Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:takke: Tusen takk, Wolfie. Det synes (i all beskjedenhet :lol: ) jeg også.

Ska'kke være beskjeden når man har vært så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikveld. Jogging lørdag, styrke søndag og spinning i går. Da kan man hvile seg en dag, synes jeg. Skjønt hvile? Prosjektinnspurt medførte atter en gang hjemkomst rett før kl. 19 i dag, så det blir nå så som så med den hvilen for tiden.

Jaja, del etter del faller på plass i innspurten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg uanstendig. Slik blir det når man har jobbet lange dager i ditto lange tider og så med ett kan gå hjem før kl. 17???? Merkelig følelse.

Men siden vi nå er i prosjektinnspurt så faller ting på plass så det er ikke så mye å gjøre nå før selve implementeringen i månedsskiftet. Da bærer det løs igjen, så vi får ta de rolige dagene vi kan få nå mellom bølgene.

Er forresten fornøyd. Savnet jo en "sleng på jakke" til vinteren. Ullkåpa som jeg kjøpte meg i høst er liksom litt for fin til å slenge på seg bare for å gå på jobb eller trening. Fant en kort parkas til 299 på Zalando og tok sjansen. Jammen passet den akkurat og tror den holder for de fleste dagligdagse formål. Blir det haugevis av minusgrader så blir den vel ikke tykk nok, men da har jeg en gammel dunjakke som duger.

Fornøyd med grei jakke til den prisen, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig hjem i dag også. Dette går jo ikke an. Men må le litt også. Hev meg på sofaen etter middag og vips var 2 timer borte vekk. Tydelig at de lange dagene tar på litt selv om jeg ikke kjenner det til hverdags. Faktisk merket jeg det så mye at da en kollega ringte og lurte på om jeg ville ha en billett hun hadde fått til overs til en konsert i kveld, så takket jeg pent nei. Sofaen fristet mer. (Og så jeg som klager over manglende sosialt liv.)

Men akkurat i kveld så følte jeg ikke for å rikke meg ut av døra. Heldigvis er kollega en sånn som er rett på sak selv, så hun takler fint et "neitakk, jeg er sliten" uten å bli fornærmet. Godt med slike mennesker.

Frisørtime i morgen. Ikke fordi det er katastrofe (enda), men før jeg kommer opp fra neste helgs jobbdypdykk og er sikker på jeg "tør" bestille time så vil det nok være for langt. Like greit å få det gjort. Skal for en gangs skyld ikke farge det. Pleier la hår og hodebunn få hvile litt fra kjemien innimellom. Får heller være lovlig gråsprengt en stund.

I grunnen er det litt juks at vi damer blir grå og kjedelige, mens menn blir "distingvert grå i tinningene". Føler meg ikke mye distingvert når de utvendige små grå tar overhånd. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avslappende helg blir på en måte litt mindre avslappende enn planlagt. :fnise: Hittil i dag har jeg vært hos frisøren, handlet inn til helga (måtte i to butikker for Coop'en min har ikke Havrefras :kjefte: ) og vasket trappeoppgang. Puh!

Nå får jeg se til å komme meg avgårde på en liten joggetur så det blir plass til aftenens herremåltid: havregrøt.

Når det er sagt så er det selvvalgt, og jeg hadde speilegg og grovbrød til lunch, så det er ikke synd i meg for den menyen altså. Pleier ha ukas utskeielse på fredag så da er lørdag tid for å ta seg litt sammen igjen. Teller man kalorier, så teller man....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg er rar. Lørdagskosen i matveien ble avsluttet med skummet kulturmelk og havrefras. :ler: Og det enda jeg har en flaske vin i kjøleskapet. Tipper folk flest ville valgt vin framfor skummet kultur. Jaja, sånn går det når man har fått ny matdille.

Fikk forresten luftet litt av kleskjøpene mine i dag. Fant ut jeg skulle skjørte meg opp og tok på meg draktskjørtet som jeg kjøpte i sommer, sammen med en gammel bomullspolo (sistnevnte til ære for frisøren - ikke så farlig om det skvetter litt på den). Dessuten ullkåpe, eller jakke? Klarer aldri helt finne ut om den greia jeg har regnes som jakke eller kåpe, og dessuten skoletter.

Rimelig presentabel, altså. Har kommet fram til at når jeg nå har brukt høsten til å fornye innholdet i klesskapet, så må det jaggu brukes også. Har en tendens til å "spare" på fine klær, men er jo kommet til den konklusjon at når jeg gjør det så får jeg jo aldri brukt dem. Altså må man dresse seg opp litt til hverdags også. Er jo ingen vits i å handle utelukkende for innsiden av klesskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er spenningen som alltid på topp, Sauen :ler: . Oppvaskmaskinen har fått sitt å jobbe med, og utpå dagen skal jeg tusle meg til treningssenteret for den ukentlige dosen styrketrening.

Kort sagt: nei, ikke noe spennende, men jeg er i grunnen et hverdagsmenneske, så jeg liker et spenningsfritt liv. Rolig og komfortabelt er mer "meg".

Akkurat nå er det for øvrig veldig komfortabelt her jeg sitter i pysj og med kaffekoppen foran meg. Muligens skulle jeg få satt på en liten klesvask, bare for å bryte morgenfreden? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dagens spenning kommer kanskje til å bestå i å fundere på om klesvasken blåser vekk hvis jeg henger den ut????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ihvertfall ikke aktuelt å henge klesvasken ut. Da er jeg redd ett av to kan skje:

1: jeg må hente underbuksene mine i hagen hos naboen :flau:

2: skyene slipper ned så mye vann at klærne er våtere når jeg tar dem inn, enn de var da jeg hengte dem ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spent på det med underbuksene jeg også... Dvs. det er jeg egentlig ikke, for det er "overklær" fra sommeren som er til vask. Sånt som har vært brukt en gang og har havnet i mellomlager på soverommet i fall jeg skulle bruke det en gang til før vask. Nå innser jeg at det toget er gått fram til ca. mai, så jeg kan like gjerne få vasket det og lagt det i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, det er flere enn meg som har slike lagre altså.

Du mener at de klærne ikke bare kan ligge der til mai!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering av spenningsnivå: Ny vask på gang (treningstøy).

Forrige vask ikke blåst bort (hurra).

Hadde ikke fantasi til å kjøpe middagsingredienser i går, så dagens meny ble potetsuppe. (Manglet spiker, hadde potet - NAM!)

Og så har jeg vært på trening. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uh, oppe "før fanden fikk førene på seg" i morges. Bilen skulle skos om før vinteren og da må jeg kjøre et godt stykke for å komme til dekkhotellet. Det positive er at jeg ganske lett kan ta buss til jobben derfra hvis jeg står opp tidlig, så da gjør jeg det.

Bil ble hentet umiddelbart etter jobb og jeg tok meg en svipp innom et kjøpesenter. Tenkte å finne meg en billig overtrekksbukse som jeg kan ha over treningstightsen eller sykkelbuksa når vinteren setter inn. Det er så pass trangt i garderoben på senteret at når jeg har vært på gruppetimer så velger jeg oftest å dra hjem for å dusje, men kan jo ikke kjøre i korte sykkelbukser midtvinters.

Handelen ble det ikke noe av. Nærmeste jeg kom en brukbar bukse (pris og stoff) var til gjengjeld helt feil i størrelsen. 3XL er liksom ikke meg. Selv ikke på mitt største var jeg riktig så stor.

Litt mer flaks da jeg kom hjem. Rød "hverdagskjole" innkjøpt på Zalando var kommet, så pakke ble hentet og kjole prøvd. Den satt som et skudd. Flaks!

Kvelden ble avrundet med spinning. Kjenner meg temmelig moden for køya nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: På jobb tror de jeg er blitt gal, eller de har evt. fått bekreftet mistanken. Ja, gutta tror for så vidt ikke jeg er rarere enn normalt for de har ikke sett noe til det, men enkelte av damene lurer. Dame 1 så meg da jeg kom anstigende til garderoben i dag - iført blyantskjørt og ulljakke. Dame 2 så ikke hele antrekket for hun kommer senere enn jeg, men hun la merke til et par uvanlig høyhælte (til meg å være) skoletter ved garderobeskapet mitt.

Jeg har nemlig hatt en seriøs alvorsprat meg meg selv og konstatert at det er meningsløst å kjøpe fine klær hvis jeg ikke skal bruke dem, og faktum er at jeg som oftest er iført normale klær på vei til og fra jobb. Ja, da får jeg bruke dem da. ;) Skal jeg vente på "fine" anledninger så blir jo klærne bare boende i skapet 99% av tiden.

Men når man omtrent over natta går fra slaskete T-skjorte, ditto vintersko og 5 år gamle dongeribukser til skjørt og høye hæler, så skjønner jeg jo at damene lurer :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: Klar til avgang. Prosjekt "launches" i morgen, så da blir det laaaaang dag. Og så blir det en lang påfølgende uke, for vi må gå skift til vi er sikre på at situasjonen er noenlunde under kontroll og at oppstartsbugs som alltid kommer når noe nytt er i gang blir utryddet sånn noenlunde. Blir strevsomt, men sikkert gøy også. Tror det skal gå bra. Vi er i allfall klare som egg etter et år med rimelig intens jobbing og forberedelser.

Merket i dag fordelen med å ha vært gjennom liknende omlegginger før. Alle som er involvert gikk rundt og sjekket de siste detaljer og finpusset litt på sine deler av systemet, men ikke tegn til nerver (eller panikk ;) ) hos noen av de involverte.

Artig med sånne store prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Lykke til med de viktige dagene i prosjektet. :duskedame:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...