Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Doroline skrev:

Flere enn meg som lurer på hvor mange slike menn det finnes i Norge? 

Og hvor stor andel av ufrivillig barnløse menn i Norge er sånn?

Jo, det skulle jeg også likt å vite. Vi får sette han professor Døving på saken😂.

Anonymkode: 5400a...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men det er nå også så at man ikke bare kan sverge til en teori og eventuell evolusjonsutvikling hvis man også holder rettferdighet og medmenneskelighet høyt. Selv tenker jeg ofte at disse mennene bare kan dø ut for min del, men så er det en annen stemme som sier at jeg selvfølgelig ikke hadde godtatt dette dersom det gjaldt meg. Jeg klarer ikke like dem, men de har jo sine skjebner de også. Jeg synes rett og slett synd på dem, de agerer av avmakt.

Anonymkode: 7486e...714

Sverger man til evolusjonsteori som forklaringsmodell på hvorfor mennesker og i dette tilfellet menn ikke lykkes i det sosiokulturelle samfunnet, så bør man også innse at det har konsekvenser. Helt enig med deg i at menneskeheten bør holde medmenneskelighet og rettferdighet høyt. Dette er idealer som i en stadig mer høyrevridd og konkurranseutsatt verden er på hell. Det folk kanskje ikke tar innover seg, er at dette vil ha konsekvenser, for det er ikke gitt at det er klassisk vellykkede menn som fortsatt vil bli ansett som det hvis samfunnet endrer seg. Og det kan det gjøre raskere enn man liker å tro, enten som følge av økonomiske endringer, krig eller en større naturkatastrofe. Vi er faktisk veldig sårbare som mennesker i dag, med en høyt utviklet teknologisk og sosiokulturell sfære mange steder i verden. Skjer det noe, så kan hva som er attraktive egenskaper bli snudd opp ned. 

Evolusjon kan nemlig kun betraktes i et historisk perspektiv. Som mennesker vet vi i dag hva som har vært ansett som attraktiv både blant mennesker og dyrearter opp gjennom historien, men vi vet ikke hva som blir det i fremtiden. 

Anonymkode: 3e150...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Doroline skrev:

Flere enn meg som lurer på hvor mange slike menn det finnes i Norge? 

Og hvor stor andel av ufrivillig barnløse menn i Norge er sånn?

Jeg tror evolusjon ordner den saken. Sakte men sikkert.

Anonymkode: fc564...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror evolusjon ordner den saken. Sakte men sikkert.

Anonymkode: fc564...29a

Such ignorance. Evolusjon dreier seg ikke om styrt utvikling mot et mål eller ønsket sluttresultat. Den er faktisk helt tilfeldig, og kan like gjerne innebære at mange blant neste generasjon menn, eller kvinner for den saks skyld, ender opp med dårligere forutsetninger enn flere blant dagens menn og kvinner har i dagens verden. 

Anonymkode: 3e150...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Doroline skrev:

Flere enn meg som lurer på hvor mange slike menn det finnes i Norge? 

Og hvor stor andel av ufrivillig barnløse menn i Norge er sånn?

De er heldigvis et fåtall, men jeg har møtt nok av dem. Flere av dem har også hatt sex og kjærester, men har fremdeles et skrudd syn på ting. De finnes både blant arbeiderklassen og middelklassen. Sikkert i økonomisk elite også, men der har jeg ikke hengt. Det finnes selvfølgelig også ufrivillig barnløse menn som er hyggelige og oppegående, og som ikke tar ut all gørra si på kvinner. Da er det selvfølgelig mye enklere å ha forståelse for at de synes ting er vanskelig.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er heldigvis et fåtall, men jeg har møtt nok av dem. Flere av dem har også hatt sex og kjærester, men har fremdeles et skrudd syn på ting. De finnes både blant arbeiderklassen og middelklassen. Sikkert i økonomisk elite også, men der har jeg ikke hengt. Det finnes selvfølgelig også ufrivillig barnløse menn som er hyggelige og oppegående, og som ikke tar ut all gørra si på kvinner. Da er det selvfølgelig mye enklere å ha forståelse for at de synes ting er vanskelig.

Anonymkode: 7486e...714

For noe tøv, ingen jeg kjenner har møtt noen menn som er oppegående og gode, men ufrivillig barneløse. Menn som er ufrivillig barneløse er det av en grunn.

Anonymkode: fc564...29a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Such ignorance. Evolusjon dreier seg ikke om styrt utvikling mot et mål eller ønsket sluttresultat. Den er faktisk helt tilfeldig, og kan like gjerne innebære at mange blant neste generasjon menn, eller kvinner for den saks skyld, ender opp med dårligere forutsetninger enn flere blant dagens menn og kvinner har i dagens verden. 

Anonymkode: 3e150...b55

Takk for at du mansplainer dette, men evolusjon er ikke rent tilfeldig, det er «survival of the fittest», og sånn at det alltid vært. De svakeste i flokken får ikke formert seg videre. Når menn ikke lenger kan være den sterkeste mellom kjønnene grunnet økonomisk undertrykking av kvinner, så vil endel menn slite, og dermed dø ut om de ikke evner å tilpasse seg. 

Anonymkode: afbae...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det skulle jeg også likt å vite. Vi får sette han professor Døving på saken😂.

Anonymkode: 5400a...403

🤣🤣🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig. Men det er ikke hypergami å gifte seg med en med tilnærmet lik sosial status.

Korrekt. Skjønner ikke poenget ditt.

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like barn leker best.

Hele premisset til artikkelen er at de i en grad ikke gjør det. Da at kvinner vil ha partenere som er bedre enn dem selv.

Om i hvor stor grad det stemmer kan man sikkert diskutere, men det blir egentlig en annen sak.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser noen andre allerede har korrigert deg, men vil også understreke at når kvinner med høy utdanning og god økonomi velger en mann med tilsvarende og like egenskaper, så er det ikke hypergami.

Korrekt.

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel heller at enkelte menn ønsker å kalle det hypergami, når kvinner «krever mer» enn at mannen kun evner å ha opprettholde en inntekt. 

Er det problemet? Har ikke giddet å lest hele tråden så det kan godt være at det har blitt det på denne tråden. Jeg forholder meg egentlig til artikkelen i HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noe tøv, ingen jeg kjenner har møtt noen menn som er oppegående og gode, men ufrivillig barneløse. Menn som er ufrivillig barneløse er det av en grunn.

Anonymkode: fc564...29a

Er det tøv fordi ingen du kjenner har møtt noen? Vel, jeg har møtt noen. Såkalt snille tapere, som ikke har utseende og psyken med seg. Det er ikke noen vits i å tenke at alle er sin egen lykkes smed hele tiden. Noen faller utenfor uten å være rasshøl.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du mansplainer dette, men evolusjon er ikke rent tilfeldig, det er «survival of the fittest», og sånn at det alltid vært. De svakeste i flokken får ikke formert seg videre. Når menn ikke lenger kan være den sterkeste mellom kjønnene grunnet økonomisk undertrykking av kvinner, så vil endel menn slite, og dermed dø ut om de ikke evner å tilpasse seg. 

Anonymkode: afbae...302

Evolusjon er tilfeldig på grunn av genetikkens intrikate virkemåte. Selv om to "sterke" individer formerer seg, så har man absolutt ingen garanti for at disse egenskapene faktisk forplanter seg videre. Dessuten, hva er egentlig et "sterkt" individ? Du må huske at evolusjonsbegrepet opprinnelig har blitt definert ut fra naturvitenskapen og hva man så i ulike arters utvikling, og der handlet det naturlig nok mye om fysisk styrke og fysisk tilpasning, enn hva som egentlig er formålstjenlig å diskutere i et sosiokulturelt perspektiv. Men skal man første ta evolusjonsdebatt i samfunnsperspektiv, så kan man jo like gjerne se for seg at et (tragisk) utfall kan være at "tapermennene" blir så mange, og etterhvert så sinte og frustrerte at de setter samfunnene sine i fyr, og regelrett tvinger seg til det de ønsker å oppnå. For i et rent evolusjonært perspektiv, så trenger ikke løsnignen hverken være minnelig eller spesielt akseptabel - det eneste som teller er å overleve, koste hva det koste vil. 

Anonymkode: 3e150...b55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Professoren glemmer at hverken kvinner eller menn "kan bare". Kvinner tenner på menn med høyere status, som de alltid har gjort, og menn tenner på kvinner med fysiske attributter, som de igjen alltid har gjort. Istedenfor å tilpasse samfunnet dette så har man valgt å føre krig mot naturen. Da bør det ikke komme som en overraskelse at skilsmissestatistikken fyker i været, antall barnløse øker og fødselsraten til landet som helhet går i minus. Til slutt kollapser samfunnet fordi strukturen som bygde det ikke lenger er tilstede. Dit er vi nok en gang på vei. Spørsmålet er bare om det er Ola eller Mohammed som vil stå for gjenoppbyggingen. Norske kvinner får forsåvidt håpe det blir det første, men en variant av "tilbake på kjøkkenet" blir det uansett. Så gled dere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er heldigvis et fåtall, men jeg har møtt nok av dem. Flere av dem har også hatt sex og kjærester, men har fremdeles et skrudd syn på ting. De finnes både blant arbeiderklassen og middelklassen. Sikkert i økonomisk elite også, men der har jeg ikke hengt. Det finnes selvfølgelig også ufrivillig barnløse menn som er hyggelige og oppegående, og som ikke tar ut all gørra si på kvinner. Da er det selvfølgelig mye enklere å ha forståelse for at de synes ting er vanskelig.

Anonymkode: 7486e...714

Er ikke så sikker på at det er så få av dem. I kommentarfelt rundt om kring synes jeg ofte at jeg ser en stor andel. Hvertfall i alt av feministiske nyhetssaKer/artikler  publisert på kjente nettsteder. Spesielt i saker som Giskesaken og Tajiksaken. Synes disse mennene er skremmende synlige og jeg mistenker at de blir flere og flere som tenker sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
4 minutter siden, Doroline said:

Er ikke så sikker på at det er så få av dem. I kommentarfelt rundt om kring synes jeg ofte at jeg ser en stor andel. Hvertfall i alt av feministiske nyhetssaKer/artikler  publisert på kjente nettsteder. Spesielt i saker som Giskesaken og Tajiksaken. Synes disse mennene er skremmende synlige og jeg mistenker at de blir flere og flere som tenker sånn.

Jeg kan nok kalles vellykket og har aldri hatt problemer med det motsatte kjønn, men det hindrer meg selvsagt ikke i å se at feminisme og annen identitetspolitikk er samfunnets kreftsvulst. Heldigvis virker det som at mange utenfor fragleberget i Akersgata tenker som meg.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OlsenHansen skrev:

Professoren glemmer at hverken kvinner eller menn "kan bare". Kvinner tenner på menn med høyere status, som de alltid har gjort, og menn tenner på kvinner med fysiske attributter, som de igjen alltid har gjort. Istedenfor å tilpasse samfunnet dette så har man valgt å føre krig mot naturen. Da bør det ikke komme som en overraskelse at skilsmissestatistikken fyker i været, antall barnløse øker og fødselsraten til landet som helhet går i minus. Til slutt kollapser samfunnet fordi strukturen som bygde det ikke lenger er tilstede. Dit er vi nok en gang på vei. Spørsmålet er bare om det er Ola eller Mohammed som vil stå for gjenoppbyggingen. Norske kvinner får forsåvidt håpe det blir det første, men en variant av "tilbake på kjøkkenet" blir det uansett. Så gled dere. 

Heller apokalypse enn tilbake til kjøkkenet, og jeg er sikker på at jeg er den eneste kvinnen som konkluderer slik.

Tror for øvrig ikke en dritt på din hypotese og framtidsvisjon. Hvorfor skal vi gå tilbake i utvikling for å komme oss videre? Kan det ikke utvikles nye strukturer for samliv og samfunn i fremtiden? Nei, selvfølgelig er eneste løsning at kvinnen skal trykkes ned for å slave for mannen. Dust!

Anonymkode: 5400a...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heller apokalypse enn tilbake til kjøkkenet, og jeg er sikker på at jeg er den eneste kvinnen som konkluderer slik.

Tror for øvrig ikke en dritt på din hypotese og framtidsvisjon. Hvorfor skal vi gå tilbake i utvikling for å komme oss videre? Kan det ikke utvikles nye strukturer for samliv og samfunn i fremtiden? Nei, selvfølgelig er eneste løsning at kvinnen skal trykkes ned for å slave for mannen. Dust!

Anonymkode: 5400a...403

*ikke er den eneste.

Anonymkode: 5400a...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Jeg kan nok kalles vellykket og har aldri hatt problemer med det motsatte kjønn, men det hindrer meg selvsagt ikke i å se at feminisme og annen identitetspolitikk er samfunnets kreftsvulst. Heldigvis virker det som at mange utenfor fragleberget i Akersgata tenker som meg.

Vellykket? Njaaaaa, hører du sier det. Fragleberget er for øvrig ikke lokalisert i Akersgata, men her på KG - i dine innlegg!

Anonymkode: 5400a...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller apokalypse enn tilbake til kjøkkenet, og jeg er sikker på at jeg er den eneste kvinnen som konkluderer slik.

Tror for øvrig ikke en dritt på din hypotese og framtidsvisjon. Hvorfor skal vi gå tilbake i utvikling for å komme oss videre? Kan det ikke utvikles nye strukturer for samliv og samfunn i fremtiden? Nei, selvfølgelig er eneste løsning at kvinnen skal trykkes ned for å slave for mannen. Dust!

Anonymkode: 5400a...403

Du har dessverre ikke mye valg. Enten fortsetter utviklingen slik den er nå, og da vil alle kvinner ende opp lenket til Mohammed sin kjøkkendisk, og det som verre er, eller så vil norske menn ta makta tilbake og innføre konservative verdier igjen. Du som kvinne vil nok pent bli nødt til å følge etter. Liberal, veike menn vil ikke klare å ta vare på noe som helst, og det vet dere kvinner meget godt selv også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, OlsenHansen skrev:

Du har dessverre ikke mye valg. Enten fortsetter utviklingen slik den er nå, og da vil alle kvinner ende opp lenket til Mohammed sin kjøkkendisk, og det som verre er, eller så vil norske menn ta makta tilbake og innføre konservative verdier igjen. Du som kvinne vil nok pent bli nødt til å følge etter. Liberal, veike menn vil ikke klare å ta vare på noe som helst, og det vet dere kvinner meget godt selv også.

Du kan drømme du, Baktusbror ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, OlsenHansen said:

Du har dessverre ikke mye valg. Enten fortsetter utviklingen slik den er nå, og da vil alle kvinner ende opp lenket til Mohammed sin kjøkkendisk, og det som verre er, eller så vil norske menn ta makta tilbake og innføre konservative verdier igjen. Du som kvinne vil nok pent bli nødt til å følge etter. Liberal, veike menn vil ikke klare å ta vare på noe som helst, og det vet dere kvinner meget godt selv også.

En ting vi kan gjøre er å tilrettelegge enda bedre for barnefødsler uten at kvinnene sakker akterut i arbeidslivet. Det ser ut som det er en dreining på gang hos unge kvinner i synet på store barnekull, men de er selvfølgelig ikke villige til å havne på sidelinja yrkesmessig for å få seg den store familien. Man tar ikke en lang høyere utdannelse for å ende opp som en av de som står på stedet hvil karrieremessig mens alle andre seiler forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...