Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Helgen har vært noe utskeiet - med det etter planen for å holde forbrenningen oppe... Værre med idag som vi grillet pølser og hamburger og en maiskolbe da!

Frokost: stekt ris rester,kaffe, lunsj: 1/2 bolle med blomkålsuppe, kaffe, mellomål: ett dr.lindberg skive med lettpålegg, middag: grillmat, vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt utskeielser i helgen på meg også ja... Men i dag var det tilbake til sunn frokost og lunsj. Spiste jordbær i kveld - nam! Og i dag har jeg gått 30 x 4 minutter, dvs 2 timer tilsammen! Og fra i morgen blir det ytterligere skjerpings, da starter jeg på Grete Roede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble pølsegrilling i går, så det ble ikke noe stjerne i boka da heller.

Hjalp vel ikke med den isen heller, vel? Hmf!

I dag blir det trening, og da blir jeg automatisk flinkere med maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg vil også være med! Jeg gidder ikke være så stor lenger, vil ned ca. 8 kg. Det burde egentlig gå bra, for jeg har stålvilje. Men så går det ofte ikke så bra med humøret... Håper å være i mål i november.

Har kjøpt joggesko, og har tenkt å løpe/gå ca tre ganger i uka. Jeg satser på SVÆRT korte økter nå i begynnelsen. Har ikke trent på 2 år!

Vurderer å melde meg på Grete Roede-kurs, men så nevnte Penelene dette med Grete Larsen (det høres ut som et tullenavn, men jeg begynner å tro det nå), så nå er jeg ikke sikker. Vet egentlig ikke om jeg trenger kurs hvis jeg har dere? Det er veldig mange gode tips og oppskrifter på www.greteroede.no , og det hadde vært greit å spare de 1600 kronene... Men jeg har jo ingen vekt. Hmmm, kanskje en grunn for å gå på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Helgen min ble grei, med noen utsjeielser. Var tross alt på hyttetur. Ble både grilling, og spising av sjømat med litt mindre sundt tilbehør! Men spilte mye volleyball på lørdagen, og det regnes vel som bra trim!

Blitt dårlig med trening foreløpig, men satser friskt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på step/styrke, og f*** så sliten jeg er nå. Snakk om å være i dårlig form.

For ikke så lenge siden spratt jeg over step'en som en geitekilling, men nå følte jeg meg som en sekk med stein! Akk og ve, jeg kommer til å bli støl i morgen...

Men så har vi akkurat fått i oss store mengder yoghurtis med ferske bringebær og jordbær. Nam. Men FY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Siam!! Gleder meg til å ta fatt på gruppetreninger igjen! Elsker step-timer!!!

I går fikk jeg trent, og gjorde følgende:

Stepmaskin 25 min

tredemølle 35 min

Puh.. Sovnet godt etterpå :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en positiv overraskelse på første møte på GR-kurs tirsdag: Vekten viste 1,5 kilo mindre enn da jeg veide meg på min egen vekt samme morgen uten klær! :danse:

Men selv om utgangspunktet er litt bedre enn jeg trodde, så skal jeg likevel ned helst 10 kilo (evt mer)...

Er ellers veldig fornøyd med innsatsen min i går! Holdt meg helt til kursopplegget og har ført nøyaktig "regnskap" over inntak av all mat og drikke + kalorier tilsammen. Litt plunder er det, men fin bevisstgjøring på hva man faktisk putter i seg i løpet av en dag.

Har også kjøpt inn enda flere lettprodukter så jeg har gode alternativer å ty til. Yogurt-is eller Fun Light-saft hvis jeg får lyst på noe søtt (jeg som ikke drikker saft eller brus til vanlig...)

Til middag i går hadde vi pølser med mindre fett og potetmos. Grei og kjapp middag, som det er enkelt å regne ut kaloriene på. Samboer er heldigvis veldig supportiv når det gjelder bedre matvaner! :-)

Ellers gikk jeg som vanlig tilsammen en time til og fra jobb i går + en ekstra halvtime til kino i går kveld.

I dag skal jeg møte venninner, er spent på om jeg klarer å styre unna fristelser i matveien da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke penelene og The Bride!

Jeg har desverre ikke så mye å skryte av nå... Hadde middagsgjester i går, så det ble ikke noe trening og ikke så bra mat...

Ikke blir det noe trening i dag heller...

Må rekke å se Kill Bill 2 på kino. Siste dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke så mye å skryte av nå... Hadde middagsgjester i går, så det ble ikke noe trening og ikke så bra mat...

Ikke blir det noe trening i dag heller...

Alle dager kan ikke være like optimale... Men det er det jevne som teller vet du! :heiajente:

Må rekke å se Kill Bill 2 på kino. Siste dag i dag!

Ja Kill Bill 2 må du absolutt få sett! Det er nok min favoritt av de to filmene. Nicket mitt er ikke helt tilfeldig valgt altså... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 5 kg til jul, begynte på mandag, men må innrømme at det først var i går jeg hadde en helt sukker og fett fri dag...

Jeg skal prøve å kutte det meste av sukker, fett og ellers prøve å redusere på karbo. (ikke kutte helt)

Trimmer i hvertfall 4 ganger i uken og spise regelmessig.

Har kjøpt noen fibertabletter som jeg tar halvtimen før måltid.

Føler meg ganske motivert denne gangen, så jeg får se.

Har prøvd litt halvhjertet tidligere, men nå må det gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ganske motivert denne gangen, så jeg får se.

Har prøvd litt halvhjertet tidligere, men nå må det gå...

Hei du! Vi får motivere hverandre fremover! :-)

For min del tror jeg det hjelper å "forplikte meg" til å rapportere om fredriften til andre slik som vi gjør nå... Da blir det ikke så lett å sluntre unna liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Bride:

Du har allerede begynt på GR kurs ja? Kult da! Morsomt at vekten er bittelitt mindre enn antatt også!

Oppdaget en ny snack forresten på butikken! Det er cottage cheese med jordbær eller kirsebær. Utrolig godt! Kunne du spurt på kurset om dette er ok? Greit å ha om kvelden, eller hvis man er sugen på noe søtt!

Ellers ønsker jeg alle fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Bride:

Du har allerede begynt på GR kurs ja? Kult da! Morsomt at vekten er bittelitt mindre enn antatt også!  

Oppdaget en ny snack forresten på butikken! Det er cottage cheese med jordbær eller kirsebær. Utrolig godt! Kunne du spurt på kurset om dette er ok? Greit å ha om kvelden, eller hvis man er sugen på noe søtt!

Ellers ønsker jeg alle fortsatt lykke til!

Morsomt at du nevner den snack'en!! :-)

Har nemlig akkurat gomlet i meg et beger med cottage cheese med jordbær!

Og ja, den er godkjent av Grete Roede! Står i produktguiden som jeg fikk utdelt nå på kursmøtet. Tenker jeg fører den opp i dagsrapporten som mellommåltid. Min største utfordring sultmessig er på dagtid, mens jeg er på jobb. Da må jeg spise noe innimellom for ikke å bli kvalm og slapp og da er slike produkter, uten for mange kalorier, gull verdt! :klappe:

Ellers er jeg som sagt (foreløpig) supermotivert! Føler at jeg blir inspirert av å ha et prosjekt på gang! :-)

Jeg kunne nok trent mer, men nå for tiden er det så mye sosialt og det føler jeg tar fokus bort fra å tenke på mat ihvertfall.

Bare si fra hvis det er noe mer du lurer på angående mat, jeg kan spørre på kurset... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: JIPPI... Så bra at den er "godkjent"

Den m/jordbær er jo bare suuper god da! Ikke like god den med kirsebær!

Og jeg som aldri har syntes cottage cheese er godt engang!

Da er helgen reddet! Jeg skal på hyttetur, og da skal jeg ta med noen slike. Så når de andre tar frem sjokkisen og potetgullet, skal jeg koooooose meg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
The Bride:

Du har allerede begynt på GR kurs ja? Kult da! Morsomt at vekten er bittelitt mindre enn antatt også!

Oppdaget en ny snack forresten på butikken! Det er cottage cheese med jordbær eller kirsebær. Utrolig godt! Kunne du spurt på kurset om dette er ok? Greit å ha om kvelden, eller hvis man er sugen på noe søtt!

Ellers ønsker jeg alle fortsatt lykke til!

Du vet at hvis du leser på innholdsfortegnelsene kan du finne ut om ting er ok selv? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det vet jeg!! Men alltid greit å få det bekreftet også!

Dessuten, cottage cheese er veldig magert, men sausen ikke like "sunn" Derfor ble jeg usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg faktisk ganske flink i matveien!

Men det ble ikke noe trening.

Og ikke rekker jeg noe i dag heller, skal dra rett på hytta. Og der blir det vel de sedvanlige glassene med rødvin...

Nei, dere er nok flinkere enn meg, gitt. Men jeg gir meg ikke av den grunn.

Gikk ned en halv kilo forrige uke og det er det som er målet, så hvis jeg kan leve slik jeg gjør og allikevel gå ned en halvkilo i uken er jeg strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en del utskeielser på meg gitt. Var på middag hos en venninne der det ble servert reker og brød - noe av det beste jeg vet. Men jeg kan ikke spise reker uten majones... Og hun hadde bare ekte majones, som har dobbelt så mange kalorier som lettmajones... :roll:

Så ble det litt dessert også... :-?

Jeg er kjent blant mine venner for å elske dessert og hadde ikke lyst å snakke om at jeg slanket meg. Så da spiste jeg litt brownies og is - men mindre enn jeg vanligvis ville gjort! :-)

Men jeg tenker det er helt ok at jeg skeiet ut i går, da får jeg bare droppe utskeielser i helgen. På Grete Roede-kurset har vi jo 14 såkalte "kosemerker", dvs. tilsammen 350 ekstra kalorier som vi enten kan fordele utover uken, eller bruke på én dag. Så da er ihvertfall "fråtserasjonen" brukt opp for denne uken! :ler:

I går ble det en del trikk og t-banekjøring på meg og ikke så mye gåing. Skal prøve å være mer aktiv i helgen. (Har allerede gått en halvtime i dag...)

En riktig god helg til dere alle! Og nyt det fantastiske været (ihvertfall i Oslo-området)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til rekene: bruk kesam og bland masse fersk hvitløk. Kjempegodt i stedet for majones.

Jeg blir kvalm av majones nå.

Da vi var i Sverige sist kjøpte vi "fettfri" majones.

Det er kun 1% fett i den, og den er kjempegod til reker, smaker litt syrlig. Kan anbefales.

Håper vi får den til Norge snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...