Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere ha valgt Amalie eller Emilia? :)

Anonymkode: 7748b...ae5

Emilia :) 

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far er engelskspråkelig, jeg er norsk. Vi snakker engelsk sammen hjemme. 

Noen forslag som passer til jente eller gutt som er enkle å uttale på begge språk. Vi like enkle, korte navn, like ikke de populære lange søte navnene. Navn som Wiliam, Christian, Erik, Aksel, Sophie/a, Olivia, Oscar er uaktuelle pga familie som har brukt samme navn. 

Tar i mot forslag både som er "norske" eller "engelske", men som uttalkes greit på begge språk. Barnet får engelsk etternavn. 

Anonymkode: b97a7...836

Erik, David, Gunnar, Tobias, Frank, Leif, Hans, Petter, Martin, Wilhelm, Isak, Kristoffer, Alfred, Albert, Thomas, Edvin, Edvard, Henry, Filip, Sakarias, Victor, Samuel, Magnus, Markus, Louis.

Maja, Mia, Aurora, Emilia, Kari, Isabel, Amanda, Ingrid, Erica, Hanna, Ada, Lisa, Molly, Elisabeth, Lily, Victoria, Kira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sarah, Anna, Celine, Nora, Emma, Emily, Ida, Camilla, Mia, 

Jonathan, Noah, Jonah, Daniel, Henry, Liam, Victor

Anonymkode: 7748b...ae5

 

21 timer siden, Millimani skrev:

Victoria
Emma
Rebecca
Maria
Julie
Nikki
Emily
Celine
Lisa
Helene
Anne
Nora
Therese
Eleanor
Isabel
Louise
Sandra
Nancy
Hannah
Sarah
Nathalie
Sophie
Michelle

Victor
Daniel
Cristopher
Jonathan
Edward
Simon
Benjamin
Thomas
Marcus
Nicholas
Liam
Kevin
Scott
Lucas
Magnus
Isac
Philip
Michel

 

20 timer siden, Olava skrev:

 

Adam, Julian, Tobias, Matias, Lukas, Magnus, David, Daniel, Gabriel, Even

Lydia, Julia, Elena, Sandra, Maya, Vera, Mia, Anna, Freya, Elisa, Amanda

 

4 timer siden, Belle âme skrev:

Emilia :) 

 

Erik, David, Gunnar, Tobias, Frank, Leif, Hans, Petter, Martin, Wilhelm, Isak, Kristoffer, Alfred, Albert, Thomas, Edvin, Edvard, Henry, Filip, Sakarias, Victor, Samuel, Magnus, Markus, Louis.

Maja, Mia, Aurora, Emilia, Kari, Isabel, Amanda, Ingrid, Erica, Hanna, Ada, Lisa, Molly, Elisabeth, Lily, Victoria, Kira.

Takk alle sammen! Masse gode forslag. Noen av de er allerede på lista, og noen har jeg ikke tenkt på en gang, men som jeg liker godt. Og jeg har hele tiden synes guttenavn er så vanskelig, men her har det jo kommet mange gode forslag. (noen er dog strøket pga eks'ers navn :ler:

Anonymkode: b97a7...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Varg? 

Anonymkode: 42876...c78

Jeg liker det ikke. Jeg forbinder det med ondskap av en uviss grunn.

Anonymkode: 9331e...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker det ikke. Jeg forbinder det med ondskap av en uviss grunn.

Anonymkode: 9331e...4d8

Varg er jo et rovdyr. Jeg ser for meg ulvetenner som flenger opp byttet sitt, så det er vel heller ingen god assosiasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Varg? 

Anonymkode: 42876...c78

Jeg tror veldig mange forbinder det med drapsmannen, kirkebrenneren og tidligere medlem av Hvit Arisk Motstand, Varg Vikernes. Tror nok det er en stund til navnet mister den assosiasjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Varg? 

Anonymkode: 42876...c78

Jeg liker det ikke, er ikke så glad i «harde» navn. Syns Varg er et hardt navn, på et vis. 

1 time siden, bopera skrev:

Jeg tror veldig mange forbinder det med drapsmannen, kirkebrenneren og tidligere medlem av Hvit Arisk Motstand, Varg Vikernes. Tror nok det er en stund til navnet mister den assosiasjonen.

Jeg har aldri hørt om Varg Vikernes, og det er jeg neppe alene om, så tviler på at det er så altfor mange som har den assosiasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Olava skrev:

 

Jeg har aldri hørt om Varg Vikernes, og det er jeg neppe alene om, så tviler på at det er så altfor mange som har den assosiasjonen. 

Hva slags resonnement er det, da?? Jeg har ikke hørt om det, derfor har nok svært få hørt om det. For det første sier ikke bopera at alle har hørt om ham, men at en del nok tenker på ham når de hører Varg. Og for det andre, du må være enten veldig ung eller totalt uinteressert i nyheter hvis du ikke vet hvem Varg Vikernes er. De fleste jeg kjenner vet om Varg, satanismen, kirkebrenninga og drapet på kompisen. Det er en meget kjent sak! Det er til og med laget to dokumentarer om ham, og en dokumentar om miljøet han vanket i. Jeg vil være veldig enig i at navnet Varg assosieres med Varg Vikernes, selv om du ikke kjenner til saken.

Anonymkode: 8f7a3...c95

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Olava skrev:

Jeg liker det ikke, er ikke så glad i «harde» navn. Syns Varg er et hardt navn, på et vis. 

Jeg har aldri hørt om Varg Vikernes, og det er jeg neppe alene om, så tviler på at det er så altfor mange som har den assosiasjonen. 

Vel, selv om DU ikke har hørt om Varg Vikernes, så har nok veldig mange andre gjort det. Han er i hvert fall det første jeg tenker på når jeg hører navnet Varg.

Anonymkode: 6fa77...742

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags resonnement er det, da?? Jeg har ikke hørt om det, derfor har nok svært få hørt om det. For det første sier ikke bopera at alle har hørt om ham, men at en del nok tenker på ham når de hører Varg. Og for det andre, du må være enten veldig ung eller totalt uinteressert i nyheter hvis du ikke vet hvem Varg Vikernes er. De fleste jeg kjenner vet om Varg, satanismen, kirkebrenninga og drapet på kompisen. Det er en meget kjent sak! Det er til og med laget to dokumentarer om ham, og en dokumentar om miljøet han vanket i. Jeg vil være veldig enig i at navnet Varg assosieres med Varg Vikernes, selv om du ikke kjenner til saken.

Anonymkode: 8f7a3...c95

Etter reaksjonen deres måtte jeg selvsagt søke opp saken. Jeg er ganske ung når det kommer til den saken ja. Men altså, uavhengig av saken, så ser jeg jo at jeg svarte dumt. Selvsagt kan man skrive akkurat hva man assosierer med et navn i en navnediskusjon, var bare jeg som tenkte litt raskt og feil, og gjorde mine handlinger deretter. Beklager :) Men fint at dere opplyser meg. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, selv om DU ikke har hørt om Varg Vikernes, så har nok veldig mange andre gjort det. Han er i hvert fall det første jeg tenker på når jeg hører navnet Varg.

Anonymkode: 6fa77...742

Du har helt rett, jeg var både korttenkt og uvitende i det jeg skrev. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere om guttenavnet Varg? 

Anonymkode: 42876...c78

Forbinder det, - som så mange andre, med han som satte fyr på flere kirker, drepte en mann, skikkelig satanist.

Har du tenkt på Ravn istedet?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva med Vidkun? Syns det er et nyyyyyddlig navn! 

Anonymkode: 53169...3fc

Hahaha, du søker oppmerksomhet du. Tysker også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om navnet Jul? Det er et vanlig navn for vår familie, fetteren min heter det, han er bare i 40-årene. Min fantastiske bestefar het det, og jeg skulle så gjerne kalt opp sønnen min etter det navnet. Men blir det for sært? Uttales rett frem, som jul i "romjul". Jeg selv har bare gode minner fra det navnet, men vet jo at mange har stusset over det når fetteren min har presentert seg.

Anonymkode: 36c87...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Jul? Det er et vanlig navn for vår familie, fetteren min heter det, han er bare i 40-årene. Min fantastiske bestefar het det, og jeg skulle så gjerne kalt opp sønnen min etter det navnet. Men blir det for sært? Uttales rett frem, som jul i "romjul". Jeg selv har bare gode minner fra det navnet, men vet jo at mange har stusset over det når fetteren min har presentert seg.

Anonymkode: 36c87...443

Hmm, jeg kjenner til navnet som et etternavn, men det kan hende de skriver det Juul. Jeg synes det er litt småmerkelig. Hva med dobbelt fornavn? Jul Alexander eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, luinne skrev:

Hmm, jeg kjenner til navnet som et etternavn, men det kan hende de skriver det Juul. Jeg synes det er litt småmerkelig. Hva med dobbelt fornavn? Jul Alexander eller noe

Vil bli to etternavn på barnet (altså et mellomnavn og et etternavn), ønsker derfor et kort fornavn. Jeg elsker jo navnet pga mine assosiasjoner, og har vært vant til det fra jeg var bitteliten. Spørs hvordan "omverden" vil ta i mot det :) 

Anonymkode: 36c87...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bli to etternavn på barnet (altså et mellomnavn og et etternavn), ønsker derfor et kort fornavn. Jeg elsker jo navnet pga mine assosiasjoner, og har vært vant til det fra jeg var bitteliten. Spørs hvordan "omverden" vil ta i mot det :) 

Anonymkode: 36c87...443

Omverdenen venner seg nok til det :) Alt som er rart i starten blir en selvfølge etter at barnet vokser til. Etter hvert klarer man ikke å se for seg barnet med noe annet navn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Millimani skrev:

Forbinder det, - som så mange andre, med han som satte fyr på flere kirker, drepte en mann, skikkelig satanist.

Har du tenkt på Ravn istedet?

Hahaha, du søker oppmerksomhet du. Tysker også kanskje?

Ich bin nicht deutch! Syns bare Vidkun er et vakkert navn og selv om Quisling var en kvalmsekk og en dust er det jo lenge siden han var i rampelyset i nyhetsbildet. Unger døpes jo Adolf og Anders og. I Sverige er Adolf vanlig og Vidkun bør jo komme tilbake snart det og. Men kanskje best å vente til hundre år etter krigen? Om hundre år er allting glemt vettu. Kanskje jeg kan få et barnebarn ved navn Vidkun. 

Anonymkode: 53169...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ich bin nicht deutch! Syns bare Vidkun er et vakkert navn og selv om Quisling var en kvalmsekk og en dust er det jo lenge siden han var i rampelyset i nyhetsbildet. Unger døpes jo Adolf og Anders og. I Sverige er Adolf vanlig og Vidkun bør jo komme tilbake snart det og. Men kanskje best å vente til hundre år etter krigen? Om hundre år er allting glemt vettu. Kanskje jeg kan få et barnebarn ved navn Vidkun. 

Anonymkode: 53169...3fc

Man skal aldri si aldri. Men Sverige var vel på tyskernes side under den krigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Olava said:

Jeg liker det ikke, er ikke så glad i «harde» navn. Syns Varg er et hardt navn, på et vis. 

Jeg har aldri hørt om Varg Vikernes, og det er jeg neppe alene om, så tviler på at det er så altfor mange som har den assosiasjonen. 

Oj. Ikke hørt om Greven, satanisten, kirkebrenneren og drapsmannen? Det sier mer om deg (ikke for å være frekk), enn navnet - du har et hull i allmennkunnskapen. 

Anonymkode: ff249...a46

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...