Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen jenter? :)
Her er kvalmen til stede, men er absolutt til å leve med. Stort sett bare litt morgenkvalme, så jeg har vært heldig hittil skjønner jeg. Men jeg er såå trøtt! Det er jo vanlig å være trøtt i første trimester, men jeg er virkelig helt slått ut. Klarer ikke gjøre noe som helst, bare ligger her hele dagen. Noen tips?.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 11. juni, hvis det skal settes opp på terminlisten :)

Jeg vet hva jeg går til, så jeg skal nyte disse første dagene/ukene uten ekstrem trøtthet og kvalme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen jenter? :)

Her er kvalmen til stede, men er absolutt til å leve med. Stort sett bare litt morgenkvalme, så jeg har vært heldig hittil skjønner jeg. Men jeg er såå trøtt! Det er jo vanlig å være trøtt i første trimester, men jeg er virkelig helt slått ut. Klarer ikke gjøre noe som helst, bare ligger her hele dagen. Noen tips?.. :(

Kvalm og veldig trøtt og sliten, så kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg tror vi bare må lytte til kroppen og ta hensyn til at den trenger ekstra hvile nå, så blir det forhåpentligvis bedre etter uke 12 :) Her må samboeren min gjøre det meste for tiden, så er min jobb å slappe av når jeg kan det. Så legger vi ingen planer, vi finner heller på noe om formen min tillater det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som vet om de måler nakkefolden på tidlig ultralyd? Jeg har ultralydtime på sykehuset når jeg er i uke 12, har forstått det slik at de i teorien ikke har lov til det, men så er det mange gravide som skriver på nett at de målte den likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på privat UL i uke 12, og da jeg mailet om timen spurte de ganske spesifikt om hva jeg ønsket å se...så tror nok de ser etter det de kan, selv om det er i gråsonen for hva som er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet litt i dagboka mi, men vil bare lufte det med dere andre som er kommet omtrent like langt som meg.

I dag er første dag i uke 9, og i går kveld merket jeg litt brun utflod. Ikke mye, men sånn at det viste på papiret. Ble litt bekymret, og i dag morges ble det værre, med litt friskt blod også. Fremdeles var det ikke sånn at det dryppet, men litt på papiret. Ble skikkelig bekymret og har ringt legen et par ganger, men de sier at det ikke er så mye annet å gjøre enn å vente for å se hvordan det utvikler seg. Etter 13 i dag har det ikke vært tegn på noe blod, og har ikke noe vondt i magen og har alle de vanlige gravidsymptomene, så håper VIRKELIG dette går fint. Ble en skikkelig emosjonell dag i dag med grining og masse klemming på mannen. Noen andre som har erfaringer med dette? Er jeg litt overfølsom, eller er det på sin plass å være så bekymret som jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig, når det i tillegg har gitt seg, i stedet for å øke på, og du ikke har smerter o.l. Men skjønner at det er veldig ekkelt :troest:

Jeg har ved et par tre anledninger opplevd å ha litt brunaktig/rosa utflod, og spottet friskt blod et par ganger også, ikke mye, men litt på papiret. Har bare sett det an disse gangene, for etter som jeg har forstått er det vanlig med såre og skjøre slimhinner - det kan komme av trening, sex, eller rett og slett at bare man har tørket seg for hardt! Mest sannsynlig er det det samme for deg! Krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh j86 :klemmer:

Jeg forstår at uvissheten er uutholdelig! Jeg hadde jo en SA i uke 8+3, og da var jeg ganske sikker på hva som foregikk. Ut fra det du beskriver virker det jo ikke som om det er store mengder og når du ikke har smerter heller er jo det også et positivt tegn! :klemmer:

Da jeg hadde SA hadde jeg menslignende smerter i ryggen og samme dag hadde jeg litt brun spotting, neste dag fortsatte den brune spottingen, mens dagen etter kom det rødlig slim i større mengder. Den kvelden hadde jeg også noen skikkelige rielignende tak, og blødningen tiltok i styrke.

Hvis du ønsker å få det svart på hvitt er det mulig å få tatt blodprøver med hcg for å se om det øker eller synker, så du får spørre om det dersom du tar kontakt med legen igjen.

Håper det bare er slimhinnene som er litt skjøre :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir stressa, j86! Men det høres jo ut som om det skal gå fint, mtp at du ikke har blødd noe særlig! Krysser alt jeg har :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen, tusen takk for gode kommentarer og for at dere sender gode tanker Androide, Nautika og Dorey! :klem1: Setter pris på det og føler meg ganske mange hakk lettere etter å ha lest deres råd og historier. Det hjelper garantert ikke den lille om jeg går rundt med klump i magen og bekymrer meg, så skal forsøke det jeg kan å fokusere på at dette går fint og legge fra meg den stressa følelsen.

Ut over kvelden i dag har det heldigvis ikke vært noe mer blod, så satser på at det er over.. Ser bare stort frem til tidlig UL for å få sjekket at alt er OK. Kan ikke vente opp til å forhåpentligvis høre et dunkende hjerte der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det har gitt seg! Lenge til du skal på UL? :)

Jeg var på UL i går. Det var bare èn baby, heldigvis ;) En sprellende liten bamsemoms. Det var fint å høre hjertelyden :) Fikk med noen litt uinteresante bilder (ikke stort man kan se), men storebror syntes de var veldig facinerende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvaaalm og trøøøtt! Og fortsatt er dette bare begynnelsen. Jaja, det skjer da iallfall ting. Får trøste seg med det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Ahava... Kvalmen har virkelig kommet nå, og å få i seg mat før kvelden kommer er litt av en utfordring. Vi får trøste oss med at det er et godt tegn ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere sliter med kvalmen :P Hadde min første dag med oppkast i dag. Veldig kjedelig når man er på hotell i varmere strøk. Sliter med å finne mat som er trygg for gravide og som frister. Trøster meg med at kvalme ofte er et tegn på stigende hcg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt problem: det eneste som hjelper mot kvalmen er å spise, så det blir til at jeg momser i meg noe stort sett hele tida :fnise: Og dessverre ikke alltid av det sunneste slaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...