Gå til innhold

Dyrenes KG.


Frk.K

Anbefalte innlegg

Dette er Felix pusen som skriver.

Jeg har det egentlig veldig bra her.Men noen ganger blir jeg så oppgitt! Som i går kveld.Mor hadde lagt seg og vi koste litt i senga som vi pleier.Og plutselig kom jeg til å tenke på en ting.Rettere sagt,ikke en ting,men NOE.Noe som i en mus.Mor skjønner ikke greia tror jeg,men jeg kan være så mett,så mett på kvelden og sier til meg selv at "denne natta kan jeg være inne hos mor",men det går ikke!! Når jeg ligger der å prøver å få sove så ser jeg for meg de frekke små musene som tar seg til rette i MIN garasje.De til og med etablerer familie der.Hallo?? Familieliv i min garasje? Det kommer ikke til å skje så lenge jeg bor her!

Derfor ble det ikke så mye kos i går kveld som mor ønsket.Men hun er snill da.På soverommet står vinduet alltid oppe og jeg smetter ut der,ned på garasjetaket og så vips ,er jeg nede på bakken.Noen ganger,hvis det regner,ombestemmer jeg meg og hopper inn igjen.Det er like morsomt hver gang å vekke mor som ligger å sover.:)



Anonymous poster hash: 66659...386
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min ville nok tatt opp flere tema, men i dag ville han nok tatt opp dette.

Mor skjønner ikke at hun er avhengig av at jeg bjeffer ved vinduet til uregelmessigheter når Far er ute på reise, for å holde farlige ting borte. Hun er utakknemlig og jager meg bort fra vinduet, når jeg sier fra til alle farlige om at jeg er her og at de ikke skal prøve seg. Av en eller annen grunn skjønner ikke matmor at biler som råkjører, folk som løper på veien, turgåere som går forbi huset, folk som kjører ned til havet og oppholder seg i fjæra nedenfor huset, er potensielle røvere som kan bite.

Hvordan få henne til å sette mer pris på at jeg passer godt på når far er borte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ville nok tatt opp flere tema, men i dag ville han nok tatt opp dette.

Mor skjønner ikke at hun er avhengig av at jeg bjeffer ved vinduet til uregelmessigheter når Far er ute på reise, for å holde farlige ting borte. Hun er utakknemlig og jager meg bort fra vinduet, når jeg sier fra til alle farlige om at jeg er her og at de ikke skal prøve seg. Av en eller annen grunn skjønner ikke matmor at biler som råkjører, folk som løper på veien, turgåere som går forbi huset, folk som kjører ned til havet og oppholder seg i fjæra nedenfor huset, er potensielle røvere som kan bite.

Hvordan få henne til å sette mer pris på at jeg passer godt på når far er borte?

Jeg vet ikke, jeg har samme problemet selv, jeg står å boffer å bjeffer men ingen takknemlighet nei! "Slutt, gå vekk" er alt jeg får :(

Frk.K's hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det Tobbe, en 7 år gammel Jack Russell Terrier(hann) som skriver

Herregud, disse menneskene forstår ingenting? Jeg bor sammen med to damer (hunder) til vanlig. Det er datteren min og en fjern kusine av noe slag. Vi leker og løper rundt ute hver dag. For vel en uke siden begynte disse damene å oppføre seg veldig rart. I det ene øyeblikket var de sure og tverre, i det neste spratt de glade rundt. Samtidig begynte det å lukte sååå godt av dem. Jeg begynte å varte dem opp og stase meg opp for dem. Jeg prøvde å vise dem hvor fort jeg kunne løpe, hvor flink jeg er til å dytte steiner men de gidder ikke å se på. De vrikket på hoftene til meg men om jeg prøvde meg fikk jeg meg en lusing så jeg løp og gjemte meg bak ved vaskemaskinen. Plutselig blir jeg separert fra damene mine? Hva er det disse menneskene tror de gjør? Veit de ikke hvor viktig det er å føre slekta videre?

Jeg blir satt i bur om natten, og jeg sørger for å holde menneskene mine våkne om natten ved å sitte å bjeffe, ule og ynke meg om hverandre. Men de blir sure og kjefter på meg. Jeg blir så tankefull. Hva om jeg ikke får ført slekta videre? Er jeg da mislykket som mann? Jeg begynner å puste og pese, piper og ynker meg om hverandre. Hva skal jeg gjøre? Men da kommer mamma igjen, og sint er hun. Hun ber meg ti stille, men jeg klarer ikke. Jeg klarte å bryte meg ut til damene i går men da var ikke mamma sein med å komme å kjefte og smelle. Jeg fikk så vidt luktet på damene, før mamma sint ropte meg inn igjen. Jeg måtte pent gå inn og sette meg i buret igjen. Hun er SÅÅÅ DUM og UVITENDE.

Når jeg får komme ut er ikke damene der, de er på rommet sitt. Jeg løper rundt ute å leter etter dem. Når jeg ikke finner dem stjeler jeg gummistøvlene til eierne mine, drar dem utover plenen, jokker på dem og pisser på dem etterpå. Da får se svi for at de har skilt meg fra damene. DA FÅR DE SE HVA JEG GÅR IGJENNOM. Når jeg får komme inn til menneskene mine igjen kan jeg lukte at damene nettopp har vært der. Da løper jeg rundt og leter etter dem, men finner dem ingen steder. Jeg uler og jeg hører dem ule tilbake til meg fra den andre siden av døren. JEG FORSTÅR INGENTING

I dag mens jeg var ute kikket jeg inn på menneskene mine gjennom glasset i verandadøren. Jeg kunne ikke tro mine egne øyne. Inne stod damene(hundene) og hygget seg, jokket på hverandre etter tur, OGSÅ FIKK IKKE JEG VÆRE MED? HVEM GJØR SLIKT? I dag kom det i tillegg en NY MANN(hund) på besøk. Og menneskene mine LAR HAM HILSE PÅ MIN DATTER? MIN DATTER skal beskyttes fra innpåslitne friere. Men her har jeg ingen makt. Hva skal jeg gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hør på min vakre serendade. Nå må da disse tobeintingene snart forstå at jeg fortjener å være med damene mine? Hvem kan da vel motstå en så vakker stemme?

http://youtu.be/5_kOqI3AFUU

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sporer det litt av her :ler: Hva ville dyrer ditt skrevet på KG? :fnise:

Han ville mest sannsynlig ikke skrevet nor, fordi han hverken kan lese eller skrive. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han kunne lese og skrive og bruke internett, hadde han mest sannsynlig logga seg på Sukker, Match.com og Tinder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridder Pelsdott (minstemann mons på litt over halvannet år);

"Jeg synes det er utrolig urettferdig at dere har skrudd på vannet ute sånn at jeg blir våt når jeg går ut! Jeg synes dere kan skru det av igjen og skru opp temperaturen på den utendørs varmepumpa sånn at jeg kan være ute og kose meg i timesvis, i stedet for å bli våt og løpe rett inn igjen når dere åpner døra. *sutre* "

Baronessen av klorestativet (eldste frøkenpus på rundt ti);

"Kan dere ikke bare kaste ut det kreket og bli ferdige med ham slik at jeg får fred? Han hopper på meg over alt og jeg er SÅÅÅÅ lite interessert i å leke, jeg vil mye heller bare ligge i fred og kose meg på det varmeste stedet i hele huset. UTEN Ridder Pelsdust."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til missdior her igjen..

" Nå nærmer det seg søndag, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal komme frem og bli med hjem... Altså, det ER jo koselig her i skogen, jeg spiser godt med rotter og fugler, men det er jo veldig fint hjemme hos mor og far også.. Varm stue, pledd, våtfor og så mye kos jeg vil ha... Når far ikke følger med får jeg jo ligge i senga også.. Hmm, dette er så vanskelig!!! Også er jeg redd for at mamma skal glemme at jeg er babyen hennes når hun får den nye menneskebabyen..

Hjelp meg :( "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Terrierfjomp som skriver her: Ja, egentlig heter jeg Den Store og Farlige Terrierterroristen, men dumme matmor fornærmer mitt intellekt ved å kalle meg for Terrierfjomp, og så er hun frekk nok til å kalle meg for Puddingen. Pudding, jeg!?? Som er den strammeste flotteste karen som fins! Dommerne på utstillingen sier jo det samme!!! For ikke å glemme de hete blikkene som min lekre romkamerat sender meg! Hun er egentlig litt tynn etter min smak, men villig som bare det! Disse italienske bertene er litt av noen heftige saker! Bare så dumt at matmor skiller oss når berta er klar. Men ingenting kan overvinne vår kjærlighet! Det eneste er at matmor innimellom truer med at hun skal fjerne ballene mine! Hun kan vel ikke gjøre det?? Kan hun? Og så føler jeg at det er en utakknemmelig jobb, å passe på matmor, hun setter definitivt ikke pris på mine varsler. Må jo si fra når skumlinger går forbi huset! Det er min plikt! Og så sier hun at jeg er dum fordi jeg er skeptisk til vaskemaskinen. Man vet aldri med disse vaskemaskinene, de lukter rart, bråker og stjeler tepper og så spytter den dem ut, og da lukter dem ingenting! Alle de deilige luktene jeg har jobbet inn i dem er borte!!! Men må jo si at matmor er flink til å klø meg på magen, har oppdratt henne til å klø meg hver gang jeg legger meg på rygg og vrikker litt på rompa. Funker hver eneste gang!!!

Myndefrøkna: zzzzzzzzzzzzzz....

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woffy woff flokken! :)

Hvordan går det med dere?

Her går det strålende! I dag var mamma hjemme med meg i heeele dag! Vi sov kjempe lenge :) Åååh så godt det er å sove lenge sammen med mammen min :rodmer: Jeg er så ensom når hun forlater meg tidelig om morgningen eller drar med meg ut på tur før klokken alt for tidelig!

Men i dag så slapp jeg altså det :) Jeg tror mammaen min er litt syk, hun snufser å hoster å nyser og sånt hele tiden :( Men sånn er det når hun ikke har så god å varm pels som jeg har, som kan holde hun god å varm i disse kalde tider, derfor sørger jeg for å legge meg så godt inntil hun som mulig om natten slik at hun ihvertfall holder seg varm om natten :jepp:

Akkurat nå fikk jeg faktisk sånn god godtegreie greie av mamma :) Kjempe godt! :hoppendeglad:

Ha en fin kveld videre alle KG-firbeinte der ute! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Den ene mammaen min er hjemme hver dag. Jeg lurer på hvorfor det bare er den ene mammaen som reiser bort hver morgen. Men det er fint for meg da! Da kan jeg gå ut å tisse akkurat når jeg vil! Jeg trenger bare å pipe litt, skakke på hodet, så kommer mamma med båndet. Jeg har hun rundt lille-labben, men hun vet det ikke.

I kveld har jeg gått en lang tur med begge mammaene mine. De sa at de skulle ta meg med til en nytt sted i morgen, hvor jeg skal lære å gå pent i bånd og komme når de roper. Jeg syns det er ganske unødvendig. Det er masse viktig å lukte og snuse på, og jeg har alltid god tid, så ser ikke poenget med at vi skal gå så mye fremover. Og når jeg ikke kommer så er det jo som regel en grunn til det: Da er det noe viktig jeg må undersøke. Syns det er rart de ikke forstår det. Vi får se hvordan det blir i morgen, men jeg har min tvil angående dette opplegget….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Den ene mammaen min er hjemme hver dag. Jeg lurer på hvorfor det bare er den ene mammaen som reiser bort hver morgen. Men det er fint for meg da! Da kan jeg gå ut å tisse akkurat når jeg vil! Jeg trenger bare å pipe litt, skakke på hodet, så kommer mamma med båndet. Jeg har hun rundt lille-labben, men hun vet det ikke.

I kveld har jeg gått en lang tur med begge mammaene mine. De sa at de skulle ta meg med til en nytt sted i morgen, hvor jeg skal lære å gå pent i bånd og komme når de roper. Jeg syns det er ganske unødvendig. Det er masse viktig å lukte og snuse på, og jeg har alltid god tid, så ser ikke poenget med at vi skal gå så mye fremover. Og når jeg ikke kommer så er det jo som regel en grunn til det: Da er det noe viktig jeg må undersøke. Syns det er rart de ikke forstår det. Vi får se hvordan det blir i morgen, men jeg har min tvil angående dette opplegget….

Jeg vet hva du mener! Men jeg har merket at mamma enten drar frem ball eller godbiter om jeg er flink :lur: Så om jeg er kjempe flink å gjør sånn hele tiden, får jeg leke lenge med ball og mamma eller spise masse godbiter til mamma sier stopp.. Etter det, gjør du som du vil :fnise: Da TROR de at du har skjønt det.. De skulle bare visst! :hoho:

Frk.K's hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hva du mener! Men jeg har merket at mamma enten drar frem ball eller godbiter om jeg er flink :lur: Så om jeg er kjempe flink å gjør sånn hele tiden, får jeg leke lenge med ball og mamma eller spise masse godbiter til mamma sier stopp.. Etter det, gjør du som du vil :fnise: Da TROR de at du har skjønt det.. De skulle bare visst! :hoho:

Frk.K's hund.

Ja, jeg har også merket det, men jeg syns ikke godbitene smaker SÅ godt, liksom. Er SÅ mye mer spennende å lukte og spise nye ting fra bakken! Off, kanskje jeg bare skal begynne å gjøre som de sier? Tror de blir glade da. Må tenke litt på det. Får se hva som skjer på det kurset i morgen, kanskje de sier noe smart der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine:

Tispen: Er det andre her inne som har problem med at søsken jukker på dere??? Nå har mamma sagt at det nærmer seg blodbad igjen, og da begynner det helvetes dyret å jukke. Men vet dere hva? Jeg jukker tilbake jeg!!!!! Ikke at jeg treffer, for jeg er tydeligvis enorm i forhold til den lille greien. Merkelig, fordi jeg har følelsen av at jeg er veldig liten, men jeg kjenner det når jeg jukker. Plutselig er han vekke og jeg har ikke kjent det en gang. Noe annet han begynner med når det nærmer seg blodbadtid er å tisse på gardinen. Da kjenner jeg pms'en blomstre for da er vaskemaskinen på hele døgnet og jeg løper rundt som et skuddredd fjols. Ikke særlig aktuelt akkurat nå som jeg skal ut og jakte mannfolk. Traff forresten en søt 14-åring på skateboard idag, tobeint. Fordi jeg legger meg ikke etter dyr heller!

Hannen: Zzzzzzzzzz... Noen andre som er klare for leggetid her?? Zzzzzzzzzzz... Har allerede begynt å barrikadere meg med puter i sofaen for å unnslipe mammas klør når hun kommer for å ta meg ut i kveld... Zzzzz bare ligge helt stille og ubemerket her noen timer, så kanskje jeg unnslipper idag.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også merket det, men jeg syns ikke godbitene smaker SÅ godt, liksom. Er SÅ mye mer spennende å lukte og spise nye ting fra bakken! Off, kanskje jeg bare skal begynne å gjøre som de sier? Tror de blir glade da. Må tenke litt på det. Får se hva som skjer på det kurset i morgen, kanskje de sier noe smart der :)

Nei! Ikke heeeele tiden! Det blir bare kjedelig, det er jeg sikker på! :opplyser: Mamma truet meg med å selge meg på finn.no hva enn det er liksom, men jeg vet hun ikke mener det så jeg forsetter med å IKKE høre etter av og til, med mindre det er til min fordel da :fnise:

Av og til så hører jeg, jeg har hørt at jeg var veldig flink til å høre etter når jeg var mindre helt til jeg ble litt mer selvstendig.. Jeg tror ikke mamma vil at jeg skal bli voksen, men jeg er jo faktisk snart 1 år da! :jolie: Hun må jo skjønne at jeg er stor nok til å ta mine egne valg nå om hva jeg vil eller ikke!

Kurs? Glad jeg slipper sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet hva du mener! Men jeg har merket at mamma enten drar frem ball eller godbiter om jeg er flink :lur: Så om jeg er kjempe flink å gjør sånn hele tiden, får jeg leke lenge med ball og mamma eller spise masse godbiter til mamma sier stopp.. Etter det, gjør du som du vil :fnise: Da TROR de at du har skjønt det.. De skulle bare visst! :hoho:

Frk.K's hund.

Absinthias hund: Jøss, leker du med ball for din egen del, altså?

Hos oss leker jeg litt med ball fordi de ser ut til å like det. Når de har kastet 4-5 ganger, så synes jeg at de har lekt nok, så jeg finner på noe annet. - Det er forresten det samme når det gjelder pinner. Har alltid lurt på hvorfor de synes det er så kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg skjønner ikke at mamma maser sånn om at jeg må gå ut når hun åpner verandadøren. Jeg vil jo ikke gå ut. Jeg vil bare ha den åpen siden jeg ikke ser ut av den når den er lukket på grunn av alle snutemerkene mine på vinduet.

Jeg må jo bare gå ut når hun maser sånn, men så lukker hun døren, og da må jeg i stedet sitte utenfor og se inn så hun åpner så jeg kommer meg inn igjen. Jeg gidder jo ikke bare å sitte der ute når det uansett regner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen: Zzzzzz har gjemt meg på pappa. Håper han skal være våken hele natten så mamma ikke finner meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absinthias hund: Jøss, leker du med ball for din egen del, altså?

Hos oss leker jeg litt med ball fordi de ser ut til å like det. Når de har kastet 4-5 ganger, så synes jeg at de har lekt nok, så jeg finner på noe annet. - Det er forresten det samme når det gjelder pinner. Har alltid lurt på hvorfor de synes det er så kult.

:jepp: Herlighet ja! Jeg elsker det!!!! Kunne gjort det i timesvis!

Snakk om pinner da! Herlighet.. Nettopp kommet hjem fra tur der jeg fikk gå løs heeele veien nesten, også fant jeg en pinne, å mamma sa hun kunne kaste den, så jeg slapp den sånn rett med beina nesten, tror du hun plukket den opp? NEI! Hun sa noe sånn "gi den da".. gi den? Jeg slapp den med beina dine jo! :bond:

Jeg skjønner ingenting! Jeg slapp den med beina, hun bøyde seg ned å laaaatet som om hun ikke fikk tak i den, jeg tok i den å løp en runde før jeg slapp den ned igjen.. "gi den til meg da?" sier hun? JEG HAR JO GITT DEN!?? :bond: :bond: :klo:

Så sier hun etter en stund "vi skal trene på dette en annen gang" .. TRENE? Vi skulle kaste pinne ikke TRENE!?

Jeg skjønner meg ikke på mennesker altså! :snurt:

Men jeg er glad i mammaen min for det om da :rodmer:

Frk.K's hund.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...