Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Kroatsia. Var i Dubrovnik. Verste plassen jeg har vært på. Og jeg har vært i Bulgaria!

Hva var ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Nøste~ skrev:

Hva var ille?

Dyr mat, skittent, bare turister, dårlig vær, jeg fant ikke stranden så jeg måtte bade fra bergene, det var bein i fisken min, alt var dyrt, og dårlig. De hadde øl på restauranten til bergene da, og det dro litt opp. De ufyselige folkene der dro ned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Dyr mat, skittent, bare turister, dårlig vær, jeg fant ikke stranden så jeg måtte bade fra bergene, det var bein i fisken min, alt var dyrt, og dårlig. De hadde øl på restauranten til bergene da, og det dro litt opp. De ufyselige folkene der dro ned da.

Haha, okies:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nøste~ skrev:

Haha, okies:laugh:

Albania derimot. Verdens vennligste folkeslag. Resepsjonisten ga meg halve isen sin! Og hun er sikkert gørrfattig også. Hun var den hyggeligste resepsjonisten jeg kan huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Albania derimot. Verdens vennligste folkeslag. Resepsjonisten ga meg halve isen sin! Og hun er sikkert gørrfattig også. Hun var den hyggeligste resepsjonisten jeg kan huske. 

Der har jeg også vært, billigste Sydenland jeg har vært i og kjempefine strender (som oftest). Synes også folk der var hyggelige og veldig behjelpelige, men hadde litt problemer med guttene/mennene der som trakk litt ned for min del. Og at det er litt kronglete å reise dit ned, men det kan jo ha forandret seg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nøste~ skrev:

Der har jeg også vært, billigste Sydenland jeg har vært i og kjempefine strender (som oftest). Synes også folk der var hyggelige og veldig behjelpelige, men hadde litt problemer med guttene/mennene der som trakk litt ned for min del. Og at det er litt kronglete å reise dit ned, men det kan jo ha forandret seg nå. 

Jeg tok buss dit fra Ungarn jeg, neppe den enkleste måten å komme seg dit. 

Bare få deg en type så holder de seg vel unna lille søte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med alle som har sagt Praha. Lite å finne på selv om vi forsøkte, ikke særlig mye billigere enn Norge, butikkansatte som lukter/følger deg med haukeblikk. Eneste jeg kan trekke frem som positivt var spabehandlingene der, og det er vel kanskje hovedgrunnen til at folk reiser dit tenker jeg. For jeg kan ikke tenke meg en annen grunn for å være ærlig. Nei, Praha er på min liste over "been there, done that". 

Anonymkode: d9014...98c

Sånn opplevde jeg det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuerteventura( ikke et land da). Vi dro nok dit altfor sent på året. Det var iskaldt, blåste mye og regna nesten hver dag. Det var generelt drit kjedelig der. 

Anonymkode: 195f6...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme til Albania er det best å fly til Korfu og ta båten over til Saranda. Flyturen tar 3-3,5 time og båtturen tar ca 1 time. Flyplassen på Korfu er så vidt jeg vet den klart nærmeste og ikke minst tryggeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2014 den 21.29, Infinite skrev:

Spania.

Oppskrytt, dyrt, nordmenn på hvert gatehjørne, lite sjarmerende og lite særpreg over landet generelt. Maten er ikke noe å skryte av, og det er for så vidt ikke spanjolene heller. Har vært fem forskjellige plasser i Spania nå (dette inkluderer både Barcelona og Madrid), og jeg må bare si at av alle landene jeg har vært i, så er Spania det mest oppskrytte.

Spania har mange steder med mye særpreg og sjarm, men du finner dem ikke akkurat der et stort antall turister har innvadert/bosatt seg. Spanjolene er gladere der de slipper "Charter-Svein" klientell ;)

For min del reiser jeg aldri tilbake til Kreta, det gjelder både Hersonissos og Rethymnon. Etter å ha vært vant til de andre øyene gjentatte ganger, fant jeg grekerne mer masete og arrogante på storøya. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. november 2014 den 18.54, Infinite skrev:

 

Hvilke byer da?

Malaga er langt bedre enn f.eks Barcelona. Turister finner du alle steder uansett hvor i verden du reiser, men Malaga er en nydelig by! Nerja er veldig fint, landsbyene Cadaques og Mijas oser av spansk sjarm. Nå har ikke jeg vært i hele Spania, men det ER mange fantastiske steder, når man beveger seg utenfor charter-områdene. Benidorm, Fuengirola, Torremolinos, Torreveja, etc, føles verken spansk eller sjarmerende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, October 23, 2014 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Tyrkia: På grunn av kvinnesyn, bønnene som blir ropt ut GRYTIDLIG (kjipt dersom du bor på hotell rett ved en moske), og følelsen av at alle prøver å lure deg.

 

Playa Del ingles: Verste maten jeg har spist i mitt liv! Fikk pommes frites til alt - til og med spaghettien! Den beste maten jeg spiste der var frokosten vi lagde selv på hotellet..og McDonalds. Det sier sitt.

 


Anonymous poster hash: c17ab...334

 

Reiser du til et muslimsk land og klager over bønnerop? Det var dagens blonde 😂😂😂😂

Anonymkode: 78d01...b56

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playa er en turistmaskin. Reiser på ferie å bestiller spaghetti....Hva venter du? I turistmaskinene er det hurtig billig mat. Du får ikke matopplevelser der

Anonymkode: 78d01...b56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2017 den 13.09, Nøste~ skrev:

Der har jeg også vært, billigste Sydenland jeg har vært i og kjempefine strender (som oftest). Synes også folk der var hyggelige og veldig behjelpelige, men hadde litt problemer med guttene/mennene der som trakk litt ned for min del. Og at det er litt kronglete å reise dit ned, men det kan jo ha forandret seg nå. 

Har jeg rett om jeg sier at du har et veldig typisk nordisk utseende? (blondt hår, blå øyne)? Bortsett fra i hovedstaden så er albanere flest ikke særlig vant til turister og hva er vel mer eksotisk for dem enn blonde vikinger fra det kalde nord? Om det er sant eller ikke vet jeg ikke, men har hørt albanere kan være veldig opptatt av hudfarge, og jo lysere hud du har jo høyere "status" har du i deres øyne (litt samme tankegang som asiatere). Jeg vet at de selv ser på seg selv som veldig hvit (selv om vi kanskje ikke ser det på samme måte, de er hvertfall ikke like lyse i huden som nord-europeere forståelig nok) og har ikke mye til overs for afrikanere og sigøynere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hellas, Athen. Møkkete og rotete by, frekke og sure folk og ikke god mat. Likte meg veldig godt i gamlebyen der da, og den øya vi dro til, Agia Marina. Den var nydelig. 

Bulgaria, Golden Sands. Vond mat, sure folk, rotete og mye fyll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 10.49, AnonymBruker skrev:

Reiser du til et muslimsk land og klager over bønnerop? Det var dagens blonde 😂😂😂😂

Anonymkode: 78d01...b56

Jeg døde litt inni meg når jeg leste det innlegget 😂 Minner litt om enkelte nordmenn som klager over "at det var så mange utlendinger der" når de reiser til utlandet. Og da snakker de ikke om seg selv, men innbyggerne i landet de reiste til........................

Anonymkode: b0f3e...862

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agadir i Marokko... 

For det første så er ikke byen spesielt særpreget. Man finner veldig lite av det "autentiske" Marokko, og mesteparten av arkitektur og servicetilbud minner om Spania på 80-tallet. Stranden og området mot havet var fint nok, men ikke breathtaking, og det var umulig å ligge i fred for innpåslitne selgere. Selv om vi prøvde å oppsøke steder som liksom skulle være autentiske, som markeder ol. så var det veldig tydelig at de fleste stedene var mer rettet mot turister enn infødte, og hele atmosfæren var slitsom fordi alle forsøker å selge deg ting hele tiden. 

Det var også mange ting som var upraktisk: et kollektivsystem som var alt for upålitelig og komplisert, alle tok kun kontanter, men det var laangt mellom minibankene, vanskelig å finne gode spisesteder da alt var enten HARRY TURIST eller veldig konservativt med tanke på bekledning, alkoholservering etc. 

Jeg skjønner jo at man må tilpasse seg kulturen man reiser i, men Agadir for meg havnet bare i et sort hull mellom typisk turistby og autentisk kulturopplevelse. Det ble liksom ingen av delene... 

Anonymkode: 7af32...da3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...