Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi deler alle sammen, også den firbente. I år skal jeg og M ha fellesgaver, så jeg skal kjøpe 4 til hhv bikkja, tutta og oss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha pakkekalender :nisse: Prøver å hinte til samboer, men tror nesten jeg må kjøpe en selv. Det finnes jo mange interessante kjøpekalendere også da. Bare jeg ikke gjør det samme som ifjor og åpner alle lukene samtidig. Det er ikke så veldig lurt. Men veldig godt hvis man har sjokoladekalender feks. HE HE HE. 
Og så flink hun er som kan rulle helt rundt nå! Syntes tida går så fort. Du fødte jo nesten akkurat jooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha pakkekalender :nisse: Prøver å hinte til samboer, men tror nesten jeg må kjøpe en selv. Det finnes jo mange interessante kjøpekalendere også da. Bare jeg ikke gjør det samme som ifjor og åpner alle lukene samtidig. Det er ikke så veldig lurt. Men veldig godt hvis man har sjokoladekalender feks. HE HE HE. 
Og så flink hun er som kan rulle helt rundt nå! Syntes tida går så fort. Du fødte jo nesten akkurat jooo!

:hoho: Det er om å gjøre å ha litt selvkontroll ;) Jeg er oppvokst med storesøsken som klarte å åpne sjokoladekalenderen og la sjokoladen være igjen. Det var bare så synd at lillesøster oppdaget det :arwen::lol:

I dag er vi syke her i heimen. Jeg våknet med kløende hode i natt, og når lillemor våknet 0130 og ikke ville sove igjen ba jeg om hjelp av M. Så da sov jeg på gjesterommet fra 03 til 08 og våknet til manglende stemme og en solid bæsjebleie :P Jeg er så heldig at M trår til litt på natta, så får jeg prøve å ikke utnytte det altfor mye :sjenert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha en pappa som stiller opp når du ikke er i toppform! Håper formen din er stigende! :klem:

Vi hadde hjemmelaget kalender, men med godteri istedenfor gaver. Mamma la i ny pakke hver kveld etter vi hadde sovnet, hun visste godt at vi kom til å åpne alle på en gang hvis vi fikk sjansen. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladekalender, mange gode minner rundt det! Jeg klarte å vente, stort sett :) Pakkekalender ble ikke vanlig før på ungdomsskolen hos oss, så det fikk jeg og søsteren min et år. Men vi måtte dele! Kalender er innmari koselig.

Masse god bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er litt bedre nå, men jeg mistenker at det slår ut i full blomst i nesa i løpet av helga. 

Nå er jeg litt hønemor. Det er 3 minus ute, og jeg er spent på om jeg har kledd nok klær på lillemor nå som hun sover ute i vogna. Hun har vognpose med lammeskinn under, ullundertøy, ullshorts,  lue, votter og "sokkesko". Hun var svett i går (rundt null grader og sur vind) når hun hadde dette minus shorts og lammeskinn... 

I helga får vi ihvertfall brynet oss litt på temperaturen. Vi skal på familiebesøk i Gudbrandsdalen, og der er det godt med snø og kulde. 

I går fikk jeg bestilt lekegrind. Skal bli godt å slippe å ha øynene konstant på vesla og bikkja. Han skal absolutt ligge rett ved henne, og plutselig så prøver han å sleike henne i munnen eller småbite litt i sokken når hun sparker med beina. Skal bli godt å få slappet av. Forutsatt at det funker og ikke bikkja ligger med labben gjennom sprinklene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sykdom ute og går nå. Håper du føler deg bedre snart. 
Jeg synes også det er vanskelig å beregne hvor mye klær spetakkelet skal ha på seg. Kjenner at det gjør at det frister lite å gå tur, nå som det har blitt flere minusgrader her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt å komme seg litt bort. Det hadde ikke kommet så mye snø, så vi fikk kjørt opp på hytta og overnattet der på lørdag. Jeg fant ut at ulldress inni vognposen var nok når det var rundt -10, men hun ble ganske kald i kinnene. Så nå har jeg måttet smøre henne litt der fordi hun har blitt tørr. (Noen som har tips om en bra krem?)

Denne uka har gått fort unna. På tirsdag var det barseltreff hos ei på barselgruppa. Vi fikk servert innbakte pølser, og innbakt kremost med mint (tradisjon der hun er fra) og en tradisjonell kake som falt i smak. :sikle: I går var det duket for 6 mnd kontroll. Lillemor er nå 63,5 cm og 7290 gram. Grøten har hatt effekt ;) Utviklingen hennes var innenfor normalområdet også, jeg hadde vel ikke trodd noe annet :) Fikk også masse kommentarer på hvor søt og nydelig hun er, og at hun ligner veldig på mammaen sin. Som jo må bety at mammaen er søt og nydelig :jepp: :fnise: 

I dag har vi vært på kjøpesenteret og fått tatt bilder til julekortene. Det ble veldig bra, så nå gleder jeg meg til de digitale filene dumper ned i mailboksen så jeg kan få bestilt kort. Må også få avklart med M om vi skal forstørre noen bilder av T på lerret og gi i julegaver til besteforeldre og oldemor. Hadde vært kjekt å få det unna i samme slengen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått handle julegaver i fred og ro uten unge og mannfolk, bare sammen med alle andre som trasker på kjøpesenteret midt på en lørdag. Jeg fikk kjøpt 3 julegaver og handlet det siste til kalenderen. Det ble jammen tid til å sette seg ned med en kopp kaffe og en brownie:sikle:

 

Og i ettermiddag har jeg bakt karamellkake. M syns den var dødsgod og den beste kaken han har spist i det siste (tviler på at noe slår Kvæfjordkaka til mor). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være ferdig med gavene! Det er heldigvis vi også nå, og det er så deilig. :bolledeig:
Og det er nesten alltid tid til en kopp kaffe og en brownie. Jeg er så glad i brownies! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å være ferdig med gavene! Det er heldigvis vi også nå, og det er så deilig. :bolledeig:
Og det er nesten alltid tid til en kopp kaffe og en brownie. Jeg er så glad i brownies! 

Jeg er nok ikke helt ferdig med julegavene, bare gaver til pakkekalenderen. ;) Er vel kanskje halvveis med julegavene. Og det før desember har begynt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke helt ferdig med julegavene, bare gaver til pakkekalenderen. ;) Er vel kanskje halvveis med julegavene. Og det før desember har begynt! 

Du fortjener fortsatt en :bolledeig:, det ekke dårlig det altså! Jeg har kjøpt pakkekalender til meg selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener fortsatt en :bolledeig:, det ekke dårlig det altså! Jeg har kjøpt pakkekalender til meg selv :ler: 

Lurt! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe godtekalender til meg selv, men jeg har ikke sett noen som selger jellybelly-kalenderen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde vi var over perioden med våkentid på natta, men vi var tydeligvis ikke det. I natt begynte hun å rulle rundt i senga kl 3, og da kan jo ikke jeg ligge og småsove ved siden av heller :bond:

Hun har blitt flinkere til å sovne uten at vi må holde henne fast/bysse/stryke over panna da, og det er godt. Vi må prøve å få litt rutine på dagsovingen da, nå er det så variabelt når vi står opp (mammaen vil gjerne ligge så lenge som mulig) så når sovingen skjer på dagen er litt ute i det blå. 

Nå skal jeg straks finne senga, kjenner jeg. Håper bare at lillemor ikke våkner av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så kjedelig da... Ikke lenge siden vi hadde en sånn periode selv.. Håper det går over snart! Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...