Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ordentlige navn eller egenlagde?  Forferdelig tunge å uttale 

Anonymkode: 0bee9...e44

Ordentlige navn. Ovidia blir oppkalling etter min oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere om Enea og Ovidia? Og er dette et navn som dere synes kan kombineres? Evt. andre navn som kan kombineres med enten Enea eller Ovidia?

Enea synes jeg er et skikkelig tullete navn. Ovidia er greit nok, spesielt hvis det er oppkalling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om Enea og Ovidia? Og er dette et navn som dere synes kan kombineres? Evt. andre navn som kan kombineres med enten Enea eller Ovidia?

Ovidia er i hvertfall et navn, og jeg har hørt det som mellomnavn etter oppkalling. Typisk "Lykke Ovidia", Taleah Ovidia", så kaller dere jenta Enea Ovidia, så passer det i grunnen inn. (Men Enea er ikke pent etter min smak, og veldig oppkonstruert)

fra Wiki:

Enea may be:

ENEA may be:

  • ENEA (Italy), the Italian National Agency for New Technologies, Energy and the Sustainable economic development
  • ENEA AB, a Swedish information technology company

 

Anonymkode: 4b0a7...aef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Hva tenker dere om Enea og Ovidia? Og er dette et navn som dere synes kan kombineres? Evt. andre navn som kan kombineres med enten Enea eller Ovidia?

Jeg synes oppkalling er veldig hyggelig, så for meg ville det blitt Ovidia. Tror også det vil fungere bedre i utlandet enn Enea (som får meg til å tenke litt på en sykdom).

Hva tenker dere om jentenavnet Kenna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppkalling er veldig hyggelig, så for meg ville det blitt Ovidia. Tror også det vil fungere bedre i utlandet enn Enea (som får meg til å tenke litt på en sykdom).

Hva tenker dere om jentenavnet Kenna?

syntes Kenna hørtes ut som en den 6. Søsteren til Kardashian familien, hehe, nei da. Har aldri hørt det før, men kunne sikkert blitt vandt til det :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

syntes Kenna hørtes ut som en den 6. Søsteren til Kardashian familien, hehe, nei da. Har aldri hørt det før, men kunne sikkert blitt vandt til det :) 

:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag til myke, korte og vanlige jentenavn? Liker Live, Tuva, Emma (men uaktuelt grunnet popularitet), Anna og lignende ...

Anonymkode: 7d1eb...89c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til myke, korte og vanlige jentenavn? Liker Live, Tuva, Emma (men uaktuelt grunnet popularitet), Anna og lignende ...

Anonymkode: 7d1eb...89c

Kaja, Ella, Lotte/Lotta, Milla, Stella, Julia, Karine, Sofie, Mina, Ina, Lilly, Iris, Sina, Ellie, Dina, Jenny, Alma, Klara, Ebba :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja, Ella, Lotte/Lotta, Milla, Stella, Julia, Karine, Sofie, Mina, Ina, Lilly, Iris, Sina, Ellie, Dina, Jenny, Alma, Klara, Ebba :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

Åååh, tusen takk!! Der dukket det opp en hel haug navn jeg likte veldig godt som jeg ikke har tenkt på!!

Anonymkode: 7d1eb...89c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om Emerik? Eventuelt Emerick?

Og Lykke?

Emerik/Emerick er spennende! Har hørt navnet Emrik før, og liker det veldig godt. Skal dere da uttale Emerik rett fram (med den ekstra E'en som ikke finnes i Emrik)?

Lykke synes jeg og er fantastisk flott!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emerik/Emerick er spennende! Har hørt navnet Emrik før, og liker det veldig godt. Skal dere da uttale Emerik rett fram (med den ekstra E'en som ikke finnes i Emrik)?

Lykke synes jeg og er fantastisk flott!

Ja, e-en blir uttalt, men trykket ligger litt på m-en også på k-en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Hva tenker dere om Emerik? Eventuelt Emerick?

Og Lykke?

Emerik var veldig fint, men jeg liker i grunn ikke Lykke. Kanskje fordi jeg forbinder det med substantivet "lykke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes oppkalling er veldig hyggelig, så for meg ville det blitt Ovidia. Tror også det vil fungere bedre i utlandet enn Enea (som får meg til å tenke litt på en sykdom).

Hva tenker dere om jentenavnet Kenna?

Hva tenker dere om Emerik? Eventuelt Emerick?

Og Lykke?

Synes både Kenna og Emerik er kult.

Lykke blir for hipstrete og grünerløkkask for meg.

Anonymkode: 6b72c...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hva tenker dere om Enea og Ovidia? Og er dette et navn som dere synes kan kombineres? Evt. andre navn som kan kombineres med enten Enea eller Ovidia?

Ovidie med E e fint. Enea er ikkje eit navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Liker faktisk alle sammen veldig godt! Agnes er heeeelt i toppen selv hvis det viser seg at det blir en datter på oss <3

Ja, Agnes er så vakkert og gammelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tenker dere om Enea og Ovidia? Og er dette et navn som dere synes kan kombineres? Evt. andre navn som kan kombineres med enten Enea eller Ovidia?

Enea høres oppdiktet og veldig intetsigende ut. Kombinasjonen av de to navnene var fryktelig tungvindt og overdådig. Ovidia alene var jo ok, særlig om navnet allerede er brukt i familien. 

Anonymkode: f7bbf...3e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om disse navnene?
 

Guttenavn:

Ulrik, Aksel, Snorre

Jentenavn:

Tale/Thale, Andrine, Agnes, Agnete


Snorre klinger bare ikke pent i mine ører, men smaken er som baken. Av de to andre ville jeg valgt Aksel. 

Anonymkode: f7bbf...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt glad i disse nye norrøne navnene som Odin og lignende, men de er jo ikke direkte stygge. I dag hørte jeg om en nyfødt gutt som har fått navnet Fenris! Det var IKKE pent synes jeg. Hva tenker dere andre?

 

Anonymous poster hash: d3f92...907

Stakkars unge, tenker jeg. Kunne like gjerne kalt ungen Lucifer... 

Anonymkode: f7bbf...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Enea høres oppdiktet og veldig intetsigende ut. Kombinasjonen av de to navnene var fryktelig tungvindt og overdådig. Ovidia alene var jo ok, særlig om navnet allerede er brukt i familien. 

Anonymkode: f7bbf...3e5

Jeg er enig, Enea ble litt sært. Kjenner ei som heter Ovedie. Det er spesielt, men fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...