Gå til innhold

er jeg unødvendig redd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tro meg, hadde du hatt blærekreft hadde du hatt mye mer symptomer enn det der. UVI kan henge igjen i mange, mange mnd. Pust godt inn og hør på hva fagpersoner sier og slutt og kast bort ressurser som skal brukes på folk som faktisk er syke

Anonymous poster hash: 83e8b...f45

Må bare påpeke at kreft opptrer ulikt på folk, og at ikke alle har like framtredende symptomer. Kjenner for eksempel en som har hatt kreft i et år uten utredning for det, fordi ingen mente noe var galt. Synes det forsåvid er unødvendig å si "slutt å kast bort ressurser som skal brukes på folk som faktisk er syke", i helse-Norge kommer man seg ingen vei om man ikke står på litt selv, fordi de fleste sier at alt er greit for å opprettholde standarden på 10 minutters legetime.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare påpeke at kreft opptrer ulikt på folk, og at ikke alle har like framtredende symptomer. Kjenner for eksempel en som har hatt kreft i et år uten utredning for det, fordi ingen mente noe var galt. Synes det forsåvid er unødvendig å si "slutt å kast bort ressurser som skal brukes på folk som faktisk er syke", i helse-Norge kommer man seg ingen vei om man ikke står på litt selv, fordi de fleste sier at alt er greit for å opprettholde standarden på 10 minutters legetime.

:)

Var vel ikke bra og gi ts et slikt svsr, hun hsr jo nå utført cystoskopi, og hadde det vært kreft så hadde det nok blitt oppdaget da!

Anonymous poster hash: 9a785...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at innlegget er gammelt, men det komme alltids nye over slike artikler. Jeg har en mild form av dette som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Fikk påvist overaktiv blære, men den flinke legen min nå trodde ikke det var det og jeg fikk en bedre utredning. Følger matliste med ting som kan føre til at urinen blir sur og at blæren derfor reagerer. Tenkte jeg kan dele to lister som er veldig hjelpsom på hva som går an å spise, hva som funker på noen men ikke andre, og hva som bør unngås helt:

http://www.ichelp.org/wp-content/uploads/2015/07/food-list.pdf

http://www.ic-network.com/downloads/2012icnfoodlist.pdf

Håper dette kan være til hjelp for andre enn meg! Oppskrifter derimot er vanskelig fordi det ligger så få ute, men bøker med dem kan du kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...