Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I denne artikkelen skriver Runar Døving, professor på markedshøyskolen at kvinner må bli mer aksepterende mot flere menn: http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/

Dette blir omtalt som hypergamitet, at kvinner ønsker menn som har høyere status. Problemet er i dag at kvinner er begynt å komme høyere i samfunnet, de har f.eks. i dag mer utdanning osv. Det gjør altså til at det er blitt mer konkurranse om de mennene som er høyst oppe. De velger basert på sosial intelligens, hvor kjekke de er, status, utdanning og penger.

Resultatet har blitt at flere kvinner er så kresne at de heller ender opp alene, og med et barn med en eller annen mann. Ungene har ingen far, med ei alene mor og alle de konsekvensene det har. Professoren mener med andre ord at de derfor burde slutte å fokusere på slike ting, slik at det går bedre med ungene.

De mannfolka som ikke finner seg noen, vil så reise til utlandet og finne noen. Der det er en del enklere. For egen lykke burde de egentlig senke kravene slik at de faktisk hadde muligheten til å leve i faste forhold.



Anonymous poster hash: 5be74...f17
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Dette er noe alle, unntatt feminister, vet.

Feministene vet det selvsagt, de bare bryr seg ikke :)

Anonymous poster hash: 5be74...f17

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det som bør til hvis vi skal et fair sjangs i partnermarkede hvor man også holder sammen lengst, men på en annen side, blir det feil å senke kravene å "ta seg til takke" med en man egentlig ikke ønsker… man må jo være fornøyd med catchen sin, ikke nøye seg med en god nr to. no offence

så hvis det blir skjevt, så får det bare bli det. ;)



Anonymous poster hash: b22eb...64b
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Begynner å bli lei av disse trådene som om hverandre legger skylden på menn og kvinner for hvorfor livet er urettferdig for noen. Ser ikke helt vitsen med å finne slike grunner, det hjelper en jo ikke i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og "menn" må lære seg grunnleggende hygiene og folkeskikk. Da hadde de kanskje fått seg dame.

Slike artikler irriterer meg. Det burde stå "noen kvinner" ikke "kvinner".

Anonymous poster hash: bcee0...453

Hehe, det skal veldig mye mer til enn det for å få seg dame.

Hadde jeg våknet opp en dag å innsett at det var det som manglet "all this time" så hadde jeg blitt redd meg selv. :fnise:

Anonymous poster hash: ec1d9...339

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det som bør til hvis vi skal et fair sjangs i partnermarkede hvor man også holder sammen lengst, men på en annen side, blir det feil å senke kravene å "ta seg til takke" med en man egentlig ikke ønsker… man må jo være fornøyd med catchen sin, ikke nøye seg med en god nr to. no offence så hvis det blir skjevt, så får det bare bli det. ;)Anonymous poster hash: b22eb...64b

Men det er jo de selv som taper på da, i tillegg til ungene som får en mindre tilstedeværende far.

De fleste jeg kjenner som er alenemødre med fedre som ikke bryr seg nok om barna, er det fordi de har vært for lite kresne. Det er stort sett oppsopet som ikke er opptatt av farsrollen.

Dette er jo de virkelige taperne. Derimot er sikkert 99 prosent av disse alene greie nok folk.

Anonymous poster hash: 5be74...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skal veldig mye mer til enn det for å få seg dame. Hadde jeg våknet opp en dag å innsett at det var det som manglet "all this time" så hadde jeg blitt redd meg selv. :fnise:Anonymous poster hash: ec1d9...339

Noen vil nok akseptere en dersom en er hygenisk, har arbeid og folkeskikk. Pluss god kjemi. Men mange andre ønsker mer, og da må en arbeide hardt for å innfri de kravene.

Anonymous poster hash: 5be74...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en spennende utvikling.

Houllebecq sa jo dette for 15 år siden i boka si "Utvidelse av Kampsonen"

Jeg føler ingen dårlig samvittighet for at jeg ikke støtter kvinners kamp i politikken.

Lurer på når det opprettes internettbutikker hvor man kan kjøpe både sperm, surrogatmammaer, egg, osv for å få barn, og 24-h åpne barnepass-hjem hvor man kan plassere barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et problem at folk ikke finner seg en partner? Er det obligatorisk å være en del av et par? Så obligatorisk at man skal parre seg med hvem som helst, ellers blir det urettferdig at noen får og andre ikke? Jeg liker ikke premissene for diskusjonen, kjenner jeg. Vi kan godt diskutere urealistiske forventninger som bygges opp i jenter ved hjelp sv media eller frafall i vgs som fører til all mulig slags problemer senere i livet og gjerne rammer gutter ekstrat, men å starte med at "alle skal få" blir for teit.

Anonymous poster hash: 052fc...248

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et problem at folk ikke finner seg en partner? Er det obligatorisk å være en del av et par? Så obligatorisk at man skal parre seg med hvem som helst, ellers blir det urettferdig at noen får og andre ikke? Jeg liker ikke premissene for diskusjonen, kjenner jeg. Vi kan godt diskutere urealistiske forventninger som bygges opp i jenter ved hjelp sv media eller frafall i vgs som fører til all mulig slags problemer senere i livet og gjerne rammer gutter ekstrat, men å starte med at "alle skal få" blir for teit.

Anonymous poster hash: 052fc...248

Helt enig.

Anonymous poster hash: 1a17b...c98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne artikkelen skriver Runar Døving, professor på markedshøyskolen at kvinner må bli mer aksepterende mot flere menn: http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/

Resultatet har blitt at flere kvinner er så kresne at de heller ender opp alene, og med et barn med en eller annen mann. Ungene har ingen far, med ei alene mor og alle de konsekvensene det har. Professoren mener med andre ord at de derfor burde slutte å fokusere på slike ting, slik at det går bedre med ungene.

Anonymous poster hash: 5be74...f17

Kronikkforfatteren sier slett ingen ting om hva kvinner må gjøre for at det skal gå bedre med ungene. Det er din personlige tolkning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

I denne artikkelen skriver Runar Døving, professor på markedshøyskolen at kvinner må bli mer aksepterende mot flere menn: http://www.dagbladet.no/2014/10/09/kultur/meninger/hypergami/runar_doving/debatt/35655777/

Dette blir omtalt som hypergamitet, at kvinner ønsker menn som har høyere status. Problemet er i dag at kvinner er begynt å komme høyere i samfunnet, de har f.eks. i dag mer utdanning osv. Det gjør altså til at det er blitt mer konkurranse om de mennene som er høyst oppe. De velger basert på sosial intelligens, hvor kjekke de er, status, utdanning og penger.

Resultatet har blitt at flere kvinner er så kresne at de heller ender opp alene, og med et barn med en eller annen mann. Ungene har ingen far, med ei alene mor og alle de konsekvensene det har. Professoren mener med andre ord at de derfor burde slutte å fokusere på slike ting, slik at det går bedre med ungene.

De mannfolka som ikke finner seg noen, vil så reise til utlandet og finne noen. Der det er en del enklere. For egen lykke burde de egentlig senke kravene slik at de faktisk hadde muligheten til å leve i faste forhold.

Anonymous poster hash: 5be74...f17

Dette er en sak som har 2 sider.

Den siden du ikke snakker om er den at menn ofte føler seg underlegen en kvinne som har høyere utdannelse enn de selv har, en kvinne som har mer penger enn de selv har, en såkalt 'viktigre jobb' enn de selv har, for ikke å snakke om at den generelle mann ønsker ikke en kvinne som er høyere enn ham selv eller sterkere.

Og så merket du deg kanskje at de gruppene han nevner er menn med lav utdannelse bosatt på bygda, og høye kvinner med høy utdannelse.

Så krysspresset her går begge veier; Per definisjon vil alle menn ha en 25 åring med Playboy kropp og evig ungdom.

Kanskje det er flere som burde ta en solid titt i speilet?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "menn" må lære seg grunnleggende hygiene og folkeskikk. Da hadde de kanskje fått seg dame.

Slike artikler irriterer meg. Det burde stå "noen kvinner" ikke "kvinner".

Anonymous poster hash: bcee0...453

Det burde stått norske damer, ikke damer!!

Anonymous poster hash: 7d9ea...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Professoren som har forfattet det innlegget fremstår som veldig bitter.

Det ligger alltid noe personlig bak slike menn,som mener alt galt som har skjedd er kvinners feil.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sosialisme + feminisme = har frigjort kvinners sanne natur som har vært undertrykket gjennom kultur og religion, kvinner vil ha kjekke menn med bra gener, samtidig som menn forvandles gradvis til myke puddinger, resultat = horder av mannlige incels

unge kvinner blir forgudet og disse tror dermed at de ER gudinner som kan tråkke over alle menn under 7 på utseendeskalen, virkelighetsjokket kommer når damene bikker 40 og falmer, samtidig som deres tilsvarende menn har enten tatt selvmord, dratt til thailand eller blitt beta forsørger slaver

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Professoren som har forfattet det innlegget fremstår som veldig bitter.

Jøss, dette var et grunnleggende nytt og konstruktivt perspektiv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak som har 2 sider.

Den siden du ikke snakker om er den at menn ofte føler seg underlegen en kvinne som har høyere utdannelse enn de selv har, en kvinne som har mer penger enn de selv har, en såkalt 'viktigre jobb' enn de selv har, for ikke å snakke om at den generelle mann ønsker ikke en kvinne som er høyere enn ham selv eller sterkere.

Og så merket du deg kanskje at de gruppene han nevner er menn med lav utdannelse bosatt på bygda, og høye kvinner med høy utdannelse.

Så krysspresset her går begge veier; Per definisjon vil alle menn ha en 25 åring med Playboy kropp og evig ungdom.

Kanskje det er flere som burde ta en solid titt i speilet?

Er enig i det du sier. Begge kjønn har da alltid prøvd seg på stigen oppover fremfor det motsatte.

Men det det handler om er jo at kvinner selv nå kommer seg opp i de posisjonene og stillingene og får den statusen de "tidligere" har jaktet seg til gjennom sin mann. Og dermed blir fokuset rettet mot menn som har utrettet enda mer en jentene igjen og man siler ut de mennene som tidligere hadde grei status til at de er "normale" folk.

Med andre ord så jakter kvinnene etter en mindre og mindre gruppe menn ettersom de selv har den statusen og pengene menn tidligere tilbydde dem, mens menn fremdeles sikter seg inn til de samme jentene som de har gjort i alle år.

Endret av Timza
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...