Gå til innhold

Flere som må sette på varmeovnene allerede? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

slo på varmepumpen i går, og i nat er første natten den er på



Anonymous poster hash: a244e...021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var pompoms det

Pompom skrev det hun også, ja, det er riktig det.

Anonymous poster hash: 4787b...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter ikke på en eneste varme i huset. Jeg tåler ''kulde'' Jeg er varmblodig, fryser aldri når jeg er innendørs og blir svett om noen skulle ta på mer varme. I tillegg koster det flesk å la varme stå på i tide og utide. Alle monner drar. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo stor forskjell på om man bor i en nyere bolig med varmegjenvinning eller et eldre trekkfullt hus. Leiligheter er også varmere enn hus, da man ofte er "isolert" fra flere sider. Ligger man slik at sola varmer opp leiligheten i løpet av dagtid trenger man ikke mye varme på.

Vi bor i enebolig nå, og har varmekabler på et lavt nivå nede (kjøkken, gang og gjestetoalett) og har en liten ovn stående oppe som jeg setter på når det er ekstra kjølig. Fryser lett, i motsetning til mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, som det hadde irritert meg å bodd med en gjerrigknark som ville spare på strømmen slik at jeg måtte fryse :P glad jeg bor alene og kan ha det så varmt jeg bare vil! :))



Anonymous poster hash: 0f7f0...8b4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompom skrev det hun også, ja, det er riktig det. Anonymous poster hash: 4787b...e13

Hva mener du? Tror du skal pusse brillene dine før du åpner kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner ikke fram varmeovnen før det blir ganske mange minusgrader. Vi bor i en liten leilighet og får mye varme fra naboene, så vi klarte oss hele den første vinteren uten varmeovn, selv om det ble litt kaldt. Vi betaler veldig lite for strømmen, jeg tror det er rundt 3-400 kr på hver regning, som jeg antar er for tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke fram varmeovnen før det blir ganske mange minusgrader. Vi bor i en liten leilighet og får mye varme fra naboene, så vi klarte oss hele den første vinteren uten varmeovn, selv om det ble litt kaldt. Vi betaler veldig lite for strømmen, jeg tror det er rundt 3-400 kr på hver regning, som jeg antar er for tre måneder.

De 3-400 kronene er vel for en måned? Det er jo fastpris på nettleie som minimum er på ca 100 per måned.

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepumpen er på, og i dag fyrte jeg i ovnen mens vi spiste frokost :)

Har digert gammelt hus og bor i Nord-Gudbrandsdalen.



Anonymous poster hash: 6e23e...970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor rett utenfor Oslo i en relativt ny leilighet (4 år), men er ekstremt dårlig isolert her. Alle naboene klager på det samme. Blir ikke bedre av at vi bor i 1 etasje og på enden.

Anonymous poster hash: 8bebc...2df

Jeg bor også i relativt ny leilighet hvor det er dårlig isolert. Det er visst ganske vanlig at de slurver med isolasjonen fordi de har det travelt når de bygger. Det blåser rett inn gjennom verandadøren, så gardinen foran den må være fortrekt hele vinteren. Naboer i øverste etasje, hvor det ikke er noe tak over verandaen oppleve at det faktisk snør inn gjennom verandadøren! Radiatoren måtte på for et par dager siden. Soverommet er ISKALDT så vinduet der kan jeg ikke ha oppe om natten lenger. Kun kort lufting om morgenen.

Det er også forferdelig lytt, og det blir mer og mer lytt etter som årene går. Politiet her uttalte seg til avisen for en stund siden om hvor de får inn mest naboklager fra. Det er fra nye boliger, nettopp på grunn av mangelfull isolasjon.

Mange nye boliger er av elendig kvalitet!

Anonymiserer meg nå, for dette har jeg nemlig snakket til en del folk om. ;)

Anonymous poster hash: 40ec6...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Oi, det var billig leie med strøm inkludert! Jeg har kjøpt bolig, men har jo fellesutgift til kommunale utgifter, TV, trappevask, nedbetaling av felles lån osv.

Anonymous poster hash: d9c18...e84

Ja vi var heldige med den! :) jeg kan ikke så mye om lån og fellesutgifter, men 2000-ognoe var ikke så ille vel? Som sagt så kan jeg ikke noe om det. Regner vel egentlig med at du betaler mer enn 2000 i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da 2.000 og noe er ikke så ille, jeg her heller ikke så mye lån på leiligheten igjen heller, det er bare så surt å bruke penger man ikke får noe særlig igjen for om du skjønner. Jeg tenker på alt jeg kunne kjøpt for det strømmen koster, regningene kommer sikkert på nesten et par tusen kr vil jeg tippe. Og det blir jo en del tusen i året :)



Anonymous poster hash: d9c18...e84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en rar rar leilighet. Flyttet inn i fjor, skjønner lite. Har 25 grader i stua nå. Ute er det ti grader.I vinter hadde jeg 22 grader hele vinteren uten en eneste varmeovn. Skjønner lite

Anonymous poster hash: 666bc...ad0

Samme her! Forrige vinter fyrte jeg ikke i det hele tatt, utenom varmekabler på badet. Klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var strømregningenw samlet på 32000, er spent på å se etter etterisolering.

Har fyrt opp om kvelden i ca 1 uke nå (nest for å tørke unna klær). Ligger på ca 16 inne her om morgenen. På soverommet skulle jeg helst hatt -5 hele året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i relativt ny leilighet hvor det er dårlig isolert. Det er visst ganske vanlig at de slurver med isolasjonen fordi de har det travelt når de bygger. Det blåser rett inn gjennom verandadøren, så gardinen foran den må være fortrekt hele vinteren. Naboer i øverste etasje, hvor det ikke er noe tak over verandaen oppleve at det faktisk snør inn gjennom verandadøren! Radiatoren måtte på for et par dager siden. Soverommet er ISKALDT så vinduet der kan jeg ikke ha oppe om natten lenger. Kun kort lufting om morgenen.

Det er også forferdelig lytt, og det blir mer og mer lytt etter som årene går. Politiet her uttalte seg til avisen for en stund siden om hvor de får inn mest naboklager fra. Det er fra nye boliger, nettopp på grunn av mangelfull isolasjon.

Mange nye boliger er av elendig kvalitet!

Anonymiserer meg nå, for dette har jeg nemlig snakket til en del folk om. ;)

Anonymous poster hash: 40ec6...e0c

Du har rett i at du blokker lider av at utbyggere har dårlig tid. Det gjelder ikke bare isolasjon, men også en del andre ting har jeg erfart. Har også jobbet hardt mot dette, og snakket med mange om det og derfor også anonym ;-)

Bråk fra naboer, gardiner som må trekkes for for å kulde trekket/kulda ute, kalde gulv, ikke skikkelige lister rundt vinduer, dører med glippe, med mer.

Her viser det seg også at det er konstruksjonsfeil i selve bygget, avløpsrør med feil helling slik at alt går tett, feil med strømnettet i hele området (for lite inn, har ikke særlig kunnskap om temaet) slik at strømmen går i hele blokker når det er kaldt eller på dager da alle lager mye mat som jul, vannlekkasjer fra veggerbog tak, mm Listen slutter aldri.

Nå har samme utbygger bygget mer i nærheten og der er situasjonen verre. Folk fikk problemer i det de flyttet inn. Viser seg også at der fungerer ikke fjernvarmeanlegget, og de vet ikke om det kan fikses før vinteren.

Enkelte er verre enn andre av utbyggere, men det er generelt mye dårlig utført håndverk om dagen. Og håndtverkere med kunnskap og yrkesstolthet er mangelvare.

(Ble en lang post helt utenom tema. Beklager ts)

Anonymous poster hash: 8bebc...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til tross for minusgrader om natten nå, så har jeg fremdeles varmen på 14-16 grader, er det for kaldt så tar jeg bare baderomsdøra opp ,da jeg ikke finner av knappen på Pyrox ovnen, men den bruker visst ikke mye strøm heller :fnise:

Men elsker å sitte med pledd og lester (har ikke golv varme så blir kaldt på føttene o_o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke fram varmeovnen før det blir ganske mange minusgrader. Vi bor i en liten leilighet og får mye varme fra naboene, så vi klarte oss hele den første vinteren uten varmeovn, selv om det ble litt kaldt. Vi betaler veldig lite for strømmen, jeg tror det er rundt 3-400 kr på hver regning, som jeg antar er for tre måneder.

Lever dere en hel vinter uten varmeovnen på?? Utrolig! Hvor mange grader har dere i stua når det et 10 minus ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor trengte jeg ikke å skru på varmen i det hele tatt... Men bodde i en leilighet i 6. etasje.



Anonymous poster hash: 21f42...7b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever dere en hel vinter uten varmeovnen på?? Utrolig! Hvor mange grader har dere i stua når det et 10 minus ute?

Det ble aldri kaldere enn 10 grader inne ved vinduet, og i sovedelen i andre enden av leiligheten var det varmere. Vi bor i en veldig liten leilighet som er ganske godt isolert i ytterveggen, så vi fikk mye varme fra naboene. I tillegg kommer det mye varme fra matlaging og de to laptoppene våre. Vi bakte brød annenhver dag og hadde hurtigpyrolyse på ovnen en gang i uka (produsenten anbefaler det). Vi ble også vant til lavere temperaturer, så i vår brukte jeg singelet ute i 17 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...