Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg personlig liker litt gamle norske jentenavn, men litt mer nyere guttenavn.

Men det er mange meninger om de navnene jeg liker, så jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal bruke et av de når jeg først får barn.

Jentenavnene er, og det står faktisk kun mellom to stk der, med mindre min bedre halvdel er flink til å argumentere for noe annet:

Amàriel

Ovedia

Oline

Guttenavnene er:

Leon

Emilian

Oliver

Felix

Philip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker litt gamle norske jentenavn, men litt mer nyere guttenavn.

Men det er mange meninger om de navnene jeg liker, så jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal bruke et av de når jeg først får barn.

Jentenavnene er, og det står faktisk kun mellom to stk der, med mindre min bedre halvdel er flink til å argumentere for noe annet:

Amàriel

Ovedia

Oline

Guttenavnene er:

Leon

Emilian

Oliver

Felix

Philip

Oline er fint, av guttenavnene liker jeg nok Philip best.

Anonymous poster hash: af6c4...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et etternavn er nok. Er mor og far sammen, ville jeg nok valgt fars etternavn. Hvis mor har hovedomsorg, hadde det kanskje vært mest naturlig å velge det etternavnet hun bruker til vanlig.

Syntes dette hørtes gammeldags ut, ET etternavn og det er bare faren sitt, nei huff! og Når vi snakker om skillte foreldre der en har "hovedomsorg" så tenker jeg at det er desto viktigere at barnet får en "navnemessigtilhørighet" til begge. Men men, bare min mening....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Vi venter en jente i mars,vil gjerne ha litt inspirasjon til navn :-) Hva er deres favorittnavn til jente ? :-)

Cornelia

Valentina

Viola

Frøya

Ida

Maiken

Amalie

Hermine

Konstanse/Constance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornelia? Cornflakes eller honnikorn? Vet om noen som døpte dattera si det. De kaller henne Corni nå.. som i rar? Helt korni spør du meg...

Anonymous poster hash: 61b65...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornelia? Cornflakes eller honnikorn? Vet om noen som døpte dattera si det. De kaller henne Corni nå.. som i rar? Helt korni spør du meg...

Anonymous poster hash: 61b65...4ee

Cornelia er et kjempefint navn.

Man kan jo lage ordspill med nesten alt, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saga er litt cheesy, synes jeg - det er et typisk navn man finner i kiosklitterære skildringer om middelaldersk fantasy. Det er veldig pent, men ja. I tillegg har du jo musikeren Saga, ikke veldig kjent, men likevel ikke den beste assosiasjonen man vil ha til et navn (med mindre du er into nasjonalsosialisme, da).

Cornelia er fint, men jeg synes det låter litt snobbete. Tidvis også nesten sytete, "Corneeeelia", men ellers lyder det fint.

Charlotte er også pent.

Hva synes dere om Erin?



Anonymous poster hash: 2f19c...e5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei:) jeg kunne tenke med noen litt spesielle guttenavn forslag. Ikke av typen chrisander og den type "Unge mødrenavn"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Troy

Trym

Ole

Sander

De to første er ganske maskulin, det synes jeg er fint :)

Anonymous poster hash: 41ad0...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan type navn liker du da? Fine guttenavn kan bety så mye av forskjellig smak. Jeg synes typisk norske navn er finest, gjerne litt gamle. Sigurd er et vakkert navn, og Sverre er et navn jeg har fått mer og mer sansen for i det siste. Storm, Brage, Edvard, Amund er nydelige også, og det som er det aller fineste guttenavnet i mine øyne er Varg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...