Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Borghild no-go, eller så retro at det blir kult? Tradisjonsrikt navn i familien til far.

Anonymkode: e71f0...484

Hvorfor bry seg med det? :) Barnet mitt skal faktisk hete Borghild! 

Anonymkode: 1e316...e3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Rokkis skrev:

Jeg og kjæresten venter barn først på 2018. Om det blir jente er vi veldig ivrige på Jenny, både fordi vi begge synes navnet er veldig fint og fordi bestemorens han het det. Om det blir gutt (noe jeg tror det blir, ettersom det er veldig mange gutter i hans familie) vet vi ikke. Ingen av oss har besteforeldre med navn vi liker. Eventuelt Peder, da min oldefar het det også er det heller mer sjeldent enn Petter. Synes begge er fine navn. Hva mener dere? ☺️

Liker både Jenny og Peder 🖒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 7.30, AnonymBruker skrev:

Er Anita et pent navn?

Anonymkode: c091d...bac

Ja

Anonymkode: 1a3ce...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Borghild no-go, eller så retro at det blir kult? Tradisjonsrikt navn i familien til far.

Anonymkode: e71f0...484

Kult navn👍🏻

Anonymkode: 1a3ce...99d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rokkis skrev:

Jeg og kjæresten venter barn først på 2018. Om det blir jente er vi veldig ivrige på Jenny, både fordi vi begge synes navnet er veldig fint og fordi bestemorens han het det. Om det blir gutt (noe jeg tror det blir, ettersom det er veldig mange gutter i hans familie) vet vi ikke. Ingen av oss har besteforeldre med navn vi liker. Eventuelt Peder, da min oldefar het det også er det heller mer sjeldent enn Petter. Synes begge er fine navn. Hva mener dere? ☺️

Jenny og Peder er fine og solide navn. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emrik? 

Anonymkode: 7d826...52c

Fortsatt spesielt, men kommer mer og mer fram i lyset... Jeg liker det :)

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Alvar?

Anonymkode: 5bc7a...5ec

Pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 11.16, Rokkis skrev:

Jeg og kjæresten venter barn først på 2018. Om det blir jente er vi veldig ivrige på Jenny, både fordi vi begge synes navnet er veldig fint og fordi bestemorens han het det. Om det blir gutt (noe jeg tror det blir, ettersom det er veldig mange gutter i hans familie) vet vi ikke. Ingen av oss har besteforeldre med navn vi liker. Eventuelt Peder, da min oldefar het det også er det heller mer sjeldent enn Petter. Synes begge er fine navn. Hva mener dere? ☺️

Hva med Peter? Fineste varianten, spør du meg :rodmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om jentenavnet Naia/Náia/Naja? Får folk kun assosiasjoner til en viss frue, eller klarer man å se forbi dette? Både jeg og mannen liker dette navnet godt, men samtidig bekymrer vi oss for at det gir en bitter ettersmak av overnevnte grunn. 

Anonymkode: 42876...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om jentenavnet Naia/Náia/Naja? Får folk kun assosiasjoner til en viss frue, eller klarer man å se forbi dette? Både jeg og mannen liker dette navnet godt, men samtidig bekymrer vi oss for at det gir en bitter ettersmak av overnevnte grunn. 

Anonymkode: 42876...c78

Siden du spør får jeg være ærlig, synes navnet er fryktelig! Å det har ingenting med "frua" å gjøre. 

Men bra at folk har forskjellig smak, så om dere liker navnet må dere ikke bry dere om hva andre måtte mene..

Anonymkode: 1a3ce...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/30/2017 den 5.20, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om jentenavnet Naia/Náia/Naja? Får folk kun assosiasjoner til en viss frue, eller klarer man å se forbi dette? Både jeg og mannen liker dette navnet godt, men samtidig bekymrer vi oss for at det gir en bitter ettersmak av overnevnte grunn. 

Anonymkode: 42876...c78

Egentlig fin klang! Men tenker alle kommer til å tenke Maya, og at hun konstant må forklare. Ellers får jeg litt assosiasjoner til "Noia".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/30/2017 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om jentenavnet Naia/Náia/Naja? Får folk kun assosiasjoner til en viss frue, eller klarer man å se forbi dette? Både jeg og mannen liker dette navnet godt, men samtidig bekymrer vi oss for at det gir en bitter ettersmak av overnevnte grunn. 

Anonymkode: 42876...c78

Hva med Meja / Meija da? Svensk, sjeldent, men begynner å komme litt både over kjølen og her. Naja/Naia liker jeg ikke..synes ikke det ruller lett i munnen 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/25/2017 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Er Borghild no-go, eller så retro at det blir kult? Tradisjonsrikt navn i familien til far.

Anonymkode: e71f0...484

Jeg liker det veldig godt.

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om Lise? Det er et familienavn, derfor vi vil bruke det. Men redd det blir litt for..enkelt/kjedelig?

Anonymkode: 7bbfb...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Lise? Det er et familienavn, derfor vi vil bruke det. Men redd det blir litt for..enkelt/kjedelig?

Anonymkode: 7bbfb...76a

Fint navn, absolutt ikke kjedelig! Personlig foretrekker jeg Lisa, men oppkalling er veldig hyggelig, 

Anonymkode: 1a3ce...99d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2017 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om jentenavnet Naia/Náia/Naja? Får folk kun assosiasjoner til en viss frue, eller klarer man å se forbi dette? Både jeg og mannen liker dette navnet godt, men samtidig bekymrer vi oss for at det gir en bitter ettersmak av overnevnte grunn. 

Anonymkode: 42876...c78

Bare mennesker som faktisk følger med på disse bloggerne vil assosiere navnet med den visse fruen. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Lise? Det er et familienavn, derfor vi vil bruke det. Men redd det blir litt for..enkelt/kjedelig?

Anonymkode: 7bbfb...76a

Kort, pent og søtt navn som er lett å både stave og uttale. I utlandet er det lett å presentere seg som Lisa. Ikke kjedelig i det hele tatt, syns det er et perfekt navn :) men dersom du selv syns det blir kjedelig så kan du jo finne et andre fornavn også. Lise Sofie, Lise Marie, Lise Helene er noen eksempler. Her kan du jo også bruke oppkalling hvis du vil. Eller så er det mange som oppkaller på den måten at de bare bruker varianter av det opprinnelige navnet. Eksempler ut fra Lise: Annelise, Elise, Lisa, Lisbeth, Liselotte, Alise. Uansett hva du velger så er det flott med oppkalling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Lise? Det er et familienavn, derfor vi vil bruke det. Men redd det blir litt for..enkelt/kjedelig?

Anonymkode: 7bbfb...76a

Utrolig kjedelig navn.

Anonymkode: 1e316...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Lise? Det er et familienavn, derfor vi vil bruke det. Men redd det blir litt for..enkelt/kjedelig?

Anonymkode: 7bbfb...76a

Greit nok, men helst foretrekker jeg enten Elise eller Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om navnet Linnea? Vet det har vært veldig på moten for noen år siden, men er det "innafor" å bruke det igjen? 

Anonymkode: 0b33a...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Linnea? Vet det har vært veldig på moten for noen år siden, men er det "innafor" å bruke det igjen? 

Anonymkode: 0b33a...60d

Absolutt :) Veldig pent navn :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...