Gå til innhold

Art journal etc. Noen som driver med det her?


Cordelia

Anbefalte innlegg

Bare nysgjerrig. Sitter med en liten haug blanke paperblanksbøker bl.a som godt kunne brukes til noe. Har sett litt på det på Pinterest og ser jo litt moro ut.

Hva slags (kunst/kreative)medier bruker dere?

Eller hvis dere bruker notatbøker til andre kreative ting, så bare bidra.

Legg gjerne ved bilder hvis dere vil. :ninja:

:danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 8 måneder senere...

LItt spent på denne boka. På bokkilden står det at den kommer ut 30. juli. Kanskje en skal spandere den på seg selv?

 

Har kjøpt inn diverse akvarellblyanter, men vet ennå ikke helt hvor en skal begynne. :klo: Dumme prestasjonsangst, bare utsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooh, mye artig hvis man søker.

 

 

En sånn penn hadde vært kjekt.

 

 

Paperblanks har også en egen blogg med mye rart om bøkene deres. Selfølgelig reklame da, men morsom å lese allikevel. Kalligrafi er jo og noe å bruke en blank bok til.

Åhhh den pennen vil jeg ha!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LItt spent på denne boka. På bokkilden står det at den kommer ut 30. juli. Kanskje en skal spandere den på seg selv?

 

Har kjøpt inn diverse akvarellblyanter, men vet ennå ikke helt hvor en skal begynne. :klo: Dumme prestasjonsangst, bare utsetter.

Spennende! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh den pennen vil jeg ha!!! :bond:

Jeg og! :lillesky: Men sliter litt med å finne den på "norsk". Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje det er sånne ting til tusjer og fargeblyanter de mener.. :klo:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! :lillesky: Men sliter litt med å finne den på "norsk". Hm..

Si fra om du finner den da? :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om du finner den da? :jepp:

Lurer på om det kanskje er sånne. Uten at jeg skal si det for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Ooh, googlet art journals, og der var det mye gøy, gitt! Har ikke så mye bøker, men masse tegneark, derimot. Kan det telles hvis jeg bruker løse tegneark og samler dem opp i en slags bok? Ikke som portefølje, men vet det går an å få tak i slike omslag med bånd, så det blir som en bok. Kjøpte et par bøker med kreative øvelser og har lyst å samle resultatene på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooh, googlet art journals, og der var det mye gøy, gitt! Har ikke så mye bøker, men masse tegneark, derimot. Kan det telles hvis jeg bruker løse tegneark og samler dem opp i en slags bok? Ikke som portefølje, men vet det går an å få tak i slike omslag med bånd, så det blir som en bok. Kjøpte et par bøker med kreative øvelser og har lyst å samle resultatene på et vis.

Hei :blomst:

 

jaaa, du kan gjøre akkurat som du vil, klipp og lim og sett sammen :jepp:

 

Jeg har noen fine, gamle moleskine dagbøker som jeg har tenkt på å forvandle til journaler også. Har ikke skrevet så mye i akkurat disse fra før, så de er ganske ubrukt - og der jeg har skrevet bare maler jeg over eller limer inn ark (eller hva som helst), eller bare lar det være en del av det som jeg lager :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Hei :blomst:

 

jaaa, du kan gjøre akkurat som du vil, klipp og lim og sett sammen :jepp:

 

Jeg har noen fine, gamle moleskine dagbøker som jeg har tenkt på å forvandle til journaler også. Har ikke skrevet så mye i akkurat disse fra før, så de er ganske ubrukt - og der jeg har skrevet bare maler jeg over eller limer inn ark (eller hva som helst), eller bare lar det være en del av det som jeg lager :jepp:

Mens jeg lette litt rundt her fant jeg en ubrukt daler rowleybok med ringer, så den skal også få være med som journal. Og for en tid siden kjøpte jeg denne boka http://www.goodreads.com/book/show/12771660-one-drawing-a-day for å utvide repertoaret mitt. Tenkte å involvere fargebøkene mine også. Dæven, føler meg så kreativ nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. Art Journals ser så fine ut! Skulle ønske jeg var flinkere å tegne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mens jeg lette litt rundt her fant jeg en ubrukt daler rowleybok med ringer, så den skal også få være med som journal. Og for en tid siden kjøpte jeg denne boka http://www.goodreads.com/book/show/12771660-one-drawing-a-day for å utvide repertoaret mitt. Tenkte å involvere fargebøkene mine også. Dæven, føler meg så kreativ nå 

Stilig! :hoppe:

 

Åååå. Art Journals ser så fine ut! Skulle ønske jeg var flinkere å tegne.

Prøv det for det vel? :jepp: Klipp og lim og bruk farger og fantasien - litt etter litt kan du prøve deg mer på tegning også - alle kan lære seg det :jepp: Uansett er det jo bare du som skal se det, så du trenger ikke stresse med pretasjonsangst heller, og da blir det enda lettere å slippe seg litt fri kanskje? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse tips på pinterest. Og videroer på Youtube.Til og med hvordan sette sammen bøker. Man trenger langt fra være ekspert. Mange fine enkle tips. Tror det er det å komme i gang som er det verste(for meg ihvertfall). Trenger jo ikke være bøker heller. Hørt om noe som heter mixed media. Der klæsjer de sammen bilder av alt mulig rart, ser det ut som.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hadde jeg hatt penger til å reise skulle jeg laget reisedagbok. :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så gøy ut! Prøvde meg likegodt i ei skrivebok jeg hadde liggende. Funket fint, selv om det ikke ser ut som på bildene. Jeg bruker håndskrevet tekst, utklipp fra blader, designark og dekorasjonsteip. Det er vel bare fantasien som setter grenser. Jeg valgte å skrive om hvordan jeg har det, så det er foreløpig for personlig til å vise her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...