Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter både jente og guttenavn :) vil helst ikke ha dobbeltnavn, men om dere har noen skikkelig fine så er det bare å skrive :) vil ikke ha utrolig uvanlige navn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vil dere rangere disse guttenavnene?

August, Johannes, Theodor, Sigurd, Storm

Anonymkode: a15fe...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere rangere disse guttenavnene?

August, Johannes, Theodor, Sigurd, Storm

Anonymkode: a15fe...6e4

På en skala mellom 1 og 5: 

August 3

Johannes 4 

Theodor 5

Sigurd 1 

Storm 3 

Er virkelig ikke noe fan av navnet Sigurd.. noe med lydsammensetningen jeg ikke liker.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, siljur skrev:

Er på utkikk etter både jente og guttenavn :) vil helst ikke ha dobbeltnavn, men om dere har noen skikkelig fine så er det bare å skrive :) vil ikke ha utrolig uvanlige navn 

Veldig mange av dem da...

Joakim, Daniel, Gaute, Kristian, Kristoffer, Audun, Martin, Markus, Adrian, Lukas, Mathias, Johannes, Sander, Mats, Ludvig, Jonathan...

Mia, Maia, Celine, Susanne, Simone, Sanne, Jeanette, Angelica, Matilde, Nora, Sofie, Anniken, Mina, Vilde, Thea, Anna, Silje, Alexandra, Rikke

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere rangere disse guttenavnene?

August, Johannes, Theodor, Sigurd, Storm

Anonymkode: a15fe...6e4

Johannes

Sigurd

August

Theodor

Storm

5 timer siden, Sasandra skrev:

På en skala mellom 1 og 5: 

August 3

Johannes 4 

Theodor 5

Sigurd 1 

Storm 3 

Er virkelig ikke noe fan av navnet Sigurd.. noe med lydsammensetningen jeg ikke liker.. 

Og da har du Sigurd på førsteplass??? Vel...navn kan uttales forskjellig på forskjellige dialekter. Akkurat som man uttaler Anders med uttale av d flere steder i Norge, så er det også uttale "Anners" på andre steder i Norge, selv om det uansett skrives Anders.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Millimani skrev:

Veldig mange av dem da...

Joakim, Daniel, Gaute, Kristian, Kristoffer, Audun, Martin, Markus, Adrian, Lukas, Mathias, Johannes, Sander, Mats, Ludvig, Jonathan...

Mia, Maia, Celine, Susanne, Simone, Sanne, Jeanette, Angelica, Matilde, Nora, Sofie, Anniken, Mina, Vilde, Thea, Anna, Silje, Alexandra, Rikke

Johannes

Sigurd

August

Theodor

Storm

Og da har du Sigurd på førsteplass??? Vel...navn kan uttales forskjellig på forskjellige dialekter. Akkurat som man uttaler Anders med uttale av d flere steder i Norge, så er det også uttale "Anners" på andre steder i Norge, selv om det uansett skrives Anders.

Tipper hun tenker motsatt - at 5 er maks poengscore.

Jeg synes Sigurd er et flott navn da! Et gammelt og solid norsk navn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sasandra skrev:

På en skala mellom 1 og 5: 

August 3

Johannes 4 

Theodor 5

Sigurd 1 

Storm 3 

Er virkelig ikke noe fan av navnet Sigurd.. noe med lydsammensetningen jeg ikke liker.. 

Sigurd

Johannes

Theodor

August

Storm er så forferdelig superhelt navn ala Supermann eller Batman at det rangerer jeg ikke.

Anonymkode: 0bee9...e44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Millimani skrev:

Veldig mange av dem da...

Joakim, Daniel, Gaute, Kristian, Kristoffer, Audun, Martin, Markus, Adrian, Lukas, Mathias, Johannes, Sander, Mats, Ludvig, Jonathan...

Mia, Maia, Celine, Susanne, Simone, Sanne, Jeanette, Angelica, Matilde, Nora, Sofie, Anniken, Mina, Vilde, Thea, Anna, Silje, Alexandra, Rikke

Johannes

Sigurd

August

Theodor

Storm

Og da har du Sigurd på førsteplass??? Vel...navn kan uttales forskjellig på forskjellige dialekter. Akkurat som man uttaler Anders med uttale av d flere steder i Norge, så er det også uttale "Anners" på andre steder i Norge, selv om det uansett skrives Anders.

Rangeringen min gikk på laveste 1 og høyeste 5, altså de med lav "poengsum" var "dårlig" og omvendt. Kan ikke se for meg at Sigurd har så mange måter å uttales på? Men har opplevd at et navn er finere med en annen dialekt, kanskje fordi det da passer bedre inn i dagligtalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere rangere disse guttenavnene?

August, Johannes, Theodor, Sigurd, Storm

Anonymkode: a15fe...6e4

Fra høy rangering til lav rangering:
Johannes, Storm, August, Theodor og Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere rangere disse guttenavnene?

August, Johannes, Theodor, Sigurd, Storm

Anonymkode: a15fe...6e4

Sigurd! 

August

Johannes

Theodor

Storm

Anonymkode: 4b0a7...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å fascineres av veldig gamle norske navn. Ikke de som 50 åringer har nå, som Bjørn, Berit, Pål etc. Men de som folk hadde mellom 1850 - 1930, så lurte på om dere vet om noen slike navn som ble brukt da men som få heter i dag? Kanskje navn som gamle slektninger het o.l.? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sasandra skrev:

Rangeringen min gikk på laveste 1 og høyeste 5, altså de med lav "poengsum" var "dårlig" og omvendt. Kan ikke se for meg at Sigurd har så mange måter å uttales på? Men har opplevd at et navn er finere med en annen dialekt, kanskje fordi det da passer bedre inn i dagligtalen. 

Ok :) Da er rangeringen min omvendt da antakelig... 

Storm (5)

Theodor (4)

August (3)

Sigurd (2)

Johannes (1)

45 minutter siden, Sasandra skrev:

Har begynt å fascineres av veldig gamle norske navn. Ikke de som 50 åringer har nå, som Bjørn, Berit, Pål etc. Men de som folk hadde mellom 1850 - 1930, så lurte på om dere vet om noen slike navn som ble brukt da men som få heter i dag? Kanskje navn som gamle slektninger het o.l.? :) 

Noen av dem er kanskje "litt" brukt i dag, men her har du mine forslag sånn i farta

Magdele

Magdeli

Madli

Jørgina

Augusta

Eirika

Erika

Elsa

Fredrikke

Margit

Alvilde/Alvilda

Oline

Dorthea

Klara

Kristi

Rigmor

Peroline

Adrianne

Olanda

Karla

Bergliot

Borgny

 

Karl

Bernhard

Ivar

Olai

Severin

Inge

Gunnar

Olve

Hans

Oluf

Mons

Haldor

Leon

Erling

Konrad

Fritjof

Gustav

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksel klinger best synes jeg da.. Likte Agnes best av jentenavnene

Anonymkode: 64d5b...1ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står navnet Anne best alene eller med mellomnavn? 

Anonymkode: 542cf...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Millimani skrev:

Ok :) Da er rangeringen min omvendt da antakelig... 

Storm (5)

Theodor (4)

August (3)

Sigurd (2)

Johannes (1)

Noen av dem er kanskje "litt" brukt i dag, men her har du mine forslag sånn i farta

Magdele

Magdeli

Madli

Jørgina

Augusta

Eirika

Erika

Elsa

Fredrikke

Margit

Alvilde/Alvilda

Oline

Dorthea

Klara

Kristi

Rigmor

Peroline

Adrianne

Olanda

Karla

Bergliot

Borgny

 

Karl

Bernhard

Ivar

Olai

Severin

Inge

Gunnar

Olve

Hans

Oluf

Mons

Haldor

Leon

Erling

Konrad

Fritjof

Gustav

Der kom det flere fine forslag! :) favorittene er nok Eirika, Alvilde, Oline, Dorthea og Olanda, også Olai og Oluf :) de høres liksom så moderne ut selv om de egentlig ikke er det. I dagens navnetrend om å finne et unikt navn er det fascinerende å lete i de ordentlig gamle norske navna og se hvilke "skatter" man kan finne. 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står navnet Anne best alene eller med mellomnavn? 

Anonymkode: 542cf...a0f

Jeg syns det blir "tomt" alene, for meg ville det føltes ukomplett med bare Anne. Syns at de tradisjonelle mellomnavna som Anne Marie, Anne Lena, Anne Karin o.l. er fine, eller så er det morsomt å leke litt med andre kombinasjoner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bryte inn og spørre hva slags navn som passer til Kristoffer? Det heter førstemann 😊 

Ønsker veldig gjerne forslag til begge kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betti skrev:

Kan jeg bryte inn og spørre hva slags navn som passer til Kristoffer? Det heter førstemann 😊 

Ønsker veldig gjerne forslag til begge kjønn!

Thomas

Anonymkode: e3231...815

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Betti skrev:

Kan jeg bryte inn og spørre hva slags navn som passer til Kristoffer? Det heter førstemann 😊 

Ønsker veldig gjerne forslag til begge kjønn!

Gutt: Olaf, Karsten, Erlend, William, Peter, Konrad, Alexander, Ludvig, Jonathan, Johannes, Theodor

Jente: Jennifer, Linnea, Camilla, Elisabeth, Thea, Cassandra, Lisbeth, Charlotte, Helene, Lydia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...