Gå til innhold

A new beginning


Emiliania

Anbefalte innlegg

Er så gøy når de tar initiativ til å lære nye ting. :D Lita mi har også begynt å "skrive", hun kan min, sin egen og pappaens bokstav nå.

Forstår godt at du er stolt av jenta di! Koselig å lese skryte-innlegg :Nikke:

Er virkelig gøy, hun skriver gjerne disse bokstavene (O,P,H,A og I) på papir og er så fornøyd.. :fnise:

----

Så, skryteinnlegg igjen. :sjenert:

Har vært opptatt med å skrive masteroppgaven, og det har vært en tung prosess. 25-30 timer per uke den siste 1.5 måneden. Sendte det jeg har skrevet til veileder, rett og slett fordi jeg satt fast og at jeg ville ha en feedback på det hele - hva kan forbedres. Snakket nylig med han og fikk høre: god litteraturforståelse, god struktur (selv om vi kanskje kan flytte enkelte ting rundt) og vi kan bruke verdiene jeg har valgt for sensitivitetseksperimentene. Er jo ting jeg må forbedre, men bedre å høre at noen ting er gode mens andre ting kan forbedres (er jo det jeg vil). Blir spennende om jeg føler det samme når jeg ser hva jeg må forbedre :fnise:

Tror jeg kommer til å svime av snart, er så happy akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er virkelig gøy, hun skriver gjerne disse bokstavene (O,P,H,A og I) på papir og er så fornøyd.. :fnise:

----

Så, skryteinnlegg igjen. :sjenert:

Har vært opptatt med å skrive masteroppgaven, og det har vært en tung prosess. 25-30 timer per uke den siste 1.5 måneden. Sendte det jeg har skrevet til veileder, rett og slett fordi jeg satt fast og at jeg ville ha en feedback på det hele - hva kan forbedres. Snakket nylig med han og fikk høre: god litteraturforståelse, god struktur (selv om vi kanskje kan flytte enkelte ting rundt) og vi kan bruke verdiene jeg har valgt for sensitivitetseksperimentene. Er jo ting jeg må forbedre, men bedre å høre at noen ting er gode mens andre ting kan forbedres (er jo det jeg vil). Blir spennende om jeg føler det samme når jeg ser hva jeg må forbedre :fnise:

Tror jeg kommer til å svime av snart, er så happy akkurat nå.

Du har all grunn til å være fornøyd! Så herlig med bra tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du har all grunn til å være fornøyd! Så herlig med bra tilbakemeldinger :)

Er fornøyd. Det er tross alt første masteroppgaven jeg skriver, jeg er ikke så flink egentlig.. :sjenert:

----

Det blir liksom bare noe lesing her inne, mesteparten av tiden går til å være med Vesla, studere, trene og å game. Dagene går til å lese om prochlorococcus marinus, emiliania huxleyi, gephyrocapsa oceanica, foraminifera, kjemiske reaksjoner i havet, opptak av næring av phytoplankton. Hjelp! Men jeg digger det. er litt rart å tenke på hvor mye fysikk og matte jeg har gått gjennom, til å ende opp med å jobbe med biologi og kjemiske reaksjoner. :fnise: Uansett er det en fordel den bakgrunnen jeg har, da får jeg liksom et litt annet perspektiv på ting

Når det kommer til oppgaven hadde jeg gjort mye bra, de delene jeg var mest fornøyd med var også de som fikk minst kommentarer, og det tyder på at de var greie. Jeg hadde egentlig planer om å ta med mye mer, spesielt på ene biologiske pumpen jeg jobber med, men la det til side og valgte å skrive lett. Viste seg at veileder ville ha mer informasjon, så jeg hadde rett tankegang. :fnise: Uansett, noen ganger kan jeg glemme enkelte deler og bli veldig fokusert på små prosesser uten å sette sammen alle delene. Det må jeg nok forbedre meg på. Jeg vil bare at folk skal kunne lese oppgaven min og lære noe mer om karbonsyklusen, det er så utrolig interessant, tenker egentlig lite på karakteren. :jepp: Skal også innrømme at jeg tror alle andre er mye flinkere enn meg og at jeg ikke kan en døyt - men det kan ha noe med at jeg leser masteroppgaver som ikke en gang er i nærheten av min studieretning, kan være derfor. :sjenert:.

Dagene går fort, og nå er det vinterferie for frøkna. Det blir en uke uten stort mye lesing tenker jeg. Har fått unna en del lesing denne uka (oppe i 28 timer nå - blir mer etter jogginga), så håper det veier opp for dårlig lesing neste uke.. Mannen og jeg tenker nå våre tanker på å kanskje begynne prøvinga med nummer to, men det er liksom mer i: "skjer det, så skjer det"-fasen. Så, vi får se hva som skjer fremover. Vi har det godt alle sammen, selv om jeg skulle ønske jeg var noe roligere og mer tålmodig når jeg er trøtt. Oh well.

Håper dere alle har en fin uke! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å kanskje tenke på å prøve på nummer 2!

Ha en fin helg, kjære du! :)

Det er litt rart også, vi skal liksom utvide familien vår.

Takk i lige måde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom litt rart, akkurat nå føler jeg at ting går greit, jeg har en fantastisk kjæreste og ei flott lita jente. Studiene går bra, eller greit nok, men jeg føler jeg mestrer det godt. Lykke, glede, jeg føler meg tilfreds. Det er nå et år siden sist, eller vel.. Nesten et år siden sist. Noen ganger kjenner jeg på den gleden og er takknemlig over alt det jeg har. Dog, jeg vet dette kan godt være en god periode og over et par uker går det liksom litt trått igjen. Så nå nyter jeg hvordan jeg har det nå. Tenk så heldig jeg er. :jepp:

Vi har vel på en måte bestemt oss for å prøve på nummer to (har ikke akkurat vært forsiktige). Det har blitt overveid, vi vet hva situasjonen er nå, men er lettere å faktisk gjøre det nå før jeg søker jobb (da er vi ferdig med babyperioden) - og økonomisk greier vi oss veldig bra som det er nå. Jo, det er en risk for at vi kan få et sykt barn, men det er en risk alle prøvere møter, vi må egentlig bare ta en sjanse. I tillegg har jeg vel egentlig også nevnt dette for svigermor og hu bare gleder seg.. :skratte: Fikk beskjed om å pumpe mer denne gangen, og jeg så da at hun på en måte hintet til at hun kunne bidra litt mer. :fnise: Jaja, får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå koselig å lese at du har det bra! Det fortjener du virkelig. Håper at det varer lenge, men du gjør nok rett i å nyte det :Nikke:

Jeg gleder meg til å følge deg på veien mot nr 2! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sååå koselig å lese at du har det bra! Det fortjener du virkelig. Håper at det varer lenge, men du gjør nok rett i å nyte det :Nikke:

Jeg gleder meg til å følge deg på veien mot nr 2! :klem:

:sjenert: Takk. Føler at jeg er heldig egentlig, flott kjæreste, et studium jeg til tider trives med og at vi har Vesla, flotte skjønne Vesla.

Blir spennende egentlig. Det er nå klart at mannen ikke backer ut, han var litt skuffet da jeg fikk mensen for et par dager siden. I tillegg kan jeg snakke om å gå gravid uten at han får hetta. Vi er et så flott team med Vesla, og også kjærester (vi tar tid til hverandre - sene kvelder i sofakroken og Criminal minds). Kjenner sommerfuglvingene når jeg bare skriver om mannen. Han er utrolig flott, han er til tider tålmodig og han sa senest i dag at han var glad han hadde meg. :jepp: Da føler man seg flott.

Innrømmer også ganske raskt at jeg er litt nervøs for en eventuelle nummer to, men som regel er det de dagene Vesla er vrang. Det er som regel også de dagene mannen er usikker på om to er tingen. :fnise: Jaja, vi tar en sjanse og prøver nå. Blir også litt rart å ha et annet individ i våre liv som vi skal bli kjent med og å veilede her i livet.

Ellers, studier studier studier og det å være mamma er lik lite tid til meg selv, men jeg klager ikke. Trives godt slik det er nå. :fnise: Vært heldig med valg av masteroppgave tror jeg, kjenner jeg får abstinenser hvis jeg ikke får jobbet med det. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Er fryktelig kaotisk med studier, er nå inne i en hektisk fase. Modellen kjøres ofte og jeg skriver,skriver,skriver så mye jeg kan. Blir også mye lesing og sammenligning. :fnise: 4 måneder pluss en uke og jeg må levere inn oppgaven. Eeek.

 

Og, etter 4 måneder med halvveis prøving har vi fått et par positive tester (svake, men positive). Så, går alt bra, blir vi tobarnsforeldre i mars. Det er enda veldig tidlig og vi er klar over at det kan gå andre veien, men... Det er så jævlig vanskelig å holde tett om slike ting! :fnise: Nå skulle jeg egentlig ha studert, men har vært så inni granskauen trøtt den siste tiden og i dag fikk jeg ikke sovet ordentlig. Gruer meg til den verste fasen av første trimester (sovetrimesteret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå gratulerer :strix:

Vi venter også nr to i mars :rodmer: Så kult. Høres veldig hektisk ut med oppgaven, men plutselige er den levert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå gratulerer :strix:

Vi venter også nr to i mars :rodmer: Så kult. Høres veldig hektisk ut med oppgaven, men plutselige er den levert :)

Så artig! :strix: Gratulerer til dere også! Ser dere er litt lengre på vei enn det vi er. Vi er vel toppen 4-5 uker akkurat nå (om det virkelig er slik at jeg er gravid). 

 

Ja, heldigvis er det bare å få gjort den ferdig, levere og presentere, og da er jeg klar. Synes egentlig det har vært greit så langt, men litt frustrerende at jeg ikke får fulle dager til å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk visst ikke denne gangen, desverre. Sånt skjer. Får bare håpe det går neste gang - at vi får en liten en til. Er litt redd vi aldri skal få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj da.. Så kjipt og trist :klemmer::( Ble det SA??

Har dere prøvd lenge på nr to eller?

 

Tror det var mer en kjemisk graviditet, siden HCGen var ute av kroppen rundt den tiden jeg begynte å blø. Jeg har også veldig lange sykluser, så jeg vet ikke helt sikkert om det var kjemisk eller en SA. Vondt gjorde det hvertfall.

 

Vi har prøvd sånn halvveis i 4 måneder (ikke sex så ofte som man burde) men siste måneden prøvde vi rundt eggløsning og ikke sånn type "skjer det, så skjer det". Uansett, vi er begge enige om at vi vil dette, men vi stresser ikke så veldig. Er også mange som blir gravide rundt omkring, det plager meg ikke, hvertfall ikke nå. Jeg går rundt med en gnagende følelse at vi ikke får det til i det hele tatt, men det kan ha noe med at dette svangerskapet gikk føyka, tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var ute i helga! Endte opp med å bli superdårlig dagen etter, men det skyldes tildels at jeg mangler den galleblæra og at jeg ikke spiser så voldsomt mye søtt lenger (blir jo litt, men mye mindre enn tidligere). Var med svigerinna mi og vi hadde det supert! Og så fikk jeg jo litt oppmerksomhet da! Ææææææh! Jeg fikk oppmerksomhet :fnise: Jeg er ikke akkurat vant til det, ikke fra tidligere hvertfall. Tydeligvis stråler jeg mer enn tidligere :P Haha, men superkoselig var det. 

 

Ting går bra her, studiene går over all forventning, men merker veldig at sommeren har vært slitsomt. Har vært med vesla nesten hele tiden, vært mye ute og gjort mye morsomt, malt og lært noen flere bokstaver. I tillegg har det jo vært mye studering og det å ikke ta pauser sliter på en. :jepp:  Snart er jeg ferdig med studiene, det blir deilig og litt rart. Deilig med tanke på den friheten jeg får, ikke den deadlinen hengende over meg og skyldfølelsen for at jeg ikke gjør nok med Vesla og studiene. Jeg elsker jo å drive med det jeg gjør, når jeg får nok tid til å kunne studere, men.. Det er også mentalt utmattende til tider, slik som jeg må balansere. 

 

Når det kommer til ny baby, så velger vi å ta det rolig. Vi fortsetter som før, ikke 100%, bare "skjer det, så skjer det"! Det er ingen hast nå, vi har en "deadline" når vesla blir 6. I tillegg begynner svigerinna å prøve snart og jeg har ei venninne som også prøver nå, men hun er også passe relaxed der. Så, jeg har noen medsammensvorne som jeg kan snakke med, og kanskje går gravid med. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du har det bra :klemmer:

 

Jeg tror det er lurt å ta det rolig ang prøving. Merker det hjalp å gjøre det her :) Vips så er du preggo igjen :) Brukte dere mye tid på å lage første mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra å høre at du har det bra :klemmer:

 

Jeg tror det er lurt å ta det rolig ang prøving. Merker det hjalp å gjøre det her :) Vips så er du preggo igjen :) Brukte dere mye tid på å lage første mann?

Vi planla egentlig aldri å få barn så fort som vi gjorde. Vi var rett og slett ikke forsiktige. Jeg har fått høre at jeg kunne ha noen problemer med å bli gravid, at det kunne ta lang tid (livmoren min er hjerteformet). I tillegg bodde vi i hvert vårt land og så hverandre en helg hver måned. Heh, så.. Ja. Vi hadde vært sammen i 6 måneder rundt den tiden jeg ble gravid. :sjenert: Uansett er vi superhappy sammen.

 

----

 

Vi har fått et nytt medlem av familien. :jepp: En splitterny bil, årets model av den serien biler. Og det er jo litt hendig siden mannens familie er så forbaska stor (mange barnebursdager). Vi har allerede vært på en lengre kjøretur, til Apeldoorn (vi bor i Randstad området i Nederland). Flott by, men været var ikke helt med oss - overskyet, 30 grader og fryktelig fuktig luft. Får reise tilbake en annen gang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, Emiliania! Lenge siden sist. Krysser fingrene for at C snart blir storesøster :hjerte: Jeg husker så godt graviditetsdagboken din :) Tenk om jeg snart kan følge deg gjennom en ny graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Emiliania! Lenge siden sist. Krysser fingrene for at C snart blir storesøster :hjerte: Jeg husker så godt graviditetsdagboken din :) Tenk om jeg snart kan følge deg gjennom en ny graviditet!

Ja, er en stund siden sist.

 

Vi får se når det endelig skjer, at vesla blir storesøster. BLir jo koselig med flere små føtter som tasser rundt, de som tilhører C er begynt å bli veldig store. Hu begynner jo snart på skolen, i en slags førskoleaktig ting. Bare en måned til. Hjelpes! Tiden har gått så voldsomt fort. Og, om tre måneder leverer jeg masteroppgaven! Eeeep! Er midt i analysefasen (av resultater) og prøver å forstå hva resultatene forteller meg. Tror jeg skal snakke litt med veileder, for å få hjelp. 

 

ER ikke stort annet jeg gjør for dagen, enn å lese og å jobbe. De neste månedene vet jeg ikke hvor mye skriving det blir. Blir hektisk framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig bestemt oss nå for å utsette prøvingen litt, slik at har en bedre sjanse til å komme meg ut i arbeidsmarkedet. Det passet oss bedre å få barn tidligere på året (de første 4 månedene i året), derfor prøvde vi en periode. Nå nærmer det seg innlevering av masteroppgave og lignende. Det er jo litt tungt å måtte stoppe nå, men det er noe som på en måte har satt seg i hodet mitt etter det mislykkede svangerskapet. Hvordan vil det gå med jobb og slikt? Hvor lenge må jeg vente og lignende? Så, vi velger på en måte også en økonomisk sikkerhet. Vi har vesla, vi vil gjerne nok et barn i livene våre, men nå er det egentlig ikke så ideelt. Om jeg er gravid nå, så er barnet velkommen, hvis ikke, så setter vi jo ting på vent. 

Er jo litt kjipt, men da kan vi nyte livet litt oss tre og jeg kan bli vant til en ny situasjon enn bare å traske hjemme. Det blir en utsettelse på et halvt år, minst. 

 

Neste måned begynner vesla på skole. Det er rart å tenke på, og jeg gruer meg til å si farvel til lekegruppa hu har vært en del av det siste halvannet året. Plutselig et nytt kapittel i livet som mor - mamma til en skolejente. Det er mer en førskole, men det er en del av skolen de begynner på. De blir værende ved den skolen i åtte år, og når de er 12, går de over til middelbare school. Så, vi nyter tiden før jeg plutselig skal tusle alene hjemme mellom 8.00 - 11.30 og 12.30-15.00  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...