Gå til innhold

´´Det er mennene som skal kjempe, ikke kvinnen´´


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger fått høre fra venninner og lignende dersom jeg er usikker på en fyr at det er mannen som skal kjempe, og ikke jeg (kvinnen). Vi kvinner skal visstnok være de selektive, og heller la mannen bevise om han er godt nok for oss eller ikke?

Hva synes dere om det? Er det bra å ha en slik innstilling? Burde vi kvinner slutte å analysere alt, og heller la mannen gjøre tiltak om dem vil ha oss?



Anonymous poster hash: 17ba3...da1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre slik det er. Kvinner hyler og skriver om likestilling men det er bare på deres vilkår. Menn sitter igjen fortumlet og vet ikke om de skal vaske huset eller gjøre "mannearbeid lengre"



Anonymous poster hash: b8eed...a9d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik...

Mener du at kvinnene skal kjempe like mye? Jeg føler alltid at mennene trekker seg litt unna om jeg begynner å ta for mye kontakt, initiativ osv. Er det ikke bedre å la dem jakte litt? Kjenne at de faktisk må jobbe litt for å få dama?

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at kvinnene skal kjempe like mye? Jeg føler alltid at mennene trekker seg litt unna om jeg begynner å ta for mye kontakt, initiativ osv. Er det ikke bedre å la dem jakte litt? Kjenne at de faktisk må jobbe litt for å få dama?

ts

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Det er ikke slik det fungrere kjære deg. Det handler om man liker personen godt nok fra første øyeblikk. Gjør man det så har ikke det noe å si. bare unger som spiller spill og trekker seg unna osv

Anonymous poster hash: b8eed...a9d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Det er mennene som skal kjempe, på den måten kan ikke kvinner få avslag fra første stund. Det er jo totalt knusende for selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal vel kjempe? Om man føler det er en kamp, er nok ikke den andre så veldig interessert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er delvis enig. Synes menn er veldig passive. Jeg husker det var en mann som trodde at en med mitt utseende kan bare stå og velge blant mennene som kommer med tilbud. Det er så fjernt fra sannheten som det går an å komme. Ingen ber meg på date i min hverdag. Den siste daten tok jeg selv initiativ til. Gikk selvfølgelig ikke bra (fordi jeg hadde vist for tydelig interesse? :) ).



Anonymous poster hash: c4c02...3f1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg synes det burde vaere mer respekt fra begge sider. Den tankegangen om á kjempe for en kvinne kan egentlig fá meg til á tenke pá hvordan fortellinger om riddere og prinsesser er. En ung jomfru i nód, og sá er det ment til á komme en ridder for á hjelpe henne. Kjempe mot dragen, o.s.v... ;)

Det er jo en romantisk máte á tenke pá, men det vil ikke gjelde for alle. Forskjellige kjaerlighets historier ute á gár ogsá, det finnes báde menn og kvinner som pá en máte mátte kjempe litt for á fá oppmerksomheten fra den andre, eller som opplever at den andre ikke viser noe saerlig begeistring for dem sánn i starten. Men sá vil ikke den andre gi helt opp, og for noen sá lykkes det til slutt, og de har vunnet vedkommende's hjerte. :yvonne:

Jeg synes ikke at du burde fokusere altfor mye pá at menn er nódt til á kjempe litt for á fá deg. For noen menn sá vil det nok ikke virke pá den máten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik det er. Kvinner hyler og skriver om likestilling men det er bare på deres vilkår. Menn sitter igjen fortumlet og vet ikke om de skal vaske huset eller gjøre "mannearbeid lengre"

Anonymous poster hash: b8eed...a9d

Jøss, så da er alle de mennene og guttene som forteller meg og venninner at jenter som sjekker og tar mye intiativ virker desperat, uattraktivt og løsaktig, kvinner?

Bytter man kjønn utifra hva man sier? Den var ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger fått høre fra venninner og lignende dersom jeg er usikker på en fyr at det er mannen som skal kjempe, og ikke jeg (kvinnen). Vi kvinner skal visstnok være de selektive, og heller la mannen bevise om han er godt nok for oss eller ikke?

Hva synes dere om det? Er det bra å ha en slik innstilling? Burde vi kvinner slutte å analysere alt, og heller la mannen gjøre tiltak om dem vil ha oss?

Anonymous poster hash: 17ba3...da1

Det høres ut som venninene dine har idealer hentet fra 1800tallet.

Anonymous poster hash: 0d0d5...c7a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man kjempe er det vel fordi den andre ikke er særlig interessert. Er det da vits i å fortsette? I think not.

Så nå kjemper jeg kun for meg selv.

Endret av fullførsetningen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er delvis enig. Synes menn er veldig passive. Jeg husker det var en mann som trodde at en med mitt utseende kan bare stå og velge blant mennene som kommer med tilbud. Det er så fjernt fra sannheten som det går an å komme. Ingen ber meg på date i min hverdag. Den siste daten tok jeg selv initiativ til. Gikk selvfølgelig ikke bra (fordi jeg hadde vist for tydelig interesse? :) ).

Anonymous poster hash: c4c02...3f1

Delvis enig og jeg opplever det samme som deg - de tør ikke fordi de tror de må kjempe mot andre menn. Men hvor er de andre mannfolka? Ikke vet jeg...

Jeg synes ikke mannen skal kjempe. Det blir for dumt. Men menn har mista litt tæl fordi damer nå er flinkere til å ta initiativ. Men det betyr ikke at de ikke bør gjøre noen selv og vente på at dama skal ta all inititaiv - noe jeg dessverre ser flere og flere menn gjør.

Det burde være like deler med initiativ fra begge kjønn og det bør falle seg naturlig. Ikke at en gjør seg kostbar for at den andre skal jobbe hardt. Det blir bare for dumt.

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått, og ønsker heller ikke å forstå, slik tankegang. Jeg får helt noia av spill og dill. Hva med å bry seg midt i ryggen om hva "menn" eller "kvinner" påstås å skulle mene, og heller fokusere på det individet du er interessert i? Ikke se på ham som en "mann", og i hvert fall ikke følg råd fra diverse fremmede som har bastante meninger om hvordan halve verdens befolkning er og skal være.

Hva liker han du er interessert i? Hvordan er han som person? Fokuser på ham og ikke et oppkonstruert bilde av hva han visstnok skal mene og like utfra hva fremmede antar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tull og vas.

Få litt bein i nesa, kvinne, ta initiativ selv om du er interessert. Å sitte å tvinne tomler er ikke veldig attraktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Hvis det hele tiden er jeg som må ta initiativ og hun ikke gidder å løfte en finger for å vise noe som helst initiativ tilbake mister jeg interessen. Det har skjedd flere ganger før. Så hvis et kvinnfolk har samme holdning som TS, at det liksom er mannfolka som hele tiden skal ta initativ, da kommer hun ikke langt her i gården. Sånne spill er bortkastet. Som noen andre sa her, det er tydelig at det er mange kvinnfolk i dette landet som skriker om likestilling. Men er det snakk om likestilling på områder som ikke gagner dem, da blir de sure.

Husker jeg og en kompis sto i kø. Bak oss sto det noen jenter. De prøvde selvfølgelig å snike. Da sa jeg stopp til dem, da de prøvde å presse seg forbi. Hun ene spurte "hvor ble det av alle gentlemen?". Da svarte jeg kontant "de forsvant med likestilling". Dere skulle sett trynene deres, de var ikke fornøyde med svaret, og måtte pent stå der de sto i køen. Dørvaktene på utestedet var faktisk ganske flinke, de som forsøkte å snike i køen måtte pent stille seg bak, og de gjorde ikke forskjell på kjønn (også jenter som forsøkte å snike fikk klar beskjed.

Poenget med historien? Underbygge påstanden om at en del kvinnfolk er imot likestilling når det er til deres ugunst ift. tidligere tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjonkelrolf - jeg er så enig med deg, men hva skjedde med alle de mannfolka som slutta å ta inititativ helt? Jeg ser det oftere og oftere - menn har blitt mer passive (og da snakker jeg ikke om menn jeg møter, men gjerne yngre folk der damene fortviler fordi mannfolka er så vage). Mistet mannfolka ballene i det noen damer begynte å ta inititativ? Eller er de redde for en konkurranse som ikke er der? Man får jo hele tiden høre at mannfolka må jobbe så jævli hardt på sukker ol, fordi damene flommer over av tilbud, mens de stakkars mennene forsvinner i mengden. Det er ikke slik. Damene må jobbe hardt de også for å finne den rette å snakke med. Ingen ting kommer seilende ned i fanget vårt fordi vi har pupper. Mange med pupper er også veldig usikre og når man ikke får noen hint fra mannen om at han er interessert, så tør vi ikke gå videre. Vi er redde for at dere menn ikke er interessert i oss, og derfor trenger vi faktisk å vite. Ikke bare bli møtt av en mann som trekker litt på skuldrene og venter på at vi skal ta initiativ fordi vi liksom har så mange å velge i. Du ser jo haugevis av poster her på KG med tittelen "er han interessert i meg?". Dette fordi mannfolka ikke er tydlige nok på at de faktisk er interesserte. Og siden vi er usikre så tar vi ting i værste mening og feiger ut. Blir ikke noen match av slikt :P



Anonymous poster hash: 7e84f...c4b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjonkelrolf - jeg er så enig med deg, men hva skjedde med alle de mannfolka som slutta å ta inititativ helt? Jeg ser det oftere og oftere - menn har blitt mer passive (og da snakker jeg ikke om menn jeg møter, men gjerne yngre folk der damene fortviler fordi mannfolka er så vage). Mistet mannfolka ballene i det noen damer begynte å ta inititativ? Eller er de redde for en konkurranse som ikke er der? Man får jo hele tiden høre at mannfolka må jobbe så jævli hardt på sukker ol, fordi damene flommer over av tilbud, mens de stakkars mennene forsvinner i mengden. Det er ikke slik. Damene må jobbe hardt de også for å finne den rette å snakke med. Ingen ting kommer seilende ned i fanget vårt fordi vi har pupper. Mange med pupper er også veldig usikre og når man ikke får noen hint fra mannen om at han er interessert, så tør vi ikke gå videre. Vi er redde for at dere menn ikke er interessert i oss, og derfor trenger vi faktisk å vite. Ikke bare bli møtt av en mann som trekker litt på skuldrene og venter på at vi skal ta initiativ fordi vi liksom har så mange å velge i. Du ser jo haugevis av poster her på KG med tittelen "er han interessert i meg?". Dette fordi mannfolka ikke er tydlige nok på at de faktisk er interesserte. Og siden vi er usikre så tar vi ting i værste mening og feiger ut. Blir ikke noen match av slikt :P

Anonymous poster hash: 7e84f...c4b

Det hele kommer jo an på sammenhengen, men det skal mye til for at jeg gidder i å "stille meg i kø" for å beile for ei med prinsessenykker og mener at hun er berettiget til mannlig oppmerksomhet. Litt for mange norske kvinner sette seg nok på en litt for høy pidestall og mener at alle andre skal gjøre jobben for at hun skal få det bra.

Det gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: 175d0...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...