Gå til innhold

A new beginning


Emiliania

Anbefalte innlegg

Uff.. jeg får skikkelig vondt i hjertet av å lese dette :(

Jeg skjønner veldig godt at du er sur på læreren som ikke tok tak. Nesten sånn at du burde oppsøkt vedkomne og fått deg et utblåsning :P

Har du snakket om dette med pappan din i ettertid?

Her kan du komme med så mange kjipe innlegg og utblåsninger du bare vil :klemmer: Er jo alltid godt å få ting ut :)

Jeg synes du er KJEMPEFLINK som klarer å ta master samtidig som du er mamma :hjerte: Herlighet :) Jeg forstår hvorfor du ikke har troen på deg selv, men du er veldig flink og sikkert en utrolig bra person å ha som ansatt :) Det er i hvertfall det intrykket jeg får av å lese hva du deler :)

Det er godt at du kan dele slikt med forloveden din. Han høres ut som en snill fyr som passer godt på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff.. jeg får skikkelig vondt i hjertet av å lese dette :(

Jeg skjønner veldig godt at du er sur på læreren som ikke tok tak. Nesten sånn at du burde oppsøkt vedkomne og fått deg et utblåsning :P

Har du snakket om dette med pappan din i ettertid?

Her kan du komme med så mange kjipe innlegg og utblåsninger du bare vil :klemmer: Er jo alltid godt å få ting ut :)

Jeg synes du er KJEMPEFLINK som klarer å ta master samtidig som du er mamma :hjerte: Herlighet :) Jeg forstår hvorfor du ikke har troen på deg selv, men du er veldig flink og sikkert en utrolig bra person å ha som ansatt :) Det er i hvertfall det intrykket jeg får av å lese hva du deler :)

Det er godt at du kan dele slikt med forloveden din. Han høres ut som en snill fyr som passer godt på deg :klemmer:

Jeg har ønsket å oppsøke henne, men for hva? Å si at hu er ei feig kjerring som ikke gjorde noe for å hjelpe? At hu er ego.. Tror jeg bare hadde endt opp med å spytte henne i ansiktet.. :sjenert: Jeg har ikke snakket med faren min om det i etterkant, jeg ble satt ut da han sa det. Tror egentlig ikke foreldrene mine forstod hvor jævlig det var. Det er liksom noe man skal kunne riste av seg. Jaja, når jeg kjenner jeg vil gråte og løpe vekk hver gang jeg kjenner minnene, eller marene, kommer, så er det ikke bare å riste av seg.

:sjenert: Takk, jeg skulle gjerne ha hatt mer tro på meg selv, men med en gang jeg føler jeg kan noe, så er det som om en stemme inni meg sier: "Du er ikke flink, du er udugelig". Jeg får heldigvis hjelp fra psykolog, så jeg kan jobbe med det! Jeg synes det er veldig koselig det du skriver, prøver å ta det til meg - skal lese det når jeg føler meg dritt.. :jepp:

Han er super! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke bare kjipt, selv om det er litt mørkt i topplokket. På fredag hadde vi besøk av et vennepar. Mannen i forholdet er kamerat av mannen, fruen er ei av mine beste venninner. Hu hadde det ikke helt greit, så jeg sa ifra at hu måtte bare si ifra hvis hu ville snakke. Jeg vet jeg kanskje ikke er verdens beste hjelp nå, men jeg følte kanskje hun kunne trenge noen nå. Uansett, ble en vellykket kveld med hvitløkskylling med ost og rødvin. Ble mye latter og en del prat. Var egentlig også litt bedugget, så jeg var litt ekstra hyper.. :sjenert: Jeg blir veldig happy etter å ha drukket vin, med vin blir jeg fin.. :skratte: Nei, det var veldig koselig.

Vesla får positive tilbakemeldinger fra voorschool, fra førskolelærerne. Hu uttrykker seg mer, leker med andre barn, er observant og husker mye. I tillegg har hun sluttet å bite, men har sine små episoder hvor hun kanskje ikke er så sjarmerende. Uansett, hu er mye roligere enn tidligere, og det gjør det bare mer trivelig for henne og for oss. Har vært kjipt å få tilbakemelding at Vesla er et uromoment, når hun som regel er rolig. Jeg tok det også litt tungt, siden jeg omtrent hver dag fikk høre at hu hadde gjort noe. Nå er det måneder siden siste episode. :jepp: Flink er hu også til å sykle (med støttehjul).

Studeringen går bedre, motivasjonen og konsentrasjonen forbedrer seg. Har fått gjort unna en del og tenker støtt og stadig på masteroppgaven, og skriver ned alle tanker. Det kan kanskje hjelpe meg til en god oppgave? Får sjekke hva veileder synes om det jeg har gjort. Må sies at han sa til meg i juni at han hadde ingen tvil om at jeg skulle greie masteroppgaven (aldri gitt ham den tvilen). Lurer på om han har samme inntrykk enda.. :skratte:

Så, det finnes mange lyspunkt i min hverdag, er bare litt kjipt at jeg ligger litt nede akkurat nå. Er noe med de artiklene om mobbing som gjør noe med meg. Kanskje jeg skal unngå dem, inntil videre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at du ble mobbet! Jeg forstår at det er vanskelig å lese artiklene som florerer for tiden. Det kan nok være lurt å unngå dem litt, ja! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal la være å lese de artikkelene jeg :sjenert:

Kall meg naiv eller hva, men jeg leser ikke sånt. Det vil bare fore angsten min for hva sønnen min kan bli utsatt for. Jeg som mange andre mødre er jo livredd for at han skal bli mobbet, ikke få venner osv.. Uff.. Det må være enda vondere for deg som har opplevd det selv :sjenert:

Jeg ble sånn mildt mobbet av en gutt på ungomsskolen. Merka det når jeg møtte han igjen på reunioen 10 år etter. Jeg hadde lagt det bak meg og var klar til å ta en "smalltalk" samtale med han, men han klarte nesten ikke å se på meg. Sa hei og snudde ryggen til. En seier til meg?? :P

Det er bra du har mange lyspunkter i hverdagen din også :klemmer:

Men det er rart hvor fort det negative kan komme og dytte alt det positive ut av veien :sjenert: Er jo 100 ganger lettere å fokusere på hva som er negativt i forhold til hva som er positivt. Krever MYE konsentrasjon og vilje for å fremme det positive. I hvertfall for meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at du ble mobbet! Jeg forstår at det er vanskelig å lese artiklene som florerer for tiden. Det kan nok være lurt å unngå dem litt, ja! :):klem:

:klem: Det var greit å unngå dem, jeg har også snakket ut om frustrasjonen og smerten med psykologen, så. Det hjelper en del. :jepp:

Jeg synes du skal la være å lese de artikkelene jeg :sjenert:

Kall meg naiv eller hva, men jeg leser ikke sånt. Det vil bare fore angsten min for hva sønnen min kan bli utsatt for. Jeg som mange andre mødre er jo livredd for at han skal bli mobbet, ikke få venner osv.. Uff.. Det må være enda vondere for deg som har opplevd det selv :sjenert:

Jeg ble sånn mildt mobbet av en gutt på ungomsskolen. Merka det når jeg møtte han igjen på reunioen 10 år etter. Jeg hadde lagt det bak meg og var klar til å ta en "smalltalk" samtale med han, men han klarte nesten ikke å se på meg. Sa hei og snudde ryggen til. En seier til meg?? :P

Det er bra du har mange lyspunkter i hverdagen din også :klemmer:

Men det er rart hvor fort det negative kan komme og dytte alt det positive ut av veien :sjenert: Er jo 100 ganger lettere å fokusere på hva som er negativt i forhold til hva som er positivt. Krever MYE konsentrasjon og vilje for å fremme det positive. I hvertfall for meg :sjenert:

Tror nok han angret på det han gjorde, han som mobbet. Og visst er det en seier for deg! :jepp:

Det er liksom det, det negative får liksom så stor innflytelse og kan virkelig ødelegge dagene! :jepp:

---

Hadde barnefri helg, noe som var litt deilig. Får man slappet litt av og da får Vesla også vært med besteforeldrene. Selvfølgelig kunne vi sove lenge begge dagene. Da greier jeg jo å stå opp kl. 6 og kl.8.. Hallo! Er liksom litt bakvendt. Man har problemer med å stå opp når den vesle står opp, og null problem om å stå opp på hinsides tidspunkt.

Har fått studert litt i helga, noe som gjør at denne uken ikke har vært fullstendig mislykket studiemessig. I dag er en ny start, og jeg skal greie å holde motivasjonen oppe! Jeg digger faget og har nå en del ting jeg skal teste ut. :jepp: Blir artig (selv om jeg tviler jeg tenker riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en god start på uken, studiemessig. Fikk gjort en del de fire første dagene, dog onsdag og torsdag var ikke like effektive som mandag og tirsdag. Fredag og lørdag, ja.. Det var ikke gode dager i det hele tatt. Ene dagen var en merkedag og jeg var satt ut, fullstendig, av sorgen og savnet. Drittdag egentlig. Skal også innrømme at jeg begynner å bli litt lei av ene kusina mi, hu offer og aier seg, legger ut mye på facebook om hennes liv (at hu ikke har det greit), og la ut et bilde av broren min, som om de var virkelig nære (knapt kontakt hadde de). Gah, og så blir jeg fortalt at jeg må holde kontakt.. Sorry, men det orker jeg virkelig ikke.. Ikke nå..

Anyhoo, i dag har vært en bedre dag. Vært på shopping med svigermor og svigerinne, og det var koselig. Jeg har en tendens til å glemme å kjøpe nye klær og i forbindelse med bursdagen min, var vi sammen og handlet. Nytt undertøy, og en del nye klær.. Var utrolig koselig å være med svigerinna mi og svigermor, vi har egentlig et godt forhold føler jeg. Dog, jeg er jo stort sett socially awkward.. :sjenert: Fikk meg uansett en overraskelse. Jeg passer klær i størrelse 38.. Jeg har gått fra størrelse 48 (for 8-9 år siden), til å passe i 38.. Hjelp?! Og jeg spiser, jeg er bare blitt veldig glad i frukt, nøtter og annet sunt (og godt). Spiser sjokolade, kanskje litt for ofte, men.. Gud jeg følte meg godt da! :jepp: 38?! Weehee! Eneste kjipe er at jeg fremdeles tror jeg er litt stor, men det har med at jeg er vant til å være stor (feit). Oh well, skal jobbe med det.

Håper dere alle har en fin uke. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med positive overraskelser når manhandler klær :Nikke: Mat er godt . Mat skal spises - det er jo kroppens bensin. Så det er bra at du går ned i vekt uten å sulte deg! :)

:hug: Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med positive overraskelser når manhandler klær :Nikke: Mat er godt . Mat skal spises - det er jo kroppens bensin. Så det er bra at du går ned i vekt uten å sulte deg! :)

:hug: Ha en fin uke!

Er så artig, og mannen synes jeg så flott ut. :jepp:

Mat skal nytes, men det finnes mye sunt man kan nyte. Har en enkel rett jeg elsker, brokkoli med kylling og couscous. Og nå tåler jeg knapt å spise en burger fra McDonalds eller burger king, får vondt i magen av det. Viktig å spise, men får hele tiden pes på at jeg ikke spiser nok og at jeg er blitt fryktelig tynn. Jeg sliter ikke med at jeg er sliten, jeg har mye energi (som regel, hvis ikke er det fordi jeg ikke sover nok). Vekta mi har vært stabil i flere uker nå, så.. Jo, tror jeg får i meg det jeg trenger.

Du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har det vært stille her lenge. Hvordan går det med deg?? :klemmer:

Håper du har det bra :kose:

Jeg har det bra, har bare vært en hektisk periode, pluss fokus på skriving av teori på masteroppgaven, noe som gjør at hodet er fullt av kjemiske termer og hvordan jeg best kan få teksten til å henge sammen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Titter innom en tur :) Håper du har hatt en fin jul, og ønsker deg et godt nyttår!

Hvordan går det med masteroppgave? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom en tur :) Håper du har hatt en fin jul, og ønsker deg et godt nyttår!

Hvordan går det med masteroppgave? :)

Så koselig! Har hatt en fin jul, var tungt på julaften, men dagene etter har vært flotte. Snødde her også. Godt nytt år til deg også.

Joda, den kommer seg den. Har jobbet ganske hardt denne siste uken, rett og slett for å bli ferdig med det aller viktigste. Har som mål å være ferdig med teoridelen og modelldelen neste søndag. Har lest over alle artikler, utvidet notater og skrevet ned det aller viktigste. Blir artig å se hvordan det blir videre.. :sjenert: Skal innrømme at jeg kvier meg til å skrive, tror det kommer til å gå dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masteroppgaven min begynner virkelig å ta form, det er litt rart å tenke på.. Har nå jobbet en god del i juleferien, rett og slett for å ikke henge etter. Det har vært tungt, men også morsomt, spesielt når man ser ekstra godt hvordan alt henger sammen og artikler på en måte bekrefter det du antar. Har fått en bedre tittel - det har vært en av de vanskeligste tingene egentlig, å finne en passende og beskrivende tittel. Dog, har vært perioder hvor jeg har trodd jeg er stokkdum og ikke kan noen ting - alt er liksom feil.

Tunge dager har jeg, men jeg får støtte når jeg trenger det, jeg får lov til å trekke meg litt vekk fra alt og alle - de er veldig støttende her. Det er normal sorg, det er et savn som ikke vil forsvinne. Det er ikke lett å feire jul med familien, og å vite at ved foreldrene våres bord mangler det en person, en som aldri kommer tilbake. Jeg greide å gjøre julaften til en fin dag for frøkna, selv om jeg hadde en tung dag.

Får fremdeles hjelp fra terapauten min, og vi har funnet ut at jeg har en merkelig forsvarsmekanisme. I oppveksten følte jeg at jeg fikk mye avslag, at jeg ikke var god nok, så jeg ser meg selv til tider som mindreverdig og mislykket (selv om det ikke er sannheten). Hver gang ting ikke går bra, føler jeg meg dum, mislykket og jeg kan fort bli depressiv som igjen fører til at jeg ikke kan konsentrere. Merkelig at jeg i det hele tatt har kommet så langt i studier o.l., når jeg svinger sånn i humør. :fnise: Oh well, nå skal vi jobbe med det, sånn at jeg lærer å støtte meg selv og la meg føle meg vellykket. Blir så deilig å ikke måtte leve i den spiralen.. Det påvirker også meg som mamma, derfor er det ekstremt viktig for meg å få hjelp, Vesla er veldig veldig viktig for meg, og jeg vil bare alt godt for henne. :sjenert:

Puh! Livet er ellers veldig godt, hadde en kjærestehelg forrige helg, hvor vi hadde mer tid til hverandre - vi jogget sammen, vi var på restaurant og spiste - herlig! Også spilte vi sim city sammen. :sjenert: Vesla var hos besteforeldrene, rett og slett fordi de ville at hun skulle overnatte, var så lenge siden sist.. :fnise:

Håper dere alle hadde en koselig jul og at 2015 blir et flott år for dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det må føles at oppgaven begynner å ta en form! Du er flink som jobbet med den i ferien :Nikke: Jeg prøvde å gjøre det samme selv, men klarte bare å sette meg ned noen timer ;)

Håper du hadde en fin ferie. Godt nyttår! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nyttår! =D

:D

Så herlig det må føles at oppgaven begynner å ta en form! Du er flink som jobbet med den i ferien :Nikke: Jeg prøvde å gjøre det samme selv, men klarte bare å sette meg ned noen timer ;)

Håper du hadde en fin ferie. Godt nyttår! :klem:

:fnise: Det var fristende å ikke skrive, men plutselig snudde motivasjonen (jeg ga meg egentlig ikke på tørre møkka, jeg måtte få dette ferdig) og jeg var opptatt med å forstå alt - det hjalp, for da begynte jeg å se hvordan ting henger sammen. Så får vi se om jeg har forstått det godt nok. :jepp:

---

Føler meg ganske så lykkelig akkurat i dag. Mannen gjorde en haug med tullete ting som fikk Vesla til å skrattle (verdens beste lyd), så så jeg mannen hjelpe Vesla med å dusje, før han begynte å tulle, som fikk Vesla til å hvine av fryd. Det at han er så glad i henne, er det viktigste for meg. Han er skjønn, kommunikasjonen er god, vi snakker ut om vi krangler, men det har tatt tid å komme hvor vi er nå. Jeg føler liksom vi passer godt sammen - selv om vi irriterer hverandre til tider. Skjønneste mannen! :jepp: Han har nå snakket om at vi bare stikker bortom tinghuset og gifter oss, istedetfor å ha et stort selskap, det kan vi alltid ha senere. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skryte-innlegg:
Vesla er så rå til tider, hun hadde tegnet et dyr med mange ben, dette kunne jeg selv lett se at var et dyr. Hu sa stolt at det var en flodhest, som jeg da skrev på arket. Plutselig spurte hun om jeg kunne lære henne å skrive.. Prøvde oss litt frem, og vet det tar tid, men hun skrev OMH (eller OMA) etter instrukser fra meg.. Blir liksom litt stolt. hun vil selv lære alfabetet og å skrive.. :strix: Er utrolig kult! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så gøy når de tar initiativ til å lære nye ting. :D Lita mi har også begynt å "skrive", hun kan min, sin egen og pappaens bokstav nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...