Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Chloë, Thelma eller Bettina?

Vi bor utenlands og påvirkes veldig av det, men det kan jo være avkommet vil nordover etterhvert.

Anonymkode: e7cd7...ec6

Jeg elsker navnet Thelma, er helt forelska i det. Med tanke på det du selv skrev om at barnet kanskje plutselig vil flytte nordover så passer jo Thelma og Bettina best, fordi det uttales fint på begge språk, også når man leser det. Tenker det ihvertfall kan være greit hvis du og partneren din er norsk opprinnelige. Litt kjipt å komme hit og bli kalt for "kloe".. men i alt er egentlig alle tre fine navn :) men Thelma er da favoritten hos meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Chloë, Thelma eller Bettina?

Vi bor utenlands og påvirkes veldig av det, men det kan jo være avkommet vil nordover etterhvert.

Anonymkode: e7cd7...ec6

Thelma er det fineste <3 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med naVnet Georg? :-)

Anonymkode: 1df73...641

Georg minner meg om nevøen til min oldefar. Synes Georg var snill, men er litt usikker på om jeg ville valgt det i dag.. Riktignok begynner slike gamle navn å komme opp av skuffene igjen. Tviler på at jeg ville valgt det, men kanskje det blir populært igjen snart ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med naVnet Georg? :-)

Anonymkode: 1df73...641

Ser for meg en eldre, snill, reflektert og respektert mann som heter Georg :) kanskje litt old fashion i mitt hode, men tenker at det hjelper jo mye at den lille prinsen til Prins William og Hertuginne Kate Middleton heter George, det gjør nok navnet friskere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎18‎.‎05‎.‎2016 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Hva med naVnet Georg? :-)

Anonymkode: 1df73...641

Gammel mann kan hete det, men liker det ikke på yngre eller barn. Liker generelt ikke navn med g fordi jeg synes det blir så hardt, nesten krasst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Hedvig?

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Det navnet er diskutert tidligere i denne tråden. Søk, så finner du det sikkert. Selv liker jeg ikke det navnet, dessverre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Hedvig?

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Jeg liker det, syns det er mer klassisk og finere enn Hedda. Får litt sånn 1800-tallet-ish følelse av navnet, men jeg liker at gamle navn kommer opp igjen :) det er heller ikke så sukkersøtt som mange av de populære navna kan være, og jeg tenker kanskje på Hedvig som ei mer selvstendig jente. Liker det veldig godt faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
Den 18. mai 2016 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Hva med naVnet Georg? :-)

Anonymkode: 1df73...641

Love it😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter tvillinggutter.

hvilket navn passer med Ola?

Anonymkode: 2d91b...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mai 2016 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Hva med naVnet Georg? :-)

Anonymkode: 1df73...641

Dødskult om du heter Anker-Hansen til etternavn. :fnise: 

Neida, Georg er fint det. Solid og fint, mye finere enn disse pusete jålenavnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter tvillinggutter.

hvilket navn passer med Ola?

Anonymkode: 2d91b...e7d

Ole? :fnise: 

Knut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter tvillinggutter.

hvilket navn passer med Ola?

Anonymkode: 2d91b...e7d

Ola & Erik 

Ola & John 

Ola & Thor 

Ola & Iver 

Ola & Leif 

Ola & Espen 

Ola & Lars 

Ola & Kjell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter tvillinggutter.

hvilket navn passer med Ola?

Anonymkode: 2d91b...e7d

Nathanielander

Anonymkode: 53169...3fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter tvillinggutter.

hvilket navn passer med Ola?

Anonymkode: 2d91b...e7d

Eskil! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns Indie er så fint navn! Så på et tv-programm på TLC her om dagen som handlet om babyer osv og foreldrene skulle kalle det ene barnet for Indie. Det traff meg rett i hjertet! Haha. Ser det er 17 personer i Norge som heter det.. Hva syns dere? Er det et sært navn? (Jeg venter ikke barn, men drømmer om det, så navn har jeg tenkt mye på :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Jeg syns Indie er så fint navn! Så på et tv-programm på TLC her om dagen som handlet om babyer osv og foreldrene skulle kalle det ene barnet for Indie. Det traff meg rett i hjertet! Haha. Ser det er 17 personer i Norge som heter det.. Hva syns dere? Er det et sært navn? (Jeg venter ikke barn, men drømmer om det, så navn har jeg tenkt mye på :fnise: )

Jeg syns det er kjempesøtt! Hvertfall jeg syns absolutt ikke at det er for sært, finnes absolutt mange mye særere navn. 

Du er forresten ikke alene om å tenke mye på navn uten å egentlig vente barn :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Verena skrev:

Jeg syns det er kjempesøtt! Hvertfall jeg syns absolutt ikke at det er for sært, finnes absolutt mange mye særere navn. 

Du er forresten ikke alene om å tenke mye på navn uten å egentlig vente barn :laugh:

Så bra jeg ikke er alene om det :-)
Haha nei her har jeg/vi allerede planlagt navn :fnise: Men nå fikk jeg to for mye så da får man vel bare produsere en liten flokk :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Så bra jeg ikke er alene om det :-)
Haha nei her har jeg/vi allerede planlagt navn :fnise: Men nå fikk jeg to for mye så da får man vel bare produsere en liten flokk :fnise:

Ja, kan produsere antall unger etter hvor mange navn man ønsker å bruke :laugh: eller være slem nok til å gi ungene både ett og to mellomnavn uansett hvor lite de passer sammen :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...