Gå til innhold

Say yes to the dress - bridesmaids


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett på dette? Det går på TLC 19.30-20.30. Er amerikanske brudepiker gærne? De har jo med seg 8-10 brudepiker som skal bli enige om en kjole! Full av krangler og diskusjoner som gjør bruder og brudepiker lei seg. Er dette sant, eller er det et manus?



Anonymous poster hash: 82ac8...92b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig, ja. Vennskap går over styr der borte, enten på grunn av en bridezilla eller en umulig brudepike.

Bryllup ses på som en stor mulighet for brudepikene til å skaffe seg mann, og da vil de jo ta seg best mulig ut. Men når man har sagt ja til å være brudepike plikter man å gjøre brudens visjon til virkelighet, samme hvor idiotisk den måtte være. Noen bruder er også nøye på at ingen brudepiker må ta seg bedre ut en bruden selv, og det påvirker kjolevalget.

Det er som oftest også brudepikene selv som betaler kjolene. Jeg kan jo forstå at det ikke er morsomt å betale to tusen kroner for en fæl, ukledelig kjole man bare bruker én dag.

Potensielt humlebol, det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er artig underholdning da. Jeg skjønner liksom ikke helt at det går an å bli så uvenner pga en kjole, men amerikanere er jo noe for seg selv. Kjipt å krangle på tv, men det er de jo klar over. Nå er det tilbake til brudekjolene, og følget er jo ikke nådig. Selv om bruden liker kjolen kjempegodt, trykker de henne ned med stygge bemerkninger. Bruden blir jo synlig lei seg, og velger ikke kjolen pga kommentarene. Nå finner riktignok de aller fleste en annen kjole som alle er fornøyde med, men synes det er så dårlig gjort å snakke såpass nedsettende om en venninne.



Anonymous poster hash: 82ac8...92b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Synes det er gøyal underholdning, spesielt nå som jeg er forlovet selv, men så på det innimellom før også fordi jeg likte dramaet. 

Men forstår meg virkelig ikke på venner og familie som kritiserer bruden sønder og sammen, der hun står og i utgangspunktet føler seg fin i en kjole hun har valgt ut. Folk, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har nettopp oppdaget og blitt hektet på denne serien, selv om jeg ikke er i markedet for brudekjole :laugh: og så sitter jeg der og ergrer meg over at "alle" skal ha stroppeløst og havfruefasong. Og velger bort de flotte ballkjolene jeg synes de burde valgt :fnise: er det ingen som velger tradisjonelt lenger? Alle skal "fremheve kurvene sine" og ender opp med ting som tyter frem både her og der. 

Finnes det forresten noen norsk utgave av dette programmet? 

Anonymkode: 670b4...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp oppdaget og blitt hektet på denne serien, selv om jeg ikke er i markedet for brudekjole :laugh: og så sitter jeg der og ergrer meg over at "alle" skal ha stroppeløst og havfruefasong. Og velger bort de flotte ballkjolene jeg synes de burde valgt :fnise: er det ingen som velger tradisjonelt lenger? Alle skal "fremheve kurvene sine" og ender opp med ting som tyter frem både her og der. 

Finnes det forresten noen norsk utgave av dette programmet? 

Anonymkode: 670b4...90d

Eneste jeg irriterer meg over er de helvetes stroppeløse med "sweetheart neckline"... Så FUCKINGS originalt! :P 

Og takk gud for at færre og færre på det programmet velger prinsessekjole! Akk så kjedelig :P 

Takker også Vår skaper for at det ikke finnes en norsk utgave. Alle fornorskede program (masterchef, bakekriger og lignende) blir ØDELAGT fordi norsk ikke kan måle seg med australsk, amerikansk og kanadisk. 

Jeg EEEEEELSKER say yes to the dress 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes havfruekjoler er sååå lite flatterende på de aller fleste. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ha det alle sammen. En liten kul på en slank mage ser jo diger ut i den fasongen. Også ser det så rart ut nå skjørtet strutter ut midt på låret. 

Og de Pnina Tornay kjolene som er så fine og ekslusive.. jeg synes mange av de er litt vel sexy/avkledd. Gjennomsiktig topp på brudekjolen liksom.. Nei, ikke min smak altså. 

De har mange flotte kjoler der, men mange som ikke er veldig fine også. Men jeg får alltid lyst til å prøve brudekjoler selv også når jeg ser på :ler: 

Anonymkode: 01e98...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp oppdaget og blitt hektet på denne serien, selv om jeg ikke er i markedet for brudekjole :laugh: og så sitter jeg der og ergrer meg over at "alle" skal ha stroppeløst og havfruefasong. Og velger bort de flotte ballkjolene jeg synes de burde valgt :fnise: er det ingen som velger tradisjonelt lenger? Alle skal "fremheve kurvene sine" og ender opp med ting som tyter frem både her og der. 

Finnes det forresten noen norsk utgave av dette programmet? 

Anonymkode: 670b4...90d

Akkurat denne tråden handler vel om brudepikekjoler, men det spiller i grunnen ingen rolle. :)

Jeg har aldri hørt om en norsk versjon, men det finnes massevis av ulike serier om brudekjoler ellers. Bare i "Say Yes"-konseptet er det en hel rekke. Jeg liker ellers "I Found the Gown," fra outlet-butikken Vows. Og "Curvy Brides," fra en salong med plus size-kjoler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes havfruekjoler er sååå lite flatterende på de aller fleste. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ha det alle sammen. En liten kul på en slank mage ser jo diger ut i den fasongen. Også ser det så rart ut nå skjørtet strutter ut midt på låret. 

Anonymkode: 01e98...e4c

Enig, den fasongen er ofte lite flatterende selv på sylslanke. Men lurer litt på om det er et mer amerikansk fenomen, husker ikke å ha sett noen bruder med havfruekjoler her hjemme. 

2 timer siden, Emera skrev:

Akkurat denne tråden handler vel om brudepikekjoler, men det spiller i grunnen ingen rolle. :)

Jeg har aldri hørt om en norsk versjon, men det finnes massevis av ulike serier om brudekjoler ellers. Bare i "Say Yes"-konseptet er det en hel rekke. Jeg liker ellers "I Found the Gown," fra outlet-butikken Vows. Og "Curvy Brides," fra en salong med plus size-kjoler. 

Huff, jeg klarte visst svare i feil tråd. Ville unngå kommentarer om at "det finnes tusen tråder fra før", men bommet visst likevel :fnise:. Moderatorene kan godt dele tråden. Men det er heldigvis i samme gaten. La merke til en ting da jeg så de siste programmene, jeg ser masse lekre kjoler i programmet, men de sitter alltid på statistene og ikke på de som har hovedrollen. Synes de man ser i bakgrunnen har mye bedre smak :laugh:. Men det er kanskje bevisst at de ikke velger tradisjonelle bruder. Men er det ingen som bruker ERMER lenger? Og ja, jeg har også lagt merke til de med gjennomsiktig topp, ser ut som de går i undertøyet og har glemt kjolen. 

Anonymkode: 670b4...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syns Say yes to the dress er moro å se på, men er enig i at de folkene brudene har med seg kunne vært litt greiere når de skal kommentere kjolene de prøver. Nå er jeg kanskje litt blind på hva folk kler, men syns selv mange av kjolene de prøver er utrolig fine. Det er jo uansett bruden som velger til slutt.

Havfruefasongen har jeg ikke særlig sansen for selv, men noen kler dem jo fint. Har litt større hofter, lår og rumpe enn jeg skulle ønske, så da vil ikke jeg gå med noe som får det til å se enda større ut.

Ballkjoler er nydelige, og de litt løsere kjolene. Skal jeg gifte meg en gang kunne jeg selv gjerne brukt en litt avslappet ballkjole eller noe fantasy/sommerhage-inspirert. Noe ala Ringenes Herre eller noe. Har sansen for kjolene til Arwen, blant andre. Lange ermer med detaljer og halterneck er også nydelig, så lenge man kler det. Gjerne med litt blomster i håret og slikt, hehe. Har nesten planen klar om jeg skulle gift meg noen dag.

Er singel, men må innrømme jeg får litt lyst til å prøve brudekjoler bare for moro skyld når jeg ser dette programmet.

Så også nå at dette var for brudepikekjoler. Oops.

Endret av TinyBean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt lenge på om de selgerne i butikken også bestemmer seg litt for hva bruden skal gå med, og trenden for hva som "folk skal ha" har mye å si. 

Dessuten så tror jeg de lager litt drama med mor som ikke liker brudekjole, eller venner som sier nei,  brudgom som av og til er med, selgere som tar litt av pga. valg av kjole, bare for å lage tv underholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt bekymra når mødrene i disse seriene presterer å si "denne dagen har jeg drømt om hele livet". Har de virkelig drømt hele livet om at deres framtidige datter skal prøve en kjole? Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...