Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Henny/Henie? :)

Anonymkode: 7a349...aa4

Henny er fint. Henie blir for meg et etternavn (Sonja ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Sunniva? 

Anonymkode: fed68...5ff

veldig fint :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Henny/Henie? :)

Anonymkode: 7a349...aa4

Henny er bra :) 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Sunniva? 

Anonymkode: fed68...5ff

Hadde jeg fått ei jente en gang så hadde jeg kalt henne det :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2016 at 16.01, Sasandra skrev:

Vermund ser jeg for meg som en bror til Viljar. Elmer, Almar, Erland, Ludvig, er andre navn jeg ser for meg. 

Jeg tenker å bruke Eirik på en eventuell fremtidig gutt (er ikke gravid), men så vet jeg jo at det vil bli litt vrient å bruke i utlandet.. noe jeg ser på som et problem i en stadig mer internasjonal og engelsktalende verden. Derfor ønsker jeg et mellomnavn som kan fungere i utlandet, som gutten da kan bruke når han blir eldre og vil måtte presentere seg på engelsk. Har dere noen forslag som kan passe som mellomnavn til Eirik? 

Eirik er da ikke noe problem i utlandet, blir jo Eric det. Synes Eirik er fint og sterkt nok til å stå for seg selv. :)

Anonymkode: e18eb...7d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎16‎.‎04‎.‎2016 at 16.35, AnonymBruker skrev:

Synes det var fint?

Er ikke Varg fortsatt ganske belastet?

Hva synes dere om Helmer, Jenny og Simone?

Anonymkode: 5247a...93c

Vikernes begynner vel å bli historie, så jeg tror ikke det vil bli et problem i fremtiden. Evt. vil det bli forbundet med Veum.

Jenny er det eneste jeg liker.

Den ‎17‎.‎04‎.‎2016 at 11.26, AnonymBruker skrev:

So..?

Tror du folk kaller barna sine for Anders? 

Hva er problemet ditt? 

 

Anonymkode: cba6f...f5f

Har alltid likt det navnet svært godt - inntil 2011. Nå håper jeg det går ikke glemmeboken!

Den ‎18‎.‎04‎.‎2016 at 14.00, AnonymBruker skrev:

Hva heter broren til Viljar?

Anonymkode: 0bee9...e44

Torstein

Den ‎23‎.‎04‎.‎2016 at 16.01, Sasandra skrev:

Vermund ser jeg for meg som en bror til Viljar. Elmer, Almar, Erland, Ludvig, er andre navn jeg ser for meg. 

Jeg tenker å bruke Eirik på en eventuell fremtidig gutt (er ikke gravid), men så vet jeg jo at det vil bli litt vrient å bruke i utlandet.. noe jeg ser på som et problem i en stadig mer internasjonal og engelsktalende verden. Derfor ønsker jeg et mellomnavn som kan fungere i utlandet, som gutten da kan bruke når han blir eldre og vil måtte presentere seg på engelsk. Har dere noen forslag som kan passe som mellomnavn til Eirik? 

Eirik er fint, og blir Erik i utlandet. Som mellomnavn kan det funke med Andre/Andreas, Emil med trykk på i'en, Johan/Johannes.

Den ‎24‎.‎04‎.‎2016 at 9.00, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Henny/Henie? :)

Anonymkode: 7a349...aa4

Liker ikke.

Den ‎24‎.‎04‎.‎2016 at 9.34, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Sunniva? 

Anonymkode: fed68...5ff

Fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. oktober 2015 at 15.30, Penelopee skrev:

Hva synes dere om disse navnene?
 

Guttenavn:

Ulrik, Aksel, Snorre

Jentenavn:

Tale/Thale, Andrine, Agnes, Agnete

Jeg syns Snorre er finest :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. april 2016 at 16.01, Sasandra skrev:

Jeg tenker å bruke Eirik på en eventuell fremtidig gutt (er ikke gravid), men så vet jeg jo at det vil bli litt vrient å bruke i utlandet.. noe jeg ser på som et problem i en stadig mer internasjonal og engelsktalende verden. Derfor ønsker jeg et mellomnavn som kan fungere i utlandet, som gutten da kan bruke når han blir eldre og vil måtte presentere seg på engelsk. Har dere noen forslag som kan passe som mellomnavn til Eirik? 

Dette med internasjonalisering går jo begge veier, da. Folk i engelsktalende land begynner å vende seg til at alle ikke heter John og Richard :laugh: Eirik er jo bare fem bokstaver også, det blir nok ikke noe problem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sago skrev:

Dette med internasjonalisering går jo begge veier, da. Folk i engelsktalende land begynner å vende seg til at alle ikke heter John og Richard :laugh: Eirik er jo bare fem bokstaver også, det blir nok ikke noe problem. 

Ja det er jo sant :) får se hva det blir til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte plutselig et guttenavn jeg aldri hadde hørt før, nemlig Varjold. Synes det er utrolig kult, og vil seriøst vurdere det om jeg får en gutt :)

Anonymkode: ccb2b...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte plutselig et guttenavn jeg aldri hadde hørt før, nemlig Varjold. Synes det er utrolig kult, og vil seriøst vurdere det om jeg får en gutt :)

Anonymkode: ccb2b...778

Det var litt annerledes, kinda likte det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter broren til Mille?:)

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Marius❤️

Anonymkode: 1fcf8...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter broren til Mille?:)

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Sander, Kristian eller Magnus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Eg vil gjerne ha forslag til gutenamn. Har masse jentenamn på lager (sjølv om eg antakelegvis ikkje skal bruke dei enno), men har nesten ingen fine gutenamn. Eg vil gjerne ha noko som har som ca. samme ånd som desse jentenamna og gjerne norrønt: Tiril, Saga, Lilja, Embla, Symra og Eiril.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Karl, Odin, Olav, og generelt andre norske og korte navn uten mellomnavn?

Anonymkode: 13c7f...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter broren til Mille?:)

Anonymkode: 4d3ba...0c5

Linus eller Conrad syns jeg passer fint :)

10 timer siden, Karou skrev:

Eg vil gjerne ha forslag til gutenamn. Har masse jentenamn på lager (sjølv om eg antakelegvis ikkje skal bruke dei enno), men har nesten ingen fine gutenamn. Eg vil gjerne ha noko som har som ca. samme ånd som desse jentenamna og gjerne norrønt: Tiril, Saga, Lilja, Embla, Symra og Eiril.
 

Balder, Elmer, Olander, Mikal, Viljar, Magnar, Eir, Vermund, Erland, August, Iver, Ivor.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Karl, Odin, Olav, og generelt andre norske og korte navn uten mellomnavn?

Anonymkode: 13c7f...8cd

Jeg pleide å synes at nesten alle sånne korte navn var kjedelige. Nå kommer det egentlig helt an på navnet, jeg syns for eksempel at Olaf er fint, men Olav liker jeg ikke.. jeg liker da f-lyden i navnet bedre enn v. Slike navn kan fort bli kjedelige alene syns jeg, men det er jo solide og praktiske navn for et barn som skal ut i verden med det navnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 28. april 2016 at 12.31, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Karl, Odin, Olav, og generelt andre norske og korte navn uten mellomnavn?

Anonymkode: 13c7f...8cd

Liker Karl og Olav. Enda bedre liker jeg Olai. Iver er også fint. Synes enkeltnavn er mye penere enn dobbeltnavn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Juni?

Anonymkode: b539d...8ce

Tenker først på ungen til Elin og CF fra paradise i fjor, som heter Juni Nicole. Supersøt unge! 

Med det har jeg fått sansen for navnet, og det er jo moderne nå å bruke korte navn med to stavelser, så det passer bra generelt syns jeg :) Jeg syns at Juni er et varmt navn, kanskje fordi det forbindes med sommermåneden. Det er jo absolutt positivt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...