Gå til innhold

Dyrenes KG.


Frk.K

Anbefalte innlegg

Fra min lille puseherremann:

"Hvorfor kan ikke eieren min bare gi meg ubegrenset med mat sånn som i starten? Jeg er jo mann, må da ha skikkelig med mat. 50 gram Royal Canin er jo ingenting for en som SNART er voksen katt sånn som meg! Pfff... Kattunge du liksom. For noe tull. Og at den derre teite legen fjerna ballene mine sånn at jeg er kastrert, skal det liksom bety at jeg ikke kan spise så mye jeg vil!! Åh, så teit.

Og dette med at hun driver å sier til folk at jeg gir henne kos på fjeset når jeg kommer og gnir trynet mitt inn i hennes. Hun må jo være stokk dum som ikke skjønner at det er bare fordi jeg skal få henne til å tenke *ntåååå så søt han er* sånn at jeg blir klødd og kanskje jeg til og med får en godbit eller to!

Og så syns jeg det er SUPERTEIT at jeg ikke får løpe etter katta til foreldrene hennes sånn som jeg vil. Når jeg er på besøk så får jeg bare lov til å sitte i vinduet og se på den snasne stjerten utenfor. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan få løpe etter henne sånn som den gangen jeg klarte å rive meg løs fra eieren min. Sånn som den hunnkatten driver å lokker så kan jeg ikke skjønne at hun skal bli redd meg?!

Bare så dere vet det flokken, jeg er kanskje liten til hannkatt å være, men jeg er tøffest i gata! Er ikke redd for noe! Ble ikke skremt når hr. Bartekatt prøvde å jage meg bort fra eiendommen sin altså, jeg følte bare for å løpe litt!"



Anonymous poster hash: a85a6...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Halla flokken!

Hvordan går det? Ser det er lenge siden noen har kommet med noe ris eller ros på livene sine i det siste.

Her har det skjedd .. vel, ikke så mye. Full kontroll på mennesket mitt å dets pc tid. Jeg setter meg regelrett foran skjermen så mennesket ikke ser noe. Super smart!

Jeg vet mennesket mitt prøver å trene meg til å lukke dører.. Men jeg orker ikke den klikke klikk treningen jeg. Vis meg hva du vil eller ikke tren meg i det hele tatt. Så den klikke-tingen som mennesket trykker på for å lage lyd funker dårlig altså. Jeg bare legger med ned i stedet jeg å venter på bedre tider, eller leker.

Forøvrig har jeg grååååååååååååååååååådig mye energi, som jeg snart skal få utløp for håper jeg. Jeg klarer ikke å fokuserer for mye på oppgaver som mennesket vil at jeg skal fullføre, sånn enkle triks for eksempel.

Ellers har jeg oppdaget at jeg er litt sjalu, ingen annen hund eller katt for den del, får kose med mitt menneske. Det er mitt, ikke ditt, hold potene dine unna.

Håper dere har eller får masse deilig grillmat nå som sesongen er i gang, det har jeg ihvertfall.. Mangler bare en sjø eller noe slikt i nærheten. Burde muligens få mennesket til å investere i ett basseng.

Masse suss fra Frk.K's hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått oss en ny menneskevalp i flokken. Jeg elsker når flokken min blir større og disse merkelige små skapningene er jo helt hjelpesløse, så jeg finner det best å passe litt på og jeg elsker å snuse dem forsiktig på hodet, når jeg kommer for å sjekke om det går bra. De siste tre årene har det blitt født fem menneskevalper som tilhører nærmeste familie, så jeg begynner å få litt erfaring. Da vi fikk den første sa mor at det ikke var greit å hvile det tunge hodet mitt på nyfødte, mens jeg koste og siden har jeg bare snust litt.

Det er jo litt travelt, jeg må jo sjekke hva som skjer hver gang den piper og da er det best å sørge for at folkene mine forstår at de må komme med en gang. Når det blir for mye støy, som det iblant ble med den forrige, trekker jeg meg tilbake, for jeg har lært litt om hvordan det fungerer. De første gangene gikk jeg rundt og uttrykte min bekymring, men slo meg til ro med at folket bærte jo rundt på den og trøstet, vugget, forsøkte å få den til å rape, så da var alt under kontroll og jeg slapp all lyden om jeg gikk et annet sted.

Andre ting som er litt travelt, er å holde vakt slik at ukjente og potensielt farlige folk eller andre farer, holder seg unna den lille forsvarsløse, så jeg får derfor en del tilsnakk på grunn av at jeg åpner vindu og roper til forbipasserende at de bare skal holde seg borte herfra, eller at jeg løper rundt og sjekker alle vinduene for skumle ting, nå jeg hører ukjente lyder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Ja, det er forståelig! Viktig å passe på. Synd disse menneskene våre ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Terrierfjomp: åh, som jeg elsker matmor!!! Finnes ikke noe bedre enn å krype inntil henne mens hun sitter og glor på den rare firkantede tingen sin. Og nå sier hun at jeg er den vakreste, godeste gutten som fins, mens hun klør magen min. Nå har jeg det godt, altså! Ah, akkurat der ja! Perfekt! Sukk!

Myndefrøken: matmor er ond! Her har jeg gjort meg lekker for terriertullingen, vist ham alle godsakene mine, så må jeg gå med en dum truse! Og terrierdusten bryr seg ikke, han bare ligger på ryggen og gjør seg til for matmor mens han vrikker på rumpa. Nå som han kunne fått seg en smakebit av MOI!

Jeg tror terrierfjompen er homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi: Jeg kuttet meg på poten igår, og enda det ikke er et særlig stort kutt så insisterer matmor på at jeg skal ha på meg potesokk ute. Jeg ser jo ut som en himla idiot! Jeg kan ikke løpe, leke og grave med den dritten rundt foten? Hysteriske kvinnfolk, noen som vil redde meg fra dette overbeskyttende hjemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kittypurry

Min ville ha skrevet det kort og presist: "Jeg er så lei av at mamma kaller meg for babyen sin. Jeg er faktisk 53 år gammel, og mye eldre enn henne! Så i teorien er det hun som er min baby!" :Knegg:

:fnise:

Endret av kittypurry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Terrierfjomp: må.... til... dama... mi.

Pes, pust, pes! Sex! Jeg trenger sex! *vilt blikk og tunga ute*

Myndefrøkna: sukk, hjerte, men brist dog ei! Mitt hjerte lengter etter ham! Matmor har skilt oss to, den heksa! Men bare vent! Snart er vi sammen!

The star crossed lovers sammen: ooooooooh, pes, pust *lengselsfulle blikk*

Matmor: *i fosterstilling og gråter stille*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm.. Matmor snakker om barnevakt å noe styr å greier. Hva er dette for noe? Noe som vet? Jeg kan huske at hun snakket om det før også engang, men da var jeg ett år mindre enn jeg er nå, så det er så lenge siden.

 

Tenk om matmor skal noe uten meg da? Hvordan skal hun liksom klare seg uten meg? Jeg må jo være der med hun til alle døgnets tider for å passe på. Ikke at hun sier det, men jeg vet at jeg må, sånn innerst inne. Jeg vet også at hun liker det. 

 

Har noen av dere hørt om dette barnevakt ordet før? Hva betyr det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff! 

 

Jeg har klart å skade meg. :( Så nå sier matmor at vi må ta det med ro i mange dager. Dette betyr altså ingen lek med tennisballer eller noe slikt ute. Ergo ingen løping eller gøy. Det nærmeste jeg kommer det, er å gå løs på nattestid. Men jeg vil jo løpe, herje å leke! 

 

Matmor prøver så godt hun kan å slite meg ut mentalt, men det hjelper ikke. Jeg er en løpe hund! Er kun slik jeg får ut energien min, tenk! 

 

Lurer på hvor lenge jeg må ta det med ro, for de siste dagene har vært uutholdelige. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempeslitsomt ut!! Jeg hadde vondt en gang i leddene mine siden jeg vokste så fort, og da fikk jeg heller ikke lov til å løpe ute. Så da løp jeg inne og gjorde mammaene mine gærne i stedet, haha! Men jeg tror det hjalp, for jeg fikk sånn derre A på noen røntgengreier. (Røntgen er forresten sinnsykt ekkelt, det kommer en mann som later som han er snill, og plutselig klarer man ikke å røre seg og må ligge på et bord mens folk drar i deg. Det er lenge siden jeg gjorde det, men jeg vil ikke dit igjen for å si det sånn!)

 

Hvordan har du skada deg?

 

Angående barnevakt, jeg har bare vært hos bestemor og bestefar. Da hender det at mammaene mine blir borte noen timer, men det går fint, da kan jeg være ute i hagen og sånn. Så jeg tror det betyr at noen passer på deg og mammaen din er et annet sted. Men tror du hun har tenkt å forlate deg om natta? Det har aldri mine gjort, ikke samtidig, så jeg tror ikke at det går an? 

 

Men hun ene mammaen min har snakka om at hun skal reise bort i helga. Da tenkte jeg å plage den andre mammaen min skikkelig sånn at hun blir helt sprø og henter den mammaen som tenkte å reise bort. Hun som skal bort sier at jeg må oppføre meg fint så hun ikke får dårlig samvittighet, men hah!

 

Tips til å unngå barnevakt eller at folk orker å være alene med deg: Reis deg opp hver eneste gang mennesket ditt reiser seg opp. Gå rundt, stjel ting og løp rundt med det, si pip så mye du kan og sett deg ned foran den store boksen med bilder som beveger seg sånn at mennesket må se på deg i stedet. Hvis du har fått tur og spill og søk og lek, begynn på nytt. Pass på å se ulykkelig ut, og når du hører noen utenfor må du storme til døra!!! Sist ble hun mammaen som var hjemme med meg så oppgitt at hun mammaen som reiste bort gruer seg til å dra bort igjen. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh? Mamma sier vi skal ta røntgen når jeg nærmer meg to av hofter, albue og rygg. Slik at jeg endelig kan jobbe med kløv og trekk.

Vet ikke hva kløv er men det høres litt kult ut!

Kanskje jeg burde snike meg unna den røntgen greia ja..

Jeg skadet meg ved å hoppe opp på en kant å kuttet opp ene puten ved poten min. Blødde ikke så mye, gjorde litt vondt så haltet litt men gikk fort over. Er ikke slik at jeg bruker eller tråkker på denne puta.

Matmora mi har vært vekke fra meg hele to ganger sånn over nettene også. Ene gangen over 3 uker ca og den andre gangen bare en helg. Begge de to gangene var i fjor. Men likevel kan jeg ikke huske å sove noen plass uten mammaen min.

Hmm. Mange gode tips der! Jeg sitter meg ofte foran den boksen som viser bilder. Også hopper jeg på fanget når hun har den lille boksen på fanget som lager lyder, viser tekst og bilder, den har masse knapper på.

Også er jeg flink til å syte. Mamtmor kaller meg "needy" hva enn det betyr. Vil jo bare ha masse kos. Mamma tror hun klarer å overse sytingen å ikke gi etter men det gjør hun ikke.

Men de andre tipsene der må jeg prøve altså! :D

Edit: skrivefeiler.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest FarDareisMai

Drar opp denne herlige tråden igjen. 

 

Terrierfjomp og Myndefrøkna er tilbake igjen, jeg måtte lage meg ny bruker, mista koden til den gamle... 

Terrierfjomp: Aah, det er så deilig å ligge inntil mamma. Føler meg litt luftig i magen, så jeg må fise litt. Mamma blir så glad når jeg fiser, hun logrer med armene og lager rare lyder. Så da må jeg jo gjøre det oftere, må jo dele litt av seg selv, ikke sant? Og så prøver jeg å finne hvor mamma har gjemt sjokoladen sin. Jeg stjal sjokoladen til mamma, og spiste den opp, hun ble helt hysterisk og dro meg og Myndefrøkna til veterinæren fordi hun visste ikke hvem av oss som hadde spist den. Så mye styr! Og så fikk jeg en sprøyte, men det verste var at hun dama stakk en pinne i rompa mi. Jeg er IKKE slik, det hullet der er kun for utgang!! Og hva mer har skjedd, jeg må nå gå ut i JAKKE! Hvordan kan damene beundre min stramme skinnende svarte kropp når jeg må gå i en dum svart genser med hvite striper. Og så får stripene meg til å se tjukk ut!!!!  Må vel være måte på all denne ydmykelsen en stakkars hundesjel må gjennom!!! Nei, mamma er dum! Men flink til å klø mage, det er hun. Aaah, litt mer der. Ja, akkurat der. Må bare fise et par trudelutter av pur lykke!!!

 

Myndefrøkna: Jeezes. Terriertullingen ligger bare der og velter seg i sofaen, tror han er så deilig og søt. Fiser gjør han også! Det er bare meg som ser hvor dum og unyttig han er!! Og det var hans feil at jeg også måtte få sprøyte fordi HAN hadde spist sjokolade. Snakk om urettferdig behandling! Verden er dum, altså! 

 

 

Endret av FarDareisMai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai

Terrierfjomp og Myndefrøkna syns begge to at mamma er dum. Hun har byttet for. Og så er det affæren med spisepinnene. 

 

Myndefrøkna: Det går bare ikke an. Tror virkelig mamma at jeg vil nedverdige meg til å spise det der? Det der er jo en fornærmelse mot mine forfinede smaksløker. En hund av min byrd og avstamning fortjener bedre! Dyrebeskyttelsen, anyone! Grrrr! Og ikke bare det, når mamma endelig har i den spesielle sausen, så kommer terrierdusten og prøver å stjele maten min!! Må jeg lide mer under dette!!! Jeg sulter her! Klynk. *piper, skjelver og ser på mamma med de største øynene som finnes, strekker en skjelvende labb fram for meg*

Terrierfjomp: Hvor er det mamma gjemte de deilige dentastixene? Idag kom det besøk av tante. Måtte jo bjeffe litt og gjøre meg tøff, men siden jeg er så kjekk og uimotståelig så fikk jeg da mye kos. Og så hadde hun med seg sånn deilig mat som de menneskene spiser med sånne rare trepinner. De smatter, slurper og sier rare ord på et rart språk. Da tante gikk på kjøkkenet klarte jeg å snappe til meg en sånn pinne. Den var noe av det lekreste jeg har smakt! Tre, kjøtt og så mye annet deilig! Menneskene er jammen rare. De spiser maten sin med Dentastix uten å spise den sjøl. Men mamma tok den fra meg. Dumming! Og så sa mamma unnskyld til tante på vegne av meg. Hæ? Jeg gjorde jo bare det eneste rette, Dentastix er til for å spises. Ikke spise med! 

tl:dr: menneske dum, hund får ikke mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på foreldrene mine. Mamma har det med å finne rare kallenavn på meg. Her om dagen kalte hun meg gullpus, har dere hørt noe så dumt? Selv pappa måtte mobbe henne for den. 

Mamma er mye hjemme for tiden. Hun ligger i senga og er 'veldig dårlig.' Vet ikke hva det betyr, utover at jeg får mindre oppmerksomhet. Det er lite kult å stenge døra i x antall timer og etterlate meg med pappa. Maser jeg lenge nok, slipper han meg inn, da blir mamma sur, hun sier at jeg lager så mye lyd og river ned ting. Alt den dama ikke skjønner, hadde hun latt meg være der hele tida, hadde jeg jo ikke trengt å være så glad for å få komme inn. 

Og søskene mine gjør ikke livet enklere, de heller. Casper bare er der, og Cleo nekter å leke med meg. De er 6 år gamle, og vil ikke leke med en 3-åring. Det ender som regel med at pappa kjefter på meg, og mamma sier; "Hun vil jo bare leke." Det er ikke alltid jeg vil leke, da. Noen ganger plager jeg Cleo fordi hun blir så sur, da får jeg endelig oppmerksomhet, men pappa og mamma, dere kan jo ikke bli irriterte. Hvis dere hadde forgudet/koset/snakket med meg hele tiden, hadde jeg ikke hatt behov for å plage Cleo. Dere tror dere er så smarte, men som sagt, sosial iq er ikke alltid deres sterkeste side. Forresten så ville mamma ha akkurat meg fordi Maine Coon-er er så sosiale dyr, så skjønner ikke hva dere klager for. Og pappa, jeg er bare 3 år, men selv jeg deler maten min bedre enn deg. Sharing is caring, hallo.

 

Hjertesukk fra Molly, snart 3 år

(forresten jeg ønsker meg fisk og sånne croissanter som mamma alltid spiser til bursdag. De ser så gode ut, takk som (ikke) spør).

Endret av Preeti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De søte små dyrene klager også over hvor ufattelig mye tid menneskene bruker på datamaskiner, og titte på TV heile tiden i steden for å prate med dem.   :a034:

Anonymkode: 751cc...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mamma har vært på besøk hos tante en stund, hun har katter som tolererer meg, kan du tenke dere tenke dere noe så kult? Så hvergang kattene beveger seg så må jeg jo følge etter de! Den ene katten stjeler mammaen min hele tiden, da må jeg ligge meg oppå mamma for å vise at det mennesket er mitt og at hun må gå til sitt eget menneske, for jeg deler ikke. Ja.. Også er er det en annen hund her også.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...