Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.5.2017 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Vi har bestemt oss for Isak til gutten i magen. Hva synes dere? :)

Anonymkode: fd364...2c9

Navnet er fint nok, ville tenkt at dere sikkert var religiøse.

Anonymkode: 1a3ce...99d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.5.2017 den 20.27, Millimani skrev:

Hva synes folk om Nicodemus, Julius, Magdele og  Adrianne?

Regner med dette er tull!

Anonymkode: 1a3ce...99d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2017 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Lupus?

Anonymkode: 53169...3fc

Alvorlig sykdom!!! 

Anonymkode: 1a3ce...99d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan søsteren til Hugo Felix hete?

Anonymkode: e0aff...91e

Kommer ikke på dobbeltnavn, men synes Lydia og Hugo passer godt sammen :) 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelletine Brusbanan Gaula Makrell eller Benedrøse Birsch Sukku-Fangrethe? Hvilket er finest?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme
På 20.5.2017 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Kan dere rangere Daniel, Simon, Kasper og Emil?

Anonymkode: 62e8a...f1a

1. Kasper

2. Daniel

3. Emil

4. Simon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Elida?

Anonymkode: 60484...4fd

Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med dette er tull!

Anonymkode: 1a3ce...99d

Hva er det som får deg til å tro det?

Sjekk ssb.no/navn

NAVNESØK

NavnesøkNavn

Julius

Resultat

Det er 531 menn som har Julius som første fornavn

Det er 376 menn som har Julius som eneste fornavn

Det er 14 personer som har Julius som etternavn

julius.gif?1495438755718

NAVNESØK

Magdele

Resultat
NavnesøkNavn

Resultat

Det er 9 kvinner som har Magdele som første fornavn

Det er 8 kvinner som har Magdele som eneste fornavn

NAVNESØK

NavnesøkNavn

Resultat

Det er 21 kvinner som har Adrianne som første fornavn

Det er 15 kvinner som har Adrianne som eneste fornavn

 

Når det kommer til Nicodemus blir det brukt som etternavn,

men fornavnet er endel nevnt i Bibelen 
https://en.wikipedia.org/wiki/Nicodemus

https://www.gotquestions.org/Nicodemus-in-the-Bible.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Matilda er fint! :) 

Jeg liker veldig godt navn som Bjørn, Torbjørn, Asbjørn, men jeg føler det blir kjemperart på en baby! Heller det en sukkersøte navn på voksne menn, men... Hva synes dere? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/2/2017 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er et mannsnavn? Tror det var en eldre mann som het det i bygda hjemme for lenge siden.

Anonymkode: 4b0a7...aef

Kjæresten til Robin Hood heter det, tror ikke han var homo. Synes det er et fint navn. 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Filippa ❤️ Matilda også fint, men litt tungt.

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet er fint nok, ville tenkt at dere sikkert var religiøse.

Anonymkode: 1a3ce...99d

Det er jo ikke pga navnet men fordi du ikke vet så mye. Er jo ikke mer religiøst enn Thomas, Peter, Kristian, John og Simon som alle er fra bibelen. 

Anonymkode: ff249...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Begge to er fine, men Matilda er min favoritt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Eiliv skrev:

Pelletine Brusbanan Gaula Makrell eller Benedrøse Birsch Sukku-Fangrethe? Hvilket er finest?

Nyyyyyydelige alle sammen! Hva med Gøril Diamante Rubine og Kåre-Johnny Salamander? Eller Noahlander Nathanielander Kristiansander Jesuslander? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Cicero skrev:

Jeg liker veldig godt navn som Bjørn, Torbjørn, Asbjørn, men jeg føler det blir kjemperart på en baby! Heller det en sukkersøte navn på voksne menn, men... Hva synes dere? :sjenert:

Enn så lenge kan det virke rart på en liten baby. Men går du en tur på bygda så finner du det nesten garantert...eller iallfall typiske "bygdenavn" som f.eks. Ånund, Taran, Magnhild, Arnt, for eksempel.

Navnetrender går i bølger, og navn som f.eks. Selma og Klara har jo kommet på moten igjen for fullt de siste årene. Hadde noen spurt meg for ti-femten år siden ville jeg sagt at jeg ikke likte de navnene i det hele tatt. I dag synes jeg Selma er fint, men er ikke like sikker på Klara. Når det kommer til "bjørne-navnene" er det av typen særnorske bokstaver. Ikke så populært i disse dager, men man skal aldri si aldri. 

Jeg kjenner en "liten" Hjalmar og skal snart bli kjent med en liten Waldemar (baby jeg ikke har truffet enda) :) Jeg har tro på at disse to navnene sammen med Selma og Klara, og mange andre navn fra begynnelsen og midten av 1900-tallet kommer på moten igjen i løpet av de neste årene. Her kan man se f.eks. Jorunn, Torunn, Arne, Julius, Ludvik, Gerd, Anny, Nicoline, Arild, Knut, Lauritz .... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Cicero skrev:

Matilda er fint! :) 

Jeg liker veldig godt navn som Bjørn, Torbjørn, Asbjørn, men jeg føler det blir kjemperart på en baby! Heller det en sukkersøte navn på voksne menn, men... Hva synes dere? :sjenert:

Jeg tenker at så fort babyen heter Asbjørn, så passer Asbjørn til en baby. :) Alle som heter Bjørn, Torbjørn og Asbjørn har vært nyfødte en gang. Det der er en vanesak. For øvrig kjenner jeg en som nylig kalte sønnen sin Bjørn. Ingen reagerer på det, og han passer fint til navnet sitt. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Liker begge, men foretrekker Matilda :) Filippa er morsomt, men litt mer tullenavn i mine ører. Matilda er godt etablert navn som passer godt til både liten og stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
1 minutt siden, Dove skrev:

Jeg tenker at så fort babyen heter Asbjørn, så passer Asbjørn til en baby. :) Alle som heter Bjørn, Torbjørn og Asbjørn har vært nyfødte en gang. Det der er en vanesak. For øvrig kjenner jeg en som nylig kalte sønnen sin Bjørn. Ingen reagerer på det, og han passer fint til navnet sitt. :) 

Sant nok! Ser bare for meg i barnehagen at det kommer til å bli Leander, Linus, Cornelia og så videre, og så kommer min: "Eg heite TORBJØRN!" :fnise:

8 minutter siden, Millimani skrev:

Enn så lenge kan det virke rart på en liten baby. Men går du en tur på bygda så finner du det nesten garantert...eller iallfall typiske "bygdenavn" som f.eks. Ånund, Taran, Magnhild, Arnt, for eksempel.

Navnetrender går i bølger, og navn som f.eks. Selma og Klara har jo kommet på moten igjen for fullt de siste årene. Hadde noen spurt meg for ti-femten år siden ville jeg sagt at jeg ikke likte de navnene i det hele tatt. I dag synes jeg Selma er fint, men er ikke like sikker på Klara. Når det kommer til "bjørne-navnene" er det av typen særnorske bokstaver. Ikke så populært i disse dager, men man skal aldri si aldri. 

Jeg kjenner en "liten" Hjalmar og skal snart bli kjent med en liten Waldemar (baby jeg ikke har truffet enda) :) Jeg har tro på at disse to navnene sammen med Selma og Klara, og mange andre navn fra begynnelsen og midten av 1900-tallet kommer på moten igjen i løpet av de neste årene. Her kan man se f.eks. Jorunn, Torunn, Arne, Julius, Ludvik, Gerd, Anny, Nicoline, Arild, Knut, Lauritz .... 

Ja, vi er vel på vei tilbake til mer tradisjonelle navn nå. Jeg tenkte faktisk på Varg også, men... det er kanskje litt belastet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...