute på byen feks.

Gjorde det senest i helgen. Fikk øye på en veldig kjekk mann i dress ute på byen. Vi sendte litt blikk frem og tilbake. Etter en stund satte jeg meg ved siden av han å snakket med han. Etter en stund sa jeg rett ut at jeg syns han var veldig kjekk. Han ble først litt paff, men så rødmet han lett og takket veldig for det jeg hadde sagt :fnise:

Man lever bare en gang, right?

Det viste seg i ettertid at han hadde noe på gang med ei, men det er en annen historie. :glare:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ei kvinne er fornøyd med hvem som helst, tror jeg gjerne hun kan la mannen/ mennene jakte og gjete og henge i.

På den annen side, hvis hun vil ha en bra mann (for seg), så kan det godt være hun må være litt aktiv sjøl. Virkelig attraktive menn, og nå snakker jeg ikke om playere som er attraktive i den forstand at "alle" kvinner vil ha sex med de, men om menn som både er brukende til sex og forhold, er sjelden vare. Det kan være verdt å legge to pinner i kors for å få en sånn mann.

Men selvfølgelig, det gir dårlig prinsessefølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg den meningen at det kun var mannen sin "oppgave". Men i senere tid har jeg vært flinkere til og selv ta kontakt hvis jeg ser noen jeg liker ute på byen feks.

Gjorde det senest i helgen. Fikk øye på en veldig kjekk mann i dress ute på byen. Vi sendte litt blikk frem og tilbake. Etter en stund satte jeg meg ved siden av han å snakket med han. Etter en stund sa jeg rett ut at jeg syns han var veldig kjekk. Han ble først litt paff, men så rødmet han lett og takket veldig for det jeg hadde sagt :fnise:

Man lever bare en gang, right?

Er det så enkelt?

Jeg var på byen på lørdag, og så meg ut to karer jeg synes var veldig kjekke. Jeg fikk øyekontakt med begge, men det var alt. Ingen av dem kom jo bort til meg. Så da tenkte jeg at de ikke synes jeg er attraktiv nok. Og da er det best å la det ligge. Ville følt meg dum om jeg som dame skulle komme bort og klenge på noen av dem da.

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ei kvinne er fornøyd med hvem som helst, tror jeg gjerne hun kan la mannen/ mennene jakte og gjete og henge i.

På den annen side, hvis hun vil ha en bra mann (for seg), så kan det godt være hun må være litt aktiv sjøl. Virkelig attraktive menn, og nå snakker jeg ikke om playere som er attraktive i den forstand at "alle" kvinner vil ha sex med de, men om menn som både er brukende til sex og forhold, er sjelden vare. Det kan være verdt å legge to pinner i kors for å få en sånn mann.

Men selvfølgelig, det gir dårlig prinsessefølelse

Det er akkurat det jeg selv har erfart... Vil jeg virkelig "treffe" en mannemann, føler jeg at jeg også må jobbe litt for å få det til :fnise:

Men, det er egentlig helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det så enkelt?

Jeg var på byen på lørdag, og så meg ut to karer jeg synes var veldig kjekke. Jeg fikk øyekontakt med begge, men det var alt. Ingen av dem kom jo bort til meg. Så da tenkte jeg at de ikke synes jeg er attraktiv nok. Og da er det best å la det ligge. Ville følt meg dum om jeg som dame skulle komme bort og klenge på noen av dem da.

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

Tydeligvis, kan hende jeg bare hadde flaks? :vetikke:

Han satt dog ikke alene da. De var en hel gjeng. Kanskje jeg er dum da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så enkelt?

Jeg var på byen på lørdag, og så meg ut to karer jeg synes var veldig kjekke. Jeg fikk øyekontakt med begge, men det var alt. Ingen av dem kom jo bort til meg. Så da tenkte jeg at de ikke synes jeg er attraktiv nok. Og da er det best å la det ligge. Ville følt meg dum om jeg som dame skulle komme bort og klenge på noen av dem da.

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

Kansje de tenkte akkurat det samme som deg? Neste gang, ta litt initiativ selv og ikke bare sitte der til pynt og forvent at drømmemannen skal falle ned i fanget på deg. Å "sende blikk" teller ikke som å gjøre noe aktivt.

Anonymous poster hash: f5fac...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen. Jeg sier ikke at kvinner ikke skal ta intitiativ, men heller at mannen er den som burde kjempe litt ekstra for å holde til gående. Ja, vi kvinner skal ikke sitte passivt på siden men vi skal heller ikke være dem som gjør alt arbeidet mannen burde ha gjort.

ts



Anonymous poster hash: 17ba3...da1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen. Jeg sier ikke at kvinner ikke skal ta intitiativ, men heller at mannen er den som burde kjempe litt ekstra for å holde til gående. Ja, vi kvinner skal ikke sitte passivt på siden men vi skal heller ikke være dem som gjør alt arbeidet mannen burde ha gjort.

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Helt enig. Akkurat som når kvinnen holder på på kjøkkenet. Mannen kan gjerne sende oppmuntrende blikk og ikke sitte passivt på sidelinjen, men det betyr jo ikke at han skal gjøre kvinnfolkarbeidet!

:ironi:

Nei, få ting er mer attraktivt enn en kvinne som vet hva hun vil ha og jobber for å få det, særlig når det er deg hun vil ha. ;) Dere har jo mindre sjanse for å få drit i retur når dere prøver dere også, så dere har en unnskyldning mindre for å la det være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...