Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Jeg slo sammen pulsklokke og aktivitetsmåler, da, så jeg har en dings mindre enn deg. Venter du bittelitt til, så får du den klokka jeg har med pulsmåler på armen, for den er på trappene :laugh:

Nå er jeg inhabil da, for jeg likte overhodet ikke Fitbit, men jeg elsker Garmin sine duppeditter :fnise:

Jamenattedetatte... jeg vil ha to dingser, for til daglig så elsker jeg armbåndsuret mitt så jeg vil ikke gå rundt med en svær sportsklokke på armen uansett hvor avansert den er, men til trening derimot.... (Og det ser ut som det stadig blir mer av det siste. Skal løpe litt i dag igjen tror jeg siden gårsdagens tur ble så kort. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og den er da ikke så mye større enn fitbit med pulsmåler, tror jeg :laugh:

Men jeg brukte ikke klokke før jeg fikk det med aktivitetsarmbåndene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Og den er da ikke så mye større enn fitbit med pulsmåler, tror jeg :laugh:

Men jeg brukte ikke klokke før jeg fikk det med aktivitetsarmbåndene da :P

Nja, litt forskjell i størrelse er det jo. (Hjelp, den ble da innmari stor i innlegget :ler: ) 

FB405BUL?$fullsize$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettskyet sol, eller no' sånt. Det gjør planen for dagen ganske klare, faktisk. Siden jobben torpederte meg en smule i går (hvorfor skal alle ha telefonmøter som starter kl 16 eller 17???) så kom jeg meg ikke på trening. Da jeg kom hjem ca 17:30 var middag mye mer fristende. 

Dermed blir det lett forskyvning av planer i dag. Tenker jeg sykler til senteret (ca. 8-10 km en vei) og trener litt og så sykler jeg tilbake igjen. God ting med det er jo at sykling dit virker som oppvarming. :hoppe: Da får jeg frisk luft, trening og samlet litt km til Endomondo challenges og "Sykle til jobben" samtidig. Dagens Kinderegg det, vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok redusere litt på treningsplanene i dag, tenker jeg. Neste helg skal jeg i konfirmasjon i familien og jeg er på etterskudd med kort til konfirmanten. Altså må trening begrenses og papir og lim prioriteres. Kjenner på at jeg også har litt lyst til å prøve å løpe langt i morgen igjen så det spørs om ikke treningssenteret taper den runden. 

I mellomtiden "morer" jeg meg med klesvask utover dagen. Det er en aktivitet som fint kan kombineres med kortmakeri. Dels må det vaskes sengetøy, dels har jeg en del halvskittent tøy liggende etter vinteren og det kan fint få seg en rask vask før det stappes i skuffer og skap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg veldig til å høre om Catas langtur i dag! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Nå gleder jeg meg veldig til å høre om Catas langtur i dag! :nigo:

Den kommer, den kommer. Hvis hoderegning og Endomondokart stemmer skal det bli ca. 15 km

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Cata skrev:

Den kommer, den kommer. Hvis hoderegning og Endomondokart stemmer skal det bli ca. 15 km

 

Oh, lurer litt på om jeg ikke må ta langruden min i dag jeg også da :laugh:

Men først skal jeg ligge en stund i sola og steke meg :fnise: Du må ha lykke til på tur, her blir det nok ikke noe før litt senere. Altfor varmt i solsteiken akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Oh, lurer litt på om jeg ikke må ta langruden min i dag jeg også da :laugh:

Men først skal jeg ligge en stund i sola og steke meg :fnise: Du må ha lykke til på tur, her blir det nok ikke noe før litt senere. Altfor varmt i solsteiken akkurat nå :P

Litt spent på det med varmen jeg også. Sola kikker fram her også så jeg får nok droppe fleecen :nigo: . Her inntas det energi før turen. Altså lett lunch. Vet at bare frokosten blir litt lite før en langtur. Ser ikke bort fra at jeg kanskje må gå litt på nåærende stadium så jeg regner med å være ute 2-2,5 timer. 

Skal jeg gjøre dette til en (u)vane spørs det om jeg må gå til anskaffelse av belte for drikkeflasker. Jeg er ikke glad i å drikke mens jeg løper men på såpass lange økter bør man kanskje? 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo det viktigste, har jeg lest, at man venner seg til å være aktiv over omtrent så lang tid som du skal løpe i september! Så tommel opp for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Og det er jo det viktigste, har jeg lest, at man venner seg til å være aktiv over omtrent så lang tid som du skal løpe i september! Så tommel opp for det!

Ikke verre :ler: . Aktiv skal jeg nok klare å være. Løpe jevnt og trutt derimot...? Men altså, hvis denne runden faktisk ER 15 km og jeg ikke er blitt noe særlig dårligere form enn jeg var for to uker siden så bør det gå rimelig greit. Igjen er det beina som er det store spørsmål, men løpe langt eller lenge har jo gått bra ved 2-3 anledninger nå. Den strekken jeg fikk for noen uker siden skjedde jo rett og slett ved et uhell (ikke langt, ikke lenge, ikke brått og etter grei oppvarming) så jeg satser på at det ikke er noen lovmessighet i at lengde knekker beina mine lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten drikkebelte, men jeg føler meg så innmari teit når jeg løper med det :P

Men det er nok lurt å ha med drikke på slike turer, ja, spesielt når det er varmere i været! Kjente godt at jeg hadde lyst på drikke underveis sist (og jeg hadde med en liten flaske), og da var det ikke en gang spesielt varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sjelden lyst på drikke, men det aner meg at det er lurt når det blir såpass langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wolfmoon skrev:

Nå gleder jeg meg veldig til å høre om Catas langtur i dag! :nigo:

Rapport fra landeveien: ganske varmt, ganske greit og samtidig ganske vondt :ler: . Altså, det gikk bra veldig lenge men de siste 3 km omtrent så kjentes leggene ut som tømmerstokker. Men...jeg jogget hele veien også opp 800 metersbakken (den er ikke så innmari bratt da) og jeg syntes det gikk forbausende greit. Tempoet snakker vi ikke om. Basert på distanse, drøyt 15 km, og tid, nesten 2 timer, så trenger man ikke være Einstein for å regne ut at snittfart er ca. 7,5 km/t. Altså snakker vi "medium skilpadde" her. Men det er greit det. Jeg vil heller skilpaddeløpe og komme fram enn å prøve meg som hare og kollapse etter 4 km. Også denne gangen kan jeg rapportere om fin tur, selv om som sagt de siste 3 km var en smule ufine i leggene.Og så tror jeg jeg blir støl i stumpen denne gangen også...

Jeg kunne også fint unnvært motvinden på "siste langside". Prøvde å innbille meg at det er fint med litt luft i luggen, men budskapet nådde ikke helt inn der og da. 

Og jeg må tydeligvis kjøpe meg et drikkebelte. Begynte å småfryse etter 7-8 km og det er for meg et tegn på at noe er litt ute av balanse. Det gikk imidlertid greit over igjen så jeg bare fortsatte, men jeg tror nok det er lurt å innta litt væske på såpass lange turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medium skilpadde er det som skal til på langturer :opplyser:

Godt gjennomført. Jeg misunner deg ikke beina i morgen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Medium skilpadde er det som skal til på langturer :opplyser:

Godt gjennomført. Jeg misunner deg ikke beina i morgen :laugh:

Særlig ikke siden jeg har planer om å sykle til jobben også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endrer på det jeg sa, jeg misunner deg beina dine i morgen ... Noen endte nemlig opp med å løpe litt lenger enn hun hadde tenkt, siden det kjentes så lett ut. Men på de 3 siste kilometrene av 21 var ikke beina helt enige allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21??? Jeg bøyer meg i mitt veldig støvete gjesteromsgulv. *leter frenetis etter "tilbe" smileyen som jeg mener vi hadde en gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...