Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Noen her som har gått over til kun en dupp? Hvor mange timer sover deres på dagtid? Min har begynt å våkne så tidlig om morgenen:dry: lurer på om vi kanskje skal gå ned til en dupp. Han sover to nå, på ca 3 timer til sammen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer på det samme Yvelia. Har gjort et halvhjerta forsøk, men hun er så trøtt i 9-10 tida, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde henne våken til feks 11. Og den dupp nr.2 er bare et styr nå, hun bruker opptil 2 time på å sovne. 

 

Hva liker deres små til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har én dupp nå og da. Litt avhengig av når hun våkner på morgenen og hvor lenge den første duppen varte. I dag våknet hun 7, sov 10-13(!) og var våken helt til 19.30, men da var hun skikkelig klar for senga! Heldigvis ikke så mye sutring i timene før legging. Hun er fornøyd så lenge hun får litt mat å spise på når hun begynner å bli trøtt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her soves det vanligvis to lurer, men noen ganger blir det en. Til middag får han det samme som oss. Hvis vi har noe som ikke er barnevennlig har jeg noen middager i fryseren. Favorittene er spagetti bolognese og fiskegrateng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt forsinket gratulasjon til gutten din, Dorey :D Vi gikk over til en dupp for en liten måned siden. Han sovner som regel i halv 12 - 12 tiden, og sover 1,5 - 2 timer. Det er deilig å endelig ha litt sammenhengende soving på dagen :) han sovner som regel med en gang i 7 - halv 8 tiden, og våkner igjen halv 7 - 7.

Middag er ikke favorittmåltidet, og han vil ikke ha noe med klumper... Så vi holder fremdeles på med middagsglass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner! :)

 

Her sover Sirkus to lurer à en time. Han står opp 0530 *gjesp* og sover igjen rundt kl 0830 og så igjen rundt kl 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går nesten all mat ned. Taco, fiskegrateng, lasagne, laks med grønnsaker, pannekaker uten noe på, omelett, spaghetti og kjøttsaus og pizza er favoritter her. Lager med fullkornspasta uten salt, grovt mel i deig/røre og hjemmelagde sauser. Hun elsker heldigvis krydder så bruker som regel chili, hvitløk, pepper, paprika etc i maten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hallo, er det noen her fortsatt? :)

Hvordan går det med dere og 1-åringene? 

Har dere ferieplaner? Vi hadde tenkt å ta en liten ferietur, men etter to helgeturer nå i mai og juni lurer vi på å bare være hjemme. Lillemor storkoser seg når vi er ute på noe på dagen, men legging og soving er bare styr! Hun sover nesten ikke, så etter ei slik helg er vi ganske ferdige hele gjengen :dry: Det enkleste og mest fornuftige er vel å være hjemme, men så er det "siste" sjanse til en liten ferie før hverdagen braker løs med barnehage og jobb.. Noen gode råd? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint! 

Jeg brukte opp all ferien min for å forlenge permisjonen, så jeg skal jobbe i hele sommer. Heldigvis har jeg sommertid og er ferdig klokka 15. Vi får utnytte helgene, kanskje vi tar en snartur til svigers. 

Har dessverre ingen råd. Her er søvn fremdeles en utfordring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er her :) 

Det går bra med oss! Mannen er hjemme i permisjon og jeg koser meg med å være i jobb. Trodde ikke jeg hadde savnet det å jobbe så mye :P vi skal reise til svigers i sommer, men det frister ikke. Lang reise, og mini sover ikke i vogn. Alle sovingen foregår i sprinkelsenga :dry: vurderte syden, men tror vi utsetter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! Her går det fint, T har begynt å gå,  sover lite og er mye blid.  Pappan har permisjon ut uka, også skal jeg ha ferie.  Blir litt fint å være bare meg og T litt, men litt slitsomt og. Er mer positiv til barnehage nå foråsidetsånn.  

Vi har lite planer iferien, skal besøke noen venner med baby og på hytta med familien min. Frister med Syden men tror ikke jeg orker. Får heller utnytte potensielle barnevakter her i Norge.

Nattammer noen av dere enda? Jeg gjør, hver 3 time +++.  Skal på fest på torsdag, og har veldig lyst til å drikke mer enn en cider, men da kan jeg ikke amme. Lurer på hvor stress det blir. 

n

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her! Vi skal en uke til Strømstad og nordover for å besøke familie. Tutta er ganske grei å ha med å gjøre, så lenge hun får nok mat er hun blid og fornøyd. Jeg håper hun har begynt å gå før hun begynner i barnehagen, men hun er heldigvis litt mobil med krabbing og å gå langs ting. 

Hun var nettopp på ettårskontroll. Hun var blitt 72 cm og 10170 gram. Stuttjukk! :P 

Flere enn vi som har begynt prøving på nestemann? 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg er også her! Vi skal en uke til Strømstad og nordover for å besøke familie. Tutta er ganske grei å ha med å gjøre, så lenge hun får nok mat er hun blid og fornøyd. Jeg håper hun har begynt å gå før hun begynner i barnehagen, men hun er heldigvis litt mobil med krabbing og å gå langs ting. 

Hun var nettopp på ettårskontroll. Hun var blitt 72 cm og 10170 gram. Stuttjukk! :P 

Flere enn vi som har begynt prøving på nestemann? 

 

Nja, prøving og prøving.  Jeg har ikke fått tilbake mensen enda, men vi snakker om det.  Det perfekte hadde vært termin i juli neste år, men vi har ikke funnet helt ut av om det er greit hvis det skjer litt før :P 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...