Gå til innhold

33 grunner til å bli maskulinist


Gjest Iben

Anbefalte innlegg

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11:

Fordi blader og magasiner og reklamer og tegneseriestriper og sånn.

http://thomatkinson.files.wordpress.com/2013/09/book.jpg


http://www.officialpsds.com/images/thumbs/Batman-AnimatedCartoon-psd40850.png



12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22:

Fordi krig og elendighet og sånn.

http://www.culture24.org.uk/asset_arena/1/56/60/406651/v0_master.jpg


23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33:

Fordi familievold og sånn.

http://livingwithoutsex.files.wordpress.com/2013/04/tumblr_m6pw6u63ot1qlc8koo1_1280.jpg?w=640

Derfor: Bli maskulinist! :Nikke:


Ser dere selv hvor tåpelig, egosentrisk og navlebeskuende det blir med en gang man snur det på hodet?

Hovedinnlegget er redigert pga. kopirett.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes faktisk ikke at det er tåpelig om menn ville jobbet mot å bli fremstilt som objekter eller at menn jobber mot vold som rammer menn.

Dersom det er slik at den jevne mann synes at det er å jobbe mot forskjellige typer vold, urett mm som rammer menn, så synes jeg ikke at det er rart at grinebiterne her inne som føler seg tilsidesatt av samfunnet er så grinete fordi de føler at ingen jobber for menns sak.

( Du glemte å få med at menn stort sett er utsatt for vold av andre menn)

Anonymous poster hash: b001e...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11:

Fordi blader og magasiner og reklamer og tegneseriestriper og sånn.

12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22:

Fordi krig og elendighet og sånn.

23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33:

Fordi familievold og sånn.

Derfor: Bli maskulinist! :Nikke:

Ser dere selv hvor tåpelig, egosentrisk og navlebeskuende det blir med en gang man snur det på hodet?

Syns ikke det. Er jo positivt å jobbe for menns sak og

Endret av Avalon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes faktisk ikke at det er tåpelig om menn ville jobbet mot å bli fremstilt som objekter eller at menn jobber mot vold som rammer menn.

Dersom det er slik at den jevne mann synes at det er å jobbe mot forskjellige typer vold, urett mm som rammer menn, så synes jeg ikke at det er rart at grinebiterne her inne som føler seg tilsidesatt av samfunnet er så grinete fordi de føler at ingen jobber for menns sak.

( Du glemte å få med at menn stort sett er utsatt for vold av andre menn)

Anonymous poster hash: b001e...0d6

Syns ikke det. Er jo positivt å jobbe for menns sak og

Poenget er at hverken "maskulinisme" eller "feminisme" er løsningen på noe som helst, da begge ideologiene er for navlebeskuende og egosentrerte til å takle menneskelige utfordringer på en helhetlig måte. Man oppnår ingenting konstruktivt ved å forsøke å tvinge enhver menneskelig utfordring inn under virkelighetsfjerne rammer, hvor ting "kun rammer kvinner" eller "kun rammer menn". Det eneste man oppnår med det er å sette kjønnene opp mot hverandre i noen slags "lidelseskonkurranse", hvilket er direkte patetisk. Det eneste logiske er å adoptere "humanisme" som sin ideologi, ikke "feminisme" og ikke "maskulinisme".

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hverken "maskulinisme" eller "feminisme" er løsningen på noe som helst, da begge ideologiene er for navlebeskuende og egosentrerte til å takle menneskelige utfordringer på en helhetlig måte. Man oppnår ingenting konstruktivt ved å forsøke å tvinge enhver menneskelig utfordring inn under virkelighetsfjerne rammer, hvor ting "kun rammer kvinner" eller "kun rammer menn". Det eneste man oppnår med det er å sette kjønnene opp mot hverandre i noen slags "lidelseskonkurranse", hvilket er direkte patetisk. Det eneste logiske er å adoptere "humanisme" som sin ideologi, ikke "feminisme" og ikke "maskulinisme".

Jeg tenker at det ville blott en større " lidelseskonkurranse" om man skulle jobbe for dette for begge kjønn samtidiig og ser levende for meg at en del menn ville gått lei, når de som skulle ha hatt fokus på begge kjønns rettigheter og livsvilkår, hadde jobbet mot ting som rammer kvinner for lenge i gangen. - Jeg snakker her om barnebruder, bortvelgelse av jentefoster/ drap av jentebarn, overfallsvoldtekter osv.

Synes det er greit å dele litt, da menns og kvinners problemer er forskjellige

Anonymous poster hash: b001e...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vold når en kvinne angriper menn. Det er bare vold når en mann angriper en kvinne.



Anonymous poster hash: 19733...270
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk at du tar opp noen viktige problemstillinger her. Det er hverken tåpelig, egosentrisk eller navlebeskuende å rette fokus mot svakheter i vårt samfunn. Det er tvert i mot nødvendig for at samfunnet skal gå framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11:

Fordi blader og magasiner og reklamer og tegneseriestriper og sånn.

http://thomatkinson.files.wordpress.com/2013/09/book.jpg

http://www.officialpsds.com/images/thumbs/Batman-AnimatedCartoon-psd40850.png

12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22:

Fordi krig og elendighet og sånn.

http://www.culture24.org.uk/asset_arena/1/56/60/406651/v0_master.jpg

23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33:

Fordi familievold og sånn.

http://livingwithoutsex.files.wordpress.com/2013/04/tumblr_m6pw6u63ot1qlc8koo1_1280.jpg?w=640

Derfor: Bli maskulinist! :Nikke:

Ser dere selv hvor tåpelig, egosentrisk og navlebeskuende det blir med en gang man snur det på hodet?

Hovedinnlegget er redigert pga. kopirett.

- Avalon, mod

Ikke spesielt egosentrisk og navlebeskuende, men kanskje litt feil innfallsvinkel? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med tråden. Manns- og kvinneidealet som er mediaskapt har lite med virkelighetens menn og kvinner å gjøre, men jeg har til gode å se halvnakne, vakre og muskuløse menn reklamere for tamponger, ammeBHer ... Venter litt på dem :-P

Maskulinisme; er det et uttrykk for at kvinner og menn skal være likestilte? Kvinner har jo kjempet den kampen ganske lenge nå, og vi ser stadig kvinner innta arenaer som tidligere var forbeholdt menn: Forsvaret, sjåfører, medisin, piloter, håndverkere, you name it. Vil du at flere menn skal velge omsorgsyrker, bli lærere i barneskolen eller lignende?

Det siste bildet, som viser en mann med blåveis og skal illustrere at det finnes kvinner som slår sine partnere, er dessverre fremdeles tabu, på samme måte som det har vært (og er?) tabu for kvinner å innrømme at de ble slått av sine partnere.

Skal maskulinisme være et uttrykk for menn som ikke ønsker å være feminine? Men det er dere jo på god vei til å bli ... Bare se på blogg-gutta, med pudderkvast og øyenskygge.

Jeg tror du må utdype litt.

Anonymous poster hash: 7a78d...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det. Er jo positivt å jobbe for menns sak og

Viker jo ikke slik på dette forumet. Her blir disse blant annet kalt for bitterpikk og patetiske av DEG og de fleste andre kvinner her på forumet.

Anonymous poster hash: 9c1c3...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes faktisk ikke at det er tåpelig om menn ville jobbet mot å bli fremstilt som objekter eller at menn jobber mot vold som rammer menn.

Dersom det er slik at den jevne mann synes at det er å jobbe mot forskjellige typer vold, urett mm som rammer menn, så synes jeg ikke at det er rart at grinebiterne her inne som føler seg tilsidesatt av samfunnet er så grinete fordi de føler at ingen jobber for menns sak.

( Du glemte å få med at menn stort sett er utsatt for vold av andre menn)

Anonymous poster hash: b001e...0d6

Poenget er å belyse hvor lite konstruktivt feminisme er.

Anonymous poster hash: a0f43...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hverken "maskulinisme" eller "feminisme" er løsningen på noe som helst, da begge ideologiene er for navlebeskuende og egosentrerte til å takle menneskelige utfordringer på en helhetlig måte. Man oppnår ingenting konstruktivt ved å forsøke å tvinge enhver menneskelig utfordring inn under virkelighetsfjerne rammer, hvor ting "kun rammer kvinner" eller "kun rammer menn". Det eneste man oppnår med det er å sette kjønnene opp mot hverandre i noen slags "lidelseskonkurranse", hvilket er direkte patetisk. Det eneste logiske er å adoptere "humanisme" som sin ideologi, ikke "feminisme" og ikke "maskulinisme".

Det stemmer at feminisme er sterkt knyttet opp mot kvinnebevegelsen, men jeg tror du misforstår om du mener feminisme handler om at ting "kun rammer kvinner".

Feminisme handler om likestilling. Ikke at kvinner er best, ikke at menn er teite. Men likestilling. Man kunne like gjerne kalt det humanisme, likestillingsisme eller hva som helst. Er det femidelen av ordet du reagerer på? For det finnes mange ord som har "mann" i seg, uten at det er noe kjønnsspesifikt ved det.

Dessverre er kvinnebevegelsen fortsatt noe vi trenger, og jeg kan forstå at man assosierer feminisme med kvinnebevegelse. For det er faktisk fortsatt slik, at kvinner blir ekskludert og/eller sjikanert kun på grunnlag av kjønn. Dette skjer i større grad med kvinner enn med menn.

Hvordan det er navlebeskuende å ønske seg de samme rettigheter og muligheter, og den samme trygghet og frihet for begge kjønn, har jeg store problemer med å forstå.

Det er mulig du opplever det som virkelighetsfjernt å oppleve utestengelse og krekling på grunnlag av kjønn, men for veldig mange mennesker er det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at feminisme er sterkt knyttet opp mot kvinnebevegelsen, men jeg tror du misforstår om du mener feminisme handler om at ting "kun rammer kvinner".

Feminisme handler om likestilling. Ikke at kvinner er best, ikke at menn er teite. Men likestilling. Man kunne like gjerne kalt det humanisme, likestillingsisme eller hva som helst. Er det femidelen av ordet du reagerer på? For det finnes mange ord som har "mann" i seg, uten at det er noe kjønnsspesifikt ved det.

Dessverre er kvinnebevegelsen fortsatt noe vi trenger, og jeg kan forstå at man assosierer feminisme med kvinnebevegelse. For det er faktisk fortsatt slik, at kvinner blir ekskludert og/eller sjikanert kun på grunnlag av kjønn. Dette skjer i større grad med kvinner enn med menn.

Hvordan det er navlebeskuende å ønske seg de samme rettigheter og muligheter, og den samme trygghet og frihet for begge kjønn, har jeg store problemer med å forstå.

Det er mulig du opplever det som virkelighetsfjernt å oppleve utestengelse og krekling på grunnlag av kjønn, men for veldig mange mennesker er det ikke det.

Litt av problemet her er jo at mange feminister på den ene siden omtaler en form for "kardemommeby-feminisme" som kun går ut på at alle skal ha det fint og ingen diskrimineres, samtidig som feminismen i praksis gir utslag i særtiltak for kvinner og bagatellisering av problemer som rammer menn. Det er nok hovedgrunnen til at under en av fem kvinner, og kun noen få prosent menn vil kalle seg feminister, fordi det vi ser i praksis er en diskriminerende ideologi som de færreste ønsker å støtte.

Jeg ønsker ikke en motbevegelse mot feminismen, fordi jeg mener det er kontraproduktivt. Om menn lager egne grupper som, i likhet med de feministiske, krafser til seg penger og oppmerksomhet om egne interesser, så kaster vi bort alt for mye ressurser i en "elendighetskonkurranse", der de man hevder å kjempe for er taperne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11:

Fordi blader og magasiner og reklamer og tegneseriestriper og sånn.

http://thomatkinson.files.wordpress.com/2013/09/book.jpg

http://www.officialpsds.com/images/thumbs/Batman-AnimatedCartoon-psd40850.png

12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22:

Fordi krig og elendighet og sånn.

http://www.culture24.org.uk/asset_arena/1/56/60/406651/v0_master.jpg

23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33:

Fordi familievold og sånn.

http://livingwithoutsex.files.wordpress.com/2013/04/tumblr_m6pw6u63ot1qlc8koo1_1280.jpg?w=640

Derfor: Bli maskulinist! :Nikke:

Ser dere selv hvor tåpelig, egosentrisk og navlebeskuende det blir med en gang man snur det på hodet?

Hovedinnlegget er redigert pga. kopirett.

- Avalon, mod

og dette kommer fra en bruker med et kvinnenavn som har et profilbilde som oser av vold?

Kvinne er kvinne verst, heter det. Men jammen er ikke mann mann verst, også.

Anonymous poster hash: d0f8b...577

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg er feminist.

Men jeg har ingen problemer med å innrømme at tradisjonell kvinnebevegelse ikke har jobbet for generell likestilling mellom kjønn, men kun for kvinner. Så var også behovet et annet da fenismen oppstod. Når en må kjempe for slike ting som stemmerett, rett til abort, rett til lik lønn, osv. i en mannsdominert verden så var det nødvendig med de store sleggene og høylytte ropene.

I vår del av verden har vi oppnådd mye for kvinners rettigheter, og nå gjenstår i stor grad vedlikeholdsarbeidet samt å opparbeide rettigheter i land der kvinner fortsatt er undertrykt.

Når det gjelder likestilling mellom kjønnene så er det en sak som må arbeides med av begge kjønn. Jeg er ikke spesielt imponert over hvordan enkelte ser på barn og fedres rettigheter med påstått generaliserende karakteristikker av omsorgsevne.

Vi plikter alle å kjempe mot urettferdighet og kjønnsdiskriminering, men det er kanskje på tide at menn organiserer seg slik feministene har gjort slik at vi kan slå ned på kjønnslemlestelse, undervisning basert på "snille piker" som sitter i ro og latterliggjøring av vold og voldtekt utført av kvinner mot menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker at du måtte ty til blader fra utlandet.



Anonymous poster hash: 853f6...4ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist.

Men jeg har ingen problemer med å innrømme at tradisjonell kvinnebevegelse ikke har jobbet for generell likestilling mellom kjønn, men kun for kvinner. Så var også behovet et annet da fenismen oppstod. Når en må kjempe for slike ting som stemmerett, rett til abort, rett til lik lønn, osv. i en mannsdominert verden så var det nødvendig med de store sleggene og høylytte ropene.

I vår del av verden har vi oppnådd mye for kvinners rettigheter, og nå gjenstår i stor grad vedlikeholdsarbeidet samt å opparbeide rettigheter i land der kvinner fortsatt er undertrykt.

Når det gjelder likestilling mellom kjønnene så er det en sak som må arbeides med av begge kjønn. Jeg er ikke spesielt imponert over hvordan enkelte ser på barn og fedres rettigheter med påstått generaliserende karakteristikker av omsorgsevne.

Vi plikter alle å kjempe mot urettferdighet og kjønnsdiskriminering, men det er kanskje på tide at menn organiserer seg slik feministene har gjort slik at vi kan slå ned på kjønnslemlestelse, undervisning basert på "snille piker" som sitter i ro og latterliggjøring av vold og voldtekt utført av kvinner mot menn.

Det kan vi gjøre, men det blir som sagt ekstremt kontraproduktivt hvis kvinnegrupper skal krisemaksimere og produsere myter, mens "mannegrupper" skal gjøre det samme. Det er i seg selv ett problem at vi i Norge i dag eksempelvis fokuserer på "vold mot kvinner" fremfor vold i nære relasjoner og vold generelt, psykiske problemer og press på unge jenter, fremfor ungdom osv. Vi må heller ta alles problemer seriøst enn å slenge oss med i en skrikekonkurranse der vinneren belønnes med statlige midler og mediefokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Det kan vi gjøre, men det blir som sagt ekstremt kontraproduktivt hvis kvinnegrupper skal krisemaksimere og produsere myter, mens "mannegrupper" skal gjøre det samme. Det er i seg selv ett problem at vi i Norge i dag eksempelvis fokuserer på "vold mot kvinner" fremfor vold i nære relasjoner og vold generelt, psykiske problemer og press på unge jenter, fremfor ungdom osv. Vi må heller ta alles problemer seriøst enn å slenge oss med i en skrikekonkurranse der vinneren belønnes med statlige midler og mediefokus.

I en ideell verden ser man lenger enn sin egen nese. I den virkelige verden er det ofte slik ar de som opplever diskriminering er de som er mest nærliggende til å definere problemet.

Jeg synes for eksempel det er helt hårreisende at vi har en lov som gjør det ulovlig å kjønnslemleste jenter mens det er lov å gjøre det sanne med guttebarn. Hvorfor roper ikke alle menn høyt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ideell verden ser man lenger enn sin egen nese. I den virkelige verden er det ofte slik ar de som opplever diskriminering er de som er mest nærliggende til å definere problemet.

Og nettopp derfor er det viktig at vi ikke graver oss ned i ideologier som legger skylden for vår "elendighet" på andre og slutter å dyrke offerroller og myter. Om alle skal gå rundt med tunellsyn er vi dømt til å gå og stange i hverandre.

Jeg synes for eksempel det er helt hårreisende at vi har en lov som gjør det ulovlig å kjønnslemleste jenter mens det er lov å gjøre det sanne med guttebarn. Hvorfor roper ikke alle menn høyt om dette?

I hovedsak to grunner tror jeg:

1: det er problematisk å sette likhetstegn mellom omskjæring av gutter av religiøse og kulturelle årsaker, og omskjæringen av kvinner som ofte er ett mye voldsommere inngrep som har til hensikt å ødelegge hennes muligheter for ett normalt seksualliv.

2: Det sitter antagelig lenger inne for menn å "rope høyt" om hvor ille vi har det. Det kommer ikke like naturlig for oss å kreve fra offerrollen.

Jeg tror uansett ikke det er noen løsning om også menn fyrer opp selvsentrerte ideologier og organisasjoner for å svartmale sin egen situasjon. Men i en tid der dette ser ut til å være normen er det kanskje ikke så mye valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden TS har oppgitt at kjønn ikke er viktig forstår jeg ikke hva han/hun vil!



Anonymous poster hash: 4308f...af3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden TS har oppgitt at kjønn ikke er viktig forstår jeg ikke hva han/hun vil!

Anonymous poster hash: 4308f...af3

Vedkommende skriver da hensikten temmelig klart i innlegg nummer 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...