Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, Wolfmoon skrev:

*ser for meg Cata kavende i en punktert madrass i natt* :skratte: 

:rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk.Av.Glis

Begge to...

Så langt super helg for mitt vedkommende. Rett etter jobb i går hev jeg meg i bilen og kjørte til storbyen med planer om rabiat shopping. Jeg skal jo prøve meg litt som "Fjols til fjells" i sommer og følte behov for en ny turbukse. Min kjære gamle kondemnerte jeg i fjor siden den var blitt noen nummer for stor og den dessuten var utslitt. I stedet kjøpte jeg en av merket "Twenty Four" som kjentes helt grei ut i butikken. Ute i terrenget not so much. Den kondenserte. Dvs. den var så vind- og vanntett at den ikke pustet og jeg ble klam alle steder. Altså temmelig ubehagelig sak å gå i . Den er OK med ullongs under, men jeg kan da ikke bruke det hele tiden. Mye googling og litt utspørring av venner, samt tråd på KG fikk meg til å google mitt gamle buksemerke: Mc Kinley og etter en aftens søk kom jeg fram til en modell som etter beskrivelsen å dømme var nokså lik min gamle bukse. 

Den hadde de selvsagt ikke her, men så en butikk i storbyen hadde den. Altså bestemte jeg meg for helgeutflukt. Jeg bestilte rom på et koselig lite hotell og dro i går. Hadde en bedre middag i går kveld og tok livet aldeles med ro (miniferie på ca. 14 timer :ler: ) . 

Etter frokost hev jeg meg ibilen igjen, navigerte frem til sportsbutikken jeg hadde funnet på nett og handlet bukse. Den er litt tynnere i stoffet enn den jeg hadde før, men virker som det er ellers noenlunde likt i egenskapene. Dessuten var buksa god å ha på og lett å røre seg i (mye stretch i stoffet). Den fikk bli med hjem. Det skader jo heller ikke at prisen var helt OK - kun 399,- . I samme slengen kjøpte jeg med meg en mellomstor drysack og en "nødsekk" (altså en sånn varmereflekterende tynn sekk som man krabber inni hvis man blir overfalt av dårlig vær i fjellet, eller man skader seg og må reddes). Har ingen planer om å gå så utenfor allfarvei at jeg trenger den, men likevel - til den nette sum av 150 så fikk den bli med. 

228361_903_1.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behov for "heat sack" rykker nærmere. Skulle kjøpe turkart til den ene hytta jeg skal besøke i ferien, men slet pokker meg med å finne riktig kartblad :sinnatagg:. Det lover ikke godt for navigasjonen i det virkelige liv når jeg til og med sliter med å finne det rette kartet på PC'n. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lettere å navigere når du har funnet riktig kart, enn det er å finne riktig kart i utgangspunktet :P 

Og hurra for ny turbukse, den ser veldig god ut. Selv sverger jeg til Stormberg, opplever at det er bra kvalitet til en billig penge, men siden jeg går lite i fjellet om sommeren, så har jeg mer høstbukse enn sommerbukse. Derav ingen råd til buksekjøp fra meg. Men det fine med turbuksa mi, er at den funker knall til andre uteaktiviteter enn fjelltur også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kommer også til å bli allround fritidsbukse, tenker jeg. Det var slik min forrige McKinley fungerte i allfall. Jeg er liksom ikke naturlig fjellgeit selv om jeg har lyst til å prøve fjellet littegrann. 

Det eneste jeg som kjent er "naturlig" er sofabonde. :ler: 

Akkurat det har jeg glatt oversett i dag og jeg har for første gang i mitt liv jogget 18 km. Halvmaraton blir stadig mer oppnåelig. Beina var ikke gode de siste kilometrene, men hadde det vært et løp skulle jeg nok klart å skvise ut 3 km til tenker jeg. Jeg er altså veldig stolt av meg selv i dag. Mistenker det kommer til  å bli en vond natt, men det får jeg heller leve med. Akkurat nå kjennes ikke beina alt for ille. Kom inn for en times tid siden og det verker bare sånn passe. Blir spennende å se om det øker på etterhvert eller om det holder seg på dette nivået. Av og til når jeg har løpt langt så får jeg sånn intens muskelverk om natta at jeg holder på å bli tussete. Det er ikke snakk om skade som sådan, bare rett og sett intens småverking fra korsryggen og ned til tærne.

Akkurat nå kjennes det forbausende bra i grunnen. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står man på beina etter 18 km, så tror jeg uten tvil man har et halvmaraton inne! :fnise:

Godt jobba! Jeg sliter i grunn lite med beina, hadde litt tendenser til krampe før, men det har blitt bedre med magnesium. 

Sitt med beina høyt i kveld, og nyt følelsen av å ha løpt langt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bein opp, den er grei. Føler meg allerede passe stolt over meg selv, så tenk hvor utålelig jeg blir i oktober. :ler: Det verste er at når jeg først har fått unna den første kilometeren så er langløping faktisk litt OK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg greit over de 18. Faktisk. *stolt*

Jeg fikk både sove om natta og var i stand til å gå trapp dagen derpå. Faktisk var det såpass greit at jeg tok meg en rusletur i meget fredelig tempo også. Det er vel det man kaller restitusjonstrening? Denne helga ligger an til å bli fredeligere. Vurderer en svipp til naboby nå på formiddagen (må bare drikke kaffen min først) og så en tur på treningssenteret i ettermiddag. Så blir det enten maling av verandarekkverk eller sykkeltur i morgen. Mistenker sterkt at sykkelen kommer til å vinne slaget. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur eller maling? Det må da være et veldig enkelt valg... Sykkelen hadde ihvertfall vunnet glatt her hos meg. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Sykkeltur eller maling? Det må da være et veldig enkelt valg... Sykkelen hadde ihvertfall vunnet glatt her hos meg. :jepp: 

Sykkelen vant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen burde ikke vunnet, kanskje. Etter 1/3 distanse så møtte høyrepedalen fortauskanten, sykkelen føk til høyre, mens jeg prøvde å fyke rett fram et øyeblikk. Jeg fikk hentet meg inn igjen og fulgte sykkelen mot høyre og klarte å lande på beina, dvs. på høyrebeinet, så stor Catastrofe var unngått. Men jeg fikk meg en saftig kilevink på venstre legg da sykkelen krøllet seg kjærlig rundt den i nedslagsøyeblikket. 

Resultat: blåmerke! Og nå i kveld da jeg var ute og løp oppdaget jeg at akillesen på den foten furter litt. Håper den ikke blir veldig sinna. Til trøst fikk den seg en skvett ibux gel da jeg hadde dusjet. Får håpe det får den i bedre humør. 

Det ble forresten ikke med den løpeturen. Nå har Pokémon Go vært tema på jobb de siste 3 lunchpausene så i dag lastet jeg ned appen og prøvde. Kom  meg til level 5 på en liten rusletur etter løpeturen var unnagjort. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: Jeg er overtrent! Nemlig. *føle seg slapp i fisken og dvask etter trening - dessuten verker det i beinet som fikk seg en smell på søndag*

Kort sagt: stakkars, stakkars meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppendeglad:Halla på seg! Plutselig var jeg her, og du er her fremdeles :danse:

 

Måtte innom en tråd som Yme driver og krangl... eh ,.. diskuterer i for tiden, for den opptar ham så meget at han må fortelle meg om den, og plutselig ble jeg litt opptatt av den jeg også. Og mens jeg satt der og leste, skrev og postet så oppdaget jeg plutselig linken til "Dagboka" som jeg har i signaturen min, og vips... da kom jeg på din også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mysan skrev:

:hoppendeglad:Halla på seg! Plutselig var jeg her, og du er her fremdeles :danse:

Hallois, visst er jeg her. Jeg BOR jo her :ler: . Snart feirer jeg 12 årsjubileum på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bond:Jeg har treningsabstineneser - allerede. Pleier jo løpe en litt lengre tur enten lørdag eller søndag, men siden venstrefoten fremdeles er øm etter forrige helgs sykkelforviklingner og jeg kjenner jeg er generelt "sår" i muskulaturen så har jeg bestemt meg for treningsfri, eller i allfall løpefri. (Blir vel en tur på treningssenteret i morgen). Kjenner jeg blir rastløs av slikt brudd i rutinene. 

Får ta meg en kjøretur til nabobyen bare for å holde meg opptatt med noe. Det blir vel ikke noe mer avansert shopping enn kanskje en kaffekopp, men får meg en luftetur i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftetur ble bomtur. Det var en slags festival i byen i dag så det var plent umulig å finne parkering, og omtrent like håpløst å ta seg fram til fots. Jeg gav rett og slett opp og vendte nesen hjemover igjen. Manglende trening har nå gitt seg utslag i nyvasket leilighet. :ler: Jeg måtte uansett vaske trappeoppgangen så da fikk leiligheten en sjelden omgang med vann og klut også (bruker for det meste robotstøvsuger og tørrmopp). 

Aldri så galt. 

Nå snurrer sengetøy i vaskemaskinen så det blir rent sengetøy til kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg er skikkelig sur! :sur:  Har nå heklet feil i 2. forsøk på rad og jeg har 3 omganger med feil, ganske langt ute på brikken og følgelig er det laaaaaaaange omganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å rekke opp igjen, og hekle de omgangene for 3.gang. :duskedame:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...