Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Siam: Ingen er flinkere enn deg. Og ikke tenk tanken på å gi opp. Fy fy..hehe ;-)

Reker og loff er godt. Majones NØDVENDIG! Samt, avocado og sitron! Nam nam :tunge1:

Blir nok reker og grillmat på meg i helgen også. Skal på hyttetur! Mye av det fremover! Utfordring med andre ord! Men uansett jenter: Det viktigste er faktisk det man gjør i hverdagen! Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er faktisk det man gjør i hverdagen! Ikke sant?

JA - det viktigste er hva man gjør på det jevne i hverdagen! Jeg er så utrolig glad i mat, så den gleden har jeg ikke tenkt å miste! :-)

Men da gjelder det å finne lure triks og sunnere alternativer til noen av yndlingsproduktene. Som f.eks kesam eller rømmekolle i stedet for rømme. Siam: Bra tips om fettfattig majones! Det skal jeg huske på neste gang vi skal på handletur til Sverige! Majones har alltid vært et av mine yndlingspålegg...

En annen fordel med å være inne i en "skjerpings"-periode, er at jeg blir mye flinkere til å prioritere utskeielsene mine. Dvs. hvis det f.eks blir servert noen fristelser på jobben som ikke er min yndlingsmat uansett, så klarer jeg lettere å styre unna - hvis jeg vet at jeg heller skal unne meg noe annet som jeg liker bedre senere.

I dag skal vi ha biff med råstekte poteter og salat til middag. Nam! Da bruker jeg kesam med dipmiks både som dressing og istedet for kryddersmør på biffen. Ellers har jo Toro bearnaise-saus (uten smør i!) veldig lite kalorier. Så blir det vel litt grilling i parken eller på stranden i helgen, tenker jeg! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye man kan gjøre for å få ett lettere måltid. Og ikke minst like godt da!

Fint at man kommer med tips, slik at vi andre også kan dra nytte av det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en fantastisk flott dag her i Oslo! Noe av det som er deilig med sollyset og varmen er at man blir mindre sulten og "fysen" - da er det lettere å spise "fornuftig". I tillegg er b-mennesket meg mindre sulten når jeg får nok søvn, som jeg stort sett bare får i helgene.

Til middag i dag hadde vi sushi. Sunt og godt.

I går hadde vi biff med ris, salat og kesam-dip, med jordbær og sukkerfri vaniljesaus til dessert. Nam!

Men har ikke vært så mye i fysisk aktivitet i dag... Den planlagte treningen (stram opp-time) ble droppet til fordel for søvn og nødvendig gjøremål. Dessuten hadde jeg skikkelig vondt i den ene foten i går, så jeg tenkte at det var best å ta det litt med ro. Men i går gikk jeg tilsammen over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en knall helg! Jeg har ikke vært superflink, det må jeg innrømme. Vært på hyttetur, og det har blitt øl og reker på fredag, og grillmat og øl/vin på lørdag! Var så deilig med en iskald en i sommervarmen! :tunge1: Ellers har jeg ikke gjort mye fysisk. Annet enn å hoppe i sjøen og svømme. Ellers har jeg ligget rett ut 4-5 timer og solt meg! Deeeeilig!!!

Får ikke trent i dag, men i morgen blir det full guffe! I dag blir det egenpleie, skal til frisøren!

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye utendørs både søndag og mandag. Det ble ikke noe trening på Sats disse dagene heller, men fikk gått mye på mandagen ihvertfall. Kostholdsmessig så går det fortsatt veldig bra og jeg ligger gjennomsnittlig på det anbefalte kalorinivået. Laget en salat med pasta og grønnsaker som jeg tok med meg på stranden søndag. Hurra for de nye dressingene med 5 prosent fett! Hvis man bare bruker litt om gangen, så er det jo nesten ingen kalorier. Til middag søndag hadde vi spaghetti med kjøttsaus, laget av karbonadedeig. Ifølge Grete Roede-opplegget kan man spise 200 gram karbonadedeig og det er ihvertfall for mye for meg! Så det er ikke noe problem å bli mett av sånne middager og jeg føler absolutt ikke at jeg sulter meg. Det kan være litt mer utfordrende å bli mett mellom frokost og middag, synes jeg - på hverdagene, for det er da jeg er mest sulten. Mandag hadde vi tacos, også med karbonadedeig. Kesam med kun 1 prosent fett er supert å bruke istedenfor rømme.

Er ellers kjempespent på hva vekten viser når jeg skal veie meg på kursmøte i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre!"!!!.

Sikker en bra resultat. Du har jo bare vært utrolig flink da!

Lykke til i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg synes vi er flere som er flinke, jeg! :-)

Selv har jeg ikke vært så flink foreløpig/hatt tid til å trene så mye på Sats som jeg burde. Men ved å gå til og fra jobb har jeg likevel fått en del mer "trimpoeng" enn det Grete Roede anbefaler som et minimum.

Får håpe motivasjonen holder seg like bra fremover da... :wink:

Men jeg har psyket meg opp til å begynne på dette en stund og vært misfornøyd med meg selv, så det er vel bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide meg i dag viste det seg at jeg har gått ned 3,3 kilo på en uke - jippi! Det har jeg aldri opplevd før! Dette gir meg ihvertfall motivasjon til å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg veide meg i dag viste det seg at jeg har gått ned 3,3 kilo på en uke - jippi! Det har jeg aldri opplevd før! Dette gir meg ihvertfall motivasjon til å stå på videre.

WOW!!!!!!!!!!!!!!

G R A T U L E R E R :hoppe:

Skikkelig motivasjonsfaktor det der!! Stå på videre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg går det litt verre med. Orker ikke trene i varmen. Og maten blir så som så. Matlysten er ikke på topp, og da spiser jeg det som faller seg inn. Som kake og øl..hehe!

Dumme dumme meg...Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Takk, takk! Ja, det er gøy når man får resultater. Penelene, ikke bli motløs om du ikke er like "streng" med deg selv hele tiden. Husk at det tar tid å endre vaner og at kosthold og trening er et langvarig prosjekt! :wink:

Som jeg har skrevet i flere andre innlegg på denne siden, så er det jammen ikke lett å endre vaner!

Jeg kan nok ikke vente meg like stort vekttap neste uke, så da gjelder det å ikke bli alt for skuffet og umotivert... Men jeg skal ihvertfall prøve å følge opplegget like bra fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ting tar tid. Jeg har slanket meg siden september i fjor faktisk. Gikk ned 20 kg til bryllupet mitt i mai. Har ikke veid meg siden. Tør ikke :-( Men buksene mine er stramme. Kurset mitt begynner igjen nå i slutten av august, og jeg RÅgruer meg til å gå på vekta...!!

SKJERPINGS!!!!!!!!!!!!!

(so fare, so good)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ting tar tid. Jeg har slanket meg siden september i fjor faktisk. Gikk ned 20 kg til bryllupet mitt i mai. Har ikke veid meg siden. Tør ikke :-( Men buksene mine er stramme. Kurset mitt begynner igjen nå i slutten av august, og jeg RÅgruer meg til å gå på vekta...!!

SKJERPINGS!!!!!!!!!!!!!

(so fare, so good)

Wow, 20 kilo står det virkelig respekt av!! :klappe:

Det er jo ikke lett å holde like høy motivasjon hele tiden heller da. Husker at jeg har vært ganske umotivert etter å ha gått en stund på GR-kurs tidligere. Men stå på du! Og ikke vær for streng med deg selv hvis du ikke har gått ned noe særlig eller evt har gått opp igjen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...