Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Godt å høre Samba! :klemmer:

En liten oppdatering på lista mi:

Sende separasjonssøknad

• Sende søknad for barnebidrag til NAV for å fastsette hvor mye jeg må betale mannen min pr. måned

• Avtale innkreving/utbetaling av barnebidrag

• Fortelle barna om situasjonen…

• Fortelle barnehagen om situasjonen

• Sende søknad om ekstra barnetrygd og fordelt utbetaling av barnetrygden

• Tinglyse huset over på meg

• Sende tinglysingspapirer til banken og få slettet felleslån og opprettet eget lån

• Papppa betale ut egenandelen til mannen

• Dele felleskonto i to og utbetale til mannen

• Fordele innbo

• Pakke ham ut!

• Flytte ham ut

• Nytt banner til bloggen min – UTEN mann!

• Slette ham som ”ektefelle” på FB (ok, litt tullete, men mye symbolverdi!)

• Skilsmisse mars 2012

Har litt igjen, men det nærmer seg, ting blir gjort. I dag er ungene hos broren min, så vi driver og deler innbo. Dvs. til nå har jeg gått gjennom alle klærne til ungene mens gubben er ute og kjøper møbler. Skal ut og kjøpe klær til ungene, sånn at de i hvert fall har et minimum av ting hvert sted. Etter på skal vi dele leker og kjøkkenstæsj. På en måte skal det bli greit å få delt litt også, for vi har jo egentlig nok av ting... :sjenert: Da jeg gikk gjennom klærne til ungene, var det jo masse fint som vi sjelden bruker fordi det er nederst i skuffen. Men merker at jeg synes det er litt rart å skulle gi fine klær som JEG har brukt tid til å kjøpe til ungene, til ham... Men jeg tenker på at det er jo til ungene da. Skal bli interessant over tid når gubben må kjøpe klær til dem selv. Han fikser nok det også, men han skal få kjørt seg litt altså.

Hadde en liten gråtetokt her. For det er jo trist, samtidig som jeg ikke føler meg sånn deprimert som det var her i vinter. Det skal nok henge i litt mismotfølelse en stund til da, og det vil nok komme noen flashback av sorg i lang tid fremover... Men ser egentlig lyst på fremtiden altså! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Sende separasjonssøknad

• Sende søknad for barnebidrag til NAV for å fastsette hvor mye jeg må betale mannen min pr. måned

• Avtale innkreving/utbetaling av barnebidrag

• Fortelle barna om situasjonen…

• Fortelle barnehagen om situasjonen

• Sende søknad om ekstra barnetrygd og fordelt utbetaling av barnetrygden

• Tinglyse huset over på meg

• Sende tinglysingspapirer til banken og få slettet felleslån og opprettet eget lån

• Papppa betale ut egenandelen til mannen

• Dele felleskonto i to og utbetale til mannen

• Fordele innbo

• Pakke ham ut!

• Flytte ham ut

• Nytt banner til bloggen min – UTEN mann!

• Slette ham som ”ektefelle” på FB (ok, litt tullete, men mye symbolverdi!)

• Skilsmisse mars 2012

Overføre bilen til meg + betale ham for bilen

Overføre bilforsikring til meg

Overføre autogiro etc til ny konto

Endret av Imax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Lenge siden jeg har skrevet gitt! Og listen, vel den er kompletert, bortsett fra skilsmissen i mars. Den skal feires med champagne mars 2012! :fnise:

Nå ser ting UTROLIG mye lysere ut her. Det har gått seg til med å ha ungene halvparten av tiden, jeg ser dem masse (og mye mer enn 50% også). Jeg er sosial og så er det jo denne DATINGEN som jeg har begynt med! :fnise: Det er vel derfor jeg føler behov å skrive dagbok igjen, litt som det var da jeg var fjortis og forelsket :rodmer::skratte:

For nå er det jo dette med han jeg har vært på date med to ganger nå. Kommer utrolig godt overens med ham, og vi kan snakke om det meste. Noe vi faktisk har gjort! Jeg har vært veeeldig klar for klining, men det har ikke blitt noe. Enda. :fnise:

Det som er frustrasjonen nå er jo å måtte vente og se hva som skjer. Tålmodighet. Min sterkeste side :lur: Jeg blir litt irritert på meg selv, for jeg synes det er vanskelig å konsentrere meg, jeg tenker på hva som skal skje neste gang vi treffes og jeg tenker på hva som skal skje når vi flytter sammen. Rask på avtrekkern, jeg? Etter to dates? :legrine: Og så er det alle tingene som jeg tenker jeg må være oppmerksom på: Er han sånn eller sånn, hva mente han egentlig med det, liker jeg han godt fordi han er min type, eller er det fordi jeg trenger oppmerksomheten? Ikke lett å psykoanalysere seg selv...

Vel, det kommer nok mer våsete, tåkete prat her om mine frustrasjoner over manglende/sene tekstmeldinger, tolkninger av hans adferd osv. Akkurat som det jeg fylte mine dagbøker med før i tiden. Alle forelskelsene!!! :sjarmor::eeeh::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fredag fikk jeg en sjokkerende tekstmelding fra fyren på date:

hei! Først, takk for en fin kveld i forgårs. Det var veldig trivelig og jeg hadde det kjempeålreit hele kvelden, og jeg var lykkelig da vi skiltes. Men, etter å ha følt mye på dette en stund nå, så føler jeg at dette likevel ikke vil være helt riktig for meg, deg og meg på sikt. Jeg trenger noen som er like oppegående og reflektert som deg, men likevel noe litt annerledes, litt mer soulmate, uten at jeg helt vet på hvilken måte. Jeg håper du ikke blir lei deg, og ønsker deg en fin helg. Hilsen XX
:hakeslepp: Ble skikkelig paff, ble så glad da jeg så tekstmeldingen fra ham tikket inn. Men etter å ha tenkt meg litt om, så er jo meldingen både høflig og hyggelig, han gir komplimenter osv, og bekrefter at onsdagen var veldig hyggelig, og det at han avviser meg nå kanskje dreier seg om hans preferanser osv.

Min tristhet går nok ikke bare på å bli avvist og at jeg gjerne skulle truffet ham igjen, men det går også på en trishet ovenfor det han representerte: En flørt, et nytt forhold, en ny start med en fyr som vil ha meg. Har reflektert over at jeg har vært ensom og uten en støttende kjæreste i i hvert fall to år. Faktisk høsten etter minstemann ble født. Hm, jammen meg tre år siden det ja faktisk! Dustemann :frustrert:

Men, det er sikkert nye menn i sikte etter hvert. Har kjøpt medlemsskap på sukker, men vet ikke helt om jeg fikser kjøret der heller. Får se hvor mye det blir altså. Jeg kan nemlig bli helt fullstendig opphengt og forstyrret. Litt self-control må til! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...