Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Forklar foreldrene dine at hun ikke er sterk nok, det er selvfølgelig uheldig å bli satt opp før man er klar. Nå vet ikke jeg hvor gammel jenta di er, ramla bare inn her nå, men her må de jo bare høre på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med hun over. De må jo bare høre på dere. Det er deres barn så dere tar til syvende og sist valget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar foreldrene dine at hun ikke er sterk nok, det er selvfølgelig uheldig å bli satt opp før man er klar. Nå vet ikke jeg hvor gammel jenta di er, ramla bare inn her nå, men her må de jo bare høre på deg.

Ja, vi har ikke problemer med å si ifra :) Om de respekterer det er noe annet, det er det som irriterer vettet av meg :P Hadde en episode tidligere hvor mamma ga f* og ga E fast føde selv om jeg hadde sagt nei tidligere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over. De må jo bare høre på dere. Det er deres barn så dere tar til syvende og sist valget. :)

Riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar foreldrene dine at hun ikke er sterk nok, det er selvfølgelig uheldig å bli satt opp før man er klar. Nå vet ikke jeg hvor gammel jenta di er, ramla bare inn her nå, men her må de jo bare høre på deg.

 

Står i tickeren/siganturen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi har ikke problemer med å si ifra :) Om de respekterer det er noe annet, det er det som irriterer vettet av meg :P Hadde en episode tidligere hvor mamma ga f* og ga E fast føde selv om jeg hadde sagt nei tidligere.

Jeg har lest hele dagboka du nå (økedøgn, så blir mye mobilsurfing:p) , og jeg ser at de kanskje ikke er så enkle å prate med. Jeg lurer på hvorfor noen gjør sånt? Svigermor kan være litt sånn her, men vi har vært veldig tydelige hele veien så håper ho respekterer det. Uansett, det er dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å si ifra.. Dersom du skal til fysioterapeut kan du jo spørre hva hun sier, også bruke det som argument? (" Fysio har sagt at hun ikke skal sitte selv ")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele dagboka du nå (økedøgn, så blir mye mobilsurfing:p) , og jeg ser at de kanskje ikke er så enkle å prate med. Jeg lurer på hvorfor noen gjør sånt? Svigermor kan være litt sånn her, men vi har vært veldig tydelige hele veien så håper ho respekterer det. Uansett, det er dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å si ifra.. Dersom du skal til fysioterapeut kan du jo spørre hva hun sier, også bruke det som argument? (" Fysio har sagt at hun ikke skal sitte selv ")

Ja, her er det vi som skal ha siste ordet uansett! Hun får mene hva hun vil, men til sist skal hun respektere vårt valg. Det kommer nok en dag hvor jeg sprekker og hun virkelig får høre hva jeg synes om oppførselen hennes. Akkurat det orker jeg ikke nå, men det blir nok godt den dagen det skjer.

 

Jenta vår er snart 7 måneder (ser nå at Millimani kom meg i forveien) :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bleieutslett!! Stakkar, lillemor har skikkelig rød og sår stump :( Prøver å smøre med inotyolsalve, men det blusser stadig opp. Blir ildrød mellom skinkene og så tørr og sår at hun flasser. Tidligere hadde hun to fæle sår på kjønnsleppene. Så ut som brannsår, og som hun gråt :( Det området er heldigvis fint nå...

Kan det være nye bleier hun reagerer på, tro? Annen type olje? Vi bruker bare vann og babyolje. Uff. Synes så synd på henne nå. Kjøpte en pakke libero og ser om det går seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bleier har dere brukt? huff, stakkars lille :( Hadde litt av det i sommer når vi brukte pampers (de har egen lotion i bleia.) men inotyol og lufttørking gjorde det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bleier har dere brukt? huff, stakkars lille :( Hadde litt av det i sommer når vi brukte pampers (de har egen lotion i bleia.) men inotyol og lufttørking gjorde det bedre.

Vi byttet til rema 1000 sine. Veldig fornøyd med dem, men dumt hvis det er de som forårsaker utslettet. Virker som det ble bedre med en gang etter vi byttet til libero igjen! Fortsatt sårt, men betraktelig bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stakkar pusen vår! Hun ble kastrert på onsdag, og i går så jeg at det hadde gått infeksjon i såret. Det hadde åpnet seg, og da jeg rørte ved såret tøt det ut puss. Huff! Sendte henne inn i dag, de fikk åpnet såret på nytt, renset og satt inn dren... Nå ser hun virkelig trist ut :(

Det verste er at jeg måtte ringe vetrinæren da jeg kom hjem, for vi fikk da ikke med noe smertestillende! Fy f... Hvilken vetrinær glemmer å sende med smertestillende etter et kirurgisk inngrep? Målløs! Jeg har sagt til meg selv flere ganger at jeg aldri skal inn på den klinikken igjen, men nå er det virkelig siste gangen. Amatører, rett og slett :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars pus :( 

Husker selv hvor borte våre puser var av det, og smertestillende var så viktig. Håper pus har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars pus :(

Husker selv hvor borte våre puser var av det, og smertestillende var så viktig. Håper pus har det bra!

Hun har det bra nå :) Krysser fingrene for at hun ikke trenger dyrlegehjelp mer, annet enn vaksine og helsesjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

God jul og godt nyttår!

Det ble lite oppdatering her inne etter flytting og oppussing av KG-forumet ;) Vi har det kjempefint, både to- og firbeinte! Vi trives kjempegodt i den nye leiligheten :)

E har i tillegg blitt.. et barn! Ikke lenger en baby! Hun har nå to tenner nede og fire som nettopp kom frem oppe, hun vinker, sier "mamma" (men bare når hun gråter, så jeg er litt i tvil om det er bevisst eller bare leiseg-ord), hun kaver seg fremover og hermer lyder. Hun "bjeffer" til hunden og "mjauer" til katten :) Det er så tydelig at hun forstår så mye mer nå. Bare nå i jula synes jeg hun har utviklet seg mye! Til jul fikk hun  forresten en kjempefin gyngehest av oss, litt tidlig enda kanskje, men mamsen syntes hun bare måtte ha den nå ;) Julaften feiret vi hos svigers, og vi hadde en kjempefin kveld. E forstod selvsagt ikke mye av gavene, men en lekemobil falt godt i smak :) Jeg fikk det jeg ønsket meg; nye ski, YSL Black Opium parfyme og Rosendahl kaffekanne!

E er forresten ca. 70cm lang og veier omtrent 7,5kg. Vi er på tanken på å kjøpe ny bilstol til henne på nyåret. Virker litt trangt i maxi-cosi'n?

I morgen blir det steking av kalkun, så kommer broren min og samboeren hans for å feire med oss! Er spent på om E sover gjennom alt bråket, men tror og håper det ikke blir sendt opp så mye fyrverkeri på grunn av stormen. I verste fall høres ikke smellene like godt!

Snakkes neste år!

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...