Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode forslag! 

Jeg likte OIivia, Olava, Åsta og Alma. Av de likte mannen kun Alma.

 

Anonymkode: 9ae83...4d5

Alma er kjempefint. Hva med Hedda?

Anonymkode: 06d7d...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.2.2017 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om navnet Bjørnstjerne? 

Anonymkode: d269e...188

Navnet Bjørnstjerne synes jeg er nydelig og barskt på en gang, akkurat slik guttenavn skal være. Kjekt at det ikke bare er jeg som liker dette navnet. Navnet er unikt og klassisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2016 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Ja, mente å sitere hun som foreslo det fæle dobbeltnavnet. Beklager! :) Foreslår bare Marina eller Ada. Eller Ada med et annet andre fornavn, som Ada Martine. 

Anonymkode: 6b1ef...9b4

Endte faktisk opp med Mari-Nade. Forløpig ingen som har reagert negativt. Har faktisk fått mye skryt :)

Anonymkode: 29296...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2017 den 9.41, Solena skrev:

Navnet Bjørnstjerne synes jeg er nydelig og barskt på en gang, akkurat slik guttenavn skal være. Kjekt at det ikke bare er jeg som liker dette navnet. Navnet er unikt og klassisk. 

På farsiden går navnet Bjørn igjen.. Men siden svigefar og bf heter Bjørn så synes jeg det blir litt teit å kalle sønnen vår Bjørn :P Tenkte derfor at Bjørnstjerne kunne være en god mellomting.. Eller blir det for sært? 

Anonymkode: d269e...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎02‎.‎2017 den 0.54, AnonymBruker skrev:

På farsiden går navnet Bjørn igjen.. Men siden svigefar og bf heter Bjørn så synes jeg det blir litt teit å kalle sønnen vår Bjørn :P Tenkte derfor at Bjørnstjerne kunne være en god mellomting.. Eller blir det for sært? 

Anonymkode: d269e...188

Nei, det er superkult!

Anonymkode: 4b0a7...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om Marte/Marthe og Birte/Birthe? Hvilken skriveform liker du evt, og er de for "gammeldagse"? 

Anonymkode: 5eedc...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Marte/Marthe og Birte/Birthe? Hvilken skriveform liker du evt, og er de for "gammeldagse"? 

Anonymkode: 5eedc...2d7

Jeg har alltid syntes de er ganske kjedelige navn. Det er noe hardt ved dem som jeg ikke er så glad i. Men så liker jeg mest navn med myke lyder. Av Marthe og Birthe liker jeg best Marthe. I samme kategorien liker jeg også Dorthe. Og jeg syns det skal skrives med h, for det får navnet til å se mykere ut skriftlig. De er absolutt ikke for gammeldagse, Marthe syns jeg faktisk er nokså tidløst her i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen fine Dobbeltnavn til lillesøster når storebror heter felix emilian😊

Anonymkode: 0e517...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen fine Dobbeltnavn til lillesøster når storebror heter felix emilian😊

Anonymkode: 0e517...776

Emma Othilie 

Lykke Sofie 

Alva Helene 

Ella Charlotte 

Lotte Cecilie 

Cora Eline 

Er ikke egentlig så flink til å lage dobbeltnavn for andre. Men kan også foreslå enkeltnavn som du kan lage dobbeltnavn med selv: 

Alicia, Milena, Carina, Olivia, Thalia/Talia, Mira, Iselin, Oline, Alma, Celine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen fine Dobbeltnavn til lillesøster når storebror heter felix emilian😊

Anonymkode: 0e517...776

Malie Leandra

Felicia Evangeline

Anonymkode: e86e3...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om lilly bianca?😊

Anonymkode: 0e517...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.2.2017 den 0.54, AnonymBruker skrev:

På farsiden går navnet Bjørn igjen.. Men siden svigefar og bf heter Bjørn så synes jeg det blir litt teit å kalle sønnen vår Bjørn :P Tenkte derfor at Bjørnstjerne kunne være en god mellomting.. Eller blir det for sært? 

Anonymkode: d269e...188

Det er ikke sært men sjelden. Sære navn for meg er når du dikter deg et navn eller bruker et ord som ikke er navn i det hele tatt. Bjørnstjerne er et ekte, traust og pent navn. 👍🏼Dessuten er det jo en veldig fin ting å videreføre tradisjonen med Bjørn bare du slår til med noe enda finere og mer unikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 0.54, AnonymBruker skrev:

På farsiden går navnet Bjørn igjen.. Men siden svigefar og bf heter Bjørn så synes jeg det blir litt teit å kalle sønnen vår Bjørn :P Tenkte derfor at Bjørnstjerne kunne være en god mellomting.. Eller blir det for sært? 

Anonymkode: d269e...188

Jeg liker det! Alternativt kunne dere jo gå for Torbjørn/Sigbjørn/Bjørnar eller noe lignende

Anonymkode: c3586...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet bare innom for å se om folk har lagt bak seg det å kalle barna sine for ting som Galaderielanander Chandeleer og andre pretensiøse ting, som skulle reflektere at foreldrene er individualistiske folk.

:lete:

(Hørte nemlig noe om at folk har begynt å velge mere avslappede, jordnære navn. Så det var bare det jeg lurte på.)

[rusler ut igjen]

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Louise?

Anonymkode: e0aff...91e

Veldig fint og klassisk. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Louise?

Anonymkode: e0aff...91e

Som mellomnavn syns jeg det er litt oppbrukt. Alene syns jeg det er pent og klassisk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2017 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om lilly bianca?😊

Anonymkode: 0e517...776

Kjempesøtt! Min jente heter Bianca, et internasjonalt og nydelig navn som definitivt ikke er oppbrukt 😘

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...