Gå til innhold

´´Det er mennene som skal kjempe, ikke kvinnen´´


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hele kommer jo an på sammenhengen, men det skal mye til for at jeg gidder i å "stille meg i kø" for å beile for ei med prinsessenykker og mener at hun er berettiget til mannlig oppmerksomhet. Litt for mange norske kvinner sette seg nok på en litt for høy pidestall og mener at alle andre skal gjøre jobben for at hun skal få det bra.

Det gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Men det er der dere tar feil. I hvert fall når det gjelder de fleste av oss. Vi har ikke prinsessenykker alle sammen. Ja noen har det, men de er ikke i flertall. Vi er bare usikre på hva dere vil, og så prøver vi bare å beskytte oss selv ved å ta avstand siden vi ikke orker å bli såra gang på gang.

Når vi ikke har den miste anelse om hva mannen vil, så gjør det bare vondt og gjør oss ennå mer usikre. Og da må vi jo bare ta avstand. Hva annet kan vi gjøre liksom? Mase? Da blir vi jo ansett som gale kjærringer så det vil vi jo heller ikke.

Jeg forventer ikke at mannen skal kjempe og jage, men jeg ønsker bare at mannfolka kan være mer rett på sak og si at de er interessert om de er det. Og nei det er ikke så mye konkurranse der ute som dere tror. Det virker bare som en feig unskyldning.

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjonkelrolf - jeg er så enig med deg, men hva skjedde med alle de mannfolka som slutta å ta inititativ helt? Jeg ser det oftere og oftere - menn har blitt mer passive (og da snakker jeg ikke om menn jeg møter, men gjerne yngre folk der damene fortviler fordi mannfolka er så vage). Mistet mannfolka ballene i det noen damer begynte å ta inititativ? Eller er de redde for en konkurranse som ikke er der? Man får jo hele tiden høre at mannfolka må jobbe så jævli hardt på sukker ol, fordi damene flommer over av tilbud, mens de stakkars mennene forsvinner i mengden. Det er ikke slik. Damene må jobbe hardt de også for å finne den rette å snakke med. Ingen ting kommer seilende ned i fanget vårt fordi vi har pupper. Mange med pupper er også veldig usikre og når man ikke får noen hint fra mannen om at han er interessert, så tør vi ikke gå videre. Vi er redde for at dere menn ikke er interessert i oss, og derfor trenger vi faktisk å vite. Ikke bare bli møtt av en mann som trekker litt på skuldrene og venter på at vi skal ta initiativ fordi vi liksom har så mange å velge i. Du ser jo haugevis av poster her på KG med tittelen "er han interessert i meg?". Dette fordi mannfolka ikke er tydlige nok på at de faktisk er interesserte. Og siden vi er usikre så tar vi ting i værste mening og feiger ut. Blir ikke noen match av slikt :PAnonymous poster hash: 7e84f...c4b

Jeg sier ikke at det kun skal være opp til henne. Og hvis jeg er i den situasjonen har jeg null problem med å gjøre min del. Men, det jeg sier er at hvis jeg ikke får noen respons i andre enden mister jeg interessen. Hvis jeg skriver med en dame, og alt hun gjør er å gi korte svar som kun besvarer evt. spørsmål, uten å vise et fnugg av interesse for meg, skal det ikke mer enn 2-3 runder før jeg takker for meg. Sånt gidder jeg ikke.

Husker jeg datet en dame engang. Det begynte veldig bra, både jeg og henne tok initiativ. Og jeg var interessert i henne. Men så begynte hun i mindre grad å ta kontakt. Så at hun var pålogget skype, men hun tok mindre og mindre kontakt. Jeg prøvde å holde kontakten, men begynte å føle at hun ikke var like interessert. Så, på et punkt gikk jeg lei og tok det direkte opp med henne. Da hadde jeg mistet mye av interessen for henne, og det lot jeg henne få vite.

Og jo, det er et faktum at menn må jobbe ganske hardt for å få noen som helst respons på steder som Sukker. Der er det gjerne slik at mange kvinner får lass av meldinger, og da blir det gjerne sånn at man drukner i mengden. I 80-90% av de tilfellene jeg har sendt melding, har jeg sett at meldingen er lest, men ikke noe svar har kommet. Jeg siktet ikke på "de fineste", da 1) de fineste ikke er de fineste for meg, og 2) jeg vektla det hun også hadde skrevet i profilen. Meldingen ble lest, men altså ikke besvart. Det var et tydelig tegn på manglende interesse. Greit nok, det må man bare regne med. Det er klart at hvis man prøver og prøver, uten å få noe resultat, så blir man til slutt lei, passiv og gidder ikke ta initiativ. Jeg skrev i fortidsform fordi jeg ikke lenger er på Sukker eller noen andre nettdatingsteder (foruten Tinder, men det blir ikke helt det samme).

Edit: og det er en kjentsak, at mange jenter bruker datingsteder, evt. Tinder, for å booste sin egen selvtillit. Men heldigvis for min del er det ikke lenger noen kvinnfolk som kan gjøre det på min bekostning :D

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er der dere tar feil. I hvert fall når det gjelder de fleste av oss. Vi har ikke prinsessenykker alle sammen. Ja noen har det, men de er ikke i flertall. Vi er bare usikre på hva dere vil, og så prøver vi bare å beskytte oss selv ved å ta avstand siden vi ikke orker å bli såra gang på gang.

Når vi ikke har den miste anelse om hva mannen vil, så gjør det bare vondt og gjør oss ennå mer usikre. Og da må vi jo bare ta avstand. Hva annet kan vi gjøre liksom? Mase? Da blir vi jo ansett som gale kjærringer så det vil vi jo heller ikke.

Jeg forventer ikke at mannen skal kjempe og jage, men jeg ønsker bare at mannfolka kan være mer rett på sak og si at de er interessert om de er det. Og nei det er ikke så mye konkurranse der ute som dere tror. Det virker bare som en feig unskyldning.

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

Kalte du meg nettopp feig? Jeg er nok alt annet enn det hvis jeg virkelig faller for noen, men som sagt - mange av dere er så opptatt av berettigelse og selvforherligelse at dere har fått noen solide skylapper og mistet bakkekontakten fullstendig. Jeg sier ikke at det nødvendigvis gjelder deg, men jeg har hatt min fair share av slike opplevelser og det gidder jeg ikke :)

Om de ikke viser interesse så er det ikke sikkert de er interesserte i utgangspunktet, så enkelt kan det også være.

Så har det jo også noe å gjøre med behovet. Vel kan noen menn som ønsker familie fremstå som desperate, men jeg ønsker heldigvis ikke barn selv. Og det gjør at jeg strengt tatt ikke behøver å ta til takke med noen som helst.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalte du meg nettopp feig? Jeg er nok alt annet enn det hvis jeg virkelig faller for noen, men som sagt - mange av dere er så opptatt av berettigelse og selvforherligelse at dere har fått noen solide skylapper og mistet bakkekontakten fullstendig. Jeg sier ikke at det nødvendigvis gjelder deg, men jeg har hatt min fair share av slike opplevelser og det gidder jeg ikke :)

Om de ikke viser interesse så er det ikke sikkert de er interesserte i utgangspunktet, så enkelt kan det også være.

Så har det jo også noe å gjøre med behovet. Vel kan noen menn som ønsker familie fremstå som desperate, men jeg ønsker heldigvis ikke barn selv. Og det gjør at jeg strengt tatt ikke behøver å ta til takke med noen som helst.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Kommer an på om du tar enkleste utvei - å droppe hele greia. Synes det virker som menn har lettere for å droppe ut om det ikke er en hundre prosenter med en gang. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg er ganske så lei av at menn er utvetydige. I det ene øyeblikket så vil de, men så i neste så er de helt fjerne. Men kanskje jeg tiltrekker meg usikre menn fordi jeg selv er usikker?? Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg begynner å bli sliten av all den usikkerheten og mangel på klare ønsker.

Ser heldigvis ikke etter en mann som skal bygge et A4-liv med unger, stakittgjerde og Volvo. Jeg ser ikke etter noe materielt i et forhold. Eller at det skal komme en mann og redde meg fra alt som er tungt og vanskelig :P

Det værste er de mannfolka som tror jeg forventer kirkebryllup med 100 gjester og en diger bløtekake og et stort fint hus og dyre gaver. Men det vil jeg jo virkelig ikke ha, så hvorfor antar menn dette?? Jeg vil jo bare ha et avslappet forhold uten mas og kjas om at man MÅ finne på masse kjæresteting og utveksle nussekommentarer på FB :P

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du tar enkleste utvei - å droppe hele greia. Synes det virker som menn har lettere for å droppe ut om det ikke er en hundre prosenter med en gang. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg er ganske så lei av at menn er utvetydige. I det ene øyeblikket så vil de, men så i neste så er de helt fjerne. Men kanskje jeg tiltrekker meg usikre menn fordi jeg selv er usikker?? Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg begynner å bli sliten av all den usikkerheten og mangel på klare ønsker.

Ser heldigvis ikke etter en mann som skal bygge et A4-liv med unger, stakittgjerde og Volvo. Jeg ser ikke etter noe materielt i et forhold. Eller at det skal komme en mann og redde meg fra alt som er tungt og vanskelig :P

Det værste er de mannfolka som tror jeg forventer kirkebryllup med 100 gjester og en diger bløtekake og et stort fint hus og dyre gaver. Men det vil jeg jo virkelig ikke ha, så hvorfor antar menn dette?? Jeg vil jo bare ha et avslappet forhold uten mas og kjas om at man MÅ finne på masse kjæresteting og utveksle nussekommentarer på FB :P

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

Hvorfor er det feil å droppe hele greia? Om man ikke er interessert nok så er man jo ikke det, å da er det bedre for begge parter å gå videre.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Tror det er bedre å se på individet i steden for å følge universelle prinsipper. Har kompiser som liker å kjempe, mens jeg er mer laidback. Jeg kjemper ikke før jeg vet at jenta er en jeg vil bli sammen med, og det tar som regel litt tid å finne ut av. En dame som forventer at jeg skal kjempe for henne med en gang går det dårlig med for jeg har ikke noe grunn til å kjempe for henne enda. Ikke har jeg sett hvordan hun er og jeg vet ikke om hun har sider ved seg som jeg liker. Blir vanskelig å kjempe for en som jeg ikke vet om jeg vil ha enda.

Hvis vi har gått ut en stund og jeg liker henne kjemper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så for meg et naturprogram når jeg leste innlegget ditt ts. Et "parringsritual". Nei jeg syntes det blir for dumt. Liker jeg noen så liker jeg noen. Har ingen interesse av å bli "vertet" opp eller "jaktet" på. Og gidder heller ikke spille et slikt skuespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det feil å droppe hele greia? Om man ikke er interessert nok så er man jo ikke det, å da er det bedre for begge parter å gå videre.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Ikke feil å droppe om det ikke er nok interesse. Men når du ser to stykker, som helt klart har følelser for hverandre, går å gjemmer seg i hver sin krok pga usikkerhet og manglende klarhet i hva de vil, så synes jeg det er trist. Begge parter går å venter på at den andre skal ta kontakt, men ingen tør å gjøre noe. Han fordi han er sikker på at han ikke synes i mengden og tror han må kjempe sammen med flere menn. Hun fordi hun er sikker på at han ikke er interessert fordi han ikke tar noe særlig inititativ.

Leser jo flere slike innlegg her hele tiden. Begge parter er usikre og ingen tør å gønne på og prøve. Og vips så har et potensielt bra forhold forsvunnet i intet.

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger fått høre fra venninner og lignende dersom jeg er usikker på en fyr at det er mannen som skal kjempe, og ikke jeg (kvinnen). Vi kvinner skal visstnok være de selektive, og heller la mannen bevise om han er godt nok for oss eller ikke?

Hva synes dere om det? Er det bra å ha en slik innstilling? Burde vi kvinner slutte å analysere alt, og heller la mannen gjøre tiltak om dem vil ha oss?

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Det finnes mange desperate menn som er villige til å kjempe for "hva som helst" de har ingen filter og tar til takke med det de til slutt får. Det er ingen krav til personlighet eller kjemi sånn sett.

Av denne kategorien så kan du kjøre den taktikken helt greit uten noe problem..

Det finnes derimot forskjell på gull og gråstein som det så fint heter. For å stille deg dette spørsmålet tilbake som en grei analog - Ville du investert og investert uten å få noe tilbake ?

Svaret er sansynligvis NEI - så mannfolk med noe selvrespekt forventer å bli vist noe satsingsvilje tilbake. For å få svar på spørsmål som "hvem er du egentlig ?". Det er ikke mangel på pene kvinnfolk i Norge.

- Så hvorfor skal en kjempe ekstra mye for akkurat deg ?

Anonymous poster hash: b17d4...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..venninner er av og til den største giften man kan høre på. sier som mye sprøyt og dumt.

Kommer aldri til å glemme engang ei venninne lurte på om hun var urimelig mot typen, og det var hun,helt åpenbart, og alle venninne flokket seg rundt henne og forlate hvorfor hun fortjente bedre, etter det innså jeg at man ikke skal stole blindt på venninnes meninger(jeg var 15..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Hvis det hele tiden er jeg som må ta initiativ og hun ikke gidder å løfte en finger for å vise noe som helst initiativ tilbake mister jeg interessen. Det har skjedd flere ganger før. Så hvis et kvinnfolk har samme holdning som TS, at det liksom er mannfolka som hele tiden skal ta initativ, da kommer hun ikke langt her i gården. Sånne spill er bortkastet. Som noen andre sa her, det er tydelig at det er mange kvinnfolk i dette landet som skriker om likestilling. Men er det snakk om likestilling på områder som ikke gagner dem, da blir de sure.

Husker jeg og en kompis sto i kø. Bak oss sto det noen jenter. De prøvde selvfølgelig å snike. Da sa jeg stopp til dem, da de prøvde å presse seg forbi. Hun ene spurte "hvor ble det av alle gentlemen?". Da svarte jeg kontant "de forsvant med likestilling". Dere skulle sett trynene deres, de var ikke fornøyde med svaret, og måtte pent stå der de sto i køen. Dørvaktene på utestedet var faktisk ganske flinke, de som forsøkte å snike i køen måtte pent stille seg bak, og de gjorde ikke forskjell på kjønn (også jenter som forsøkte å snike fikk klar beskjed.

Poenget med historien? Underbygge påstanden om at en del kvinnfolk er imot likestilling når det er til deres ugunst ift. tidligere tider.

Har jeg sagt at jeg synes mennene skal kjempe? Jeg sa at venninnne mine mener det.

Ellers mente jeg ikke at kvinnene skal holde tilbake og menn kjempe som et spill, men heller at mannen må vise seg verdig og ordentlig for ei dame. Det er jo nok at menn som ikke gidder å løfte på en fing og kommer med de lameste forsøk for å få ei dame! Vi må jo faktisk sette litt standard for hvilke menn vi gidder å involvere oss med, og da burde jo menn prøve å bevise litt da hva dem er god for ;)

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at jeg synes mennene skal kjempe? Jeg sa at venninnne mine mener det.

Ellers mente jeg ikke at kvinnene skal holde tilbake og menn kjempe som et spill, men heller at mannen må vise seg verdig og ordentlig for ei dame. Det er jo nok at menn som ikke gidder å løfte på en fing og kommer med de lameste forsøk for å få ei dame! Vi må jo faktisk sette litt standard for hvilke menn vi gidder å involvere oss med, og da burde jo menn prøve å bevise litt da hva dem er god for ;)

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

DU forventer en Grey/Wayne/Bale kryssning?

Anonymous poster hash: db033...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man ikke initiativ selv, kan man ikke regne med at det skjer noe positivt. Da risikerer du at begge er litt interesserte, men siden ingen tør eller vil ta initiativ, dør hele greia ut. Det er synd hvis dere egentlig var en god match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke feil å droppe om det ikke er nok interesse. Men når du ser to stykker, som helt klart har følelser for hverandre, går å gjemmer seg i hver sin krok pga usikkerhet og manglende klarhet i hva de vil, så synes jeg det er trist. Begge parter går å venter på at den andre skal ta kontakt, men ingen tør å gjøre noe. Han fordi han er sikker på at han ikke synes i mengden og tror han må kjempe sammen med flere menn. Hun fordi hun er sikker på at han ikke er interessert fordi han ikke tar noe særlig inititativ.

Leser jo flere slike innlegg her hele tiden. Begge parter er usikre og ingen tør å gønne på og prøve. Og vips så har et potensielt bra forhold forsvunnet i intet.

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

Ja, men slik er det jo for ganske mange. Å møte en ny partner handler ofte ikke bare om at man skal treffe den riktige personen, men tid og sted skal også klaffe. F. eks er det ikke alle som er så flinke til å gi av seg selv på et utested med høy musikk og mange andre rundt slik at selv om den rette personen er der og tiden er bra, så er det feil sted. Hadde det derimot kanskje vært en roligere bar eller en kafe så hadde det muligens oppstått gnister.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at jeg synes mennene skal kjempe? Jeg sa at venninnne mine mener det.

Ellers mente jeg ikke at kvinnene skal holde tilbake og menn kjempe som et spill, men heller at mannen må vise seg verdig og ordentlig for ei dame. Det er jo nok at menn som ikke gidder å løfte på en fing og kommer med de lameste forsøk for å få ei dame! Vi må jo faktisk sette litt standard for hvilke menn vi gidder å involvere oss med, og da burde jo menn prøve å bevise litt da hva dem er god for ;)

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Det er mulig noen ikke prøver hardt nok ja, samtidig må du også innse at det er en mulighet for at du også selv holder litt for mye tilbake. Har du f. eks et avvisende kroppsspråk eller tonefall (uten at du egentlig mener det) så kan det tolkes som at du egentlig ikke er interessert.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at kvinnene skal kjempe like mye? Jeg føler alltid at mennene trekker seg litt unna om jeg begynner å ta for mye kontakt, initiativ osv. Er det ikke bedre å la dem jakte litt? Kjenne at de faktisk må jobbe litt for å få dama?

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Har jeg sagt at jeg synes mennene skal kjempe? Jeg sa at venninnne mine mener det.

Ellers mente jeg ikke at kvinnene skal holde tilbake og menn kjempe som et spill, men heller at mannen må vise seg verdig og ordentlig for ei dame. Det er jo nok at menn som ikke gidder å løfte på en fing og kommer med de lameste forsøk for å få ei dame! Vi må jo faktisk sette litt standard for hvilke menn vi gidder å involvere oss med, og da burde jo menn prøve å bevise litt da hva dem er god for ;)

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Vel, nå fant jeg frem en av dine tidligere poster, og du sier faktisk at du mener mannen bør jobbe litt for dama, "la dem jakte litt". Og det med at "mannen må vise seg verdig og ordentlig for en dame"? Hør på deg selv. En sånn formulering oser av overlegenhet, ovenfra-og-ned holdning. Hva da med kvinnen? Har ikke hun noe å bevise, kanskje? Sånne holdninger og formuleringer blir jeg kvalm av. Av det jeg leser her kan jeg trygt si at du sitter med de samme holdningene og meningene som venninnene dine. Du sier du ikke gjør det. Vel, da spør jeg meg selv: er du kanskje blant de som sier en ting, men mener/gjør noe annet?

Ja, jeg synes faktisk at kvinner også skal jobbe litt så lenge menn gjør det. Og som jeg har sagt før: hvis jeg ikke kan spore interesse hos et kvinnfolk jeg evt. skulle holde på med i form av at også hun tar initiativ utover å bare svare, så dropper jeg henne.

Tro det eller ei, men det er faktisk noen mannfolk som også ønsker å sette en standard for hva slags kvinnfolk vi ønsker å befatte oss med, og da må kvinnfolka også vise hva de er gode for. Vi lever tross alt i 2014, snart 2015.

Hadde jeg truffet en dame med sånne holdninger på f.eks. en kaffe-"date" som det du har vist gjennom din posting hadde det blitt første og siste gang. Hadde kanskje til og med kuttet ned på tiden.

Edit:

Men selvfølgelig, jeg mener også at hvis den ene parten ikke løfter en finger, er ikke personen verdt å bruke tid på. Kjønn spiller ingen rolle.

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Jeg har flere ganger fått høre fra venninner og lignende dersom jeg er usikker på en fyr at det er mannen som skal kjempe, og ikke jeg (kvinnen). Vi kvinner skal visstnok være de selektive, og heller la mannen bevise om han er godt nok for oss eller ikke?

Hva synes dere om det? Er det bra å ha en slik innstilling? Burde vi kvinner slutte å analysere alt, og heller la mannen gjøre tiltak om dem vil ha oss?

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Tullprat. Det er sunt for mennesker å måtte yte noe for noe de vil ha - det betyr altså at man er ærlig og viser hvem man er og hvilke intensjoner man har. Det gjelder både kvinner og menn.

Dersom en mann er interessert i en kvinne og kvinnen er usikker, så si nå det da rett ut, i stedet for å forvente at mannen skal være med på et spill som viser hvor mye han fortjener deg. Gutter mister interessen dersom man prøver å spille hard to get - det er ikke sånn kjærlighet blomstrer. Det som får kjærlighet til å blomstre er å behandle hverandre ærlig og skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske enkel grunn til at man kan synes at menn bør anstrenge seg litt; at menn veldig ofte er bare ute etter sex og ikke forhold, og det er ikke noe kjekt for damer å oppdage det etter å ha datet han noen ganger. Menn er mye mindre utsatt for å oppleve at en dame bare er ute etter sex.



Anonymous poster hash: c4c02...3f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik det er. Kvinner hyler og skriver om likestilling men det er bare på deres vilkår. Menn sitter igjen fortumlet og vet ikke om de skal vaske huset eller gjøre "mannearbeid lengre"

Anonymous poster hash: b8eed...a9d

Her snakker vi om å feie alle under en kam, både kvinner og menn. Synes du skal la være å generalisere sånn, da det bare får deg til å virke som en lite reflektert person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...