Gå til innhold

Dyrenes KG.


Frk.K

Anbefalte innlegg

Hæ?

Jeg får ikke spise på persienner eller gå i bosset? Hva er det for noe tull? Jeg skjønner ikke, skal ikke bosset forsvinne i en sånn stor grønn ting utenfor likevel da? Kan ikke jeg får det heller? :klo:

Frk.Ks hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hjemme etter en tur på landet hos bestemor og bestefar. Det er koselig å være på besøk hos de! Bestefar er spesielt glad i meg og tar meg med ut i skogen og lar meg få leke masse med han.

Men jeg likte ikke noe særlig turen til og turen til bake. Vi måtte først kjøre buss, så tog og tilslutt bil. På vei hjem kjørte bussen så fort og fælt at jeg ble bilsyk og kastet opp på bussen... :frown::kvalm:

Heis og trapper er heller ikke noe særlig syns jeg. Heisen gir meg rart sug i magen og trappene er bratte og ofte uten hele trappetrinn! :sjokkert::sjokkert:

Nå har jeg krøllet meg sammen på plassen min og her vil jeg ligge resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Jeg får ikke spise på persienner eller gå i bosset? Hva er det for noe tull? Jeg skjønner ikke, skal ikke bosset forsvinne i en sånn stor grønn ting utenfor likevel da? Kan ikke jeg får det heller? :klo:

Frk.Ks hund.

Jeg klatret i persienna idag, og jeg fikk den over meg. Jeg lover å ikke klatre mer der idag. Og du kan få spise på vår. Bare ikke si det til noen!

Mvh

Sjefskatten i hjemmet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Terrierfjomp: (eller den store Kjekke tøffe Teppekilleren) Jeg må passe på, er så mange skumlinger der ute. Spesielt han mannen som bor rett over oss. Han ser så skummel ut, spesielt når han er inne på vaskerommet i bare underbuksa. Jeg tror han og vaskemaskinen har onde planer om verdensherredømme eller noe sånt. Prøver å advare matmor, men hun forstår ikke!!! Sukk, det er et ensomt liv, å være så smart og kjekk som det jeg er, omringet med sure kvinnfolk som ikke vet å verdsette det! Oj, nå må jeg slikke ballene mine litt. Ja. Først den høyre. Så den venstre. Akkurat der! Helt perfekt! Må jo ta meg ekstra godt ut for damene mine, både de tobeinte og firbeinte. Oi, nå kom den skumle underbuksemannen ned. Må på posten min. Vi bjeffes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme etter en tur på landet hos bestemor og bestefar. Det er koselig å være på besøk hos de! Bestefar er spesielt glad i meg og tar meg med ut i skogen og lar meg få leke masse med han.

Men jeg likte ikke noe særlig turen til og turen til bake. Vi måtte først kjøre buss, så tog og tilslutt bil. På vei hjem kjørte bussen så fort og fælt at jeg ble bilsyk og kastet opp på bussen... :frown::kvalm:

Heis og trapper er heller ikke noe særlig syns jeg. Heisen gir meg rart sug i magen og trappene er bratte og ofte uten hele trappetrinn! :sjokkert::sjokkert:

Nå har jeg krøllet meg sammen på plassen min og her vil jeg ligge resten av dagen.

Åh! Jeg ser den med buss altså! Jeg spydde som en gris på bussen før! Men så begynte mamma å gi meg en tabelett å nå går det helt fint :jepp: Tror hun kjøpte sånne reisesyketabeletter på apoteket eller noe.. :klo: Husker ikke hva hun sa..

Jeg klatret i persienna idag, og jeg fikk den over meg. Jeg lover å ikke klatre mer der idag. Og du kan få spise på vår. Bare ikke si det til noen!

Mvh

Sjefskatten i hjemmet

Åh kan jeg? Jeg spiste litt på mamma sin i dag også.. Også skammer jeg meg, jeg skammer meg så fælt at jeg gjemmer meg i buret og ligger heeelt stille å gir sånn "Unnskyld mamma" blikk når hun kommer hjem .. Jeg hørte snakk om å at det skulle kjøpes nye persienner, så da gjør det vel ingenting om jeg tygger de opp da? :klo:

Ellers så ble det laget sånn gooood mat i ste å det duftet deilig.. Å vi hadde jo vært på tur i over en time å jeg var sulten.. Så jeg røvet til meg alle kjøttkakegreiene som sto på kjøkkendisken.. Men det var vist ikke en bra ting det heller nei.. Herregud jeg får jo ikke lov til å gjøre NOE gøy!

BTW Jeg har spist på veggen. Ikke si det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så ble det laget sånn gooood mat i ste å det duftet deilig.. Å vi hadde jo vært på tur i over en time å jeg var sulten.. Så jeg røvet til meg alle kjøttkakegreiene som sto på kjøkkendisken.. Men det var vist ikke en bra ting det heller nei.. Herregud jeg får jo ikke lov til å gjøre NOE gøy!

BTW Jeg har spist på veggen. Ikke si det til noen.

Eurasiervofs:

Jeg spiste på veggen da jeg var liten. Det var litt løs tapet også kom det en kjempekul lyd når jeg dro oppover. Da kom menneskene og satte det buret jeg hadde i bilen da jeg var bitteliten foran veggen. Jeg turte ikke å dytte på det da det var lagt sammen og lagde skranglelyd.

Men så syns de ikke at det så så fint ut med sånn bur langt oppover veggen, så de tok det vekk igjen, og da venta jeg til de hadde lagt seg, og så kunne jeg dra i tapeten og lage lyd igjen! :hoppe:

Men da smurte de på noe skikkelig ekle greier som stakk i nesa mi og ikke gikk vekk før jeg hadde gnidd meg lenge på gulvet. Så da ville jeg ikke spise tapet mer. :(

Menneskene har fortsatt ikke skjønt at når jeg hopper på to bein i sela mi og legger meg ned for så å hoppe framover igjen - så er målet å komme bort til andre hunder. Menneskene er ganske sterke selv om jeg bruker alle mine 27 kilo til å hoppe og dra. Noen tips? Mitt beste tips er å vente til menneskene har sluppet meg løs sammen med en hund jeg kjenner, for eksempel broren min, for da tror de at vi holder oss på samme sted og bare leker med hverandre. Så når vi hører noen bjeffe i det fjerne kan vi bare sende hverandre det blikket dere vet og stikke alt vi kan! So long, suckers!! :nigo:

Men mammaene mine har leverpostei, så jeg kommer som oftest tilbake, selvsagt etter å ha hilst på den andre hunden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh! Jeg ser den med buss altså! Jeg spydde som en gris på bussen før! Men så begynte mamma å gi meg en tabelett å nå går det helt fint :jepp: Tror hun kjøpte sånne reisesyketabeletter på apoteket eller noe.. :klo: Husker ikke hva hun sa..

Oi, det tror jeg at jeg må si til mamma at hun må kjøpe til meg! :) Også syns jeg hun bør si til han som kjører bussen at han må kjøre litt penere når det er sånne små søte valper som meg ombord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mamma tok på meg en teit rød greie på hodet mitt i dag! Det likte jeg IKKE! Så trodde hun at jeg ville stå i ro? HAHA! NEI.

Det ligner på en sånn en - > :nisselue: <-

Dessverre fikk hun et bra bilde med mobiltingen men ikke på det gode store kameratingen, haha..

Æsj, tenk på streetcredd'n min nå da om andre hunder ser dette :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Hm, dette er deilig, være inne hele tiden, få masse mat og kos, egne lufte turer, mens de andre bare må se langt etter meg. Greit nok er ikke så lett å ligge lengre, men alt i alt, tror jeg at jeg skal være gravid resten av livet. Han store karen i huset skjemmer meg skikkelig bort og jeg liker å utnytte han så mye som mulig.

Hilsen Denali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde klaget over ting som:

Ser ikke problemet med å slippe meg ut kl 4 om natten! Jeg må mjaue i flere minutter før de skjønner noe jo! Hva må gjøres?

Og:

Flere som sliter med halvfull matskål?

Og:

Hva liker dere best å ligge oppå? Jeg liker aviser, strikketøy, bøker og laptoper.

(Mens det er i bruk selvfølgelig)

Anonymous poster hash: 83b27...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det var så flaut idag da jeg hadde date på trappa idag med hun søte mørke nabokatta, så kom eiern og åpna døra, så daten min stakk av! Hun ble nok litt flau!

Jeg prøvde å lukte etter henne, men jeg mistet teften av henne rundt hushjørnet. Ventet på henne på trammen igjen litt etterpå, men hun kom ikke tilbake så jeg gikk inn og spiste mat og sov i stedet.

Flaut asså!!!

Hilsen pusemann:)

Anonymous poster hash: 83b27...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Pusina her! :hallo: Fant denne tråden nå, og kan like godt sitte her inne, for her er det ikke mye morsomt å finne på for tiden skal jeg si dere! Ute er det bare ekkelt. Enten er det for kaldt eller så er det for vått, og av og til ligger det noen hvite slags prikker på bakken som stikker på potene når en trår på det. Pyton.

Det er ikke særlig mye bedre inne heller. Mamma driver med noe hun kaller "baking". Jeg vet ikke hva det er slags tull hun har fått for seg nå, men morsomt er det i alle fall ikke. Hun står ved kjøkkenbenken og knar på noe annet enn meg. Det virker helt meningsløst. Ikke får jeg lov bortpå heller. Ikke så at jeg har noe særlig lyst, men bare det å vite at jeg ikke får lov, er nok til å irritere meg om dagen.

Varmt er det på kjøkkenet og (for kaldt ute og for varmt inne.. herrefred..). Jeg klorer på sofaen og spisestuestolene for å få oppmerksomhet, men tror dere hun kommer og leker da? Neida! Det er bare sånn "slutt nå Pusina, du VET du ikke har lov til det der!" :regler:

Lukter vondt gjør det av denne "bakingen" og. Nå skal det i rettferdighetens navn sies at jeg ikke er tilhenger av særlig andre lukter enn "fisk", men jeg mener, dette er ikke i nærheten engang altså. Her om dagen var det noe som het "pepperkaker" som skulle "bakes". Herregud for en stank! Hakket før jeg foretrakk å være ute og bli våt, men jeg klarte heldigvis å skyve opp døra til gjesterommet. Der la jeg meg under dyna for å slippe unna det verste.

Til slutt må det vel nevnes (er heldigvis anonym her..) at jeg av og til, en svært sjelden gang, har mine små glipp jeg også. :rodme: Men det er vel kattelig å feile.. Innerst inne VET jeg at det er lurt å høre på mamma, for som hun selv sier: Hun vet best.

Meeen så var det akkurat den nysgjerrigheten min. Nysgjerrighet, kombinert med et slags behov for å teste om hun fortsatt vet best (jeg mener, hun kan jo være at vurderingsevnen hennes begynner å svekkes med årene..).

Jeg skal spare dere for detaljene, samt at jeg jo har en viss stolthet her i livet, anonym eller ikke. Jeg spør bare: Har dere noen gang stukket hodet godt ned i en pose hvetemel for å lukte på det? Hvis ikke: Gjør det aldri!! Det er mitt viktigste førjulsråd så langt i år.

Hilsen Pusina :forkjola:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Stikke hodet i mel du! :hoho: Smakte det godt? Ikke? Hmm

Jeg fikk grøt i dag.. Smakte ikke så godt som jeg forventet, så jeg spiste ikke opp all maten min. Hun blandet det tross alt inn i hundeforet mitt å ikke bare gav meg det liksom. Ikke var det sånn hvite greier på eller sånn brun greie på som hun hadde tatt på sin. Hennes hadde nok smakt bedre.

Teit eier. Jeg vil ha det DU har ikke det du gir meg. Skjønner ingenting hun. :rolleyes:

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Stikke hodet i mel du! :hoho: Smakte det godt? Ikke? Hmm

Skjønte det måtte være noen som stakk snuten fram og gjorde narr ja.. Mamma har nemlig advart meg. "Mye rart på KG" sier hun titt og ofte. :Nikke: Godt for deg at du er en hund da. Da er du nemlig tilgitt p.g.a uvitenhet.. :lur:

P.s Mamma roper fra kjøkkenet at hunder også er verd å lytte til av og til, og at dette vil ikke hun ha noen del i. Men på akkurat dette området er hun (og det er min bestemte mening), ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen hun heller.. :P

Endret av Aurora M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør da ikke narr! :hakeslepp: Uviten er jeg nok ja, er jo ikke gamle karen enda, men har mange år igjen å bli litt smart på!

Jeg har også gjort mindre smarte ting.. Sånn engang når mamma laget mat, så hadde hun for mye smør i den pannen som lager maten, så tok hun ut smøret å la det på en sånn usynlig plastikk greier.. Når mamma snudde ryggen til.. :lur: Spiste jeg hele greia! Til og med den plastgreia!

Mamma tror jeg har blitt mindre intelligent med månedene, for før så hadde jeg ihvertfall klart å ikke spise den plast greia.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

I dag har jeg lekt i mange timer med fire andre hunder!

Det beste med det hele var nok gjørmen, åh så mye gjørme det var! Jeg hoppet rundt, gravde litt, la meg ned i den og snuste på den! Jeg var så skitten å nedkjølt etterpå kan dere tro!

Meeen.. Som alt annet gøy, så må matmor ødelegge alt med å dusje meg når vi kom hjem igjen. Så da ligger jeg her da, furten, fornærmet og lukter litt aloe vera.

Matmor sier jeg har fått en kjempe myk og deilig pels som glinser mye mer enn før å lukter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Dere er de rareste menneskene jeg kjenner. :hug:

Jeg gleder meg til å lese! Kanskje jeg etterhvert blir inspirert til å skrive fra mine foreldres hund sitt perspektiv også til og med. Dere altså! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gjørme hørtes gøy ut! Jeg liker skikkelig godt å grave i gjørma, men jeg blir også tatt med i den teite, teite dusjen! Det er altså SÅ dårlig gjort. Hva skal man gjøre med sånne folk, egentlig?

En annen ting er at de plutselig slutter å være snille. I går tok de meg med til han mannen i grønne klær som skal ta på meg og stikke meg, og så påsto de at det ikke var noe farlig!! Først måtte jeg inn til en dame som lyste meg midt i øynene, lenge! Den ene mammaen min holdt hodet mitt fast så jeg ikke greide å stikke av, og så ble jeg lyst masse i øynene. Superteit!! Og det selv om jeg gikk opp på bordet helt av meg selv.

Etter det så stakk han mannen meg, og så ble jeg skikkelig svimmel og rar, det var vanskelig å stå på beina, og jeg måtte legge meg ned selv om jeg ikke fikk det helt til. Jeg prøvde å si til mammaene mine at vi måtte gå, fordi det var farlig å være her, men neida, den ene mammaen min sto der og holdt på hodet mitt og sa at det skulle gå bra, mens noen andre kjørte meg fram og tilbake oppå et bord...

Og så...dere tror sikkert nesten ikke på det en gang....så dro to damer i grønne klær i beina mine, og de holdt meg til og med på ryggen. Da var jeg skikkelig trøtt, så jeg greide ikke å gjøre noe annet enn å hvile, men det var ekkelt. Mamma hadde på seg rare hansker mens hun holdt på meg og jeg ble snudd rundt på bordet.

Etterpå stakk de meg igjen, og da våkna jeg litt, men jeg følte meg skikkelig ekkel hele dagen. Mammaene mine syntes visst synd på meg, der jeg sto og ikke visste om det var trygt å legge seg ned, i tilfelle det ble vanskelig å reise seg igjen. Alt var tungt og rart, og jeg følte emg sååå rar. Jeg måtte tisse også, og da var det nesten umulig å holde balansen. Mammaene mine sa at de var så fornøyde med øynene mine og knærne mine, og at de tror at noen bokstavgreier blir bra også...men kunne de ikke bare sagt til meg at jeg var fin istedet for å ta meg med til de grønne folka og bordet og stikkinga og svimmelheten?

Teite er de. Nå har de dratt til de greiene de kaller jobb (de bare går sin vei og blir borte lenge, men heldigvis vet jeg at de kommer tilbake igjen). Og her er jeg uten å få leke med damer eller noe, mens det fortsatt er litt ekkelt i hodet mitt. Folk, ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den ene katten som bor hos Dolce. (Den andre er litt dummere enn meg, så han sier ikke så mye. Og skriver dårlig. Så han glemmer vi foreløpig).

Jeg skjønner ikke at Dolce og Dolcemann ikke kan gjøre noe med det ekle våte utenfor? Jeg står i vinduskarmen fordi jeg vil ut. Jeg vil ut for å treffe venner. Og for å se. Og se. Og se litt mer. Dolce åpner vinduet - men ute er det vått og kaldt. Og noen ganger vind (jeg haaaater vind). Da løper jeg tilbake til vinduskarmen, og føler meg ganske fornærmet, så jeg ser lenge og intens på Dolce. Veldig lenge. Og veldig intens. Og tar på meg ansiktsuttrykket "fornærmet pus". Jeg vinner alle stirre-konkurranser. Men poenget er: Hvorfor kan ikke menneskemammaen min heller fikse litt sol og varme? Hun vet at jeg ikke liker regn og vind. Så jeg fortsetter å stirre på henne med "fornærmet pus"-blikket. Kanskje hun skjønner det etterhvert?

Det andre er dette med tørr mat og våt mat. Jadajadajada, det er alltid tørr mat i skålen min. Og den smaker egentlig helt greit. Noen ganger koser jeg meg ordentlig med den tørre maten, jeg bare håper Dolce og Dolcemannen ikke ser meg når jeg hiver innpå. For jeg vil jo egentlig bare ha våtfor. Fisk! Tunfisk! Pose med mix våtfor! Kylling! Kjøttdeig! Så hver gang menneskene går inn på kjøkkenet, må jeg jo henge meg på - i tilfelle det betyr våtmat til meg. 99% av turene mine på kjøkkenet (der jeg passer på å være så nær som mulig føttene til menneskene), er bomturer. De går nok på kjøkkenet bare for å få meg "mosjonert". Slik at jeg skal tråkke rundt der i lange tider. Tråkke. Kikke. Tråkke. Kikke. Og så går de ut igjen av kjøkkenet - uten å ha gitt meg en eneste bit våtmat :-(

Jeg føler rett og slett at jeg gjør mye, uten å få betalt (i våtfor). Jeg hjelper Dolce masse når hun jobber fra hjemmekontoret. Jeg sender mailer. Og jeg Skyper. Og chatter. Er ganske flink med sånne datating. En gang sendte jeg en epost til en "kunde" (vet ikke hva kunde er, men det rimer litt på hund?) Så jeg sendte en melding til denne "kunde-hunden"(?) og sa ffffffffffffffffffffiutttttttt. Og sendte mailen. Jeg synes jeg var flink. Når jeg svarer på mailer, har kanskje Dolcemamma mer tid til å kose med meg. Og kanskje gi meg våtmat?

Jeg er dessuten veldig pen. Alle sier det. Ok, noen sier at jeg er litt "chubby", men det betyr sikkert noe pent. Jeg er ikke flink i engelsk. Men jeg er varm og myk og ganske snill (nevnte jeg pen?).

Stort sett har jeg det bra her. Maten er bra (ikke si til Dolce at jeg egentlig liker tørrforet!!), jeg får masse kos. Og det er godt å sove med Dolce og Dolcemannen. Jeg liker best å vente til de har sovnet, slik at jeg kan spasere oppå ansiktene deres. De liker det veldig godt. Så mange ganger får jeg en egen pute, slik at jeg sover i mellom ansiktene til menneskene mine.

Jeg har en bror også. Og en venn. Men de kan ikke skrive. Og dessuten er det jeg som er kattesjefen her. Alle gjør som jeg sier. (Bortsett fra at menneskene ikke alltid skjønner mitt behov for våtmat. Men jeg jobber med saken).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har jeg lært meg noe nytt. Jeg har lært meg å åpne dører lydløst med snuten i steden for med labben som lager mer bråk og sannsynlighet for å bli avslørt. Av den grunnen har jeg et par ganger kunnet gått ut og luftet meg og gå inn igjen når jeg hadde luftet meg nok.

Første gangen var jeg alene hjemme med far som sov, mens mor dro til butikken og var smart nok til å gå inn før hun kom hjem, selv om jeg hadde problemer med å lukke ytterdøra så hadde hun ingen mistanke, før hun fikk melding fra noen som hadde sett meg nesten en kilometer unna huset,

Andre gangen ble jeg visstnok avslørt av at den minste menneskevalpen sa: "Der går han vofsen på butikken" mens han sto og så ut av vinduet.. det tok litt tid før mor skjønte hvorfor han sa det, så jeg rakk å sette kursen hjem, før hun kom.

Etter dette har dessverre dørene vært konstant låst, selv om jeg prøver meg litt nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...