Gå til innhold

Selmas dagbok


Selma1984

Anbefalte innlegg

Har flere ganger satt igang en dagbokstråd, men så har jeg ombestemt meg og klikka vekk vinduet! Men kanskje ikke denne gangen?

Håper å fylle denne dagboka med mange tanker - det er mye som skjer og skal skje i livet mitt det neste året :)

  • bryllup
  • huskjøp
  • studier
  • jobb

Litt om meg: jente/kvinns/dame på 30, bor i hovedstaden med min samboer, snart ektemann. Jeg er tidligere utdannet lærer, studerer nå i retningen spesialpedagogikk og sosiale studier. Jeg jobber på en skole i en deltidsstilling mens jeg utdanner meg. Jeg er veldig glad i dyr og håndarbeid. Jeg burde være glad i å trene, men akk... På fritiden (har sjelden noe sånt) liker jeg å være med vennene mine og gå tur, men det blir nok mest sofakos med samboer gitt.

Tenker at denne dagboka kommer til å handle om mitt dagligliv, planene våre om bryllup og huskjøp, og tja...alt annet rart jeg får lyst å skrive om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld har jeg på mystisk vis blitt alene her i leiligheten, mannen forsvant etter middag for å se en fotballkamp hos noen andre. Synes det er litt teit at han ikke vil være hjemme mer når han først har muligheten. Vanilgvis jobber han hver kveld i ukedagene, men denne uka er det høstferie på kveldsjobben hans. Jeg hadde sett frem til å ha han hjemme litt, men han hadde andre planer.... Men det er klart, han må få gjøre det han vil når han først har fri. Prøver å ikke være så ego...men det ække lett!

Jeg burde skrive som en gal på en oppgave som jeg har tre uker igjen til å ferdigstille. Men så var ønskebarn på TVnorge litt viktigere akkurat nå, mente hjernen min.

I dag hadde jeg og min samboer første dag i prosjektet "godtefri måned". Vi har blitt bælfeite i løpet av siste året, så det er på sin plass å kvitte seg med litt fett før bryllupet neste år! Foreløpig har prosjektet gått rimelig greit, men søtsug er noe dritt altså!

Men litt kveldsmat bør vel være lov allikevel...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kontordag i dag, med rundt 6-7 intervjuer :blink: ! Mange som ønsker jobb, utrolig kjipt å måtte si til helt egnede personer at de ikke nådde helt opp... men men, sånn er livet.

Ellers var jeg ute med noen venninner i kveld, og jeg fant meg faktisk en ny jakke! Jeg hater å kjøpe klær, og kanskje spesielt jakker. Nå er jakke-problemet løst for i år, iallefall. En svart, fin boblejakke som blir fin når snøen dukker opp!

I morra har jeg fri, og det er veeeeeeeldig deilig....! Egentlig skulle jeg ikke ha fri, men min sjef er litt vims fra tid til annen. Og vips, så fikk jeg to fridager denne uken. Innafor det :danse:

Ellers går godtestoppen helt okei. Å slutte å drikke brus er helt dødfødt, det skjønte både jeg og samboer i løpet av gårsdagen. Jeg er sykt avhengig av pepsi max, men skal prøve å drikke mer vann enn PM i løpet av en dag (i total motsetning til det jeg driver med nå). Jeg klemte i meg en sjokoladefondant da jeg var ute tidligere i dag, hvilket var en bommert.. helt unødvendig, men men.. Så lenge jeg ikke spiser noe godteri i form av smågodt eller sjokolade, så holder det i første omgang. Og det sier ikke så reint lite om hvor mye godis jeg vanligvis spiser! Huffameg.....

Jau jau, leggetid snart...lesedag i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

...Og så var det januar plutselig..

Kan se tilbake på en hektisk høst, med skole og jobb og forferdelig mye sykdom! Aldri vært så syk. Er faktisk syk ennå, og tror jeg må ta meg en tur til legen for å sjekke opp i dette.

Akkurat nå sitter jeg og venter på en telefon om hvorvidt vi får boliglån eller ikke. Det er nesten like spennende som å vente på en eksamenskarakter, så jeg er rimelig nervøs. Vi har fått gode tilbakemeldinger fra to andre banker, men det er denne banken vi har lyst å ha lånet vårt i. Vi slår til nå som renta er så lav, noe sikkert tusener av andre har tenkt også. Da tar det sikkert litt tid.

Ellers går bryllupsplanlegginga sin gang, masse er på plass allerede. Det har vært en utfordring i det å finne husplass til alle gjestene våre, og vi måtte være veldig tidlig ute med disse detaljene grunnet ufortsette hendelser. Fremover blir det å roe ned planleggingen frem til det blir vår. Det er fremdeles en del som må på plass, men det verste er over.

Åhhh, jeg får vel bare sitte her og kikke på telefonen....håper han ringer i dag eller iallefall før helgen. Det er litt for spennende altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonen jeg ventet på var negativ, og skikkelig og! Banken sa blankt nei....

MEN...!

En bank vi snakket med i forrige uke sa JA, til 2,5 mill :) Bare å legge inn bud, sa bankmannen! Her ser man forskjellen på en lokalbank og en nasjonal bank. Er så lykkelig nå! Jeg og min samboer gikk ut og feiret med italiensk mat og kino. Så nå blir det hardkjør med finn.no og visninger, denne gangen på ekte! Man kan faktisk gå på visning, og ha en ordentlig grunn til å være der! Vi har vært på en del "liksomvisninger", for å øve oss i å lese prospekter og hva man skal se etter. Men nå kan man faktisk se seg rundt på visninger og tenke "Her kan jeg faktisk ende opp".

Jeg vet jo at visningstiden innebærer en del skuffelser. Man finner en skikkelig drømmeleilighet, og så blir man bydd over. Heldigvis har vi ikke spesielt hastverk. Ikke forholder vi oss til oppsigelsestid her vi bor, og ikke har vi en baby i magen som trenger husrom før den popper ut. Det eneste er at det hadde vært greit å få leiligheten i orden før bryllupet. 6 måneder til, det burde gå greit.

I dag ringte også en veldig hyggelig dame vi snakket med på tilbords, hun hadde opprettet listen vår til punkt og prikke. Altså, jeg skjønner godt at man vil ha kunder og jobber ut i fra det. Men makan til service har jeg nesten ikke vært borti. Vi kom på måfå innom butikken, hun slapp alt hun hadde i henda når hun hørte ordet "bryllupsliste", og gikk rundt med oss og fortalte hva som var vanlig og hva som man ikke burde satse på og hva som var kjekt å ha. Hun så nok en gullgruve i oss, men allikevel. Fra å være litt "lost" når det kommer til gaver, så føles det som om den saken er helt i orden nå.

Alt med dette bryllupet har vi hatt utroooolig god tid på. Kjæresten min fridde til meg for 1 1/2 år siden, og på den tiden har vi vært gjester i to bryllup. Har hatt enormt god tid til planlegging, og det merkes nå. Deilig å ha litt bedre tid til ting, da kanskje det ikke blir dødens stress til slutt. Min største jobb er å delegere ting til andre, det sliter jeg litt med (kontrollfrik).

Nå er det kvelds her, kan slite med å sove. Mange inntrykk fra i dag som skal bearbeides....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å være tilbake på jobb etter å ha vært borte siden før jul! Men, dette var min dag to og jeg har en god følelse. Jeg kan -nesten- kalle det trivsel. Jeg er superfølsom og det skal ikke mye til før jeg plutselig mistrives buhuuu, men det bedrer seg litt etter litt. Målet mitt i år er å ikke klage så mye til samboeren min, og ikke sitte og saumfare kommunesidene etter ny jobb, i affekt. Faktum er at dette kanskje blir den beste jobben jeg kan få, med tanke på frihet i oppgavene mine.

Nå venter jeg bare på at min samboer skal komme hjem fra jobb, slik at han kan lage pannekaker. Det klarer ikke jeg, hver gang jeg lager pannekaker ender det opp med å bli omelett, hver gang. Håpløst.

Hvilket leder meg over på enda et mål, nemlig vektnedgang. Jeg begynte forrige uke med å kutte kraftig ned på godteri og bakst, samt kutte ned på porsjonsstørrelsene. Altså ikke noe drastisk, men jeg har allerede gått ned 3 kg. Da har jeg 15 igjen av delmålet mitt. For et par år siden greide jeg å gå ned 10 kg, og var så lykkelig. Havnet så i et par ulykker og ble så skadet at jeg måtte sitte mye stille. Stillesitting+trøstespising = blubb. Så jeg gikk opp de 10 pluss noen til. Utrolig irriterende... Men nå skal vekten ned før bryllupet og sommeren. Jeg vet at jeg kan, det er iallefall en slags trøst :)

Jeg må også begynne å trene, for jeg har vel egentlig ikke trent noe som helst etter all stillesittinga mi, og har da opplevd det man kan kalle "muskelsvinn". Må melde meg inn et sted, f.eks fitness express kanskje. Eller Evo... Men ikke denne måneden, det har jeg ikke råd til... Forbanna NRK-lisens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååhåh...for en dag....Begynte bra med å ENDELIG slå et slag for min type stilling i bedriften.. Fikk høyere stillingsprosent etter budsjettrundene, det er FAENmeg så bra! Endelig blir det liksom...tatt på alvor! Er så fornøyd, og jeg får 30000 mer i året som følge. Awesome!

Men så endte det med klienter som slår seg vrang og holding og tvangsprotokoll og gråting og anerkjennelse og til slutt en klem... Man blir helt slått ut av sånne dager.. Tror nok det blir take away til middag i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må jeg klype meg i armen - går det an å ha det så bra som meg? Jeg må huske denne tida og være takknemlig. Det taes ikke for gitt!

Har dog opplevd nedtur i form av vekttap. Fra 93,4 ned til 90,7 på 2 uker. Målet er langt der fremme, men foreløpig er det å gå ned minst 5 kg før vinterferien, for da skal jeg på fjellet. Best for meg at slalåmbuksa passer, aldri i verden om jeg kjøper ny i denne størrelsen! Den passer sikkert ikke selv om jeg bare går ned 5 kg, men det er iallefall et mål!

Helgens visninger var ikke så vellykkede. Det ligger ikke så mye ute som er aktuelt, så vi får bare fortsette å lete. Nå blir det to helger på rad der vi ikke får sett på noe, det er kjipt..

Nå nærmer det seg leggetid...skidag i morgen, skrekk og gru...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, helg....Og jeg er alene i huset, litt deilig.

I dag fortalte jeg noen av klientene på jobb at jeg er i en flytteprosess - det kom opp helt tilfeldig. Så spør en av de om jeg har tenkt å slutte. Så skyter en kollega ved siden av inn kontant: "Nei!" Dette er en kollega jeg har enorm respekt for, og som jeg er så glad i - det betydde noe så enormt mye å høre det. "Du får ikke lov til å slutte, du!" etterfulgt av hvor godt hun synes samarbeidet og forholdet vårt er. Fy søren, sånne ting trenger man å høre innimellom altså. Jeg prøver å rose de ansatte så mye jeg kan, men jeg skal jammen meg bli bedre altså.

Denne helgen skal jeg:

  • Ha Ringenes Herre-maraton i min ensomhet
  • Jogge meg en tur i parken, håper føret er OK. Evt ta en skitur.
  • Rydde og vaske hele leiligheten
  • Spise min deilige hjemmelagde thaimat
  • Øve inn en aerobics-rutine som jeg skal lære bort på jobb
  • Fylle spylervæske på bilen.
  • Spane etter leiligheter på finn
  • Eventuelt gå på visninger på søndagen....

Noen ganger er det veldig greit å ha leiligheten for seg selv en hel helg, og denne gangen skal jeg ikke legge meg klokka 3 på natta bare fordi jeg er alene...har en lei tendens til det. Det, og forspise meg. Men det klarer jeg ikke nå for tiden, merker at jeg blir mye fortere mett enn før! Har gått ned snart 4 kg, da er det bare 14 kg igjen... :P Jeg tror jeg vil satse på å ha gått ned 6 kg før vinterferien. Det er 2 uker til. Håpe, håpe :) Når man først kommer igang med slankingen og gjør det til en hobby så blir det hverken kjedelig eller vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med lørdag... Sov til 11, har totalryddet hele leiligheten minus badet som jeg tar i morgen... Det var ikke spesielt rotete eller skittent her, men utrolig deilig å ha det heeeelt reint! Alle klærna våre er pent sortert og bretta, og jeg har ryddet opp i skapene våre, noe som har irritert meg i sikkert et år :P

Tok meg en liten joggetur, men det var nær sagt mislykket. Orket bare 15 minutter. Satser på en lengre tur en annen dag. Har dessverre nylig fått påvist begynnende hallux valgus (skeiv tå som gamle damer og jeg tydeligvis får...) og det er smertefullt. Forbanna dritt at jeg alltid skal ha så problemer med de beina mine..

Ellers har jeg sjekka alt ullundertøyet mitt samt snowboardbuksa mi - jeg var veldig nervøs for at ingenting skulle passe, men det gjør det :D Jeg ska på hyttetur om noen uker med svigers, så det er ålreit å ha utstyret i orden. Dessuten har jeg fått min ene ulloverdel fra svigermor i julegave for to år siden, det hadde vært utrolig kjipt om jeg ikke kunne ha den på meg nå pga feithet.. En skikkelig fin Kari Traa, så det blir lagt merke til om jeg ikke går med den.

Jeg har dessverre spist en del godteri i helgen...Helt idiotisk og dustete. Veide 89,5 i går, i dag har jeg prestert å komme opp til 91,5! Har fyllt opp magen med tung middag og lempa nedpå med pepsi max, det har dessverre sin effekt. Feilen begynte i det jeg spiste middagsrester fra i går til frokost. Hvis jeg begynner med et lettere frokostmåltid, f.eks én brødskive eller en yoghurt er det MYE lettere å holde en smale linja resten av dagen. Det er egentlig deilig å ikke ha en full mage hele tiden som jeg hadde før.... jeg må bare være konsekvent og sterk som jeg har vært de siste ukene... Har så lyst å gå ned så mye som mulig..!

Nei, nå er det vel sovetid. I morgen er det full dag med visninger...og baderomsvask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå dør jeg. NÅ dør jeg!

Vi har vunnet budrunden på en veldig flott leilighet..Men noen sitter der og kurer med en forkjøpsrett, så vi får vite i morgen om vi får den eller ikke. Det er så utrolig spennende!

Hvis vi ikke får den er det jo bare å kikke videre, og vite at det faktisk går an å vinne en budrunde uten at den går spesielt høyt over takst. Ingen leiligheter er spesielt unike, synes jeg.. Hvis vi får den må vi flytte om 14 dager...! Helt sykt!

Orker nesten ikke tenke eller gjøre noe - er bare helt satt ut av denne dagen...! I går satt vi i en annen situasjon, en leilighet vi hadde skikkelig lyst på som vi hadde forkjøpsrett på og alt, gikk til nesten 500 000 over takst - vi måtte takke nei.. Det var kjempenedtur! Men vi får se nå da.... Det blir enten en veldig glad eller en litt oppgitt melding i dagboken i morgen alt ettersom ;)

Ellers skjer det ikke stort i livet nå, bare leilighetskikking og prospekttolking. Vi går på visninger flere ganger i uka, begynner å lære oss litt om hva man bør se etter. F.eks å åpne vinduene på soverommene. På en leilighet som var superfin på alle måter oppdaget vi at man aldri kan lufte på soveromma ettersom det bråka noe hinsides fra en vei. Det å sjekke inni skap om det har vært fuktskader er heller ikke dumt. Spørre meglerne om alt mulig. Selv om de ofte ikke kan det man spør om. "Øhhh, det vet jeg faktisk ikke!"... Faktisk, liksom... som om det er så overraskende..

Plutselig begynner man å tenke på alt som må pakkes når vi omsider flytter... Vi bor i en bitteliten leilighet nå, så vi eier ikke allverdens heldigvis. Når vi flytter må vi kjøpe inn en del møbler, da møblene våre nå synger på siste verset. Spisebordet vårt er fra tidlig 1940-tall og har blitt reparert et utall ganger. Sofaen sier ofte sproiiiiiiiing når man setter seg i den... TV-benken svaier faretruende og vakler hvis man kommer borti den. Sofabordet kan vi ikke ta med oss for det er huseiern sitt. Vi kan ta med senga vår som er relativt ny, samt skoskapet vårt (kan noen leve uten skoskap??) og kanskje spisestuestolene. Jeg regner med å kaste/gi bort 50% av bøkene som står i bokhylla her, samme med DVD'ene.

ahh, dette kan jeg bable om i flere timer til, gleder meg bare så til å eie noe! Og kanskje helst den som vi venter på svar om nå :D Jeg tror ikke vi har sjans, men....åååhh...vil vite det NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende nok, ingen finfin leilighet på oss i denne omgang....

Og nå ligger det liksom ingenting spennende ute på finn heller...

Hatt verdens mest slitsomme dag, da er det utrolig greit å komme hjem til samboers hjemmelagde pizzasnurrer og et iskaldt glass pepsimax.. Nå er det sovetid straks...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vinterferie! Iallefall i et par dager til. Nå er jeg på hytte (eller leilighet) på fjellet sammen med samboer og svigerfamilie. Har gruet meg i en stund før ferien, for jeg visst vi skulle stå på slalåm og langrenn, og jeg er en innegris. Har aldri vært noe god på langrenn, og hadde aldri prøvd alpint før. Nå har jeg klart å stå ned flere bakker, og jeg har ikke dødd ennå! Dessuten gått på langrenn, og det gikk så fint! Har trått godt utenfor komfortsonen nå... Åh, fornøyd med meg selv! Har dessuten verdens luneste og fineste svigerfamilie, så her er det bare velstand.

Når ferien er over er det tilbake til reality, jobb, leilighetsjakt, bryllupsplanlegging og alt annet tjohei...deilig å ta et par dager fri fra alt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ting skjer!

Plutselig hadde vi superflaks i en budrunde og vi har blitt eiere av en kjempefin 3-roms i Oslo :) Vi er såklart veldig lykkelige, og gleder oss til å flytte inn i vår første egne leilighet sammen. Jeg kjenner jeg har så innmari lyst til å sette vårt eget preg på vårt nye hjem, og saumfarer IKEA og andre interiørsider for inspirasjon. Vi er begge minimalister, så rene fine linjer med ørsmå detaljer som bryter blir nok noe vi kan trives med. Vi blir nødt til å kjøpe inn en del møbler, men på en smart måte - finne på salg eller kjøpe brukt.

Åhhh, det er så mye jeg gleder meg til med dette! Men det blir et nytt liv også økonomimessig... Det koster å ha 100% finansiering. Og det koster å flytte! Vi har heldigvis en del oppspart, og det er ingenting vi trenger å gjøre med leiligheten hvis vi ikke har råd. Kjøkkenet og badet er superfint, og det er det som er det viktigste. Vi har allerede planer om å senke taket, og å slipe gulvene for å legge parkett oppå. Men det er ting vi kan vente med. Heldigvis har vi begge handy fedre og brødre som kan hjelpe oss.

Ellers er det forferdelig mye som skjer rundt oss, jeg har et enormt prosjektarbeid som skal leveres ganske snart, samt mye på jobb. I tillegg nærmer det seg en stor skolesamling som gjør at jeg må ta fri fra jobb over en lenger stund, og det har også en påvirkning på vår økonomi. Utdannelse er dyrt, spesielt hvis man vil klare det uten lånekassa! Jeg er faktisk veldig stolt over å klare dette uten lånekassa, for er det en ting jeg virkelig ikke trenger mer av så er det gjeld! Plutselig har man satt seg i 2.5 mill gjeld, liksom! Men det er koselig leilighetsgjeld, ikke noe kjip kredittgjeld.

Bryllupsplanlegginga går og si gang, det virker som om alle har tenkt å komme (gulp)... heldigvis har foreldrene våre tenkt å stille opp som bare det, økonomisk og ellers. En ting som er utrolig gøy er at jeg har funnet kjole! Fant på nettet, dro i butikken og prøvde den ( i størrelse 46, riktignok). Den skal bestilles i min størrelse og jeg GLEDER meg så innmari til å få den! Den ble laaaangt unna det jeg hadde tenkt på i utgangspunktet, men dette er liksom en ekte brudekjole! Til en ikke-brudekjole-pris. Så jeg er veldig fornøyd. Nå skal jeg finne tilbehør som passer til, bare... Føles som ting kommer på plass, litt etter litt!

Det er i det hele tatt mye som går min vei for tiden, og jeg lurer litt på hva som gjør at de gode tingene kommer som perler på en snor for min del, mens for andre skjer den jævlige tingen etter den andre... Jeg er bare så utrolig takknemlig for alt som skjer, og tar absolutt ingenting for gitt!

Nå er det leggetid, og så er det intens skrivedag i morgen før det blir påskeferie på ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja ja, tida flyr...!

Men vi har nå flyttet inn i leiligheten vår og bodd her i snart en måned. Jeg trives utrolig godt, gleder meg til å komme hjem hver dag! Det gjør stor forskjell på å ha 20 kvm mer å boltre seg på, og vi har allerede hatt masse gjester til bords og til overnatting på gjesterommet. Det føles så godt å ha noe eget!

Prosjektarbeidet gikk sin gang, det hele er bestått og neste steg er arbeidskrav... som skal skrives over sommeren...hjelpes..Som om jeg har tid til det!

Bryllupet nærmer seg med stoooormskritt!!! Snart bare 5 uker til, merker at jeg dævver litt inni meg av tanken! Føler litt på meg at det meste er gjort, jeg er kanskje litt for happy-go-lucky med deler av planlegginga... men altså, det skal være en uformell fest..hva så om blomstene ikke matcher blablabla... Ikke blir det bryllupskake, ikke blir det vals. Men jeg tror det blir en superkoselig fest!

Kjolen min og mannens dress henger pent i skapet her, så neste på lista er å finne sko. Er på sett og vis fornøyd med kjolen..det ble ikke den drømmekjolen jeg hadde sett for meg for et par år siden, men det er en vakker kjole som sitter fint på meg, og som det ikke er så mye dilldall med! Jeg tror det blir bra.

Nå jobber jeg på spreng med utseendet mitt, kremt kremt. Det blir en del solarium, slanking, trening og hårkurer, filing av føtter og peeling av hud. Det viktigste for meg er å gå ned noen få kilo. Jeg føler jeg kan velge mellom å spise litt mindre nå før bryllupet, eller ikke spise noe i det hele tatt på selve bryllupsdagen :P vel, vel...kjolen er en smule stram! Men det skal vel gå fint, har greid å presse meg ned noen kilo på kort tid før. Kanskje ikke superhealthy, men man føler seg iallefall bedre!

Egentlig er jeg driiiitirritert på meg selv som ikke har tatt nettopp den delen seriøst før nå :( Det blir utrolig kjipt å reise på bryllupsreise etter bryllupet når mesteparten av de fine sommerklærne mine ikke passer så godt som før. 9 kg har jeg gått opp på to år, og det er da ikke sååå vanskelig å gå ned de! Men som sagt, jeg har ikke greid å ta det så seriøst.. Og nå kommer bryllupsbildene til å vise en tykkfallen brud...buhu! Men jeg skal gjøre mitt beste nå de siste ukene på å stramme opp litt iallefall, håper på å gå ned 5 kg.

Jeg trener en del, og mye variert. Blant annet sykling, ellipsemaskin, jogging, styrke på treningssenter og 30 days shred hjemme i stua. Har gått ned 4 kg siden i vinter, så jeg vet jo at jeg kan...min stoooore last i livet er godteri. Jeg kan finne på å spise meg mett på godteri, og så spise meg en stor middag...og så spise godteri igjen på kvelden :P Men det er det slutt på!

Joda så...mye å glede seg til fremover... Selv om bryllupsplanering ikke bare har vært en dans på roser. Mine foreldre er relativt nyskilte, og hater hverandre. Det har vært utrolig tungt å være med den negative kommunikasjonen mellom de, for nå MÅ de jo være rundt hverandre. Moren min har dessuten vist seg fra sin absolutt verste side i denne prosessen! Hun overkjører meg på så mange punkter, lager avtaler som jeg ikke vil ha bak ryggen min, og tvinger gjennom sine forslag selv om jeg sier NEI med store bokstaver. Er på klikkingens rand pga det der.. Og senest i går ble forloveren min uvenn med toastmasteren, begge to veldig bestemte damer...Aargh, det siste jeg gidder er flere konflikter!

Jeg tror det bare blir med dette ene bryllupet iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Tenk, nesten et halvt år siden sist innlegg i dagboka... Tida flyr!

Bryllupet gikk supert, vi begynner å bo oss ordentlig inn i leliigheta og jeg har ikke gått ned et gram siden sist. Takkekort er sendt ut (omsider...) og ingen vil kjøpe kjolen min på finn.no! Vi har ingen planer om barn eller hund ennå, og hvis jeg vil muntre meg litt opp så gnir jeg litt på gifteringen min

= oppsummering av livet som gift!

I uka som gikk fikk jeg meg ENDELIG en ekstra jobb, hver 3. helg på en bolig. Er så utrolig lykkelig for det! Jeg har hatt historisk dårlig råd siden vi flytta hit, med 15000 i faste utgifter hver måned og en lønn på 12000 i oktober måned grunnet en permisjon som nesten tok knekken på meg økonomisk sett :P ska bli godt med neste lønning som forhåpentligvis kommer på mandag. Herreminhatt, da skal mastercardet gjemmes laaaangt vekk for å si det sånn!

Ellers jobber jeg som en gal med skole, men føler jeg har kommet godt inni i det nå... Ikke eksamen før til sommeren, så jeg skal ikke stresse før 1.jan med det! Snart er det ny samling på skolen, gleder meg utrolig mye - elsker å være student! Det er en grei balanse når man er deltidsstudent, da rekker man ikke bli lei av skole.

Nei, jeg får vel fortsette litt her.... jeg skulle enten rydde eller skrive, og nå gjør jeg ingen av delene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Neimen gurimalla... Over et år siden jeg skrev her sist!

Hva har skjedd a?

Jeg har tatt permisjon fra hovedjobben min for å kunne studere siste året på heltid, i stedet for deltid som jeg har gjort hittils. Nå er det faktisk bare 4 måneder til jeg er ferdig utdannet! Jeg kan nesten ikke tro det er sant! Ikke minst er det helt fantastisk å ikke jobbe på min tidligere arbeidsplass, jeg var ufattelig lei av å være der.. Litt trist å kjenne at man ikke savner det nesten i det hele tatt, ettersom det er en mulighet for at jeg må tilbake dit, hvis jeg ikke får en annen jobb i mellomtiden. Savner seff alle de gode kollegaene, men ikke arbeidsoppgavene, manglende fagkunnskap i miljøet og det traurige byråkratiet som følger med.

Studiene går altså så bra, at jeg tror nesten ikke det er sant! Jeg fikk B på eksamen før jul, og godkjent praksis med kjempegode skussmål. På eksamen fikk over halve klassen D, så jeg føler meg heldig! Og flink. Jeg har omsider fått meg bekjente i klassen som jeg er oppriktig glad i, og som jeg jobber godt med. De to første årene var jeg veldig alene, men nå føles det mye bedre. Nå blir det en intens periode med mye lesing, skriving og selvstendig arbeid før eksamen i juni. Det føles nesten som et friår for meg, siden jeg er vant med nesten 100% jobb ved siden av 70% studier. Nå er det myyye mindre hektisk, selv om lesingen skal intensiveres så er det sykt greit å slippe å jobbe så mye!

Jeg jobber fremdeles i boligen jeg ble ansatt i i forrige innlegg, og STORtrives! Hadde det ikke vært for at man ikke får 100%-stillinger der så hadde jeg søkt på flekken. Jeg jobber egentlig bare hver tredje helg, men har vel i snitt jobbet minst en gang i uken ekstra. Elsker denne jobben, og gruer meg til jeg evt må si opp... Tjener godt pga all ekstrajobb, og fantastiske kollegaer som støtter og er snille.

Jeg holder på med en søknad nå til en jobb som jeg tror hadde passa meg midt i blinken... Altså, min første ordentlige jobb, med skikkelige kompetansekrav som jeg ENDELIG har, haha..! Men spørs om jeg en gang blir vurdert. Det blir nok en tid fremover nå med mye jobbsøking, skuffelser og forhåpentligvis oppturer. Har så veldig lyst på én jobb å fokusere på, ikke 3 ulike deltidsjobber og studiene i tillegg.

Vi trives fremdeles godt i leiligheten vår her, begynner å bli mer og mer innbodd. MEN vi er ikke så happy med nærmiljøet, og er derfor mye på finn og kikker etter leiligheter. Siden vi kjøpte leiligheten i 2015 har den steget 800000 i verdi, så vi har med andre ord en del egenkapital å ta av. Pluss to fulle BSU'er. Vi satser sterkt på å få i gang prosessen med banken og megler i løpet av 2017, jeg må bare få meg jobb først! Har lyst på en leilighet der vi virkelig kan føle at vi kan starte en familie.

Vi planlegger å begynne prøving i løpet av 2017. Det passer jo aldri med barn, men jeg er vanvittig glad for at jeg venta til jeg var ferdig med utdanningen. Men jeg begynner å bli litt klar, og litt mer glad i tanken på å få barn. Det har vært så ambivalent, og har måttet gå noen runder med meg selv - har jeg lyst på barn, eller er det bare tanken på det som er tiltrekkende? Er det forventninger eller hva? Nå begynner jeg snart å lande på hva jeg vil, men det er ikke så lett, altså.. Det er ikke en lek å sette liv til verden.

Som alltid når jeg skriver dagbokinnlegg, så er det fordi noe annet venter på meg - nå skulle jeg egentlig ha lest pensum f.eks. Så da får jeg vel gjøre det da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Så var det mai! Og mye har skjedd. I allefall for meg.

Jeg har sagt opp mine to jobbforhold. Både den på skolen og den i bolig. Begge deler er utrolig vemodig. MEN det er jo fordi jeg har fått meg ny jobb! Som jeg nærmest ble headhunta til, haha. Det er ikke fast, bare et engasjement, men på min absolutte drømmearbeidsplass. Så nå får jeg plutselig en fordobling av lønn, samt at arbeidsplassen ligger midt på Løkka som betyr kort vei til jobb. Jeg ER så lykkelig! Jobben er slik at jeg ikke får de tyngste arbeidsoppgavene, som de fleste forbinder med yrket mitt, men heller være en medhjelper/skrivehjelp etc. Ingen nyutdannede innen mitt felt får jobb innen dette, så jeg har hatt så vanvittig flaks. Og jobba drithardt! 

Det er rart å tenke på at for 8 år siden var jeg et vrak med angst, alvorlig selvskading og depresjon, som ble dumpa av kjæresten, droppa ut av skolen, mista venner og måtte legges inn på psyk. Nå har jeg fullført en utdanning med gode resultater samtidig som jeg har jobba 80% ved siden av, fått mange nye fantastiske venner, møtt mannen i mitt liv og giftet meg, kjøpt en leilighet i Norges heteste marked og er lykkelig fra innerst til ytterst. Jeg tar ALDRI dette for gitt, og er takknemlig hver eneste dag. Takknemlig overfor meg selv som har stått på som en gal, og takknemlig for at omstendighetene rundt meg har gjort det mulig å sitte her nå og være lykkelig.

I dag fikk jeg tilbake resultatet fra bacheloroppgaven, og jeg er så utrolig fornøyd med å kunne beholde snittet mitt. Særlig siden jeg jobba så innmari hardt med den. Nå blir jeg en published writer, ettersom de med A eller B blir publisert på studentbiblioteket.

Nei, nå smiler livet så innmari til meg! Nesten så jeg er redd for at det skal gå gærent snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sånn, ferdig med avsluttende muntlig eksamen, fikk sørenmeg B på den og! Dvs at jeg går ut av høgskolen med 4.0 i snitt, noe jeg er UTROLIG stolt av! Nå gjenstår det bare å ta på finstasen og ha avslutning med klassen. Så er det 3 uker med ferie for min del, før jeg setter igang med det jeg tror blir en utrolig spennende jobb! Herregud så deilig...!

Innfor denne muntlige eksamenen så har jeg vært så utrolig nervøs...Jeg hadde helsefarlig høy puls før jeg skulle inn, selv om jeg har lest som en gal i forkant...begynte lesingen i januar, det var nok genialt. Men selvsagt innleder de med å spørre om de to idiotiske artiklene som jeg IKKE hadde lest så nøye!!! Fy fasan... Men så gikk det greit allikevel, tydeligvis! Fikk henta meg inn igjen etter det sjokket. Ahhhh for en fantastisk  følelse å kunne gå ut av skolen og tenkte "her ska ikke jeg tilbake!!"...

Vi fikk også svar fra banken om nytt lån, siden vi er igang med å selge leilighet og flytte til andre siden av byen. Gode nyheter der også! Så da er det bare å sette seg inn i hvordan man selger en leilighet da :P aner ikke noe om sånt.

Så ja, fremdeles utrolig god stemning på denne kanten...! Håper det holder seg godt fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang vi kjøpte leilighet brukte vi tre måneder. Vi var i utallige budrunder.

På søndag var vi på en rekke visninger på selveste visningsdagen i Oslo. Det var enormt mange visninger, og vi tenkte at NÅ har vi muligheten til å gjøre et kupp. Og det gjorde vi i dag. Vi har kjøpt ny leilighet! Og denne gangen er det en RÅlekker en på andre siden av byen. Lykken er enorm!

Nå må vi få solgt vår egen, det kan bli spennende... Det er definitivt kjøpers marked, så vi har innfunnet oss med at vi har gjort et godt kjøp, men gjør nok et dårlig salg.

I går kom også kontrakten til min nye jobb, med 5 lønnstrinn høyere enn antatt! Det er riktignok ikke for lønna jeg har valgt akkurat dette yrket, men det er klart det hjelper på med 1000 kr mer i måneden enn vi hadde satt opp i budsjettet.

Nå legger vi oss med masse adrenalin i kroppen. Herreguuuud ny lekker leilighet....jeezz!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...