Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels

Du vil aldri reise tilbake til Amsterdam fordi du møtte TO uhyggelige mennesker der? :P Jøss, du må ha vært innmari heldig med andre reisemål....

Anonymous poster hash: 029df...0f4

Har aldri møtt så frekke folk som de der :P Det var noe med de!!

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil aldri reise tilbake til Amsterdam fordi du møtte TO uhyggelige mennesker der? :P Jøss, du må ha vært innmari heldig med andre reisemål....

Anonymous poster hash: 029df...0f4

:fnise: Det må ha vært litt av et par. Men hvis de var turister så er de kanskje ferdige med Amsterdam. Og hvis de var nederlendere så kan de jo dukke opp som turister i Norge før vi vet ordet av det. :sjokkert:

Anonymous poster hash: dbffd...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det må ha vært litt av et par. Men hvis de var turister så er de kanskje ferdige med Amsterdam. Og hvis de var nederlendere så kan de jo dukke opp som turister i Norge før vi vet ordet av det. :sjokkert:

Anonymous poster hash: dbffd...0cd

Ånei! På tide å evakuere! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 029df...0f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hvor i Riga har du vært? :klo:

Prada, Luis Vuitton, Armani, Guttci Chanel Dior, Dolce & Gabbana an mass!

Du burde ha vært innom en "severdighet" på andre siden av elven. Skytebane med alle slags heftige våpen :nigo:

Njo, noen sko og vesker går ann (med unntak av LV(!) og stort sett Chanel)- stilen min er ikke helt "der" pluss at økonomien min er sterkt preget dette studentlivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Dubai.

Dyrt, masete mannfolk, folk som stirrer overalt, dårlig uteliv - alkohol er nesten ikke å oppdrive, og luftfuktigheten var så høy at telefonen min kortsluttet (!!)..........

aldri.mer. :glare:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg hele verden har gått helt av skaftet, all uskylden er borte nesten og alt er bare tragisk med sinte koko mennesker overalt nesten. sykdommer, krig, perversiteter.



Anonymous poster hash: 726bb...a0a
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du føle deg utrygg i LA?

Anonymous poster hash: 23ffb...2e5

Ikke rart å føle seg utrygg i USA. Folk kan for eks bære våpen der i motsetning til mange andre land der vanlige folk på gaten ikke gjør det. Det er mange rare folk i LA

Anonymous poster hash: 1a56f...7bc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dubai.

Dyrt, masete mannfolk, folk som stirrer overalt, dårlig uteliv - alkohol er nesten ikke å oppdrive, og luftfuktigheten var så høy at telefonen min kortsluttet (!!)..........

aldri.mer. :glare:

Nåja, da har du vært dårlig opplyst :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Nåja, da har du vært dårlig opplyst :cool:

Ble rikelig med alkohol altså, men det var i sammenkomster hjemme hos folk. Jeg synes det var langt mellom barene som hadde alkoholservering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyfern

Okei, prøver igjen.

Riga i Latvia er vel det stedet jeg aldri kommer til å besøke på nytt. Etter den forrige ferieturen, som for øvrig var til Krakow i Polen, så hadde jeg store forventninger til også dette stedet. Men jeg må si jeg fort ble skuffet. Synes det var en helt normal by, ikke noe severdigheter annet enn et par bygg, prisnivået var nesten på lik linje med Norge(satt på spissen) og hygienen til butikkansatte var så som så .... et av familiemedlemmene mine ble også lurt da hun skulle kjøpe en veske som var på tilbud, plutselig fikk hun den ikke like mye nedsatt som det sto på plakaten. Dette gjorde de nok fordi de hørte/så at vi var turister og så sitt snitt til å tjene litt mer på oss.

Alt i alt vil jeg ikke anbefale denne byen til andre enn de som har tenkt seg dit på grunn av massasje og spa. Det florerer av billig spabehandling, man får hele menyer hvor de beskriver hva de bruker(sjokolade, jordbær, karamell osv) med steiner og annet. I tillegg får man se hvor lenge massasjen kommer til å vare - og det var stor forskjell. Om du vil ha billig og god massasje er dette stedet for deg. Til alle dere andre .... ikke ha for høye forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du føle deg utrygg i LA?

Anonymous poster hash: 23ffb...2e5

Nå har jeg vært rundt på mange steder i usa, og veldig mange steder i la. Og det er definitivt steder i la hvor jeg føler meg skikkelig utrygg (som mann) og kjører fra så fort som mulig. Mange deler av Hollywood er jo rene slummen. Gå inn på McDonald's der så skjønner du hva jeg mener.

Uansett, LA har mange sinnsykt bra plasser og en av mine favorittsteder. Men er ikke nødvendigvis en bra turistby :-)

Anonymous poster hash: 9cd48...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sousse, Tunisia. Billig og bra hotell, men ekstremt slitsomme selgere overalt ellers som prøvde å lure deg med alle mulige skinnhistorier for å få med folk inn i butikkene sine. Byen var også skitten og masete, vanskelig å finne noe særlig å se eller gjøre uten å enten reise et godt stykke med buss eller å våge seg inn i medinaen.

Og som andre skriver, nesten umulig å få kjøpt alkohol noe som førte til at vi som hadde med noe fra taxfreen ikke fikk kjøpt vann uten å betale med øl..

Endret av tally
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så fryktelig bereist utenfor Norges grenser, men et land jeg sannsynligvis ikke kommer til å besøke igjen er Estland. Var da i Tallinn i januar 2009 og kan ikke si at jeg storkoste meg. Servicen var dårlig og folk var generelt sure. I butikker ble man nærmest sett ned på og ingen sa "hei/hade/takk/værsågod" som jeg er mer vandt til her hjemme eller i f.eks London. Kan ikke huske mange smil.

Ellers var utestedene dølle, og igjen, var det sure servicemennesker. Ble servert feil drink hos et par av dem og da jeg sa i fra ble de sint. Klesbutikkene hadde ikke særlig godt utvalg av moderne klær, og byen generelt var ikke så spennende. Når det er sagt var ikke alt negativt, men det positive veier dessverre ikke opp nok.



Anonymous poster hash: f612c...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria. Lokalbefolkningen var bare blæh, mye rart som foregikk der vi var. Mat kan de heller ikke..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand - Phuket: Ikke verdt en 12 timers flytur for å si det sånn. Stinket rart, var rødt flagg hele tiden sånn at ingen kunne bade i havet, bare lureri og horeri overalt, mange frekke indere som ferierer der. I tillegg ble jeg matforgiftet der 4 ganger på 10 dager. Så ja, kan nok aldri spise Thaimat igjen.

Egypt: Veldig fint hav osv., men bare frekke russiske turister der og lite å gjøre når man er ferdig med å ha sett alt. Kairo var spennende, resten av landet var bare overfylt med desperate arabiske gutter som er ute etter å "synde" med blondiner eller dømmende muslimer. Og mye jalla ofc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dubai. Altfor varmt. Konstant redd for å bryte "reglene", var livredd for å gjøre noe ulovlig og havne i fengsel eller noe.

Følte ikke jeg kunne være meg selv der, rett og slett. Det var nå bare litt en følelse jeg hadde, koste meg mens jeg var der og respekterte kulturen deres, og normene for hvordan man kler seg, så det er sagt.

Kult å ha vært der og opplevd nye ting, men ikke helt min greie, så lengter ikke så fryktelig tilbake.



Anonymous poster hash: 47d4d...746
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at det stod land, har bare vært i Dubai i De forente arabiske emirater, men pga kulturen og kvinnesynet der så tror jeg ikke jeg kommer til å reise til andre byer/steder heller.



Anonymous poster hash: 47d4d...746
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia, Alanya (grusomt innpåslitne, fæle, skumle selgere/innkastere).

Anonymous poster hash: bb9a5...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beijing. Dårlig service og opplevde for første gang rasisme og blitt sett ned på. Uggen følelse. Jeg følte meg ikke velkommen i landet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 74be1...c98

Nå vet du hvordan innvandrer ofte i Norge har det

Anonymous poster hash: f4d2b...c3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...