Gå til innhold

Imax skravler


Imax

Anbefalte innlegg

Hei Imax!

Koselig at du stakk innom dagboka mi nå når du er så sjeldent innom.

Jeg er godt i gang med juleforberedelsene, men har ganske mye igjen. Har en liste over hva de forskjelllige skal få til jul, så det er bare å fikse det. Ordner litt av gangen.

Huset er ferdig pyntet... Nisser overalt. Litt tidlig, kanskje, men jeg klarte ikke å la være. Mannen er helt oppgitt *fnis*

Ha en fin søndagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tenkte jeg skulle stikke innom og si:

:nisse:Riktig God Jul Imax!! :nisse:

Du er jammen sjelden å se for tiden! Stresser du med førjulsstria?

Stoooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen! Jeg vet ikke helt hvor høsten har blitt av, men jeg har virkelig vært lite inne på KG i høst. Det har vært hektisk både på jobb og på privaten, så da blir det som det blir. Men kanskje 2005 blir bedre? Jeg glemmer i hvert fall aldri KG, kommer alltid tilbake, før eller senere! :wink:

Ja, så var julehelgen ferdig, og jeg har begynt å jobbe igjen. Dvs. jeg sitter og jobber hjemme, det er så lite som skjer, så da kan jeg likegodt sitte her. Gjemmekontor som dama i resepsjonen kaller det! :hoho:

Vi har hatt en hyggelig jul, masse besøk og sosialt, og det trives jeg godt med. Har videre planer for uken, så dette blir en koselig jul og nyttårsuke.

Ellers stresser jeg veldig med muligheten for å få barn. Jeg og mannen ble enige å vente til etter nyttår (jeg vil, han vil, men ikke nå), og så kommer jo dagen nærmere, og han har ikke endret mening overhodet. Jeg sluttet på p-piller for et år siden, så brukte vi kondom i 4-5 måneder. Etter det har vi ikke brukt prevensjon, men mannen har vært veldig nøye med å ikke komme inn i meg i kritiske perioder. Men så har vi da blitt enige om å ikke prøve skikkelig før etter jul. Men han har ikke endret seg i det hele tatt. Dette har ført til en kjempekrangel for et par uker siden, som egentlig ikke løste noe som helst. Jeg er utrolig frustrert, for jeg føler at det å gi ham tid ikke endrer noen ting, og på et eller annet punkt må han jo bare bestemme seg (eller evnt. velge et annet forhold der barn ikke er et tema).

Det siste er nå at bestevenninnen min har blitt gravid. Hun sluttet på piller for 2 mnd siden og vet egentlig ikke om hun vil ha barn... Hun er litt som typen min, veldig skeptisk til alt mulig rart. Jeg er jo glad på hennes vegne, men jeg merker at jeg blir misunnelig og sjalu. Hun er egentlig ikke kjempe glad en gang... Og jeg hater den følelsen det gir meg, for hennes graviditet er jo helt uavhengig av min situasjon, så det betyr jo egentlig ikke noe verken den ene eller andre veien. Så da jeg fikk vite det ble jeg faktisk veldig lei meg, men så har det gått over etter at jeg har tenkt litt på det. For det er utrolig ekkelt å være skikkelig misunnelig og sjalu på noen jeg er så glad i. Æsj.

Vel, jeg har bestemt meg for å ta en skikkelig prat med mannen igjen, neste helg. Han unngår temaet hele tiden og når vi har snakket om det, blir det bare tull (jeg griner, han blir lei seg...). Men jeg klarer bare ikke å la det ligge. Det blir jo som en besettelse nærmest, det er helt sykt. Så vi må ha en saklig diskusjon og se på alle sidene. For jeg fikser ikke å ha det sånn. Blir utrolig lei meg bare av å skrive om det nå, det er skikkelig pyton. Men, men, jeg får jo tro at det løser seg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, litt dystert her i går... Men, men, livet går videre! Nå er jeg på jobb, men her skjer det fint lite. Har avtale med en på jobben at vi skal på julesalg etter lunch. Så det blir ikke akkurat full dag! Koselig! :wink:

I går begynte vi å se på 6 feet under. Har lånt DVD'er av første sesong fra en kompis, har aldri sett på det før. Knallbra! Vi har sett 3 episoder, og har 10 igjen, så da har vi nok å gjøre resten av uka! Morsomt. Liker det morbide tilsnittet og den skrudde familiedynamikken.

I går var jeg veldig kreativ. Lagde logo til mormors 90 års dag og til pappas 70 års dag. Pappa syntes logoen var kjempemorsom! Jeg har brukt et opphøring av 60-sone skilt som bakgrunn (synes at det skiltet er med "positivt ladet" enn 70 fartsgrense...), og så skrevet navnet hans, 70 år og 1935-2005. På mormors logo har jeg bare brukt skrift, en litt gotisk skrift, og koblet S'en i fornavnet hennes med 9-tallet i 90-tallet. Og årstallet der også da (måtte regne litt...). Morsomt å sitte å fikle litt, men det tar jammen mye tid!

I morgen kommer foreldrene mine, broren min og hans familie (kone + to døtre) og bestemoren min til litt julemat. Vet ikke helt hva jeg skal servere, men det blir nok litt brødmat og enkel servering. Må tenke litt...

Har forresten også bestilt eggløsningstester og graviditetstester, så nå skal jeg i hvert fall sjekke når jeg egentlig har eggløsning. Kanskje jeg kan lure mannen til å bli far? Jammen litt Ricky Lake over dette her :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille Imax. Det må være frustrerende med den datoen som flytter seg hele tiden! Skjønner godt at du blir litt lei av det, ja. Håper dere finner ut av det snart.

Kos dere på julesalg i ettermiddag, da.

Jeg har akkurat stått opp, jeg. Snart skal vi spise frokost, har blitt litt av et dovendyr i jula... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg! :vinke:

 

I går begynte vi å se på 6 feet under. Har lånt DVD'er av første sesong fra en kompis, har aldri sett på det før. Knallbra! Vi har sett 3 episoder, og har 10 igjen, så da har vi nok å gjøre resten av uka! Morsomt. Liker det morbide tilsnittet og den skrudde familiedynamikken.

:Nikke: Min yndlingsserie!!

Har forresten også bestilt eggløsningstester og graviditetstester, så nå skal jeg i hvert fall sjekke når jeg egentlig har eggløsning. Kanskje jeg kan lure mannen til å bli far? Jammen litt Ricky Lake over dette her :sjarmor:

Har skjønt at du også er en "wannabe gravid" ja, nesten like gammel som meg selv... :wink:

EL-tester er lurt! Da kan man være sikker på å treffe på riktig tidspunkt. Og skulle det ta tid å bli gravid, så vet du ihvertfall om du har hatt EL. Dette er viktig info å ta med til en eventuell lege også. (Ta mitt ord for det, been there...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner jenter!

Nest siste dag av året. Utrolig, men sant. Jeg satt faktisk og ventet på at 2004 skulle begynne skikkelig, og plutselig var det september. :tunge1: Skal unngå det nå, og si 2005 fra lørdag morra og trå til for fullt! Har X antall nyttårsforsett, så får vi se om det blir noe ut av det da.

Hadde familien på besøk i går. Må jo vise frem juletreet til noen! :hoho: Det var veldig hyggelig. Mamma, Pappa, Mormor, bror, to nieser og en kusine til niesen (!) min kom. Hadde laget litt enkel mat, stekt opp halvstekte rundstykker, med litt godt pålegg, mannen hadde laget grønnsakspai (han har virkelig blitt paimesteren!) og så stekte jeg kyllingvinger ved siden av. Det var enkelt å gjøre og smakte godt. Alle forsynte seg så det monnet i hvert fall. Koselig å ha besøk hjemme, føler meg egentlig veldig voksen! Hi-hi, i en alder av snart 32 er det vel på tide! :hoho:

I går morges våknet jeg en time før jeg skulle opp, fordi jeg måtte på do. La meg igjen, men klarte ikke å sove igjen fordi jeg måtte på do igjen. Hm. Sto opp, måtte på do, tisset ingen ting. DING DONG. Bjellen for urinveisinfeksjon ringte for fulle mugger. Gikk tur med bikkja, måtte på do igjen. Da var det bare å bite i det sure eplet og dra til legen i stedet for jobben. Fikk testet og påvist grums. Fikk beskjed om å komme tilbake halv elleve. Så da dro jeg på jobb, "jobbet" i tre kvarter før jeg måtte dra igjen. Måtte uansett hente PC'en som jeg hadde satt igjen der, så det var jo greit da. Dro til legen, preika med ham "det er jo faktisk symptomene som er viktigst, ikke prøven...", så jeg sa det jeg skulle si, fikk resept og hentet piller. 500 spenn rett ut vinduet, men jeg er glad for at jeg merket det så raskt og fikk piller med en gang. Ikke noe vits å dra på jobb igjen, så jeg dro hjem og jobbet hjemmefra.

Pittelitt jobbing, ikke så mye egentlig. Litt styr i forhold til om hva vi skulle gi til flomkatastrofen, så jeg fikk pushet på konsernet til å spytte ut 50.000,- med en gang, så kunne vi diskutere saken neste uke om vi skulle gjøre mer. Så har det vært diskusjon om hva vi som firma skal gjøre, og det viser seg at andre underfirma (som oss) allerede har gitt. Styr. Jeg har blitt enig med sjefen min om at vi drøyer til mandag. Men vi spytter nok inn 50.000,- vi også, samtidig som vi sikkert ser på muligheter for å bidra mer senere, men da koordinert fra konsernet. Interessant utfordring, å koordinere sånne ting. Godt vi slipper dette til evig tid. Får meg til å angre på at vi ikke har satt av egen post til støtte til veldedige organisasjoner. Må få med det på 2006 busjettet tror jeg (men da håper jeg at jeg allerede er permisjon :sjarmor: )

Blir helt lamslått av bilder og historier fra TV om katastrofen i Asia. Helt umulig å ikke bli det. Så en jente på 19 år i går som sa hun satset alt på at hennes savnede søster var i live, for hun hadde mistet broren sin i høst og mente at Gud ikke kunne være så kjip mot henne. Vanvittig historie. Jeg på min side tror Gud kan være nettopp så kjip, men man må vel holde håpet. Jeg og gubben har blitt enige om å gi 500,- til Røde Kors, så får vi vurdere om vi skal gi mer senere.

Søsteren min hadde bursdag på tirsdag. Jeg var og tente to lys på graven hennes, hun ville blitt 37 år. Litt uvirkelig, det er 4 år siden hun døde i februar. Heldigvis har savnet blitt lettere å bære, det er først det siste året jeg i det hele tatt har orket å gå til graven hennes. Fint å tenne lys i hvert fall, og pappa sa til meg i går at han syntes det var så hyggelig å komme til graven på kvelden og se lys der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Ricky Lake ja...det blir litt sånn Ricky Lake hos oss også..når det blir for mye stress med prøving og EL.... :roll::ler: Kjipt at mannen driver og roter med de tidsfristene dere setter..du får ta deg en alvorsprat med ham!

Et riktig godt nytt år til deg Imax...vi satser på at det blir et blått år... :tommelsmil::)

Stooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner jenter! Jeg er en stor propp optimisme og glede for det nye året jeg! Ser bare masse muligheter.

I helgen har vi vært på hytta til et vennepar av oss, og det har vært fabelaktig. Masse vin (noen fordeler med å ikke være gravid :ler: ), god mat, snacks og Settlers-spilling over en lav sko. Vant tre ganger! Det må jo bety at jeg er svært intelligent... :sjarmor:

Hadde sinnsyke menssmerter på fredag, men heldigvis varer de bare en dag, og nå har jeg nesten ikke blødning lenger så 3 dager blødning er overkommelig må jeg innrømme.

I morgen er det ingen bønn, da er det jobb igjen. Men jeg gleder meg litt egentlig, godt å komme i gang! (herregud, hva har skjedd meg meg? Et usselt årsskifte og jeg er rusa på livet? Får se om det holder til onsdag... :hoho: ) Må bare tenke gjennom hva jeg skal begynne med. Men IKKE i dag, det er i morgen det. Har en lei tendens til å begynne å tenke jobb onsdag kveld, men har bestemt meg for å utsette det til mandag morgen.

Fikk vite i dag at kompisen til mannen min har fått barn i helgen. Alt vel og alt hadde gått bra. Da skal jeg få levere fra meg ammeputen jeg har sydd! Må huske å ta bilde... (har bestemt meg for å ta bilde av alt jeg lager, men jeg glemmer det ofte). Vi skal på besøk i morgen. Så får vi se om Imaxmannen kommer på gli... He he.

Har snakket masse med min gravide venninne, og heldigvis føler jeg ikke lenger misunnelse over at hun er gravid og ikke jeg. Godt sånne følelser er midlertidige, for det er ubehagelig.

Nei, nå tror jeg jammen meg jeg og mannen skal pløye oss gjennom siste episode av 6 feet under. Første sesong altså... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner jenter! Jeg er en stor propp optimisme og glede for det nye året jeg! Ser bare masse muligheter.

:klappe:

Har snakket masse med min gravide venninne' date=' og heldigvis føler jeg ikke lenger misunnelse over at hun er gravid og ikke jeg. Godt sånne følelser er midlertidige, for det er ubehagelig. [/quote']

Enig. Sånne følelser er helt naturlige - men ubehagelige og litt problematiske for meg å ha lenge av gangen... Derfor jobber jeg med å ikke ha de. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jobbe med dem sammen i fremtiden B. Kanskje vi får dem når en av oss blir gravid? Men det er som du sier, det er naturlig. Men jeg er glad det går over.

Så er det tilbake på jobb og fullt trøkk. Føler egentlig ikke at jeg kommer meg godt i gang, for det er så mange løse tråder som må nøstes opp før man kan sette i gang med nye. Men det er nok lurt å gjøre litt av dette for å få ting unna. Bl.a. har jeg bestilt en tur til Berlin for en gjeng her på jobben, vi skal ha seminar og det er det jeg som er ansvarlig for. Før har vi tatt båten til København, og faktisk ender vi opp med samme pris til Berlin! Kun fordi Norwegian har billige priser dit. Har dealet med et firma for å leie leilighet der nede. Ser ut til å gå i boks, så får vi se om leiligheten er like bra som den ser ut til... Gleder meg i hvert fall stort!

I går var jeg på XXL og kjøpte meg nye slalåmski. Jippi! Mine forrige kjøpte jeg i Zell am See i 1990, rosa var de, og kjempe fine! Så jeg sa til fyren i butikken at jeg håpet de hadde noe annet enn rosa. Og han viste frem flotte ski i fargene rosa, rosa eller rosa. Så da ble det jammen meg rosa ski denne gangen også! :hoho: Brukte 4000,- for en pakke, så det var passe pris. Har utsatt det lenge å kjøpe ski, men nå bare måtte jeg. Kjipt å stå på utslitte, gamle ski. Så nå har jeg flotte, nye carvingski. Passer bra til vi skal til Hemsedal i midten av januar.

I kveld skal jeg treffe mamma og se Phantom of the opera på kino. Det skal bli stas. Filmen har ikke fått strålende kritikker, men jeg er musicalnerd, og kan alle sangene, så det blir uansett bra. Gleder meg. Hyggelig å gjøre sånt med mamma også. Etter på skal vi ta en kopp kaffe og diskutere 90 års dagen til mormor som er i slutten av februar. Her årnes det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fredag! jippi. Har vært helt kjørt denne uka, har ikke klart å legge meg tidlig nok. Har nærmest hatt jetlag!

I natt har jeg våknet 3 ganger av bikkja som har spydd. Var til og med ute med den klokken 2 i natt for å se om han måtte gjøre fra seg. Og det måtte han. Ja, ja. Mannen har luftet ham før han gikk på jobb, så jeg håper han overlever til jeg kommer hjem. Gulp. Siste spying var faktisk litt rød, men veterinærvenninnen min sa vi fikk se det an, for på morgenturen i dag løp han etter en katt, så almenntilstanden er ikke helt for ille. Herregud, kunne jeg bare fått denne hersens bikkja til å la være å spise kebabpapir og annet snacks han finner på sin vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Heisan Imax!

Har lest igjennom her, synes du virker som sånn Superperson :-) Vært i Hjelpekorpset noen år, men det er noen år siden jeg var aktiv, og drømmen da jeg var yngre var å jobbe i Amnest eller FN elle rnoe sånt.

Så har livet det med å bestemme sin egen vei da.

Men når en dør lukkes, åpnes et vind osv. så alt ialt kan jeg ikke si jeg føler det som om alle togene har gått akkurat :ler:

Snakket du og Imax mannen ikke om det der med barn tidligere i forholdet? Jeg syntes det hørtes så rart ut. Det er jo en sånn grunnleggende, viktig del av et liv at det liksom MÅ komme opp. Man kan jo bli gravid ved et "uhell", uønsket også, så det er liksom et tema som er greit å ha sveipet innom.

Men når det virker fjernt å få barn, så tenker man vel ikke på det heller på den måten.

Driver han og utsetter det litt nå da eller? Eller har han sagt uttrykkelig at han også vil? Beundrer at du tar det med så stor ro. En sånn ting ville lett blitt en total besettelse for meg... man blir liksom fiksert, legge rmerke til andre gravide, ser på babtytøy og blir litt smårar :-)

Ha en fortsatt fin helg!!

Fi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Fiona,

Om vi har snakket om graviditet før i forholdet? JA! Selvsagt! Det har aldri vært en hemmelighet, og jeg har alltid sagt at jeg aldri ville tatt abort el.l. Så det der har vært helt greit. De siste to årene har jeg snakket masse om det, så det er nok bare det at nå er det virkelig ikke snakk men virkelighet det dreier seg om, så da freaker'n ut. Vi får se hvordan det går videre, skal holde dere oppdatert.

Siam - takk for hilsen! Dyret er litt bedre, har fått i seg litt mat (ris og sånn), men nå på siste tur i kveld begynte han med diare igjen... Herregud, får håpe han ikke begynner igjen, da får jeg noia. Bikkja hadde gjort fra seg to steder hjemme på fredag, og rista da jeg kom hjem. Uff og uff. Heldigvis ikke teppet denne gangen.

Så er det jammen meg søndag igjen. Mandag i morgen. Jeg er dødssliten, vet ikke helt hva det er. Så jeg får legge meg tidlig i kveld tror jeg.

I morgen skal jeg ha hobbykveld med en venninne. Vi skal lage såpe og kort. Gleder meg!

Vi snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:ler: mannfolk...

Håper du hadde en hyggelig kveld :-)

Her på Sørlandet er det den ene stormen etter den andre føles det som, så det er bare sofakos som duger.

Såååå synd :sjarmor:

Men nå blir det lysere og lysere for hver morgen!!!

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tirsdag. Jeg har faktisk begynt dagen med å svømme 1200 meter! Er veeeldig fornøyd med meg selv! :klappe: Det er egentlig greit å komme i gang om morgenen, og totaltsett sparer jeg mellom en halv time og en time å gjøre det om morgenen enn om ettermiddagen. Så det er jo bra. Bortsett fra at jeg er utrolig sliten... :tunge1:

I går hadde jeg en hyggelig kveld med venninnen min, hvor vi lagde såpe og kort. Jeg hadde kjøpt et fint, bredt bånd med trekløver på, som jeg delte opp og limte på kortene. Hm, kanskje jeg må ta bilder? Uansett, de ble veldig fine. Såpene vi lagde var med appelsin og kanel, lukter kjempe godt! Super-dupert. Vi satt også og planla den 5 retters middagen vi skal ha i midten av februar. Det blir utrolig gøy. Så vi har diskutert borddekking og meny. Vi blir 12 stykker, hun har invitert 4 og jeg har invitert 4. Så med våre respektive blir det en god blanding med folk. Skal komme med oppdateringer på menyen! Vi har bestemt oss for å ha såper som bordkort - med navnene inni. Og hvit linduk og hvite linservietter. Dette blir profft!

I går skjedde det noe rart. Jeg fortalte Imax-mannen at to stykker jeg jobber med skal ha barn i henholdsvis juni og juli. Så sier jeg, litt fleipete og litt seriøst, når skal vi prøve å få barn da? Så svarer han: - Er det ikke det vi prøver på da? :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Blir helt svett jeg. Så kanskje han er på gli. Har eggløsning i slutten av uka, så får vi se om han "leverer varene" :ler::wink::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:ler:

Det var en skrullete blanding av oppmuntrende og ikke fullt så oppmuntrende for min del - dvs meldinga var positiv, men betyr dette at menn IKKE legger av seg dobbeltkommunikasjoenwn når man får huket dem...??

I så fall ligger jeg dårlig an :ler:

Så supert da!!

Hvordan sa han det da, glad eller utålmodig eller hva?

Det finnes ikke noe mer herlig enn å få dele det å ha et barn sammen.

Håper det skjer meg en gang også :-? :-)

*krysser fingre*

Lykke til! Da vet vi evt hvorfor du blir fraværende i slutten av uka :sjarmor: ENJOY!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...