Gå til innhold

Jeans til en 40 åring


Gjest FruKG

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Jeg må innrømme at jeg gjør jo det. Men jeg sa aldri sånne ting til mora mi, jeg tenkte det kanskje.

Hun er 14 ja, snart 15. Jeg får jo kjeft for alt mulig, og ikke sjeldent at jeg må gå for meg selv for ikke å gråte foran henne. Det sårer veldig.

Jeg tror jeg får ta meg ei shoppingtur alene ja. Takk for mange gode tips til jeans. Jeg skal prøve de ut. Også får jeg vel satse på den som gir meg minst cameltoe da... LOL

Nei vi sa det jo sjelden.... men det hendte nok vi tenkte det, veldig mange av oss.

Slå i bordet til jentungen og sett skapet på plass. Det skal ikke være slik at et barn, - om aldri så i opposisjon, er den som bestemmer i et hus.

Bare forklar hennes tørt og saklig at det er helt greit for deg at hun ikke liker de klærne du går med, - hun skal få slippe å låne dem.

Og at drittpreik tolererer du ikke.

Punktum.

HVor er far oppi dette bildet? Han kan kanskje hjelpe til med å ikke la ungen får helt fritt spillerom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner du ikke den innstillingen igjen fra du selv vart på den alderen din datter er nå?

- skal jeg tippe rundt 13 - 14 og i full opposisjon til sin mor, - som etter barnets oppfatning er så gammeldags at det ikke er til å være i hus med, som ikke kan kle seg, som gjør at pikebarnet skjemmes så hun holder på å dø! :fnise:

Signerer Tigress.

For eget 'hekkparti' er det lite som slår Armani jeans med rette ben og middels høyde på livet (ikke high waist).

Ta en tur, sjekk ut anbefalingene du har fått av de andre, og la ungen være hjemme mens du er ute og leter etter jeans til deg selv..

Edit: Og du... det høres ut som det er et barn som bestemmer hva du skal kunne kjøpr og gå i.

Du er din datters mor, ikke hennes likealdrende venninne.

Du bestemmer selv hva du vil kjøpe og hva du vil gå i, hvis ikke så har du et problem som du aldri kommer ut av fordi det vil alltid være noen som mener de vet myye bedre enn deg hva du skal få lov til å gå med.

Jeg prøver ikke å være venninne, jeg er mora hennes. Men ja jeg hører jo hva hun sier til meg, og jeg blir usikker. Som jeg sa så sier jo mannen min, venner og de jeg jobber med at jeg ser flott ut i de buksene jeg går med.

Hun begynte å slenge med leppa for noen år siden etter at jeg fikk silikonpupper. Det var jo så forferdelig, at jeg kunne gjøre noe sånt, hva kom venninne hennes til å tenke også videre...

Føler jo nesten at jeg opplever puberteten på nytt med henne i hus. Men jeg elsker henne og vil bare at hun skal godta den jeg er og respektere meg som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe er faktisk ganske ille, det synest i alle fall eg. Men det skal jo sjå ut som om du har to rompeballer, uniræv er jo ikkje noko pent.

Og du: meld til ungen at standard folkeskikk gjeld for ho også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi sa det jo sjelden.... men det hendte nok vi tenkte det, veldig mange av oss.

Slå i bordet til jentungen og sett skapet på plass. Det skal ikke være slik at et barn, - om aldri så i opposisjon, er den som bestemmer i et hus.

Bare forklar hennes tørt og saklig at det er helt greit for deg at hun ikke liker de klærne du går med, - hun skal få slippe å låne dem.

Og at drittpreik tolererer du ikke.

Punktum.

HVor er far oppi dette bildet? Han kan kanskje hjelpe til med å ikke la ungen får helt fritt spillerom?

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Jeg vil jo at hun skal ha egne meninger, men det får jo være grenser som du sier. Og ja hun styrer huset, og har virkelig et mega temperament når mensen nærmer seg.

Far... han er konfliktsky som det holder, og forsvinner alltid når hun begynner. Så der står jeg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe er faktisk ganske ille, det synest i alle fall eg. Men det skal jo sjå ut som om du har to rompeballer, uniræv er jo ikkje noko pent.

Og du: meld til ungen at standard folkeskikk gjeld for ho også.

Når jeg drar buksa opp bak så får jeg cameltoe. "uniræv" vil jeg ikke ha, det er ikke pent. Da får jeg heller vise cameltoe. Så får de som ikke vil se det heller se vekk.

Jeg får prøve å ta en prat med henne i kveld. Prøve å fortelle henne hvor mye det sårer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Gå ut og prøv jeans alt du lyster.

Hold deg flere mil unna fjortisbutikkene, det er ikke de jeansene de har der som er hva du ser etter (jeg garanterer).

Gå i butikker som selger designerklær. Bor du i en by med litt størrelse så svinger du innom på Høyer, Ferner Jacobsen og den typen butikker.

Da får du god hjelp, av kvinner på din egen alder, og kan lete og titte og ha en koselig samtale med ekspeditørene underveis.

Om du ikke føler at et jeanspar sitter helt perfekt (uansett hva ekspeditørene sier) så tenker du på det og ser i neste butikk.

Ungen får mene akkurat hva hun vil, - for som sagt, du er hennes mor. Du var der før henne, og du vet veldig godt både hva som kler deg og hva du vil ha, - det vet ikke barnet.

Edit: Puttet inn en manglende bokstav.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå ut og prøv jeans alt du lyster.

Hold deg flere mil unna fjortisbutikkene, det er ikke de jeansene de har der som er hva du ser etter (jeg garanterer).

Gå i butikker som selger designerklær. Bor du i en by med litt størrelse så svinger du innom på Høyer, Ferne Jacobsen og den typen butikker.

Da får du god hjelp, av kvinner på din egen alder, og kan lete og titte og ha en koselig samtale med ekspeditørene underveis.

Om du ikke føler at et jeanspar sitter helt perfekt (uansett hva ekspeditørene sier) så tenker du på det og ser i neste butikk.

Ungen får mene akkurat hva hun vil, - for som sagt, du er hennes mor. Du var der før henne, og du vet veldig godt både hva som kler deg og hva du vil ha, - det vet ikke barnet.

Høres ut som noe jeg trenger å få gjort. Gjerne med litt "pampering" også :laugh:

Snakket litt med ei kollega, hun hadde kjøpt seg noen nye Levis. De satt som et skudd. Har noen av dere forsøkt de? Jeg har bare noen litt eldre Levis bukser, og de er vel ikke helt på moten lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar berre Levi's. Eg likar Demi Curve, normal rise. Dei er normale i livet, ikkje for høge. Eg har eit par som heiter "Modern rise" også, dei er for låge for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boltiten

Levis har vel aldri gått av moten, men det er jo lenge siden det bare var 501 som gjaldt. Men mange av de gamle modellene er fremdeles fine (min favoritt var 927), og hvis omgangskretsen din, unntatt datteren, sier at du ser fin ut i de gamle Levisbuksene, så gjør du nok nettopp det. Ellers er det mye fint å få i andre kjente merker som Lee, Nudie osv. Husk at det eneste som betyr noe, er hva du liker og føler deg vel i. Håper du får noe ut av samtalen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe er aldri pent! Så skjønner godt at datteren din reagerer på det. Hun kunne kanskje sagt ifra på en penere måte.

La veldig merke til det på det bildet du la ut.



Anonymous poster hash: d4262...172
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe er aldri pent! Så skjønner godt at datteren din reagerer på det. Hun kunne kanskje sagt ifra på en penere måte.

La veldig merke til det på det bildet du la ut.

Anonymous poster hash: d4262...172

Jeg og. Den var veldig iøyenfallende.

Anonymous poster hash: 867c5...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og. Den var veldig iøyenfallende.

Anonymous poster hash: 867c5...d61

Den synes vel ikke så godt? Ja ja, Gud skapte meg vel litt fyldig der nede hva kan jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den synes innmari godt! Kjønnsleppene er jo helt delt i to og skviset til hver side.

Jeg tror du drar buksa for langt opp.



Anonymous poster hash: d4262...172
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hva slags bilde snakker dere om? Går det an å velge en bukse med litt høyere liv for å unngå cameltoe?

Tråden "Post et bilde av din kropp"

Anonymous poster hash: d4262...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boltiten

En kan selvsagt diskutere hvor mye av puppene som skal synes, men buksa synes jeg ikke var så ille. Synes du fikk fin rumpe i den uten at det ble for mye.

Endret av boltiten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksa var fin bak, men satt ikke så fin foran..

Har du prøvd mange forskjellige modeller og opplever camel toe i alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...