• Kunngjøringer

AnonymBruker

Den store navnetråden

4 436 innlegg i emnet

13 timer siden, Eiliv skrev:

Pelletine Brusbanan Gaula Makrell eller Benedrøse Birsch Sukku-Fangrethe? Hvilket er finest?

Nyyyyyydelige alle sammen! Hva med Gøril Diamante Rubine og Kåre-Johnny Salamander? Eller Noahlander Nathanielander Kristiansander Jesuslander? 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Cicero skrev:

Jeg liker veldig godt navn som Bjørn, Torbjørn, Asbjørn, men jeg føler det blir kjemperart på en baby! Heller det en sukkersøte navn på voksne menn, men... Hva synes dere? :sjenert:

Enn så lenge kan det virke rart på en liten baby. Men går du en tur på bygda så finner du det nesten garantert...eller iallfall typiske "bygdenavn" som f.eks. Ånund, Taran, Magnhild, Arnt, for eksempel.

Navnetrender går i bølger, og navn som f.eks. Selma og Klara har jo kommet på moten igjen for fullt de siste årene. Hadde noen spurt meg for ti-femten år siden ville jeg sagt at jeg ikke likte de navnene i det hele tatt. I dag synes jeg Selma er fint, men er ikke like sikker på Klara. Når det kommer til "bjørne-navnene" er det av typen særnorske bokstaver. Ikke så populært i disse dager, men man skal aldri si aldri. 

Jeg kjenner en "liten" Hjalmar og skal snart bli kjent med en liten Waldemar (baby jeg ikke har truffet enda) :) Jeg har tro på at disse to navnene sammen med Selma og Klara, og mange andre navn fra begynnelsen og midten av 1900-tallet kommer på moten igjen i løpet av de neste årene. Her kan man se f.eks. Jorunn, Torunn, Arne, Julius, Ludvik, Gerd, Anny, Nicoline, Arild, Knut, Lauritz .... 

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, Cicero skrev:

Matilda er fint! :) 

Jeg liker veldig godt navn som Bjørn, Torbjørn, Asbjørn, men jeg føler det blir kjemperart på en baby! Heller det en sukkersøte navn på voksne menn, men... Hva synes dere? :sjenert:

Jeg tenker at så fort babyen heter Asbjørn, så passer Asbjørn til en baby. :) Alle som heter Bjørn, Torbjørn og Asbjørn har vært nyfødte en gang. Det der er en vanesak. For øvrig kjenner jeg en som nylig kalte sønnen sin Bjørn. Ingen reagerer på det, og han passer fint til navnet sitt. :) 

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Liker begge, men foretrekker Matilda :) Filippa er morsomt, men litt mer tullenavn i mine ører. Matilda er godt etablert navn som passer godt til både liten og stor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Dove skrev:

Jeg tenker at så fort babyen heter Asbjørn, så passer Asbjørn til en baby. :) Alle som heter Bjørn, Torbjørn og Asbjørn har vært nyfødte en gang. Det der er en vanesak. For øvrig kjenner jeg en som nylig kalte sønnen sin Bjørn. Ingen reagerer på det, og han passer fint til navnet sitt. :) 

Sant nok! Ser bare for meg i barnehagen at det kommer til å bli Leander, Linus, Cornelia og så videre, og så kommer min: "Eg heite TORBJØRN!" :fnise:

8 minutter siden, Millimani skrev:

Enn så lenge kan det virke rart på en liten baby. Men går du en tur på bygda så finner du det nesten garantert...eller iallfall typiske "bygdenavn" som f.eks. Ånund, Taran, Magnhild, Arnt, for eksempel.

Navnetrender går i bølger, og navn som f.eks. Selma og Klara har jo kommet på moten igjen for fullt de siste årene. Hadde noen spurt meg for ti-femten år siden ville jeg sagt at jeg ikke likte de navnene i det hele tatt. I dag synes jeg Selma er fint, men er ikke like sikker på Klara. Når det kommer til "bjørne-navnene" er det av typen særnorske bokstaver. Ikke så populært i disse dager, men man skal aldri si aldri. 

Jeg kjenner en "liten" Hjalmar og skal snart bli kjent med en liten Waldemar (baby jeg ikke har truffet enda) :) Jeg har tro på at disse to navnene sammen med Selma og Klara, og mange andre navn fra begynnelsen og midten av 1900-tallet kommer på moten igjen i løpet av de neste årene. Her kan man se f.eks. Jorunn, Torunn, Arne, Julius, Ludvik, Gerd, Anny, Nicoline, Arild, Knut, Lauritz .... 

Ja, vi er vel på vei tilbake til mer tradisjonelle navn nå. Jeg tenkte faktisk på Varg også, men... det er kanskje litt belastet. :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Cicero skrev:

Sant nok! Ser bare for meg i barnehagen at det kommer til å bli Leander, Linus, Cornelia og så videre, og så kommer min: "Eg heite TORBJØRN!" :fnise:

Ja, vi er vel på vei tilbake til mer tradisjonelle navn nå. Jeg tenkte faktisk på Varg også, men... det er kanskje litt belastet. :P 

Det du skisserer der er utelukkende et positivt scenario i min bok. :fnise: Jeg husker da Ane Dahl Torp kalte sønnen sin Sigurd. Det var forbanna forfriskende mellom alle de pompøse navnene på andre kjendisbarn. :mynona:

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Dove skrev:

Det du skisserer der er utelukkende et positivt scenario i min bok. :fnise: Jeg husker da Ane Dahl Torp kalte sønnen sin Sigurd. Det var forbanna forfriskende mellom alle de pompøse navnene på andre kjendisbarn. :mynona:

Sigurd, ja! Det er nydelig! :rodmer: 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.5.2017 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Kan dere rangere Daniel, Simon, Kasper og Emil?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Hmm.. vanskelig. Vil gi alle disse navnene terningkast 3. Klarer ikke å sette et foran noen av de andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Filippa eller Matilda?

Anonymkode: f781a...32f

Filippa☺️

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan søsteren til Hugo Felix hete?

Anonymkode: e0aff...91e

Emma😍

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva synes dere om Maren og Marte? 

Anonymkode: 92413...eaf

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker Marte godt :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maren er en favoritt hos meg😀

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2017 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig med Maren navnet for jeg vet aldri om man skal si Maren rett frem eller Ma-arn. Jeg har møtt begge deler. 

Anonymkode: 60484...4fd

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig med Maren navnet for jeg vet aldri om man skal si Maren rett frem eller Ma-arn. Jeg har møtt begge deler. 

Anonymkode: 60484...4fd

Er det en fra østlandet så får du si Ma-arn, ellers får du si Maren :) Evt bare bruke din egen dialekt og ikke hennes, om du skjønner hva jeg mener ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner to søskenpar som heter Maren og Marte. Liker begge navnene. 

Anonymkode: 9331e...4d8

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden