Gå til innhold

Art journal etc. Noen som driver med det her?


Cordelia

Anbefalte innlegg

Dette så gøy ut! Prøvde meg likegodt i ei skrivebok jeg hadde liggende. Funket fint, selv om det ikke ser ut som på bildene. Jeg bruker håndskrevet tekst, utklipp fra blader, designark og dekorasjonsteip. Det er vel bare fantasien som setter grenser. Jeg valgte å skrive om hvordan jeg har det, så det er foreløpig for personlig til å vise her. 

Det er jo egentlig så enkelt som det sikkert. :danse:  Man kan jo bare ta f.eks. et dikt eller noe man liker, eller ren dagbokinnskrift og pynte det som man føler for.

 

Høres veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten lest at sånne dagbøker blir brukt i kunstterapi. Høres veldig fornuftig ut egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den 30 day art challenge i den pinterest-linken! Bare i går faktisk fant jeg en ulinjert Hogwarts-notatbok jeg ikke har brukt i det hele tatt. Kanskje jeg skal begynne med den art challengen i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig så enkelt som det sikkert. :danse:  Man kan jo bare ta f.eks. et dikt eller noe man liker, eller ren dagbokinnskrift og pynte det som man føler for.

 

Høres veldig bra ut.

 

Ja, jeg har også en Dymo, en slik som trykker ut svarte etiketter med hvit skrift. Det kan bli en fin effekt på en kul bakgrunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Fant denne her på Tanum, tenkte å bruke den som et tillegg til den journalen jeg jobber med nå for tida. Ville ha en oversikt over egen progress, samtidig som jeg må tegne etter gitte rammer. Er mye rart man må tegne, f.eks kjevle, David Bowie, skunker, van Goghs øre osv. Selvsagt har jeg addet en liten personlig touch på forsiden. :nigo:

post-49525-0-92928200-1437645276_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne her på Tanum, tenkte å bruke den som et tillegg til den journalen jeg jobber med nå for tida. Ville ha en oversikt over egen progress, samtidig som jeg må tegne etter gitte rammer. Er mye rart man må tegne, f.eks kjevle, David Bowie, skunker, van Goghs øre osv. Selvsagt har jeg addet en liten personlig touch på forsiden. :nigo:

Har sett en som heter "Wreck this journal" og, mulig det er noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm ser morro ut:) 

Hadde vært gøy å binde bok selv, har gjort det en gang før. Bare sånn superenkelt da, men det funker og blir fint. Da jeg studerte kunstfag lagde vi artbook til en oppgave vi hadde for å dokumentere prosessen, og da bindte jeg egen bok. Jeg er ikke så fornøyd med den da, den gikk litt i glemmeboka hehe... Men den ble jo litt fin:) Har gitt den bort til bestemor, så får ikke tatt noen bilder.

Vi ble oppfordret til å lage litt "ekstra" inni, fks noen lagde små konvolutter inni boka der man kan trekke ut et lite kort. Selv lagde jeg noen små bøker med få sider limt på en av sidene, og jeg festet også limputer bak noen av bildene så det ble en mer 3D-effekt. 

Noen skjærte ut former på en side, så man liksom så gjennom til sidene foran og bak. 

På utsiden av boken sydde jeg på stoff, syns det var fint med stoff og sting.

Det er bare å være kreativ :)



Anonymous poster hash: 9594f...16d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder på pintrest nå og er veldig imponert.

Men, helt ærlig så forstår jeg ikke helt hva art journal går ut på.

Er alt bare fri fantasi? Skal man holde seg til et tema?

Er det "bare" tegninger, utklippede bilder og tekst?

Opplys en uvitende stakkar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder på pintrest nå og er veldig imponert.

Men, helt ærlig så forstår jeg ikke helt hva art journal går ut på.

Er alt bare fri fantasi? Skal man holde seg til et tema?

Er det "bare" tegninger, utklippede bilder og tekst?

Opplys en uvitende stakkar...

Alt mulig tror jeg. Alt fra profesjonell tegning til scrapbooklignende ting. Tror ikke det er noen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på art journal og scrapbooking?



Anonymous poster hash: 5d26d...5a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er forskjellen på art journal og scrapbooking?

Anonymous poster hash: 5d26d...5a8

 

Som sagt ingen fasit tror jeg. La det flyte over i hverandre. Har ikke lest så nøye på dette, men heller sett på bilder. Må nok researche litt selv. Blir nok mye hva man selv gjør ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ahhhhh, var å kjøpte Blenderpenn idag for å prøve denne fotoverføringsgreia. Tror du ikke, etter å ha lest nøyere, at man trenger laserskriver ikke blekkskriver. FML!  :klaske:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ønsker meg plutselig en bok med blanke ark på en side, og linjer på andre. Altså, når boka er åpen, så er det en side med hver. Helst stive permer. Tanken er selvfølgelig å bruke den til hobbydagbok, så greit om papiret er av relativ grei kvalitet.

Tips? Jeg kan godt bestille både fra Ebay, Amazon og AliExpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...